Tämmöinen ongelma uudessa autossa LRP S10 Blast TX2 RTR:
Rajua pätkimistä auto maassa "kaasu pohjaan" nopeasti painettaessa - hitaasti kiihdyttämällä kulkee jotenkin, ohjauksen kääntely ei vaikuta asiaan. Kädessä autoa pitämällä kiertää iloisesti ( mutta siinäkin pätkii vähän nopealla liipasimen painalluksella ).
Autossa on kaikki RTR:ää 2S lipoa lukuunottamatta ( arvoiltaan 65C-135C, joten ei pitäisi akun ainakaan kyykätä kuormituksessa, ja on kokeiltu myös muissakin autoissa akun toimivuus ) Battery harness eli akun johtosarja liittimineen on "originaali"tavaraa, eli omia juotoksia ei voi syyttää.
Sensorijohto on kokeiltu vaihtaa, akun/moottorin johtoja siirtää kauemmas vastarista ( ovat toki varmaan RTR:ssä niputettu valmiiksi oikelle paikoille - ovathan
), kokeiltu vielä toisella akulla ja sen johtosarjalla. Nopari on kalibroitu ( end-pointit, lipokatkaisut, varmistettu ettei "boost" ole päällä ( ohjelmallinen ennakko ? ) ). Moottorille menevät johtojen bulletliittimet varmistettu tiukoiksi..
JA ennen kaikkea varmistettu ettei pinjonin ja spurrin välys VARMASTI ole liian tiukka ( liian tiukalla piti kyllä ihan korviin kuultavan äänenkin, kun säädeltiin sitä välystä kohdiilleen.. ) Auto siis rullaa pyörivien osien suhteen ihan ok ja mikään ei siellä jumita..
Auto on kaverin onneksi Suomesta ostettu liikkeestä juuri ihan pari viikoa sitten ja ajattelin, että kysyn vielä täältä josko jotain olisi vielä itse kokeiltavissa - ennen soittoa jälleenmyyjälle siis - kun tuossa nyt varmaan jonkinlainen takuu on ainakin vielä näin tuoreeltaan voimassa ...