Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sprawl

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14
121
Tamiya / Vs: Tamiya Mini
« : 20.08.11 - klo: 09.12 »
Varmaan kannattaa pohtia ainakin seuraavia:

-Missä kisoissa meinaa sillä ajella
-Tykkääkö ajella enemmän etu vai takavetoisella
-onko budjetti 100e vai 500e
-uusi vai käytetty

Mitä uudempi niin sen kehittyneempi mutta kisoista en osaa sen enempää sanoa että onko niitä lajiteltu noihin eri miniluokkiin vai saako kisoihin osallistua aina minillä kuin minilläkin.

Itse ostin juuri M03 käytettynä, budjettia varasin noin satkun ja ihan mukavasti tuli jo varaosia ja radiotakin siihen kylkiäisiksi.

Toki kannattaa laskea niinkin että uusi maksaa ulkomaan kaupoissa noin 100-150e(jotakin tarviketta vissii pitää ostaa vielä tuohon lisäksi että olis valmis paketti). Käytettyhän on aina käytetty ja siihen pitää varautua kun auton ostaa.


122
Sama "vika" oli itessäkin, manuaalia kyllä luki ahkerasti mutta jotenkin ei vaan sitä valoa noteerannu kun ajatteli että vihreähän se nyt pitää ollakin että kaikki on "ok" sillon  :afro:


Ei muutaku kovaa ajoa  :police:

123
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 20.08.11 - klo: 08.53 »
kuinka tuon tq3:sen saa säädettyä niin että kääntyminen on "takaperin", nyt kun laitto tt-01:seen traxxaksen servon ja ostin tollasen halpis radion siihen niin kääntyminen on väärinpäin.


edit:
Ai siitä sai noista kytkimistä alalaidasta noita näköjään sädeltyä.

124
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 19.08.11 - klo: 14.20 »
Kokemusta itsellä ei ole ko. autoista mutta kannattaa tsekata myös nämä:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORI-AUTOT-Traxxas/Traxxas-Slayer-Pro-4X4-RTR-109097
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORI-AUTOT-Traxxas/Traxxas-Revo-33-4WD-RTR-108379

Hinnoista kannattaa aina keskustella kauppiaan kanssa. Tosin tuo revo näyttäis olevan rf:llä jo suht hyvässä tarjouksessakin.

125
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 19.08.11 - klo: 12.41 »
Tuli tossa ostettua Traxxasin monster jam vehje (ensimmäinen RC-Autoni)... Oon koko Rc toiminnasta ja autoista ulkona ku lumiukko ja tarviin jonku paremmin ymmärtävän apua..Samalla kun tilasin auton niin tilasin jonku pikalaturin jossa latausvirta säädettävissä 2-3,5-5A...no kaupasta josta tilasin kamat soitettiin ja sanottiin että sillä laturilla ei voi ladata akkuaja jotka tilasin..Liittimet ainakin on oikeanlaiset ja akut on NiMH ja laturi on NiMH akuille..mikä siis voi olla syy etten voisi ladata akkuja? :evil:

Lukeeko laturissa kenno määrää joille se sopii(esim. "Cells: 4-6")?
Jos esim. laturi lataa 4-6kennoisia nimhejä, ja akku on 7kennonen niin se ei käy siihen.

Lukee että lataa 4-8 Kennoista ja toinen akkuni on 6 ja toinen 7 kennonen..ilmeisesti rc-kaupan setä puhu siis p****a!! Lyön siis akun lataukseen kun ei ilmeisesti mitään estettä sille oo! kiitos nopeesta vastauksesta!

Voithan vielä soittaa ja kysyä miksi laturi ei myyjän mielestä siihen käy, mutta muista sitten katsoa se latausvirta sen akun koon mukaan, eli virta ei saa ylittää akun kapasiteettia!

Jos akku esim. 3500mah, niin max latausvirta on 3,5A eli 1000mah vastaa 1A latausvirtaa.

Jos akut on 6-7kennosia ja laturi 4-8 sekä laturi että akku nimhejä niin en kyllä itse näe mitään estettä sen käyttöön(korjatkoon joku jos olen väärässä)..


126
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 19.08.11 - klo: 12.11 »
Tuli tossa ostettua Traxxasin monster jam vehje (ensimmäinen RC-Autoni)... Oon koko Rc toiminnasta ja autoista ulkona ku lumiukko ja tarviin jonku paremmin ymmärtävän apua..Samalla kun tilasin auton niin tilasin jonku pikalaturin jossa latausvirta säädettävissä 2-3,5-5A...no kaupasta josta tilasin kamat soitettiin ja sanottiin että sillä laturilla ei voi ladata akkuaja jotka tilasin..Liittimet ainakin on oikeanlaiset ja akut on NiMH ja laturi on NiMH akuille..mikä siis voi olla syy etten voisi ladata akkuja? :evil:

Lukeeko laturissa kenno määrää joille se sopii(esim. "Cells: 4-6")?
Jos esim. laturi lataa 4-6kennoisia nimhejä, ja akku on 7kennonen niin se ei käy siihen.

128
Kannattaa vielä kuitenkin kattoa se LVD että on pois jos nimhillä ajaa, ite takkusin pitkään ensimmäisen slashin kanssa juuri sen takia kun se oli väärin oletuksena enkä sitä tajunnut.

Teki just samaa että välillä kulki hyvin, ja välillä tiputti tehot puoleen, ja taas kun paino vaan pois päältä ja takas päälle niin lähti pelittää.

129
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.08.11 - klo: 12.00 »
Ohjauksen liikerata on varmaan liian iso, servon päässä oleva käännön vipu hankaa kardaaniin. Huomaat ku käännät täysin ja katot auton alta. Liikkeen saa ehkä rajoitettua ohjaimesta, toki itellä ei kokemusta traxxasin ohjaimesta.

Slash Ultimate saapui. Testissä (auto laatikon päällä, renkaat ilmassa) havaitsin että kaasun kanssa ohjauspyörää toiseen ääripäähän käännettäessä esiintyy hieman hankausta, joka vaikuttaa myös hidastava kardaania. Toinen ääripää ei aiheuta samankaltaista kahinaa. Kannattaisiko asiasta huolestua?

Joo elikkä testaa kulkeeko auto suoraan, jos puoltaan toisellepuolelle niin säätö ohjaimesta(steering trim) ei oo kohdallaan, säädä sillä auto kulkemaan ensin tasaisella alustalla suoraan ja kato hankaako vielä sen jälkeen.

130
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 19.08.11 - klo: 08.28 »
Juu, esim traxxaksin vakio harjattomalla velineon combolla jää ajoaika kyllä melko lyhyeksi tuolla akulla, purkuarvot sais olla varmaan väh. 30C.

Itsellä Zippyn 3s 5000mah 3s 30C ja ajoaika on aika sopiva omaan käyttöön stampedessä.


juu, ite tilasin honnykingistä(pitäis tulla tällä viikolla) 6€:lla jännite/lämpötilamittarin. Täytyy kattoa onko siitä mihinkään.
Suosittelen!

131
Oon ihan uuno vielä näissä akkuasioissa kun slässissä akut tuli auton mukana. Eli mistä tietää mikä lipolaturi sopii latausvirraltaan minkäkin vahvuseen lipoakkuun? Voiko sitä latausvirtaa säädellä? Onko muuta huomioitavaa? (Siis tää on vasta alustavaa kyselyä.)
Aikeena ois ostaa 3s 2200mah 20c lipot tohon mun uuteen losiin.

Jatkossa kysymykset "akut ja laturit" ketjun alle.

Eli latausvirtahan säätyy sen mukaan mikä on akun koko, esim mainitsemasi 2200mah akku voidaan ladata 2.2A virralla. 5000mah akku taas 5A virralla, 3500mah akku taas 3.5A virralla. 1000mah=1A.

Joissakin latureissa voi säätää manuaalisesti latausvirtaa, halvemmissa on valittavina vain esim. 1A/2A/3A/5A jne. Kalliimmissa malleissa esim. itsellä graupnerin ultramat14+, voi säätää latausvirtaa 0.1A tarkkuudella 0-5A asteikolla. Tästä paremmassa mallissa taas 0-8A jne.

Lipo akuissa on nimheihin verrattuna vielä "tasauspiuha" jonka avulla kennojen jännitteet tasataan samoihin arvoihin, yleisin liitin on pieni valkoinen liitin jota sanotaan "jst-xh" liittimeksi.
Useimmiten jokaiseen laturiin tarvitsee erikseen "balanssilaudan" joka kytketään laturin liittimeen ja akun liitin tähän lautaan.

Muuta huomioitavaa on se, että jos ostat esim. hobbykingistä laturia niin kaikista halvimmissa malleissa ei ole virtalähdettä mukana erikseen. Jos lompakosta löytyy vajaa sata euroa sijottaa laturiin niin suoittelen tuota ultramat14+:ssaa joka itsellä ja monella muulla on käytössä.

Kannattaa lukea tämä viestiketju kokonaan läpi niin on jo jonkunverran perillä muista turvallisuus-seikoista jotka liittyy lipoihin. Ne on turvallisia käytettynä oikein, ja nimenomaan ladattuna oikein.

132
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 18.08.11 - klo: 22.10 »
Nyt kuulotais siltä että ollaan niin pihalla kuin mahdollista.
Välittömästi otetaan takapakkia niiden LiPo akkujen kanssa.

Niiden lataamisesta ja käyttämisestä täytyy tietää jotta eivät ole vaarallisia.
Lipoja et lataile perus laturilla sekuntiakaan.

Juu mä aattelin että oli jo siinä pisteessä että akku ja laturi löytyy kun liittimiä ihmetellään mutta tosiaan jos ei mitään oo asiasta lukenu niin kannattaa vähän opiskella mitä tekee ettei pala koko talo väärällä laturilla.

133
Low-Voltage Detection = LVD = Lipo cut off = "Lipohälytin"


Lisäys, tarkista palaako sulla noparissa vihreä vai punanen valo kun et paina ohjaimesta mitään mutta on kuiteski virrat autossa?

Itellä oli ensimmäisen slashin kanssa niin että tuo LVD oli päällä oletuksena ja lähdin ajelemaan nimhillä niin se teki just tollasta. Eli kato siitä tarrasta mikä väri on sillon jos LVD on pois päältä(muistaakseni punainen pitää palaa kokoajan). Jos se on väärin niin pistä virrat päälle, ja paina set nappia reilu 10sek niin että se pitää pari kolme äännähdystä ja ledi vaihtaa väriä.

Muistat vaan laittaa sen takas päälle jos ajelet lipolla välillä/tai siirryt niihin.

134
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 18.08.11 - klo: 21.43 »
Kysytään ny vaikka täältä.
Eli Saako autossa olla erimerkkinen lipo akku kun mitä auto ja laturi on?
Tarviiko lipoon ostaa joku eri liitin sen ja laturin väliin jos ne ei ole samaa merkkiä?
(Ostan siis akkuja upouuteen losiin) Kiitos vastauksista etukäteen.

¨jos meinaat että saako esim. traxxaksessa olla zippyn akkuja niin saa.
Ja moniin latureihin esim. graupneriin saa valmiita adaptereita yleisimmille akkuliitännöille esim. tamiya, traxxas, deans.

Mutta jos sopivaa ei tahdo löytyä niin yleensä sopivat liittimet pitää itte vaihtaa.

135
Voi olla, että akku kyykkää, laita ihmeessä lipot hankinta listalle.
Saat enemmän ajo aikaa ja tehoa, tuolta edullisesti www.hobbyking.com

Stamppa topikista varmaan löytyy sopivat lipot, tai voit siellä tiedustella sopivia lipoja.
Hobbykingistä samaan settiin esim ImaxB6 laturi + virtalähde.

Toni

Tokihan LiPot on hankintalistalla, ne vaan maksaa rahaa ja samaan syssyyn pitää uusia tietenki se laturiki. Seki maksaa rahaa...  :angry:

Kaikki maksaa aina :)
Suosittelen zippy hardcase 3s 5000mah 30C akkua joka maksaa alle 40e. On ajoaikakin melko kohtuullinen



Ainiin sulla oli nimh...  :sad:

136
Jatkoa nuubikysymyksiin...

Nyt on stampparissa paikallaan Velineon 3s combo ja vehkeet käyttäytyy taas ihan uudella tavalla...

Eli kun laittaa vermeisiin virrat päälle ja lähtee ensimmäisen kerran liikkeelle reippaalla kiihdytyksellä,
niin voimaa tuntuu olevan ihan hemmetisti, niinkuin olettaa voikin. MUTTA, ensimmäisen kiihdytyksen
jälkeen voimat on kateissa. Kulkee kyllä ihan normaalin olosesti, mutta laiskemmin kun perus harjallisilla XL-5 + Titan vehkeillä. Sitten kun katkaisee virrat minuutiksi pariksi, niin sama toistuu.

Onko tässä nyt kysymys siitä, että 6 kennoisen NiMH:n jännite ja virranluovutuskyky (energiatiheys?) ei piisaa?

vilkkuuko punainen ledi sen jälkeen kun sammahtaa? itellä se cut offi on aika herkkää sorttia samalla kokoonpanolla. Uudet akut vähän lievitti tuskaa muttei kuitenkaan poistanu ongelmaa. sabeltakaan saanu vielä mitään vastausta asiaan.

Akuista sen verran että taitaa mennä mikä tahansa 3s zippy nippusidekiinnityksellä kun laittaa sen "akkuraudan kiinni".

137
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 18.08.11 - klo: 16.40 »
jos on tarkotus toisella ajaa radalla ja toisella pihalla niin ehkä noista ottaisin sen stampeden pihakäyttöön.

Itellä oli molemmat versiot slashista, ei mitään pahaa sanottavaa mutta stampede on mukavampi siinä mielessä että sillä pääsee aikalailla paremmin pahemmassa maastossa.

Slash on taas toisaalta mukavampi kokoonpanon puolesta, ei niin ahtaaseen ängetty "sisältö", mutta toisaalta tuo stampeden maavara/maasto-ominaisuudet tasottaa sitä puolta aikalailla.

Lisäksi tuota stampedea on mukavampi ajaa kun ei kaadu vakiona niin helposti kuin slash joka kerii katon ympäri jokatoisessa kääntymisessä.


lisäys, oma mielipide: Ehottomasti 4x4 ei 2wd!. On paljon mukavampi ajaa jos nelivetonen, ja menee paljon paremmin erilaisissa olosuhteissa.

Itse myös voin suositella stampedea. Nyt kuitenkin haluan korostaa, että kyllä myös takaveto malli on hyvä. Tuupissa on kuitenkin vähemmän huollettavia/ rikkoontuvia osia, se vähän halvempi ja sen ajamisessa on sitä mukavaa haastetta. Maastossa se toki häviää nelivedolle todella paljon. Tämä on paljolti mielipide kysymys, toinen pitää tuupista toinen nelkusta. Kanattaa ostaa se, josta itse pitää enemmän. Olin itsekin reilu pari kuukautta sitten tilanteessa, jossa mietin kumman otan, päädyin kuitenkin lopulta tuuppiin.

niinno, kustannuskysymys on sitte kanssa vähä kysymysmerkki siinä mielessä miten autolla ajaa.
Eroa takavetoon on lähinnä vetarit/kardaani/kardaaninpää. Jos kaikki hajoaa niin setti maksaa noin 25e. joka on hyvin epätodennäköstä. Etudiffistä taas voi jotenkin kummasti saada rattaita rikki jos ajaa 80km/h seinää päin.
Itse en etupäähän juuri koskenu tuon nelkun kanssa.

Ja kyllä siinä nelivedossakin haastetta ajaa on siinä vaiheessa kun ajelee esim. hiekkatietä >60km/h. :)

Mutta tosiaan mielipideasioitahan nämä, itse molemmat versiot testanneena en keksi syytä miksi ostaa takavetosta jos hankitahinnan eroa ei lasketa mukaan.

138
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 18.08.11 - klo: 14.26 »
jos on tarkotus toisella ajaa radalla ja toisella pihalla niin ehkä noista ottaisin sen stampeden pihakäyttöön.

Itellä oli molemmat versiot slashista, ei mitään pahaa sanottavaa mutta stampede on mukavampi siinä mielessä että sillä pääsee aikalailla paremmin pahemmassa maastossa.

Slash on taas toisaalta mukavampi kokoonpanon puolesta, ei niin ahtaaseen ängetty "sisältö", mutta toisaalta tuo stampeden maavara/maasto-ominaisuudet tasottaa sitä puolta aikalailla.

Lisäksi tuota stampedea on mukavampi ajaa kun ei kaadu vakiona niin helposti kuin slash joka kerii katon ympäri jokatoisessa kääntymisessä.


lisäys, oma mielipide: Ehottomasti 4x4 ei 2wd!. On paljon mukavampi ajaa jos nelivetonen, ja menee paljon paremmin erilaisissa olosuhteissa.

139
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 17.08.11 - klo: 19.16 »
mulla makaa tyhjänpanttina vxl slashin slipperisarja ja spurri( 427152 / 427047 )

jos jollaki tarvetta niin viestiä vain.


140
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 17.08.11 - klo: 18.35 »
mitä akkuja suosittelisitte mini m03:seen?

eli pitäis mahtua sisään hyvin ja 2s lipo haussa.

Saa olla esim. hobbykingistä.

141
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.08.11 - klo: 17.41 »
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että kuinka kauan kestää ladata yksi M8 sopiva LiPo-akku täyteen?

Kovakuorisia akkujakin saa 5C arvolla varustettuna, eli latauasaika n. 1/5tunti. käytännössä vartissa täyteen.

Eikös se olekin niin, että jos lataa nopeammalla teholla --> akku tulee vain osittain täyteen(?). Onko kukaan kokeillut http://maxamps.com/proddetail.php?prod=Lipo-13500XL-74-Pack&cat=309. Hehe, näyttää vaan niin maagiselta toi luvattu ajoaika :). Kuumeneeko moottori, jos ajaa tuollaiset 80 minuuttia putkeen?

Taidan kuitenkin vielä pysyä näissä nitrokoneissa, mutta ei tällainenkaan pahitteeksi olisi.

Edit. Mitä tuo C arvo tarkoittaa? Joissakin on 40C ja joissakin enemmän.

Toki moottori kuumenee heti kun alkaa ajamaan ja sähkömoottoria on muutenkin tarkkailtava lämpöjen suhteen aktiivisesti.

Tai toinen vaihtoehto on hankkia joku lämpötila-anturi motin kylkeen.

142
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.08.11 - klo: 21.56 »
Noh, akuista puhuminen on kuin väittelisi fordin ja nissanin paremmuutta, yhtenäistä sopua ei siihen saada.

Oma kokemus perustuu lähinnä oman pihan ympäriajelemiseen eli lyhyttä matkaa, siinä sitä teho-eroa ei niin kauheesti kyllä huomannu.



ootekos kexsiny mitä menee exas kakas???...


Jos mietit mikä menee eka "kakaks" eli "rikki" ja ajelet vakiokokoonpanolla pihasudittelua niin veikkaisin että et kovin äkkiä tuosta vehkeestä mitään saa rikki. Riippuu täysin siitä paljonka ajelet todella hienolla hiekalla/vedessä -> mitä enemmän sitä enemmän huoltoa.
Jos taas hypit paljon niin sitten on tukivarret ehkä se rikki menevä osa, tosin ei sitäkään kovin pienillä pompuilla rikki saa vaikka tulis mitenpäin alas.

143
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.08.11 - klo: 20.11 »
Spede XL-5 ei edes keulinut 7s nimhillä mutta 2s lipolla nostelikin jo nokkaa lähdössä.

Nyt puhutaan slashistä?

edit:
pede nostaa ihan senkin takia helpommin nokkaa että on lyhyempi "akseliväli". Ja pienempi auto muutenkin.

144
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.08.11 - klo: 20.06 »
Jooooo sprawl ei vissiin ikinä oo ajanu 2s lipolla.Se on kevyempi siitä saa enemmän purkuvirtaa yms

En kai mä muuten kirjottelis "omasta mielestä" kommentteja jos en olis ite kokeillu?
Jos ihan tosissaan ajattelee niin siitä slashin vakio harjallisesta combosta ei kyllä mitään jäkyttäviä teho-eroja saa verrattuna nimh/lipo2S välillä..

Eroa tulee toki siinä että nimhi antaa sitä huipputehoa muutamia minuutteja ja lipo loppuun asti mutta pysähtyy kerrasta. Mutta jos verrataan auton suorituskykyä esim. 2-4 ensimmäisen minuutin aikana niin en usko että mitään kauheaa eroa siinä edes aloittelija tuntee.

Kun taas siinä vaiheessa kun vaihdetaan harjattomaan comboon ja vaikka vain 2s niin meininki on jo ihan eri, puhumattakaan 3s siirtymisestä jonka jälkeen auto koittaakin jo jäljitellä finnairin nousua kiitoradalta.

145
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.08.11 - klo: 19.59 »
jesh nyt on kaapis 2wd slasheri ja komeesti kulkee... vieläkun löytäis jonku hyvän mestan porvoon lähistölt miss käydä ajelee nii avot...
ja offia:kellään noit normi agui ja latureit??

Itsellä oli melkein kokoajan vakio kokoonpano takavetosessa sillon kun niitä vielä oli.
Nelkkuun kun siirty niin jäi tuo oikeestaan vaan kavereiden iloksi.

Jos jossain vaiheessa siirryt lipoihin niin melkein kannattaa säästää suoraan harjattomaan comboon(mikäli ei jo ole sellaista) koska vakio noparilla ja motilla voi ajaa vain 2s lipolla joka ei oikeestaan paljon muuta hyötyä tuo kuin pidemmän ajoajan. Ainakin omasta mielestä.

Ja jos vähänkään enemmän ajelet niin se laturi on toinen satsauksen aihe. Tälläkin foorumilla törmäät useasti kommenttin "osta kerralla kunnollista tai harrastus jää pian pois kuvioista kun se ei ole mielekästä".
Tokikaan se ei kaikille ole mahdollista satsata satoja euroja auton hinnan lisäksi harrastukseen kerralla mutta se on pidemmän päälle parempi säästää kuin katua jokaista ostosta matkan varrella.

146
oon tehny nyt hobbykingiin 2tilausta, molemmat paketit lähti samana päivänä eteenpäin ja viikonloppu mukaan lukien postin ilmoitus tullu postilaatikkoon tasan 8päivässä.

Molemmat lähetykset air maililla tullu.

147
Itse ehkä tässä vaiheessa miettisin onko kyseinen toimenpide tosissaan sen 20-30e arvoinen(no okei, paitti jos käyttää jotain gm:n akkuja.). :)

Toki eihän se raha kasva puussa ainakaan täälläpäin.

Nyt en aivan ymmärrä!

Jos vaihtoehtona on ostaa uusi akku tai yrittää korjata vanha niin kummassa vaihtoehdossa on pienoinen mahdollisuus säästää?

Sanoinkin että itse miettisin sen tarpeellisuutta. Kun tietää että riskit on olemassa, ehkä hyvinkin mahdolliset sellaset jos kerran mattopuukkokin uppoaa kennoihin helposti niin mieluummin ostan uuden akun 20-30e kuin lähden koittamaan onnea.

Itellä tuossa pöydällä parikin lipoa jotka jättäny rauhaan koska toisessa on pehmeessä kuoressa pieni lohkeama josta näkee jotain kirkasta suojamateriaalia sisällä.

Lisäksi jos ajattelee niin ettei ole noita akkuja avannut "työkseen" niin eipä tartte ajon aikana miettiä että pysyykö se korjattu juotos sisällä kunnolla vai tekeekö oikkarin ajaessa niin että sulaa puolet autosta.


Noh, kaikki akkuihin liittyvähän on yleensä vain spekulointia mutta itte uhraan mieluummin jonku euron sen hyväksi ettei tartte akkua availla kädet täristen ja miettien että mitä jos sittenkin tää puukko lipsahtaa.


Kukin tekee niinkuin haluaa, toin vain esille oman maallikon mielipiteen tähän asiaan.

148
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 13.08.11 - klo: 10.22 »
kertokaas joku kokemuksii noista GM;n V-Maxxin "isoista"akuista,onk hintansa ... tänk juu.

Akut ja laturit osio on näitä kyssäreitä varten mutta oon ymmärtäny että gm on vähä laadukkaampi merkki. Se että kannattaako ostaa yks gm vai 3turnigyä hobbykingiltä onki eriasia.(3S 5000mah 40C 36e/kpl.)

149
Itse ehkä tässä vaiheessa miettisin onko kyseinen toimenpide tosissaan sen 20-30e arvoinen(no okei, paitti jos käyttää jotain gm:n akkuja.). :)

Toki eihän se raha kasva puussa ainakaan täälläpäin.

btw, pistin slash4x4 sekä stampede4x4 osastolle ensikokemukset hobbykingin lämpötila/jänniteseuranta härpäkkeestä jos joku on sellasta halunnu. Hintaakin oli jopa 6€.


150
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 12.08.11 - klo: 20.32 »
Taisin tällekkin osastolle mainostaa jossain vaiheessa tuota hobbykingistä löytyvää tuotetta jolla voi seurata jännitettä ja lämpötilaa hintaan 6€.

Sain tänään postista ja parit kokeilut tehty.

Helppo asentaa, kunhan ei tee sitä virhettä kuin itse etten tajunnu ettei traxxaksin nopari anna tuulettimen liitäntään kokoajan vain 5v. Eli jos haluaa tuon jännite ilmotuksen käyttöön niin akun liittimeen pitää tinailla johtimet.

Anturi tarttee muutenkin virtaa joten ne on pakko kytkeä, se ei toimi siis pattereilla.

Lämpötila toimii ihan ok, testailin pari minuuttia pedellä pelkkä takaveto päällä ja näytti 43astetta 3s:llä, ihan siis kevyttä ajoa vakio rattailla.

Hälytysrajat on todella helppo laittaa sekä jännitteelle että lämpötilalle, jos rajat ylitetään tai alitetaan niin vilkkuu siniset kirkkaat ledit ja kuuluu hälytysääni, ääni on suhteellisen voimakas mutta jos auto on todella kaukana niin voi olla hankala sitä kuulla.

Koon puolesta helppo sijoittaa, ite annoin olla akunpäällä toistaseksi.


Uploaded with ImageShack.us


Näytössä vaihtuu noin sekunnin välein lämpötila/jännite.

Lämpötila-anturin kiinnitin mottiin vähän hätäseen kun on testissä tollanen viritys, hobbykingin 100a escistä otettu tuuletin+siili yhdistelmä joka vedetty nippusiteellä motin kylkeen ja tuo lämpötila anturi siinä nippusiteen alla. Hyvin tuntu mittailevan siitäkin.


Tuote:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9744
Toimitetaan siistissä metallisessa laatikossa ohjeineen.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14