Selvispä tuokin. Hämäs vain tuo tpikin aloittajan laittama kuva.
Joo, siinä näyttäisi olevan aitoja HobbyKing-versioita.
Kopio tai aito. Se ei poista ECX liittimien etuja juottamisessa (pinta-ala,mekaaninen kestävyys,sähkönjohtavuus) verrattuna useimpiin toisiin liittimiin.
Alla huomioita muutamista eri liittimistä
Turvallinen juottaaTraxxas/ECx/erilliset bullet liittimet ovat myös paljon turvallisempia juottaa kuin Deans tai XT60 tai Multiplex, joissa on oikosulun vaara, jos kolvilla vahingossa koskee molempii johtimiin (kolvi kuitenkin polttaa aika nopeasti kutistesukankin läpi).
Helppo juottaaECx ja bullet liittimet ovat i*iootti varmoja liittää. Johto ei oikeasti voi mennä väärään paikkaa. Muissa liittimissä johtoa pitää sihdata tarkalleen oikeaan kohtaan, jotta liitoksesta tulee hyvä. Esim Traxxas liittimessä pinta-ala on n. 4x4mm. jätä puolet pituudesta pois, niin saat 2x4mm pinta-alan liitokselle tai 2milliä liian pitkälle, jolloin liitin ei toimi. Miksi pilata liitintä tuollaisella mahdollisuudella?
Ei kutistesukan tarvetta Traxxas/ECx
Muissa liittimissä pääsääntöisesti tarvitaan kutistesukkaa, joka ei aina istu täydellisesti ja paljas johdin on aina riski. Lisäksi kutistesukan asentaminen on yksi kulu/työ lisää
Mekaanisesti kestävä liitosLiitettävä johto asettuu kuppiin, jolloin johdon jokaiselle vapaalle pinnalle tulee juotos. Kestää paremmin tärinää ja muita rasituksia. Myös mahdollinen lämpö jakaantuu isommalle alalle.
Mekaanisesti kestävä liitinJousikiristeisistä bulleteista ei ole myöskään pahaa sanottavaa, toki kokemusta on vasta pari vuotta kyseisistä liittimistä. Mitään löystymistä tai muuta ei ole havaittavissa. Toki liittimen kosketuspinnasta on vaikea sanoa kun liittimen sisälle ei näe.
Bulleteissa istuvuus ei kuitenkaan ole liitinrungon armoilla kuten muissa liitintyypeissä. Kumpi sitten kuluu tai muokkautuu helpommin metalli vai muovi en tiedä.
Laittakaa tekin etuja/haittoja eri liittimistä, joita niissä mielestänne on.