Kirjoittaja Aihe: Vanteeseen reikä.  (Luettu 2472 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Vanteeseen reikä.
« : 24.10.04 - klo: 19.20 »
Kuulin että vanteeseen pitää porata reikä, niin mikä tarkotus sillä on ja onko se ehdoton?

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vanteeseen reikä.
« Vastaus #1 : 24.10.04 - klo: 19.48 »
Kun kumit liimataan reunoiltaan kiinni,jää sisäpuolelle ilmaa eri määrä eri renkaisiin eikä auto kulje suoraan. Reikä vanteessa estää ilmataskun muodostumisen, näin olen ainakin kuvitellut asian olevan.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Vanteeseen reikä.
« Vastaus #2 : 25.10.04 - klo: 14.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Kuulin että vanteeseen pitää porata reikä, niin mikä tarkotus sillä on ja onko se ehdoton?

EI - ÄLÄ poraa vanteeseen reikää, tee pari vaikka 3mm reikää kumiin, keskelle, halkaisijan vastakkaisille puolille . . Huomattavasti G-voimaystävällisempää. Lentää näet kumin sisään mennyt lika painovoimakkaasti pois, toisin kuin vanteeseen tehdyn reiän avulla. Kyllä, reiät kannattaa.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vanteeseen reikä.
« Vastaus #3 : 25.10.04 - klo: 14.14 »
Jos kyseessä on Krossiauto, niin tee reiät itse renkaaseen. Jos on taas käytössä rata-auto, niin reiät kannattaa todellakin tehdä vanteeseen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vanteeseen reikä.
« Vastaus #4 : 25.10.04 - klo: 14.39 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Jos kyseessä on Krossiauto, niin tee reiät itse renkaaseen. Jos on taas käytössä rata-auto, niin reiät kannattaa todellakin tehdä vanteeseen.


Ehdottomasti näin, ja jos krossivanteessa on reiät ne kannattaa tukkia vaikka teipinpalalla ja pikaliimalla.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vanteeseen reikä.
« Vastaus #5 : 25.10.04 - klo: 17.49 »
Sinervo taitaa kuitenkin ajaa pääasiassa sähkötouringia joten silloin kannattaa tehdä pari reikää vanteeseen vastakkaisille puolille. Itse en käytä poraa vaan teen viilalla aloitusreiän ja suurennan sen reamerilla muutaman millin suuruiseksi.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Vanteeseen reikä.
« Vastaus #6 : 26.10.04 - klo: 15.16 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Jos kyseessä on Krossiauto, niin tee reiät itse renkaaseen. Jos on taas käytössä rata-auto, niin reiät kannattaa todellakin tehdä vanteeseen.


Ehdottomasti näin, ja jos krossivanteessa on reiät ne kannattaa tukkia vaikka teipinpalalla ja pikaliimalla.

Miksi ne kannatta tukkia teipinpalalla
Are you sure?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vanteeseen reikä.
« Vastaus #7 : 26.10.04 - klo: 15.18 »
No laita purkka, jos ei teippi miellytä. Suosittelen Jenkkiä.

(Ei siinä sillä teipinpalalla ole merkitystä, kunhan sen tukkii.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vanteeseen reikä.
« Vastaus #8 : 26.10.04 - klo: 15.18 »
Jos krossarissa vanteessa on reikä, niin sen kautta renkaan sisään eksyy ihan kiitettävä määrä likaa. Tämä ei todellakaan tee hyvää renkaan ja auton ominaisuuksille.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vanteeseen reikä.
« Vastaus #9 : 26.10.04 - klo: 15.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Jos kyseessä on Krossiauto, niin tee reiät itse renkaaseen. Jos on taas käytössä rata-auto, niin reiät kannattaa todellakin tehdä vanteeseen.


Ehdottomasti näin, ja jos krossivanteessa on reiät ne kannattaa tukkia vaikka teipinpalalla ja pikaliimalla.

Miksi ne kannatta tukkia teipinpalalla


No jos siihen laittaa teipin palasen sinne renkaan sisäpuolelle ja sit tökkää pari tippaa pikaliima vanteen sisäpuolelta niin on varmasti tiivis, huomaamaton ja pysyvä.