Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jokke69

Sivuja: [1] 2
1
Polttisautot / Hiekkaa koneessa
« : 01.09.04 - klo: 21.44 »
kyllä se varmaan muuten toimii mutta ei noissa laakereissa taida olla kuulien ja kehien välissä tilaa hiekan jyville. eli enemmän olisin huolissani laakereista.

2
Polttisautot / Paineen saanti ongelmia ?
« : 29.08.04 - klo: 10.03 »
saattaa olla pensaletkussa pientä imu vuotoa, tai sitten pensa kiehuu kaasarissa. itelläni oli jossain halpis motissa tuollasta ongelmaa että pensa kiehui kaasarissa ja teki kuplia pensa letkuun.

3
Polttisautot / os. moottorit
« : 27.08.04 - klo: 08.58 »
mahtu se sinne hyvin, mut tein itse ne pukit. en tiedä sopiiko suoraan kaupan pukeilla kun sain tuolla tavalla sovitettua sen motin helposti oikeaan kohtaan. motti on sellanen standard shaft, muistaakseni. mitään en joutunut tekemään akselille. maksoin motista 125 taalaa. tilasin towerhobbystä että postikuluilla ja alvilla 170 egee.

4
Polttisautot / os. moottorit
« : 24.08.04 - klo: 19.18 »
no mulla on tr-15 rallyssa sellanen ossin 15cv-rx (ehkä vissiin) sellanen veto käynnisteinen. moottori pukiin tarvitset että saat sen kiinni. mä tein sellaset palikat itse alumiini lattasta, (6x20mm) latikasta pätkät ja niihin kierteet ja kiinni. sillä lailla saa vakio kytkinkellon sopimaan. empä sitten muuta tarvinnut. onsiinä motissa ainakin 2 kertaa enemmän potkua kun vakiossa ja saa säädettyä niin että toimii.

5
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 06.08.04 - klo: 22.21 »
no noista laturin tyyppikilven tiedoista käy ilmi että latausvirta on 500-850mA riippuen lataus jännitteestä( montako kennoa). ja koska latauksen hyötysuhde ei ole 100% pitää latausaika laskea n.
(akun kapasiteetti*1,2)/latausvirta. eli laturisi tapauksessa laskisin 600mA virranmukaan eli n. 6h. paras tapa on muitenkin seurata akun lämpötilaa ja lopettaa lataus kun akku alkaa lämpenemään. lisäksi lueskelin noita akun purku ym. juttuja ja parhaat tiedot niistä saa varmaan akun valmistajan datalehdistä. panasonicilla oli netti sivulla ainakin hyvää tietoa akuista ja taisivat sanoa että kennoa ei saa purkaa alle 0.9V jännitteeseen. kannattaa käyttää nettiä ja hakea tieto valmistajalta eikä kuunnella huhuja.

6
Polttisautot / Lumi ketjuista...
« : 29.12.03 - klo: 16.49 »
ite koitin viime talvena tehdä lumiketjut sellasesta ohuesta ketjusta, mut ne ei oikeen tahtonu pysyä renkaan päällä. ei ne koskaan kokonaan poispudonnut mutta oli sillee klenossa. kyllä pitoa oli vaikka muille jakaa.

7
Polttisautot / Tankki ja bensa
« : 20.09.03 - klo: 23.24 »
ehkä hieman off topic, mut käytetäänkö muissa 2-tahti koneissa afterrun öljyä? enpä ole kuullut että kukaan käyttäisi mopossa/kevarissa/moottoripyörässä, perämoottorissa tai moottorisahassa afterrun öljyä. noissa laitteissahan öljyä on n. 2% ja rc-autossa n. 20%. tai taa afterrun öljy olla kauppiaiden kikka myydä "tyhmälle".

8
Polttisautot / mustat kytkinpalat
« : 18.09.03 - klo: 12.23 »
kyllä mulla on kestänyt gs15r:ä noin 4litraa ja os 15cv-rx noin 3 litraa. ja vielä pelaa.

10
Polttisautot / apua tarvitaan edelleen!!
« : 26.08.03 - klo: 20.11 »
taitaapi olla liian rikkaalla. ei muutakun neulaa kiinni.

11
Polttisautot / polttiksen viritystä(kö)?
« : 26.08.03 - klo: 16.55 »
niin eihän toi hoonaus väljyyttä pois vie päin vastoin lisää sitä. mutta sillä saa sinne sylinterin seinään sellasen x- kuvion jolloin öljy pysyy siinä paremmin ja sitä kautta tiivistää ja toimii hetken kunnes kuluu sileäksi. eikä hoonaamalla taas niin paljoa pois saa että voisi ylikoko männän laittaa. vaikka tuskimpa rc-autojen koneisiin sellasia edes saa. mutta aivan varmasti auttaa!

12
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 12.08.03 - klo: 21.53 »
vaikka noista perävälityksistä en tiedä, jos on teräsdiffit niin jossain esitteessä väitettiin että on eri välityssuhde ja pitää vaihtaa molemmat kerralla? tiedä niistä sitten. tuskimpä isoa eroa on.

13
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 12.08.03 - klo: 21.49 »
noi on laskettu rattailla 19/37. mitä varmaan tarkotit 12 sijaan!

14
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 12.08.03 - klo: 21.19 »
laskeskelin tossa kerran, että inferno tr-15 rally menis kaks portaisella vaihteella ja 36000 rpm n. 80 km/h. samat perät ja kakkos vaihteet on kummassakin ja renkaatkin vielä. ja 40000 rpm tekis vajaat 90 km/h.

15
Polttisautot / Ilmakuplat
« : 11.08.03 - klo: 23.47 »
itselläni on samanlaisia ongelmia kun koitan saada kuumaa konetta käymään. selitys voisi olla että löpö kiehuu kaasarissa. metanolin kiehumispiste on vain 64,7 esta c. niin siellä se helposti kiehahtaa ja tekee painetta ja tuuppaa löpön takasin tankkiin. ja letkuun tulee kuplia.

16
Polttisautot / Mustat kytkinpalat
« : 11.08.03 - klo: 23.39 »
mulla on noi vakio mustat palat kestänyt gallonan gs15r mottia ja n. 2l ossin 15cv-rx mottia. saattaa olla että ovat pikkusen lasittuneet, mut toimii yhä.

17
Polttisautot / kuin kauan ladata?
« : 11.08.03 - klo: 23.13 »
(1500mAh * 1,4) / 100 mAh = 21h elikkä noin vuorokausi. ja ensimmäinen lataus vielä pidempään.

18
Polttisautot / MIKÄ PILLI?
« : 12.07.03 - klo: 14.59 »
tilasin towerhobbiesta.

19
Polttisautot / MIKÄ PILLI?
« : 11.07.03 - klo: 20.36 »
niin, sitä aattelinkin. mutta mikä pilli? ossin t-1020 vai t1010 vai kenties joku muu?

20
Polttisautot / MIKÄ PILLI?
« : 11.07.03 - klo: 20.31 »
jep. aattelin että jollain kunnon pillillä koneesta saisi kaikki irti.

21
Vapaa keskustelu / Nopeus/kiihtyvyys-mittauslaitteisto
« : 11.07.03 - klo: 20.29 »
www.elektor-electronics.co.uk/ toimii paremmin, edellinen osote oli väärä!

22
Vapaa keskustelu / Nopeus/kiihtyvyys-mittauslaitteisto
« : 11.07.03 - klo: 20.27 »
no itse olen tehnyt(vaiheessa, näyttö rikki) elektorissa olleen nopeusmittarin joka toimii valokennoilla. www.elektor.co.uk ja vuosi oli kait 2002, sieltä löytyy kytkikset. sitten olen koittanut pyörän nopeusmittaria. liimataan vaan magneetti vanteeseen ja kytkin sinne pyörän ripustuksiin kiinni ja mittariin pyörän halkasija. toimii. saattaa olla että kytkin ei kyllä suurissa nopeuksissa pysy mukana kun on mekaaninen ja pyörä pyörii lähes 1000 kierrosta sekunnissa. tulee pikkusen kova taajuus kytkimelle.

23
Vapaa keskustelu / Lämpömittari radioitse?!?!
« : 11.07.03 - klo: 20.17 »
koitappa googlea. muistelisin että olisin nähnyt jossain jonkun remote rpm mittarin kytkikset, että siitä pikkusen modaamaan ja sitten on.

24
Polttisautot / MIKÄ PILLI?
« : 11.07.03 - klo: 20.14 »
ostin tossa omaan kyosho inferno tr-15 tollasen ossin 15cv-rx koneen ja nyt olen miettinyt että minkä PILLIN siihen pistäisin. tarkoitus olisi että kone ottaa kivasti kierroksia. oliskos jollain hyviä vinkkejä?

25
paitsi että noi hehkujen mukana tulevat laturit on sellasta halpis kamaa että niiden latausvirrat ei kyllä ole mitään vakioita. kyllä sellanen 10-16h on ihan ok lataus aika. omassani oli vaan joku etu vastus ja sillä selvä. tein kyllä itse huomattavasti paremman joka lataa akun n. 2h.

26
no katoppa siitä laturista paljonko tulee virtaa ulos. sitten kerrot akun kapasiteetin 1,4 ja jaat sen sillä latausvirralla. ja hups, sulla on karkee arvio kuinka kauan akkua pitäis ladata.

27
Polttisautot / Jäähdytyksen lisäys motille
« : 10.07.03 - klo: 20.57 »
kierteen tuuppi on UNEF ja halkasija 1/4 tuumaa ja 32 kierrettä / tuuma. eli lyhyesti UNEF 1/4-32. on varmasti tilaustavaraa mutta kyllä suomessa jollain on sellasia varastossa ku tilasin turkuun ni sain seuraavana päivänä tapin. hinta oli kyllä suht huima n. 20 euroo.

28
Polttisautot / Jäähdytyksen lisäys motille
« : 21.06.03 - klo: 21.47 »
no itse omistan samanlaisen tr-15 subarun ja sorvasin siihen kaverin kanssa uuden n. 40% pinta-alaltaan suuremman kannen ja nyt toimii joten kuten. käy jopa koko tankillisen sammumatta. vaikka vieläkin lämpöö on tommoset 170 astetta. kyllä kannatti silti maksaa 20 ekee jenkatapista että sai tulpan kierteet tehtyä. no ossi on jo postissa että kai tosta kyoshon raadosta voipian luopua.

29
Polttisautot / pwer booster
« : 15.06.03 - klo: 17.57 »
sen pitäis mielestäni parantaa suorituskykyä alakierroksilla kiihdytys tilanteissa. tommonen pönttö kun laitetaan kaasarin ja sylinterin väliin niin sieltä pitäis puhaltaa polttoaine ilma seosta kun kaasarin kurkkuun tulee alipainetta. taitaa vaan olla aika hankala tommosessa polttiksessa laittaa se kaasarin jälkeen. kyllä jossain mopoissa olen muistaakseni tommosen nähny.

30
Polttisautot / Jäähdytyskansi
« : 14.06.03 - klo: 19.58 »
niin se pt-100 on semmonen teollisuudessa kyätetty lämpötila anturi. pt-100 tulee siitä että sen resistanssi on 100 ohmia 0 asteessa celsiusta. löysin töistä semmosen sauvan mallisen anturin ja sulloin sen päälle kaks bensaletkun pätkää ja sit se oli jämpti kannessa olevaan pultin reikään. sitten vaan johdot roikkumaan sinne auton perään ja eikun kovaa ajoa. ajon jälkeen vaan yleismittari kouraan ja auton luokse ja eikun mittaamaan montako ohmia anturista nyt löytyy. sitten vaan lukema muistiin (laskee meinaa aika nopeesti lämpötila et pitää heti mitata) ja taulukosta kattoo mitä lämpötilaa moinen resistanssi arvo vastaa. joissain yleismittareissa on kyllä suoraa semmonen asento et se näyttää pt-100:n lämpötilan. semmonen huono puoli tossa anturissa on et jos meinaat kaupasta hakee ni on muistaakseni aika kallis.

Sivuja: [1] 2