Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - gas4wd

Sivuja: 1 2 [3]
61
Polttisautot / Vs: polttis kysymyksiä
« : 10.06.09 - klo: 16.23 »
juu hyvä käytetty sähkö auto tulee edullisimmaksi ja jos polttiksen haluaa niin silloinkin on kannattavinta ostaa joltain aktiivi harrastajalta koottu pro auto niitä saa edullisesti ja jos montulla/crossi radalla meinaa ajaa niin suosittelen lämpimästi 1/8 trukkia ensimmäiseksi autoksi on paljon helpompi ajettava kun 1/8 crossi antaa enemmän ajovirheitä anteeks ei siis ole pyörät taivasta kohden koko aikaa. ja ennen kaikkea itse kantapään kautta kokeilleena voin kertoa että alkuun kannattaa satsata kunnolliseen autoon oli se sitten mikä hyvänsä. menee mielenkiinto ja rupeaa koko laji tympimään alle kk jos auton moottori esim sammuu tankin aikanakin 5 kertaa tai että auto on kokoajan jostain rikki ja vara osia pitää tilata ja odotella kokoajan. itsellä eka auto oli kyosho inferno 7,5 rtr ja sen kanssa meinasi käydä niin että meinas loppua koko harrastus heti alkuun sitten ostin kuitenkin pro auton jonka kokosin itse ja siihen os 21 v-spec ja sitten oli jo mukavampaa kun pääs nauttimaan itse ajamisestakin. ja tosiaan jos sulla on lähellä rata jossa pro/aktiivi kuskeja niin kannattaa tosiaan mennä ensin katselemaan ja heiltä kyselemään he kyllä varmasti mielellään kertoo asiasta lisää ja mielellään neuvovat mitä kannattaa hankkia ja mitä ei. ja heiltä myös saat jatkossa hyviä vinkkejä auton mekkaamisessa säätämisessä yms rohkeasti vaan heiltä kysymään ei ne pure. ja jos harrastus paikkana on joku iso hiekkamonttu yms iso alue ja ei ole tarkoitus radala ajaa ja haluaa helpon ja kohtuu huolettoman auton niin kannattaa myös miettiä 1/5 bensa autoa on helppo säädettävä helposti mekattava kohtalaisen vauhdikas ja varmatoimisia tankki täyteen virrat päälle  narusta käyntiin ja nauttia ajamisesta 30-45min yhdellä tankilla.

62
Yleinen keskustelu / Vs: Uusi harrastaja
« : 10.06.09 - klo: 16.07 »
sama vika ei tulla nitro autoista luopuun koskaan nitrohan tuoksuu paremmalle kun ch5:P ja niinkuin sanoin perus varma os v-spec on helpompi säätää kun bensa moottori ja käyntivarmuus samalla tasolla jos se vaan on ehjä. kyllähän iso bensa auto on montulla hieno ja onhan siinä 4wd bensa monsterissa munaa ja kokoa mutta jos radalla haluaa ajaa niin ei sielä bensa autolla kyllä tee mitään enkä nyt sano että ei voi ajaa mutta jos vauhtia haluaa niin nitro on ykkönen... ja todellakin sähkö autojakin on itsellä mutta se ääni on musiikkia nitro autossa eikä siitä pää pipiksi tule luonteen heikkoutta jos tulee

63
Polttisautot / Vs: Hakusessa hyvä iso rc auto
« : 10.06.09 - klo: 11.23 »
joo kyllä jos ison piha/monttu autoa ja monsteria haluaa. tankki täyteen ladattu akku kiinni ja virrat päälle helposti narusta pari nykäystä käyntiin ja nauttii 45 min ajamisesta ilman taukoa...

64
Polttisautot / Vs: Hakusessa hyvä iso rc auto
« : 10.06.09 - klo: 11.14 »
mullakin löytyis yksi valmis ajopaketti carson gas devil ja on myynnissäkin

65
Polttisautot / Vs: auton sisäänajo
« : 10.06.09 - klo: 11.10 »
lyhyesti jos vähänkään vakavammin meinaat alkaa harrastamaan ja jos mielit radalle niin älä osta rtr autoa

66
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 09.06.09 - klo: 15.29 »
se mikä neuvotaan ohje kirjassa laittamaan rungon kanssa tasa on ala neulan vasta putki se ala naula löytyy kaasuttimen toiselta puolen sieltä mihin kaasu linkki tulee servolta kiinni ala neulalla säädetään moottorin alakierros alueen seosta ja  vaikuttaa siihen miten moottori herää alhaalta ja miten vastaa kaasuun sekä myös hiukan tyhjäkäyntiin.

 tyhjäkäynti ruuvvi kiinni tyhjäkäynti nousee ja auki vastaavasti pienenee.

 sisään ajossa aluks kierrä ala neulaa pikkuhiljaa kiinni että löytyy jonkunlainen tyhjäkäynti ja vastaa joten kuten kaasuun eikä heti sammu kun avaat vähän kaasua sitten vasta ylä neulaa kiinni kun alkaa joten kuten olemaan sisään ajettu 4-5 tankkia ja siinä kohtaa on lämpömittari aika ehdoton. mutta älä laita alaneulaa liian piikille (mooaa).

sisään ajon jälkeen voi ala neulaa säätää niin että vastaa hyvin kaasuun mutta kuitenkin niin että kun auto käy paikallaan 10s ja siitä painat kaasun pohjaan niin auto lähtee vielä mutta kuitenkin niin että aina kun tyhjäkäynniltä avaat kaasun tulee putkesta savua. ylä neula siään ajon jälkeen niin että jaksaa kiertää kunnolla ja seuraat lämpöjä. itsellä os käy noin 100-120c tankin kovan ajon jälkeen. tassa nyt jotain aika sekavaa ohjetta

67
Yleinen keskustelu / Vs: Uusi harrastaja
« : 08.06.09 - klo: 22.16 »
ittellä meni honkkarin rtr autosta siis x2 trukista toisella kerralla juurikin ohjaus pala tosin ko auto jo hukattu en vaan saanu siitä säätämälläkään mieleistä. (puskee liikaa mun ajotyyliin)

68
Yleinen keskustelu / Vs: Uusi harrastaja
« : 08.06.09 - klo: 19.26 »
laitoin sulle yv:tä

69
Yleinen keskustelu / Vs: Uusi harrastaja
« : 08.06.09 - klo: 18.35 »
varaosien saatavuus on perus merkkeihin ihan kohtuu hyvää ainakin hongnor xray kyösti. trukkina ehkä itse valitsisin joko xray xt8 tai hongnor x2 crt pro ei kyosho pro mallina huono ole se vaan on järkyttävän kallis samoin osat ja jos hyvää pakettia haluat jossa on kaikki valmiina niin laita myyntipalstalla voi löytää sopivaan hintaan valmiiksi rakennetun pro sarjan.

70
Yleinen keskustelu / Vs: Uusi harrastaja
« : 07.06.09 - klo: 23.21 »
ja rtr:n ostat niin se on heti ensimmäisenä paketista purettava osiin laittaa diffeihin öljyt kun yleensä niissä on vaan rasvat ja joka ruuvvi avattava ja laitettava lukitteella takas kiinni ja muutenkin kaikki kiristettävä ja käytävä läpi noin alussa enneks edes ajaa autolla. sitten kun innostus kasvaa ja vauhti löytyy pitää ruveta päivittämään pro malliin ja se taas maksaa lähes uuden auton hinnan eli päättele siitä kannattaako ostaa suoraan pro vai rtr

71
Yleinen keskustelu / Vs: Uusi harrastaja
« : 07.06.09 - klo: 01.39 »
xray xt 8 siihen os 28 kone siihen 2.4 radiot sävoxin servot akku startti boxi renkaat  hehku laite eikä kauheesti mene vielä yli budjetin ja kone ainakin on todella helppo säädettävä jopa modeltecniksin löpöllä ja se on taattua os laatu ja kestää.. ja autokin on erittäin kestävä. itse en kanssa kyllä suosittele mitään rtr pakettia ne kun yleensä tuppaa olemaan painonsa verran p... ja kuten monet on sanonu truggy on helppo ajettava ajoit sitten montulla tai vaikka asvaltilla jopa kilpailuja löytyy ko autoille toisin kuin monstereille sekä vauhti ja ajettavuus etenkin radalla eri planeetalta vertaa et ajat kadetilla ja hyppäät siitä kz2 puikkoihin.

72
vaikka asia ei mulle mitenkään kuulu mutta järkevämpää se on kyllä tietää paljonko sitä lisä painoa siihen autoon on laitettava ettei tarvia gramma kerrallaan painoja lisätä 100g alipainoinen =100 kertaa puntariin... eikä se vaa an lukeminen voi olla katsasta jalle niin ylivoimaisen vaikeaa etteikö osais lukea vaa an näytöstä esim 3211g

73
puhdista se auto kunnolla sitten rakistat että kaikki letkut on ehjät ja oikeilla paikoillaan ja sitten katsot mistä se sitä polttoainetta roiskii. ala kokeilemaan kierrät ylä neulaa kiinni vaikka kierroksen ja sitten ala neulaa puoli kierrosta ja alat kokeilemaan käyntiin sitten lisää ala neulaa kiinni jos ei lähde niin ja vaihda uusi tulppa

74
roiskiiko löpöä pakoputkesta vai tankista tai letkuista? kuullostaa siltä että autosi säädöt on todella rikkaalla. molempia ylä sekä alaneulaa reilusti kiinni n puoli kierrosta aluksi ja sitten otat moottorista tulpan irti pyörittelet moottoria kunnes on enimmät öljyt ja löpöt tullu ulos sitten tulppa takaisin kiini ja kokeilet uudestaan tulille sen jälkeen säädät pikku hiljaa ala neulaa kiinni niin että jaksaa käydä tyhjää kunnolla ja että tyhjä kaynniltä vastaa hyvin kaasuun sitten alat kiristämään ylä neulaa pikku hiljaa

75
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 05.06.09 - klo: 16.40 »
 immuli ***** kauppa kumppani nopea kaupan päätös ja muutenkin kiitettävän nopeaa toimintaa..

76
kiitosta myös täältä tampereen nurkalta mahtava päivä vaikka tulomatkalla näytti kelin suhteen aika toivottomalta, pienistä vaikeuksista huolimatta todella hauska päivä. seuraavia trukki kisoja odotellessa...

77
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 08.05.09 - klo: 07.45 »
Jumaleissön että säikäytti tänää aika kivasti, kesken ilma lennon kone stumppas.

Auto laatikolle ja starttamaan, kone pyörii ilman vastustua. Hetken jo luulin et kampura poikki,  mutta onneks oli vaan vauhtipyörä löystyny.

eli ei muutaku konetta irti ja pakoaukosta nippareita, että saa kytkin kellon irti? Vai olisko järkevämpää käyttää esim jäätelötukkua?

Bw. Oikeenkin kivasti laulaa kone ja toiminta varmuus on luokkaa mahtava.

ei voi kuin suositella tässä vaiheessa  :angel:


juu kyllä noi ossit tuntuu olevan käyntivarmoja koneita ittellä niitä on kolme 1 28 2 v-specciä ja yhdenkään kanssa mitään ongelmia eikä tarviä olla kokoaikaa säätämässä. ja säätökin on todella helppoa ja puhtiakin on riitävästi etenkin tossa 28 koneessa.

78
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 07.05.09 - klo: 07.32 »
kokeilkaa toista syttypuolaa tai katsokaa syttypuolan ja magneeton välys

79
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 05.05.09 - klo: 18.40 »
kieltämättä näyttää aikas tyylikkäältä...

80
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 03.05.09 - klo: 15.48 »
tai jos jollain on valmiina 1/5 1/6 bensa 4wd monsteria ylimääräisenä niin yv tavoittaa

81
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 03.05.09 - klo: 15.44 »
taitaapi mennä fg 4wd tilaukseen rtr monsterina heti huomenna tai sitten fs racing monsteri

82
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 03.05.09 - klo: 14.27 »
näyttää aika hyvältä. onkos toi hihna kuinka vaikea vaihtaa? ja mitenhän ton suojaus rtr:ssä? jo tosiaan mietityttää että miten tuollainen hihna tulis kestämään foffi käytössä kun laparenkaat kuitenkin rasittaa aikalailla *miettii*

83
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 03.05.09 - klo: 14.05 »
onkos noista fg nelikon hihnoista mitään käsitystä miten kestäävät ja onko kuinka hyvin suojattu toi veto systeemi hiekkaa yms vastaan? ja miten mahtais kestää foffi laparenkaiden rasituksen? ja mites sitten fs racingin autojen kestävyys??

Sivuja: 1 2 [3]