Sen viiveen kuulus olla siinä välissä, missä jarrutus on "valmis" ja petuuttamiseen saa kytkeä potkua.
Ainoat ehjien laitteiden toimintamallit jolla ton edes saa väärään paikkaan, on et:
1. nopari jakaa puolix täyspakin ja täyskaasun välin mut radiossa se on toisaalla.
2. vaikka neutraali on määritelty, ni varsinainen jarru ei tuu ollenkaan
(, tai tulee eteenpäin-kaasun_loppuun ennen neutraalia). Viive on yhä ennen pakkia.
3. jos on poikkeutettu kaasun_vipusuhteita (esim. 2/3 eteen ja 1/3 jarru&pakki), tai liikemääriä EPA:lla - ja noparin ohjelmointi ei opi moisia "gurutietoja".
4. jos on käsketty polttiskahvasäätöjen nopeita liikkeitä lineaarisen liikkeen sekaan kaasuun/jarruun, mutta noparin ohjelmointi ei niitä ymmärrä (ainakin futaballa on mystisiä pikaliikkeitä joilla vipuklappi hypätään nopeasti, ja pummaavia jarruja.)