Hyvät rallit oli juu. Radalla tuli oltua pitkää päivää koko viikko, mutta treenaamaan ei hirveästi kerenny. Tarkoitus oli olla ajanotossa mäkelän ja maxin kaverina, mutta onneksi nicke tuli jeesailee niin ainakin mä pääsin keskittymään enempi ajamiseen.
Nelkkua koitin vähän säätää jyväskylän jäljiltä kun takapää pomppi kuin jänis. Löysemmät öljyt auttoi ja auto oli mielestäni riittävän nopea ja ennenkaikkea tosi helppo ajaa. Kääntyvyys oli hyvä mutta auto oli vakaampi kuin esim maxin dura jota kokeilin. Tavoitteena oli toki aa-finaali koska jyskälästä piti parantaa ja olihan kyseessä kotirata. Takavedon ilmoittautumisen meinasin jo jossain vaiheessa perua, kun vähäisen treenin takia ajo oli tosi vaikeaa, mutta päätin kuitenkin ajaa molemmat luokat kun niin olin ennen kautta päättänyt.
Alkuerät alkoi hyvin, mukava tulos nelkuissa mutta tuupista hajos voimansiirto. Korpesi niin paljon että meinasin jättää korjaamatta, mutta sitten hain reippaana varaosat paikalla olleen hobbyfactoryn tiskiltä ja vaihdoin hajonneet rattaat. Oli slipperi liian kireällä vissiin. Toka tuupin alkuerä jäi remontin takia ajamatta ja nelkuissa auto pysähtyi ilman syytä puolenvälin jälkeen. Viimeinen aika ajo olisi siis ratkaiseva. No se meni putkeen ja nelkussa tuli paalupaikka A-finaaliin! takaveto meni kohtuullisesti ja tuloksena kuudes lähtöruutu a-finaalista.
Finaalit vähä jänskätti nelkuissa, mutta pääsin heti ajorytmiin ja suht virheittä "mummoilin" ja "ajoin hitaasti" niinkuin hoke ja jerry kommentoi...
no lujempaa ei päässy niin että ois pysyny pyörät alaspäin! Kaks ekaa finaalia voitin, mutta 2/4 laskentatavalla mitään ei ollu vielä ratkaistu. Ja arvelin että mikon vauhti vaan paranee kun rata tulee tutummaksi. Niinhän Mikko P sitten voittikin kolmannen finaalin joten jännitystä riitti viimeiseen lähtöön asti. No onni oli mulla myötä ja auto pysy pyörillään ja finaalivoitto varmisti koko kisan voiton! Ja niinkuin mikko totesikin niin kisat ratkes ajamalla eikä törmäilemällä ja se oli kyllä hienoa! ja tosi tiukkaa kisaa kakkosfinaalissa, ero ei tainnu olla missään vaiheessa yli kahta sekunttia.
Takavetofinaaleissa sijoitukset seilas sitten enempi, Mikko L oli ihan ylivoimainen kyllä mutta lopuista sijoista ajettiin ihan kilpaa. Tosi tasaista oli mutta kolarit tais ratkaista aika monta sijoitusta suuntaan ja toiseen. No se oli semmosta, en hirveesti odottanu kyl tuupista alkuvaikeuksien jälkeen, mutta lopputulos oli kuitenkin 2! kannatti siis korjata se voimansiirto ja ajaa kisat loppuun saakka!
Meininki vaikutti kisapäivän aikana tosi rennolta ja lupsakalta, niin ajajien kuin yleisönkin keskuudessa. Tässä oikein jo odottaa Turun kisaa vaikka se tulee tosi haastava olemaankin. Siellä menee paikalliset niin lujaa että oksat pois ja rata on reenamatta vaikea. No pitää tulla ajoissa harjottelee!