Nonniin, nyt on ensimetrit takana uutukaisella. Heitin iskarit suoraan B4:n säädöillä (20wt/green + 30wt/brown) autoon, joten tässäpä kokemuksia samoilla öljyillä ja jousilla:
Autossa on uskomaton takapito joten kääntyvyyden kanssa pitää tehdä säätötöitä, jotta auton saa taittumaan hyvin mutkiin sisään. Mutkien sisällä autoa pystyy ajamaan kaasulla, koska siinä ei ole takavedoille tyypillistä "moukaria" perässä heijaamassa perää irti. Ajotyyli onkin siis avainsana, kunhan säädöt löytyy. Isot pojat sanovat, että kun B4 heitetään mutkaan ja ajetaan suoraviivaisesti seuraavaa mutka kohti, niin X-6:lla pitäisi ajella jouhevia ajolinjoja pitkin. Ja siltähän se tuntuikin tänään. Eturenkaaksi voisi laitaa autolla jopa Inside Jobin, sekään ei varmastikaan vie takapitoa pois.
Kuten Sakari totesi, hyppyjen ajotyyliä pitää myös muuttaa. Assolla piti aina ennen hyppyä kaasuttaa hieman, jotta oikea hyppyasento löytyi, tällä pitää rullata hypyn nokkaan, jotta lentorata on oikeanlainen. Katsotaan nyt, kauanko pitää treenata, jotta ajotyylin saa muutettua.
Hypyissä auto tuntuu singahtavan taivaalle kepeästi, joten pitää varoa, ettei tule liian kovaa hyppyihin.
Ajelin tänään ihan kevyellä autolla ja LiPoilla sekä 5,5t koneella, joten paukkuja tuntui olevan riittävästi. KOnetta voisi ehkä löysätä pykälän tai pari, mutta mukavaahan tuo on silloin nyppäistä kunnolla kaasua, kun lisävauhtia tarvitaan.
Auton vaihto tuli nyt ehkä hieman turhan lähelle Vaasan kisoja, mutta haetaan huomenna siellä setuppeja, niin eiköhän niillä sitten ehdi kisoissa mukavasti kilvoitella.