Noparin teknisissä tiedoissa mainitaan yleensä ns. "lankarajoitus" koneelle, jota ei saa alittaa. Siis käytännössä jos noparille ilmoitetaan esim. 5.5T lankarajoitus, niin moottori voi olla vaikkapa 5.5T (5.5 lankainen) tai 17.5T (17.5 lankainen) tai ihan mitä tahansa siltä väliltä, mutta ei esim. 3.5T. Luonnollisesti myös mahdollisesti yli 17.5T moottori käy ko. noparille. Ja suurempijännitteiselle akulle, vrt. vaikkapa 2S- (7.4V-) ja 3S- (11.1V-)LiPo voi lankarajoitus olla eri, esim. 5.5T/2S ja 8.5T/3S. "Vähempilankainen" (vrt. vaikkapa 5.5T ja 8.5T) kone kiertää enemmän samalla akkujännitteellä ja on todennäköisesti tehokkaampi, mutta ei välttämättä väännä niin hyvin, kuin enempilankainen.
Sensorillinen kone toimii yhteen sensorittoman noparin kanssa aina, mutta sensorillinen nopari ei aina toimi yhteen sensorittoman koneen kanssa. Jotkin sensorinoparit toimii yhteen myös sensorittomien koneiden kanssa, yhteensopivuus mainitaan noparin tiedoissa. Jos sensorinoparin teknisissä tiedoissa yhteensopivuudesta (sensorittoman koneen kanssa) ei ole mainintaa, niin silloin nopari ei myöskään toimi sensoritoman koneen kanssa.
Mikä tahansa 1:10-kokoiseen autoon tarkoitettu/ soveltuva (36x54mm kokoinen) harjaton kone on riittävän "tehokas" kuljettamaan XL5-"Traxxasia". Jos kulkupuolta miettii, niin tietenkin kiertävämmällä (suurempi KV, vrt. vaikkapa 3000KV vst 4000KV) saa, ainakin teoriassa, enemmän nopeutta samalla akkujännitteellä. Liian hätäistä (suuri KV) konetta ei kuitenkaan mielestäni kannata laittaa. Vaikeampi vaan hallita autoa, kun kulkua on liikaa. Eli siis kumpikin myyntipalstalta katsomasi moottori varmasti saa sen Traxxasisi liikkeelle ja kulkemaan tarvittaessa kovaakin, mutta Speed Passion todennäköisesti tarvitsee suurempijännitteisen akun samaan nopeuteen pääsemiseen, kuin se Reedy.
Moottorin vedenkestoa en murehtisi, aikanaan hiilikoneita on jopa ihan sisäänajettu vesilasissa. Eikä ne oo yhtään vesitiiviimpiä, kuin hiilettömätkään. Pikemminkin jopa päinvastoin.