Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - bbr-racing

Sivuja: [1]
1
Iivoselle kiitokset..   

2
Niin..  :shock:

3
Sähköautot / Vs: E-Maxx vaiko Slash
« : 20.07.09 - klo: 20.30 »
Slash tulee edullisemmaksi ja kestää kolhuja.. Ajopaikkana metsä ei sovellu kovin hyvin koska maavara suht.pieni ja kerää oksia tehokkaasti mukaansa myös takavetoisuus rajoittaa ajopaikkoja. Harjattomalla tekniikalla isäkin voi saada virneen suupieliin 

4
Sähköautot / Vs: PINIONI JA ISORATTAANI ONGELMA!
« : 13.07.09 - klo: 21.45 »
Perskule kun Lontoo taipuu niin heikosti ja matematiikka loppuu siihen kun aamulla laskee illan saldon  :huh:
   Mulla noi väärillä tiedoilla kaupatut 32p pinjonit 15,16,18,19 eli osaisko joku kieli/laskutaitoinen noista jollekin laskee spurriparia, katoin et revoon ainakin löytyy 40,38 ja 36T spurreja ja jatoon 54, 56, 54T.  :shock:

5
Sähköautot / Vs: PINIONI JA ISORATTAANI ONGELMA!
« : 13.07.09 - klo: 13.31 »
Joo tosta jaben linkistä sain laskettua että ovat 32p.. Eli käy 32p spurrin kanssa.. No mites vaikuttaa kun rattaat ovat erikokoisia kun p luvut eri.. Minkälainen 32p pinjoni ja spurri yhdistelmä vastaisi nykyistä 48p 19/86 yhdistelmää?

6
Sähköautot / Vs: PINIONI JA ISORATTAANI ONGELMA!
« : 13.07.09 - klo: 00.47 »
Hommasin täältä foorumilta muka 48p pinjoneita sarjan jotka ovat kuitenkin jotain muuta sen verran isompia ja karkeampi hampaisia.. Miten noista pinjoneista saa ton p-luvun laskettua? Ajattelin jos joku jato/revo spurri kävis noiden pinjoneiden kanssa yhteen.. Myös laskukaava miten saada välityssuhde vastaamaan nykyistä olis jees..

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 02.07.09 - klo: 23.11 »
^
^ Jos joku "rahamies"  :laugh: testaa tota niin laittakoon tietoa et miten pelittää..

8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 30.06.09 - klo: 22.59 »
Mulla ez-run:nin kanssa teki samaa yhtäjaksoista nykimistä kun oli moottorin ylikuumenemis esto päällä? Otti sen ohjelmointi kalikalla pois niin loppui, eli ilmeisesti estää täyskaasulla ajon? En tiedä onko samasta jutusta kyse. Yhteyttä pätki aiemmin acom:ssilla mutta auto pysähtyi silloin kokonaan ja teki samaa harjallisella..

9
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 24.06.09 - klo: 22.37 »
Paremmaltahan toi uusi ohjain tuntuu käteen mutta hintasekseen toi acomssi taitaa olla toistaiseksi lyömätön.. Kyllä toi hintakin valitettavasti kertoo varmasti laadustakin jotain mutta jos toi ois pelannu en varmaan ois vielä ostanu arvokkaampaa ohjainta. Ilmeisesti uudesta ohjaimesta saa kaasua ja ratin herkkyyttä säädettyä ja joku aux liitäntäkin löytyy  :shock:

10
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 23.06.09 - klo: 23.38 »
Joo, ei kai me kinata  :huh:? Huvitti vaan kun samaa keskustelua oli jo 10v sitten.
  14v ollu prätkäkortti ja oon omistanu noin parisenkymmentä erillaista pyörää (125-1200cc) että kai sitä jonkinlaiseksi kokemukseksi vois sanoa? Tietysti täältä löytyy varmasti kilpakuskeja tms. alan porukkaa jotka tuntee hommat varmasti paljon paremmin. Itse kun jokusen moottoriremontinkin ja huoltotoimenpiteen omasta pussista maksanut niin tullut ne varaosatiskin "apteekin hinnat" tutuksi, nyt kylläkin saa alennusta jo sieltä täältä. On joutunut moottorinosien hitaan tulemisen japaniasta takia hommaamaan jopa toisen pyörän aikanaan että pääsee ajamaan. Tietysti noi minicrossejen osat on halpoja kun 500e rupes saamaan kokonaan uutta moottoria ja parin venttiilin säätöön meni ehkä 10min.
  Pyydän anteeksi minicrossihepulta jos kommentointi on aiheuttanut mielipahaa/ärsytystä.. Eiks tää oo vapaata keskustelua jossa tarkoitus ei ole mennä henkilökohtaisuuksiin? Jatkaa...

11
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 23.06.09 - klo: 22.58 »
Välillä pätkäs yhteyden ja kun sammutti ohjaimen niin rupes pelaa. Teki sitä vaihtelevasti, Joskus teki myös että kaasu ei toiminut mutta ohjaus kyllä. Kuulemma ollut muutama muu jossa sama vika  :shock:

12
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 22.06.09 - klo: 23.02 »
Acoms:seissa ollut vissiin joku huonompi erä, ja maanantai kappale sattui tietysti mulle. En saanut uutta tilalle kun kuulemma loppuunmyyty kovan kysynnän vuoksi :cry: . Vaihto sanwaan onnistui onneksi kivuttomasti, kiitokset hobbylinnan myyjille jotka ymmärsivät tuskat päästä takaisin radalle  :smiley:

13
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 22.06.09 - klo: 21.58 »
Tämä 2t vs. 4t keskustelu tulee aina crosseista puhuttaessa vastaan  :angel:

Harrastajan näkökulmasta joka haluaa pitää kustannukset kurissa niin jos ostaa uuden pakasta vedetyn pelin niin kai sama kumman ostaa, mutta valitettavasti noi on senverta kovalla rääkillä että 4t vaan on riskialttiinpi ostos yli 3v vanhana. 2t:hen tekee perus konerempan 1/3 osalla siitä hinnasta mitä nelariin. Osien saatavuus parempi (kokemus yammusta) ja venttiilejen kanssa ei tartte pelata  :shock: . Vääntö on makuasia, jos ei osaa ajaa niin 4t mukavampi körötellä  :lol:, siitäkin kokemusta  :mrgreen:

14
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 21.06.09 - klo: 20.37 »
Itsellä oli ainaski crossikengillä välillä ajaminen minillä hankalaa kun senverran jäykät. Varmaan ne minicossiin tarkoitetut monot hyvät tai ainaskin muutamat kaverit kehui. Lenkkareilla en ajais mutta tietenkin jokaisen omat nilkat mitä rikkoa, yhdellä tyypillä meni nivelsiteet senverta pahasti ettei kävelly kunnolla kuukauteen. Suojapaita on osottautunut hyväksi kun ei tartte kun polvisujat lisäksi ja on nopee pukea.. Kait se sitten loppujen lopuksi on niin että pitäis pukea ainakin ne onnea tuovat kalsarit sillä kun vauhdit kasvaa niin suojistakaan ei sitten välttämättä ole apuja jos on sattuakseen  :grin:

15
Löytyy kaksi-kaksipyöräistä yammun yzf1000 ja husse wr125 sekä tietysti ragazzin munamankeli :lol:

16
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 18.06.09 - klo: 19.00 »
Jos minicrossia halajaa niin taitaa paras olla pitpro/motovert marsun alustalla, mahdollisesti joku procomp hässäkkä jos tehoa haluu valmiiksi.. Parivuotta sitten oli hetken pitpro le mutta ei vakio motilla tosiaan ollut mikään tykki ja kyllästyi äkkiä. Alusta oli ihan ok thupstar:in ja ten sevenin jälkeen. Noissa kahessa oli sen verta huono vakio alusta että tehot riitti noihin ihan ok.

    Tuli hommattua taas vanha kunnon 2t piikki husse jota hippasen viritelty, helppo ja edullinen ylläpitää, hyvä (öhlins) alusta ja liikkuu ihan mukavasti. Painon puolesta mukavampi montulla kun edellinen yammun 450wr:rrä joka oli hauskempi motovanteilla ja kadulla  :p . Joku kaipaili mökkicrossia alle 1000e, voin kokemuksesta todeta että ainakin kawaan ei yli 10v vanhaan saanut esim. vaihteiston osia mistään, että kannattaa tsekata että onko moottoria tehty samana kuinka kauan  :undecided:

17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 18.06.09 - klo: 18.37 »
Minkälaisia alusta/paino/rengas combinaatioita teillä muilla on? Kiinostais että miten ton auton sais jotenkin ajettavaksi tolla harjattomalla  :shocked:

Sysää nyt muuten aika kiitettävästi  :mrgreen:

18
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.06.09 - klo: 23.34 »
Eli menis diffilukittuna ainaskin suoraan  :laugh: .. Jos ei mitään ideaa niin jää kalikka ostamatta. Täytyy kai sitten itsekin kokella niitä jäykkiä mömmöjä sinne diffiin. Ei varmaan parane toi kiemurtelu kun lyö harjattoman kiinni  :roll:

19
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.06.09 - klo: 22.03 »
Onko kukaan koittanut tuollaista slash:iin
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=223812_430&products_id=35728

Käsittääkseni tolla tulis 100% lukko. Kestääkö ajaa radalla yhtään vai hajooko perä/vetarit yms. heti? Mites ajettavuus muuttuu, ilmeisesti käännettävä kaasulla ihan kuten nytkin menee ovi edellä  :lol:

20
Sähköautot / Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« : 05.06.09 - klo: 18.17 »
Oma kokemukseni on ollut että halvalla ei saa hyvää.. Olisi pitänyt lukea näitä sivuja :cheesy:. Tietenkin harrastukseen syttyy tai ei syty, mopo karkaa herkästi käsistä. Miellummin suosittelisin käytettyä "vähän" kalliimpaa autoa kun halpaa uutta, jälkikäteen halvasta on kallista/mahdotonta ruveta rakentamaan hyvää.
   Ajopaikka ratkaisee tietysti paljon millaisen ostaa ja tietenkin millaisia autoja kavereilla on  :lol:. Autoa hankkiessa kannattaa selvittää varaosien saatavuus, harmittaa jos autosta puuttuu jokin osa jonka toimitus suomeen kestää ja kestää.. Traxxas on ollut ainakin kestäväksi koettu merkki ja noi takavetoiset (minun tapauksessani slash) helpoksi ja hyväksi ylläpitää. Hyväksi ominaisuudeksi olen huomannut vedenpitävän noparin ja vastarikotelon, voi huuhdella kurat pois suihkun alla ja huoltohommat kivempiä tehdä puhtaaseen autoon.
   Miinuspuolena traxxas:sessa on kun saa vaan rtr-pakettina uutena, vakio radio toimii tietysti aloittelijalle ihan ok, eikä kai näistä paketin mukana tulevista radioista ole huonoimmasta päästä. Tietenkin jos haluu samantien nopeamman auton niin kannattattaa ostaa rullaavana ilman sähköjä käytettynä tai sit jos taidot enempi riittää niin rakennussarjana.
   Slash:hia tai asson sc10:ä suosittelen jos on useampi kaveri hommaamassa autoa, pienet kylkipusut kuuluu asiaan ja tekee hommasta hauskempaa eikä vielä ainakaan ole autot hajonnu  :mrgreen: 

21
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 04.06.09 - klo: 21.07 »
Kiitokset mordokai:lle hyvistä kaupoista..

+auton kunto kuvausta vastaava
+toimitus nopeaa
+autossa ollut "häikkä" korjattiin myyjän piikkiin
+kiitokset myös servosta, helpotti ajamaan pääsyä

-piilevä vika ettei päässyt heti ajamaan ks.plussat

22
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 28.05.09 - klo: 18.35 »
Onko kellään kokemuksia tälläisestä noparista:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993&Product_Name=Hobby_King__Brushless_Car_ESC_100A_w/_Reverse

Mahdollisesti moottoriksi tulisi: NOSRAM Dragon Brushless - 9.5T

Toimisiko tämä combo slash:ssa?

23
Sähköautot / Vs: Hbx x-missile akuista
« : 03.04.09 - klo: 22.10 »
mites ja minkälaisista kennoista sais rakennettua ton 12V paketin?

24
Sähköautot / Hbx x-missile akuista
« : 01.04.09 - klo: 19.50 »
Eli mistä tähän autoon (hbx 1/10 x-missile 2500 rtr) saa akkuja kun tiedoissa lukee: -ajoakku: SC12V/Ni-MH 2500mAh,
Moottori:S560/12V/20000rpm (voidaan vielä päivittää harjattomaan). Eli käsittääkseni voltit pitää olla akussa 12V, yleisimmät akut mitä näihin kai myydään on 7,2v ja 9.6v ..? Jos jollakulla kokemusta kyseisestä autosta niin kiinnostais kommentit  :shocked:

25
Polttisautot / käyntiongelmia!
« : 10.10.04 - klo: 21.25 »
Moottorit kummassakin käytettyjä eli ei varmaan tarvii ajaa sisään. Epäilin infernossa justiin ilmavuotoa ja siksi purin koneen, ilmeisesti itse koneessa ei kuulu olla kuin yksi o-rengas? Paine on puhallettu tankkiin eli saa aluksi ainakin bensaa. pitää koittaa enskerralla kantta tuleeko tulikuumaksi..

26
Polttisautot / käyntiongelmia!
« : 10.10.04 - klo: 14.01 »
Aloitin harrastuksen ja tuloksena kaksi kyoshon polttista (inferno tr-15  ja ultima rb) joista kumpikaan ei pelaa kunnolla. Infernossa ongelmana se että ei käy kuin hetken ja sammuu. Kone purettu osiin parikertaa ja kaikki putsattu ja tsekattu. Polttoaine letkut vaihdettu ja tankki tsekattu. säätöruuvia käännelty eriasentoihin, kokeiltu tulppia 5/8 ym. Kaasua joutuu laittamaan puoleenväliin että käynnistyy ja sitten huutaa hetken kovilla kierroksilla ja sammuu. juuri ostama ultima toimii vähän paremmin, pystyy ajamaan hetken mutta n.1min ajelun jälkeen sammuu, auto jää paikoilleen, ja ei jaksa ottaa kierroksia, tietenkin kokeillut vähän kaikkea että saisi toimimaan. polttoaine mitä käytän 16% tällähetkellä ja kummassakin autossa niiden vakio moottorit. Jos joku olisi törmännyt samanlaisiin ongelmiin voisi kertoa jotain vinkkiä miten saisi pelaamaan. ei viitsisi luovuttaa vielä vaikka tuntuukin epätoivoiselta.

Sivuja: [1]