Hieman vielä hämmennän tuota edellista asiaa.
Tässä konkretisoituu nimenomaan näiden "uusien luokkien" mukaan ottamisen haaste. Näkisin mielelläni mahdollisimman paljon kuljettajia mahdollisimman monessa luokassa, mutta osin totuus taitaa olla se, että itse kilpailuihin osallistuvien osalta se ainoastaan sirpaloittaa osanottajat pienempiin osalohkoihin, kuin että toisi tosiasiallisesti kovin montaa uutta kuljettajaa mukaan. Itse harrastustoiminnassa asia on kovinkin toisenlainen, joten ihmetyttää kovasti, että "uusien luokkien" kuskit ovat sittenkin kovin haluttomia tulemaan kilpailemaan, vaikka tahtotilaa ainakin virtuaalisesti tuntuu löytyvän.
Äkkinäinen johtopäätös tästä voisi olla se, että kannattaako ns. virallisten luokkien lisäksi kisoissa ajattaa ollenkaan epävirallisia luokkia, kun edes ajoformaatti ei sovi johtuen pienestä osallistujamäärästä. Perinteisiin touring-luokkiin tuntuu kuitenkin aina olevan kysyntää useamman erän verran.
Mainittakoon tähän lopuksi vielä se, että tämän kannanoton tarkoitus on lisätä ymmärrystä siitä, että kilpailuja ei ole ilman kilpailijoita, missään luokassa. En dissaa missään tapauksessa mitään uutta tai vanhempaakaan luokkaa, päinvastoin pyrin tämänkin esimerkin kautta kannustamaan kaikkia tulemaan mukaan kisoihin, siellä on varmasti hauskaa.