Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JoukoH

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7
31
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 22.10.15 - klo: 20.24 »
Olisiko kellään kokemusta kyseisestä servosta:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__51636__Power_HD_Durable_D_18HV_High_Voltage_Digital_Car_Servo_w_Titanium_Alloy_Gears_18kg_75g_10sec.html

vai olisiko parempi vaihto ehto sittenkin:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__51637__Power_HD_Durable_D_21HV_High_Voltage_Digital_Car_Servo_w_Titanium_Alloy_Gears_21kg_75g_12sec.html

Tulisi 1/8 kössiin...

Nuita testattiin viime kesänä, molempia malleja tuli 2 kpl.

Kestivät 10-25 minsaa ajoa polttiksella ja sitten pimenivät.

32
Tulokset / Vs: Winter Jumps I - Helsinki - 17-18.10.2015
« : 21.10.15 - klo: 09.53 »

WJ talvisarjaan lähdimme täysin uudistetulla Kyoshon kalustolla joka meille oli täysin uusi merkki.

Autoille kerkesimme ennakkoon käydä ajamassa pari reenipäivää uusilla EOS matoilla.

Lähtosetuppeinä meillä oli Kyoshon ensimmäisen kisan EOS setupit joista saimmekin muokattua varsin kohtuulliset bunkkerin radalle.

Tuupissa oli vielä pientä hapuilua mutta auto saatiin finaaleihin jo aika hyväksi. Varsinaiset tuupin mattoauto osat on vielä tulematta.
Vakio-osillakin auto kulkee mallikkaasti. Katsotaan tulevissa kisoissa käyttäytymisen mukaan kummalla ajetaan. Kuskille iso peukku ylöspäin ajamisesta.

Tuupissa Q12 ja B3.

Nelkussa EOS setuppi oli turhan kiikkerä mutta toiseen eräharjoitukseen pienillä muutoksilla auto saatiin helpoksi ja toistettavaksi.
Nelkku on ajorytmiltään hyvin lähellä virituristilla ajoa. Ensimmäisessä aika-ajossa tuli heti neljäs sija josta oli hyvä jatkaa.
Toisessa aika-ajossa viimeisellä kierroksella virhe ja sijoitus yhdeksän. Viimeisestä aika-ajosta puhdas ajo ja sija neljä.

Finaaleihin lähdettiin ruudusta neljä, ensimmäisessä finaalissa pieni virhe letkun päälle jolloin Juho tuli ohi, loppu finaali hyvää vääntöä Juhon kanssa paikasta neljä.
Toisessa finaalissa hyvää suorittamista, Augusti tuli lopussa kantaan ja virheestä Augusti pääsi ohi. Viimeisessä finaalissa Augusti taas tuli lopussa kantaan mutta tällä kertaa ei virheitä joten Augusti pysyi takana.

Nelkussa Q4 ja A5.

Vielä ei ihan vauhti riittänyt kärkeen mutta todella hyvä avaus, Jämsässä nähdään.

Kalustona 2wD Kyosho RB6 ja 4WD Kyosho ZX6 jossa LAW54 pohjalevy. Liittenä setupit.

JH Racing Team
Joonas ja Jouko

33
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 22.09.15 - klo: 23.06 »
EOS-matot Bunkkeriin !!!

Kohta on kaikilla loistomahdollisuus treenata samoissa olosuhteissa kuin huippukuskit Euroopassa!!

Matot laitetaan heti tilaukseen ja pyritään saamaan radalle asap, viimeistään WJ:hin


Iso peukku ylös :)

Hyvä että löytyy seura jossa on taloudelliset mahdollisuudet ja näkemystä toteuttaa näitä asioita.

36
Radiolaitteet / Vs: Digitaalinen servo / analoginen servo
« : 18.09.15 - klo: 10.25 »

2. SERVO MODE
"SYSTEM > BIND > CH * > ***"
To get the best response, you should set the SERVO MODE to "SSR".
*Please note that "SSR" mode require to use SRG servos.
*Attention: You need to set the SERVO MODE before binding!
* see manual page 32.

IMPORTANT INFORMATION ABOUT SERVO OPERATING MODE VALUES:
If you're using Analog servos in your Model, DO NOT use SHR or SSR Servo Operating Mode values for those channels. Use the NOR (Normal) Servo Operating Mode with Analog servos. Using SHR or SSR Servo Operating Mode values with Analog servos can result in poor performance or even damage to the servos or the receiver!
Not all ESCs are compatible with SHR or SSR Servo Operating Modes. If your ESC does not operate correctly, change the Servo Operating Mode to NOR (Normal) for that channel (or channels).
SHR and SSR Servo Operating Modes should only be used with Digital servos. While the SHR Servo Operating Mode can be used with any brand of Digital servo, the SSR Servo Operating Mode should only be used with Airtronics (Sanwa) SRG Digital servos

37
2016 vuonna siirrytään myös krossissa 16% nitroon.

Mikäs on tilanne tämän asian kanssa? Jos oikein katson, niin ainakin syksyn 2014 EFRA AGM:ssa olisi päätetty että vuonna 2016 ajetaan EM-kisat 16% nitrolla, mutta sen tuoreempaa tietoa asiasta ei ole.

Mikä lienee SM-sarjan osalta tilanne ensi vuonna?

AKK:n hallitus elokuussa
Pienoisautoilu: Hallitus hyväksyi sääntömuutokset koskien polttoaineen nitrometaanipitoisuutta kaudelle 2016. Todettiin, että EFRA:n kokouksen myötä saattaa vielä tulla sääntömuutoksia marraskuun alussa.

38
--

39

Tietoa rata-alueesta --> http://www.efmod.org/EN/

Tämän päivän YouTube lähetys --> https://www.youtube.com/watch?v=i7Xk_I0LzMU

40
Tulokset / EC 1/10th IC Touring Cars 2015 - Izmir (Turkey)
« : 03.09.15 - klo: 10.46 »

Suomesta mukana, Leino, Saarinen, Kuusinen, Eriksson ja Valkola

Myrcm
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/22123/155128

Youtube (vaihtuu pävittäin)
https://www.youtube.com/watch?v=zrSIaJyCH-I

41
Polttisautot / Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« : 31.08.15 - klo: 16.08 »
En usko että tuota sisään päin painunutta stingeriä saat vesikikalla oikaistua. Kuumenna täysille keittolevy ja laita pilli siihen, kun alkaa ritisemään ja lievä käry nousemaan ALUMIININSTA, varovasti pihdeillä väännä suoraksi niin ettei juotos repeä. Viimeistellä voit pikku kuhmut vesi/jää tempulla.
Mitä tuohon muuhun puhdistamiseen tulee, jos ei pysty saamaan JET-A1 kerosiiniä, hyvä vaihtoehto on Shell asemilta saatava KEMETYL T lamppuöljy/kerosiini.  Kun laittaa auton lepäämään, ottaa motin irti, siitä kaasarin ja pakosysteemit irti. Tukkii kaasari reijän ja pakoportin ja päältä puhdistaa motin roinasta. Ottaa tulpan ja takaluukun auki, kaataa tuota punaista T ainetta motin täyteen, pyörittelee vauhtipyörästä nin että kerkistyy. kaataa nesteen valkoiselle liinalle tai paperipyyhkeelle. katsoo mitä sieltä tulee, tarkistaa kaasarin reijästä kampiakseli jos on naarmuja. Pyörittelee myllyä yläkuoliokohdan yli ja tarkkailee kiertiksen ala lenkin kuntoa.'
Sitten vain pikkuisen koneöljyä tai rissaa mottiin ja pyöritelee paikat notkeiksi. kannet ja tulppa kiinni ja muovipussiin uutta räimimistä odottamaan.

TOIVOTTAVASTI kukaan ei pilaa moottoriansa näillä ohjeilla. Kannattaa pysyä ammattilaisten ohjeissa miten moottori suojataan ajon jälkeen.

Nyt kun kausi alkaa olla ohi niin kannattaa muistaa ettei mitä tahansa mene laittamaan koneen sisälle.

Uusien koneiden mukana tulee seuraava varoitus

Crankshaft of this engine is filled with silicone.
Do not use light oil nor kerosene, etc. for washing, or
the silicone will swell. Use alchohol or fuel for
washing.


42
Kiitokset kisajärjestäjille, sunnuntai toimi hyvin kisapäivänä. Pito ja olosuhteet olivat kohillaan. Tulosmonitori ja kuulusten kuuluminen pitille olisivat poikaa seuraavissa kisoissa.

Kisat menivät meidän osalta todella mallikkaasti. Vauhtia ja varmuutta on tullut lisää, kohta kolkutellaan kärkimiehiä tosissaan. Vielä on hyvät saumat sarjassa kakkospaikalle, Kouvolassa jatketaan.

Kiitokset Future-RC:lle, te mahdollistatte sen että nitrovehkeillä voidaan kilpailla Suomessa.

43
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 30.06.15 - klo: 12.56 »

Voiskohan pappa päästellä höyryjä siellä omassa blogissa niin ei tänne tulis tuota turhaa skeidaa.

Tässä topiikissa keskustellaan "TP-10 & Ratakasi Kausi 2015". Historiasta eikä jutuista joissa on parasta ennen päiväys mennyt edistä asioita millään tavalla.

Pysytään aiheessa.

44
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 30.06.15 - klo: 10.53 »

Nyt kun on kolme kilpailua ajettu, niin voisi kommentoida uutta formaattia.

Aluksi oli vähän pelkona että aamun reenien lyhentäminen vaikeuttaisi päivää mutta ensimmäisestä kisassa huomattiin että lyhyemmälläkin reenillä pärjätään. Kolme alkuerää tuntuu kans riittävän, suurimmaksi osaksi kuskit menevät oikeaan järjestykseen.

TOP6 10 minuutin reeni on meille ollut todella tärkeä finaalin kannalta, siinä saadaan testattua finaaliin valitut renkaat ja katsottua sopiva tankkiväli radalle. Finaaliin voidaan lähteä turvallisin mielin reenin jälkeen kun on hyvä tuntuma isompiin renkaisiin.

Tattarin kisassa ei ollut edes haittaa että ajettiin sunnuntaina. Vähän kiireinen viikonloppu oli kun lauantaina ajettiin krossia mutta sunnuntain suorittamiseen siitä ei ollut haittaa.

Kaudelle 2015 tehdyt muutokset formaattiin toimivat ja niillä on hyvä jatkaa myös ensi kaudella.

45
Tulokset / Vs: TP-10 ja Ratakasi sarjatilanne
« : 29.06.15 - klo: 10.35 »

Liitteenä epävirallinen TP10 sarjatilanne.

46
Tulokset / Vs: TP-10 ja Ratakasi sarjatilanne
« : 29.06.15 - klo: 07.42 »

Siinä oli tiimin mekkausmesta aika lailla varikon sivussa, ympärillä capricorn pilotteja, aikani kuluksi seurasin myös heidän touhujaan. Meidän Tiimissä sekä Henkalla että Tonylla meni hihnat takaa.

Menestymisen perus edellytyksenä on että osaa valita oikeat laitteet, luotettavan kumppanin ja osaavaan tiimin. On huomattavan helpompaa kisata kun nämä osa-alueet on kunnossa, voit keskittyä kisaamiseen ja omaan suoritukseen.


47
Erälistat ja aikataulun vielä kun saisi!
Tietäisi olla oikeaan aikaan paikallla!😅

Alustavaa --> http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/21653/153566

49
Minun ehdotukseni on että tulee "siivottujen asiattomuuksien osasto", jonne ylläpito varoitukseksi kasaa nuo höpöhöpö inputit. Silloin myös näkee nämä"ammattimaiset" mollaajat, jotka järjestelmälliseti hyökkäävät joka juonteeseen häiritäkseen ja ärsyttääkseen tahallaan nimimerkkiä jonka kokee ärsyttäväksi. Nimimerkillä: "Kokemusta on" ... Siinä sitten jokainen voi ottaa opikseen ja myös ratkaista kuinka asiallista jonkun nettikäytäytyminen on.

Voithan myös itse poistaa viestisi, ei siihen ylläpitoa tarvita. Kun olet poistanut viestisi siivoutuu todella paljon keskustelu. Ylläpito voi sitten siivota lainaukset mitä muut ovat käyttäneet.

Tämän jälkeen vähän (todella paljon) itsekriittisyyttä peliin ja mietit pari kertaa mitä kirjoitat. Mielellään tarkistuta jollakin joka tuntee alaa jos jotain nykypäivän jutuista aiot kirjoittaa.

50
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 18.06.15 - klo: 20.27 »

Luonnontuote vatanen puhuu taas mitä sattuu, uudisrakentamisen säädökset ja kerhotoiminta ovat pikkasen eri asioita mutta harrastajakunnan lisäämiseksi luiska korokkeelle kannattaa huomioida.

51
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 16.06.15 - klo: 18.58 »

Neuvot eivät saa riippua omista kaupallisista intresseistä. Jos omassa varastossa on ylivuotista vanhentunutta polttoainetta, niin täällä ei voi vakuutella ettei se vanhene. Rehellinen pitää olla. Myös nitropolttoaine vanhenee, varastoinilla on suuri merkitys kuinka nopeasti se vanhenee. Esim vuoden vanhaa polttoainetta en välttämättä ostaisi jos en tietäisi miten sen on varastoitu. Tuorein tavara on aina parasta.

52
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 16.06.15 - klo: 16.33 »
No: Nitro/Mettis ei ole BENSAA joka menee huonoksi säilytyksessä

Taas tuntuu rosentit laskevan

53
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 10.06.15 - klo: 11.03 »

Aika mukavasti tuli tavaraa kun tilasin 8.6. klo 19:42 niin tavarat oli kotiovella 10.6. klo 10:51. Kuljetus maksoi 42,9e upsin pikatoimituksena. Jos muualta ei saa tavaraa niin nopiastikki amainista saa kun vähän maksaa.

54
Polttisautot / Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« : 09.06.15 - klo: 21.31 »
Onhan se mukava kuulla että edes jollakin on hyötyä...

Se näissä sinun kyläseppäohjeissa tahtoo olla että 99% on sitä luonnontuotetta ja 1% saattaa olla asiaaki.

Mukavahan näitä on lukea mutta uusille harrastajille petollisia.


55
Polttisautot / Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« : 09.06.15 - klo: 18.55 »

raddaddy pitäiskö sinun oikeesti lopettaa näitten kyläseppäohjeiden viljely, joku joka ei sinua tunne voi ottaa ne tosissaan. Sinullahan on ne omat blokisi missä voit tehdä ihan mitä lystäät.

56
Polttisautot / Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« : 09.06.15 - klo: 15.48 »
En usko että tuota sisään päin painunutta stingeriä saat vesikikalla oikaistua. Kuumenna täysille keittolevy ja laita pilli siihen, kun alkaa ritisemään ja lievä käry nousemaan ALUMIININSTA, varovasti pihdeillä väännä suoraksi niin ettei juotos repeä. Viimeistellä voit pikku kuhmut vesi/jää tempulla.
Mitä tuohon muuhun puhdistamiseen tulee, jos ei pysty saamaan JET-A1 kerosiiniä, hyvä vaihtoehto on Shell asemilta saatava KEMETYL T lamppuöljy/kerosiini.  Kun laittaa auton lepäämään, ottaa motin irti, siitä kaasarin ja pakosysteemit irti. Tukkii kaasari reijän ja pakoportin ja päältä puhdistaa motin roinasta. Ottaa tulpan ja takaluukun auki, kaataa tuota punaista T ainetta motin täyteen, pyörittelee vauhtipyörästä nin että kerkistyy. kaataa nesteen valkoiselle liinalle tai paperipyyhkeelle. katsoo mitä sieltä tulee, tarkistaa kaasarin reijästä kampiakseli jos on naarmuja. Pyörittelee myllyä yläkuoliokohdan yli ja tarkkailee kiertiksen ala lenkin kuntoa.'
Sitten vain pikkuisen koneöljyä tai rissaa mottiin ja pyöritelee paikat notkeiksi. kannet ja tulppa kiinni ja muovipussiin uutta räimimistä odottamaan.

TOIVOTTAVASTI kukaan ei pilaa moottoriansa näillä ohjeilla. Kannattaa pysyä ammattilaisten ohjeissa miten moottori suojataan ajon jälkeen.

57
Tänä vuonna on "jokaisessa/kummassakin kahdessa" TP-10 finaalissa vaihdettu erän aikana renkaita. Kuusankoskella renkaiden kuluminen pakotti vaihtamaan ja Hyvinkäällä taas märän erän alku ajettiin märän kelin renkailla, jotka sitten kohti loppua oli tarpeen vaihtaa normaalirenkaisiin.

Finaalin aikana kuului varikolta sellainen sääntövinkki, että renkaita vaihdettaessa saisi olla käytössä vain yksi rengasavain, vaikka auton kimpussa olisikin 2 mekaanikkoa. Tästä ei löydy mainintaa meidän omissa säännöissä, mutta varmaankin EFRAn kirjassa löytyy. Varikolla nähtiin sekä yhden että kahden työkalun renkaanvaihtoja.

Toivottavasti kauden renkaanvaihdot on nyt nähty, mutta tarkistetaan kuitenkin mikä on meidän sarjan sääntötulkinta asiasta - onko TP-10 renkaanvaihdon osalta rajoituksia käsien tai työkalujen määrään liittyen?

Tässä luulossa minäkin olen elänyt mutta ilmeisesti nykyään ei ole työkalujen määrää rajattu. Kaksi mekaanikkoa kun sallitaan niin myös työkaluja saa olla kahdet. Efra säännöissä on mainittu että ainoastaa mekaaninen työkalu on sallittu, määrästä ei ole mainintaa.



58
Tulokset / Vs: Lopputulokset Ratapolttis SM Hyvinkää
« : 08.06.15 - klo: 21.52 »

Kiitokset järjestäjille kisoista.

Meille Hyvinkää oli uusi tuttavuus, aiemmin ei oltukkaan kisattu tällä radalla. Alkuerät lähtivät hyvin käyntiin mutta toisessa pieni vierhe ja kolmannen murheet jättivät Joonaksen sijalle viisi. Kuivankelin finaalia vähän toivottiin mutta eipä onni nyt ollut myötä. Finaaliin lähdettiin ajamaan ja katsomaan miten se märällä ajaminen sujuu. Liukasta oli ja hieman liian myöhään vaihdetut kuivankelin pyörät toivan finaalista sijan kuusi.

Kiitokset Teemulle ja Future-RC:lle taas avusta, ammattilaiset kyllä tunnistaa.

Liitteenä TP10 epävirallinen sarjatilanne.

59
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 05.06.15 - klo: 08.09 »

- Formaatti-

Nykyinen on toimiva.

- Miten kisataa-

Talvisarja, kilpailut marras-, joulu-, tammi-, helmi- ja maaliskuussa. Lasketaan 4/5 kilpailua. Huomiodaan vain kansainväliset kilpailut, ETS ja jne etteivät ole päälekkäin.

Erillinen kesäsarja kansallisena niille jotka sitä haluavat ajaa. TP10 on jo hyvä vaihtoehto.

-Palkinnot-

A-finaali, palkitaan 6-10 palkinnoin muille kättä päivää. B --> 1-3 palkitaan.

-Kilpailuluokat/ viikonlopun ohjelma-

Viri lauantaina muilla ei väliä miten ajetaan


60
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tampere Lahdesjärven rata
« : 05.06.15 - klo: 07.59 »
ja muistaakseni nokialle EI saa päästää lapsia.

Nokian radalla on vähän huonosti nuita kätilöitä paikalla, päästämiset on hoidettu synnytysosastolla.

Radalla kyllä lapset saa ajaa siinä missä aikuisetkin. Ikärajoja ei ole, rohkeesti vaan ajamaan.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7