Kirjoittaja Aihe: Kokopesu  (Luettu 3248 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lasbe

  • Tulokas
    • Profiili
Kokopesu
« : 04.07.04 - klo: 22.29 »
Hei, kun olen pesemässä auton suoraan suihkussa, tarviiko minun poistaa ku servot, lähetin ja muut elektroniset osat, mutta ei moottoria?
Siis jos otan vain ilmanputsarin pois ja pistän tiukasti teippiä siihen suuhun missä ilmanputsari siis on.

Vai tarviiko siis todella koko moottori ottaa hemputtii?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Kokopesu
« Vastaus #1 : 04.07.04 - klo: 22.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Lasbe"
Hei, kun olen pesemässä auton suoraan suihkussa, tarviiko minun poistaa ku servot, lähetin ja muut elektroniset osat, mutta ei moottoria?
Siis jos otan vain ilmanputsarin pois ja pistän tiukasti teippiä siihen suuhun missä ilmanputsari siis on.

Vai tarviiko siis todella koko moottori ottaa hemputtii?
No kaikki laakerit voi kärsiä, jos ei oo suojatut.. Voi kai joku ruostuakkin.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #2 : 06.07.04 - klo: 11.12 »
Kaverini isä pesi t-maxxin kaikkineen päivineen (ilman koppaa) vedellä ja saippualla. Sen jälkeen ei vastari toiminut mutta otettiin vastarin koppa (suojakoppa) pois ja pannuhuoneeseen kuivumaan nii parin tunnin päästä toimi taas.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #3 : 06.07.04 - klo: 11.39 »
Terve: kannattaisko ensi kerralla "ehkä" ottaa sähköt ja moottori pois. Itse ainakin pesen joka kerran jälkeen joka ikisen osan ja puhdistan moottorin sun muut. Käyttäkää nyt hyvät ihmiset järkeä kun pesette. :wink:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kokopesu
« Vastaus #4 : 06.07.04 - klo: 17.14 »
Mä puhallan paineilmalla eka roskat pois. Sit kone ja radiot pois ja painepesurilla heittelee autoo pihanurtsille. Kylä lähtee lika! Eikä auto oo hajonnut pesussa ollenkaan. Painepesurista kun vääntää voimaa pienemmälle...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kokopesu
« Vastaus #5 : 06.07.04 - klo: 22.26 »
Mä en ainakaan pese autoja millään! Harjaan skeidat pois harjalla ja puhdistan loput rätillä. Crossarin annan kuivua ekaks jos on ollu kostea keli ja sitten sama käsittely. Ei mitään pesua god damn.  Ei vesi tee autoille hyvää ainakaan suhku. Laakerit ym. kärsivät ja metalliosat ym. ruostuvat, ei hyvä.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #6 : 06.07.04 - klo: 22.34 »
No en mäkää millään vedellä koskaan pese! :?  Paitsi korin. Putsaaminen on kivaa ja siihen on mukava kuluttaa aikaa, se on osa tätä harrastusta. Mä aina paineilmalla ja hammasharjalla putsailen rätin kanssa. Irroittelen osia, jos tuntuu, että en muuten pääse johonkin likaiseen paikkaan. Mutta paineilma on mulle melkosen tärkeä. Ja senkin kanssa on syytä olla suht varovainen, ettei työnnä likaa ja vettä paineella servoihin, vastariin, ilmanputsariin, eikä kai oo hyvä ihan täydellä paineella laakereihinkaan puhaltaa. Joskus kiilloittelen autoa CRC:llä. 8)  Siitä en tiedä onko mitään järkeä, mutta saa oikeesti tosi kiiltäväksi, kun laittaa rättiin CRC:tä ja pyyhkii jo valmiiksi putsattuja paikkoja ja miksei likaisiakin. Tankin varsinkin usein kiillotan CRC:llä. :twisted:  Ja jotain muoviosia. Sit siihen vois varmaan laittaa päälle jotain rasvanpoistoainetta, mutta ei mulla oo, ni en oo koskaan laittanu. No eipä se oo mitenkän erikoisesti kerännyt likaa, mikä on CRC:llä kiilloitettu/putsattu.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kokopesu
« Vastaus #7 : 06.07.04 - klo: 22.36 »
Ei ainakaan leikkaa muoviosat kiinni :mrgreen:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #8 : 06.07.04 - klo: 22.44 »
Hmm, täytyy olla kyllä paperi laakeri jos ilmanpaineesta rikki menee :!:  :!:  ja toinen juttu että eikös nämä niin "sanonut"  ruostuvat osat ole alumiinia. Sitä paitsi kun joka ajopäivän jälkeen käy koko auton läpi (ei moottoria/sähköt) vedellä ja harjalla läpi niin on kiva lähteä taas ensi kerralla kiiltävällä autolla 8)  8)

Mika R

  • Vieras
Kokopesu
« Vastaus #9 : 06.07.04 - klo: 22.46 »
alumiinia, terästä tai mitä tahansa niin kyllä alkaa ruostetta, hapettumista sun muuta esiintyä jos vedessä luttaa. Minä en ainakaan. mutta kukin tyylillään. putsaus on järkevää, mutta turha vedessä peseminen ei. mielummin jättää sitten vaikka puhdistamatta.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #10 : 06.07.04 - klo: 22.50 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Hmm, täytyy olla kyllä paperi laakeri jos ilmanpaineesta rikki menee :!:  :!:

Sori, että kirjoitin epäselvästi, mutta tarkoitin lähinnä, että jos auto on aivan märkä, ni ei oo hyvä syytää täydellä paineella vettä laakeriin. Syy oli kirjoitukseni epäselvyydessä. Tuskin sinne mitään kuraa tai hiekkaa saa, mutta kaikki laakerit eivät ole pöly/vesisuojattuja, ni kyllä niihin voipi pian mennä vettä ja ruostua..

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #11 : 06.07.04 - klo: 22.52 »
öö  :shock: Mika, voihan sen ja täytyykin kuivata kun pesee, en tarkoittanut että osia pitää suunnilleen liottaa.

Mika R

  • Vieras
Kokopesu
« Vastaus #12 : 06.07.04 - klo: 22.54 »
niinhän se on. mutta itse en jaksa käyttää kahta tuntia session jälkeen pesuun ja kuivaukseen. pieni harjaus ja pyyhintä riittää. isommat remontit sitten kerran pari kuussa tai jotain riippuen ajokerroista

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #13 : 06.07.04 - klo: 23.02 »
No jokainen putsaa tyylillään :wink:  Itse ainakin tyykkään laittaan ajojen jälkeen aina ihan vimosen päälle puhtaaks  :D

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #14 : 06.07.04 - klo: 23.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
niinhän se on. mutta itse en jaksa käyttää kahta tuntia session jälkeen pesuun ja kuivaukseen. pieni harjaus ja pyyhintä riittää. isommat remontit sitten kerran pari kuussa tai jotain riippuen ajokerroista
Mä ajan joka päivä. 8)  Ni jos mä tekisin täys puhdistuksen kerran tai pari kuussa, ni mun auto olis aina ihan kaatopaikan näkönen. Kun putsaan auton illalla, saattaa se jo aamulla olla yltäpäältä kurassa.
Tiedän, etten voi loppuelämääni ajaa keskimäärin kolmesti päivässä, mutta tällä ainakin hetkellä into on sen mukainen. :P Tää ei siis ainakaa pitäny olla, eikä toivottavasti oo mikää vastalause tohon sun kirjoituksees! Ja kyllä mäki välillä teen sillee, et toisinaan putsaan vähemmän ja sit kerralla kaikki edellisetki liat pois, niinku säki.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #15 : 07.07.04 - klo: 00.18 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
No jokainen putsaa tyylillään :wink:  Itse ainakin tyykkään laittaan ajojen jälkeen aina ihan vimosen päälle puhtaaks  :D

Samoin! :D

Poissa Lasbe

  • Tulokas
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #16 : 07.07.04 - klo: 01.15 »
Nojaa.. Ite tykkään edelleen ottaa motin ja elektroniikat pois ja ihan pesuaineen kanssa suihkuun vaan! Sitten annan kuivua ja sen jälkeen pistän öljyä laakereihin ja joihinki muihin metalliosiin :).
Kyllähän siinä aikaa menee mutta puhdasta tulee!

Usein menen myös autoni kanssa itsekin suihkuun.. Eh

Mika R

  • Vieras
Kokopesu
« Vastaus #17 : 07.07.04 - klo: 08.21 »
Joo! Hyvä että jaksatte pitää kunnossa. Toki suositeltavaa! Mutta itse en vettä ole käyttänyt enkä käytä paitsi korin ja renkaiden pesuun.


Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #18 : 07.07.04 - klo: 10.26 »
Eikö noi oo vähän liian löysällä noi sun jouset mika? :o  Tossa yllä olevassa kuvassa.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #19 : 07.07.04 - klo: 10.39 »
Mika, mitkä noi apujouset sulla on edessä? Mistä tollasia voisi ostella? :roll:

Mika R

  • Vieras
Kokopesu
« Vastaus #20 : 07.07.04 - klo: 10.40 »
Ei.. ne oli just hyvät Jyrkkälän radalle. Ensin ajoin jäykemmillä ja auto pomppi hitosti. Nyt pysyi tiessä hyvin ja yhdessä droopien kanssa renkaat maassa enemmän kuin ilmassa.. siellä on hiton röykkyinen rata. Vielä hienosäätöä mutta pääpiirteissään oli kohallaan, vieläkin voi löysentää..

EDIT: Niki, toi on ns. dual jousitus eli vahvempaa ja löysempää. Hobbylinnasta ostin.

Mika R

  • Vieras
Kokopesu
« Vastaus #21 : 07.07.04 - klo: 10.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Hmm,  Näyttäisi tuossa ylläolevassa kuvassa ettei siinä oo jousilla sitä alapidikettä?


On ne  siellä tottakai, miten ne muuten pysyis  :shock:

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kokopesu
« Vastaus #22 : 07.07.04 - klo: 10.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Lasbe"
Nojaa.. Ite tykkään edelleen ottaa motin ja elektroniikat pois ja ihan pesuaineen kanssa suihkuun vaan! Sitten annan kuivua ja sen jälkeen pistän öljyä laakereihin ja joihinki muihin metalliosiin :).
Kyllähän siinä aikaa menee mutta puhdasta tulee!

Usein menen myös autoni kanssa itsekin suihkuun.. Eh


Voi kun on söpöä!  :mrgreen:

Itse en viitsi pestä autoani, ennen kun siihen tulee joku vika!
Tietenkin jos tietää, että nyt tulee monen viikon ajotauko, niin kyl mä sen sitten pesen, välillä tulee ajettu melkein päivittäin, niin ei sitä silloin viitisi aina olla pesemässä! Joka ajokerran jälkeen vaan isoimmat liat pois ja puhdas ilmansuodatin paikalle, niin hyvä on!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kokopesu
« Vastaus #23 : 07.07.04 - klo: 10.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Aijaa,no, sitten vain näyttää että keula laahustaa, tiedä häntä, en ole perehtyny crosseihin  :mrgreen:


Jep, ei ole savage vaan kilpa-auto  8)


AIVAN SAMAA mieltä Tuxin kanssa, siinä näette miten ammattilaiset (=Tux)  hoitaa hommat  8)  8)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kokopesu
« Vastaus #24 : 07.07.04 - klo: 12.24 »
Sepä hyvä, ostin kilpa auton justiinsa. Mutta en pääse kisaamaan suomessa "vielä". Minä ainakin käytän rättiä ja paineilmaa pesuun!

Mika R

  • Vieras
Kokopesu
« Vastaus #25 : 07.07.04 - klo: 12.27 »
On on, mutta crossarin säädöt ovat aivan eri kuin Savagen, ei niissä maavaraa tarvita paljoakaan. Etenkin jos alusta on mutaa ja savea niin siinähän tasainen amme pohja liukuu mukavasti vaikka välillä pohjaisikin. savagen alusta ei taida paljoa liukua, mutta eipä sillä väliä tolla maavaralla ja ~15cm pitkillä iskareilla

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Kokopesu
« Vastaus #26 : 19.07.04 - klo: 20.54 »
Näin se auto tulee pestyä ainakin huolellisesti  :D

http://www.kolumbus.fi/juha.myllykangas/remontti.html
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx