Tehoeroja on ja ne syntyy aina siitä miten nopeasti akku pystyy luovuttamaan virtaa.
LÄhes poikkeuksetta AA paristot eivät luovuta läheskään yhtä nopeasti virtaa kuin nämä yleisesti käytössä olevat ja ero on huomattava.
Sensori on harjattomassa siksi että säädin saa informaation missä asennossa roottori milloinkin on.
Eli kun survaset nopeasti kaasun pohjaan niin kone herää välittömästi.
Sensorittomissahan syötetään virtaa noihin johtoihin järjestyksessä.
Ja siis jos säädin tuuppaakin niinsanotusti väärään paikkaan virran roottorin ollessakin toisessa asennossa niin se ei joko pyöri, tai se saattaa nykäistä jopa hieman taaksepäin.
Vauhdissa eroa ei niin hirveän suuresti huomaa, muuten kuin että sensorillinen vain vastaa kaasuun silmänräpäyksessä... jarru reagoi välittömästi tehokkaasti.
Sensorittomassa on vauhdissakin pienenpieni kuminauhamainen fiilis, eli se ei reagoi täysin silmänräpäyksessä kaasun asentoon.
Eri säätimissä tietenkin eroa, eli joissain säätimissä ero on todella pieni.
Perus pihasudittelussa ja sillointällöin kerhokisoissa jos meinaa käydä niin sensorillista säädintä ei oikeastaan tarvita mihinkään.
Perus piharäppäilyssä sensorittomat toimivat erittäin hienosti ja aloittelevalle kuskille edullisuutensakin puolesta hyvä vaihtoehto.