Pikagooglauksella Cen Matrix Pro on 1/8 kokonen ja -painonen , myös sähkökonversiona.
2½-3½ kiloa painava, riippuen akkujen määrästä kyydissä. Saa 4½ kiloiseksi jos niin halutaan. Samankokoisen Infernon sai ainakin, sellanen mulla on ollut.
1/10 pikkunen touring-auto liikkuu 80A noparilla kivasti ja pirusti 3s akulla. Teho-paino -suhde tekee sen.
2s eli 7,4 volttia*80A= 592 wattia ja painoa alle 1,5 kiloa.
Kiloa kohden 394,66 wattia voimaa. Riittää kisaradan syheröille, ja on säädettävissä.
3s 11,1 * 80 = 888 tuo jo kiloa kohden 592 wattia
Lasken ton pirusti-tehon mukaan
(jos haluat tyytyä kisarata-tehoon vaihda numerot ja laske itte)
Kiloa-kohti-teho kertaa paino, on tahontarve watteja. Se jaettuna volteilla on Amppeeritarve hävikittä.
Samalla voimasuhteella 2½ kilolle tarttis 1480 wattia , 3s akulla 133,33 A noparin ja koneen
-"- 3½ 2072w 3s , ni 186,66 A noparin ja koneen , joita ei taida ollakkaan, tai pirunkalliita 1/8 tai 1/5 autojen nopareita.
Samalla voimasuhteella 4½ kilolle tarttis 2664 wattia , 3s akulla ei tartte miettiäkkään.
4s akun 14,8 voltillakin tarttisit vielä 180A nopari/kone setin, joten...
Kasannet matalan budjetin auton vielä isommalla, vaikka 6s 22,2 voltin akustolla. Silloin 120A nopari juuri ja juuri riittää hyvin jäähdytettynä. Ja 6s voi olla 2kpl 3s akkuja sarjassa!
150A noparilla saat jo jarruttaa kesäkuumallakin, kun jarruenergiakin jää lämpönä noparin ripaan..
Paino nousi sitten sitä mukaa, kun akku sai S-kertoimia, jollet tingi sitten ajo-ajasta tehon tarpeen tyydyttämiseksi!