Mahtaneeko servo kestää kovin kauaa, jos sen suoraan pulttaa torniin kiinni? Toki siis tornin ja rungon väliin tulee laakerointi, mutta edelleen ongelmana on paino.
1/10 kokoluokan tankki alkaa jo olemaan melko kookas (rungon pituus 63cm ko. tankissa) ja torniin tulee väkisinkin massaa, kun ei sitä ole tarkoitus tehdä ihan heppoiseksi, mikä hajoaa pienestä kolhusta.
Eikös tuossa ole servo aika kovilla, kun pyöräyttää hitaastikkin tornia, missä vielä piippukin antaa pientä "heiluri" efektiä, siis kun pyörimisen pysäyttää tai vahingossa vaikka painaa toiseen suuntaan kiertämään? En tiedä, mutta luulisin että rattaat on servossa aika kovilla tuollaisessa kohtaa.
Combolla tuo olisi tarkoitus tehdä siten, kuin esimerkiksi noissa täysin olemattomissa lelutankeissa (Heng Long yms) on toteutettu, eli tornin alla isompi ratas mihin moottorin ratas tulee päin. Laakeriksi tuohon täytyisi valita joku suhteellisen iso kokoinen, jotta torni olisi mahdollisimman jämäkästi rungossa. Itse kiinnitysmekanismi sitten tietysti on perinjuurin helppo toteuttaa, varsinkin kun ei ole tarkoitusta laittaa mitään sähköjä itse torniin (tykin piippu jääkööt liikkumattomaksi
).
Servon kanssa tulisi myös ongelmaksi se, että jos sen kiinnittäisi suoraan torniin keskelle, ei se paljon sallisi tornin heilumista muutenkaan, koska kiinnityskohta olisi lopulta aivan mitättömän pieni tornin ja rungon kokoon nähden (servon se ulkoinen hammas"ratas") vaikka siihen miten laittaisikin paksumpaa materiaalia ympärille. Ja kun servo olisi jämäkästi rungossa kiinni ja torni ottaisi jostain hieman osumaa (jos nyt sattuisi vaikka kaatumaan jostain syystä) niin luultavasti pienen servon kiinnityskohta kärsisi tuosta jonkun verran, uskoisin.
Pienemmässä mittakaavassa servolla kääntyvä torni tosiaan olisi kyllä ehdottoman hyvä ratkaisu.