Boltsi...
Se linkki jonka laitoin aiemmin, siinä kuvan keskellä näkyy alumiininen muotoiltu levy jossa on reikiä kiinnitysruuveja varten... tosin vain yksi kolmesta reijästä näkyy kuvassa:) Se levy tulee kiinni auton pohjalevyyn ja kiinnitettynä se painaa pyörien ripustuksia ylöspäin pudottaen maavaran pieneksi ja samalla esijännittää jousituksen tiukemmalle -> toimii katukäytössä paljon normaalia paremmin, eikä auto kaadu kovassakaan vauhdissa kanttaillessa.
Takana on samantyylinen levy. Vasemman yläkulman kuvassa näkyy auton takana ylimääräistä kirkasta alumiinia josta nousee muoviset tolpat rallikorin kiinnitystä varten. Se toimii samalla tavoin, eli painaa alatukivarsia ylös, ja näin madaltaa autoa ja kiristää jousitusta. Kuva on hieman vanha ja viritelmää on paranneltu tukevammaksi tuon jälkeen.
Vanteet ja renkaat on periaatteessa ihan normaalit 1/8 kokoluokan sarjat 17mm hexillä.
Edelleen viitaten samaan linkkiin (
http://putfile.com/pic.php?pic=9/24703350461.jpg&s=x4 ) Kuvan keskellä näkyy sen alumiinilevyn päällä 17mm teräshexit joilla saa 1/8 kokoluokan renkaita kiinni vapaasti (teräksisten vieressä normaali 12mm. muovihex). Teräshexit on made by työkaveri:)
Tässä vielä kuva moottoripukeista. Vasemmalla omatekoiset prosessorin jäähdytyslevystä valmistetut jäähdyttävät pukit .18 koneelle, oikealla ss-mallin vakiopukit;
http://putfile.com/pic.php?pic=11/30516402354.jpg&s=x11 .21 koneen pukit olen tehnyt samaan tyyliin, mutta L-profiilisesta 6mm alumiinista, eikä niissä ole jäähdytysripoja. L-mallisen profiilin avulla oli helppo saada kiinnitysreijitys samoihin kohtiin alkuperäisten kanssa, vaikka itse kone onkin vakiota paljon leveämpi.
Työkaluiksi riittää mielikuvitus, porakone, rautasaha, viila ja kierretyökalu.
Moottorin ja kytkinkellon yhteensovittelu hoitui käyttämällä scumacherin kytkinpaloja ja paria ylimääräistä holkkia + prikkaa laakerivälysten säätöön. Näin pystyin käyttämään koneen mukana ollutta Scumacherin vauhtipyörää + kytkintä ja kuitenkin hpi:n alkuperäistä kytkinkelloa.
Jos meinaa laittaa ison koneen, niin kannattanee harkita savagen vauhtipyörää ja kytkintä kaikkine tarvikkeineen ja muttereineen. Silloin käy myös mt2ss mallin kytkinkellokin suoraan siihen! Kunhan katsoo että aiotussa koneessa on samantyyppinen kampiakselin pää / kiinnitys kuin savagessa (eli akseli joka kurkistaa koneesta ulos kytkimen pädystä).
Siinäpä nuo päällimmäiset vinkit sitten oli. Ei muuta kuin rakentelemaan;)