Ei kai sitä enää ole järkeä ajaa 10:llä autolla yhdessä erässä, varmaan joku korkeintaan 8 olis hyvä.
Alkuunhan lähdettiin arvioidussa nopeusjärjestyksessä, ekalla kerralla käännetysti mutta silloin tuli kolinaa jo liikaa. Sitten ajettiin niin, että ekaan erään lähdettiin pistejärjestyksessä ja sitten seuraaviin edellisen erän tuloksen perusteella. Tämä koettiin ongelmalliseksi siksi, että mikäli keskeytät esim. tekniseen vikaan, niin kärsit kaksi kertaa, ensin keskeytys ja sitten seuraavaan erään häntäpään lähtöpaikka. Juuri tämän takia ajateltiin, että voisi olla järkevää lähteä pistejärjestyksessä. Tosin nyt on vielä se tilanne, että enemmän kisoja ajaneet on taulokossa edellä nopeampia, jotka ovat ajaneet vähemmän. Tämä tasoittuu vasta sitten, kun kisoja on ajettu niin paljon, että osalla huonoimmat tulokset alkaa tippumaan pois mutta tähän menee vielä aikaa.
Jos aletaan ajamaan aika-ajoja, niin ongelma poistuu. Eräryhmät on järkevintä tehdä nopeuden mukaan, niin kaikilla on mahdollisuus ajaa hyvä tulos. Jos ajetaan vielä kaikki samassa, niin onko 8 auton joukosta vielä mahdonta lähteä häntäpäästä, silloin on kuitenkin paremmin tilaa. Silloin kun ajetaan pelkät finaalit, niin määräytyi lähtöjärjestys miten tahansa, niin aina siitä joku kärsii ja joku hyötyy...siinähän se ongelma vaan on, että miten nuo haitat saataisiin mahdollisimman pieniksi.
Juize