Kirjoittaja Aihe: Hobao hyper ST Moottori ongelmia  (Luettu 1345 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yamaha201

  • Jäsen
    • Profiili
Hobao hyper ST Moottori ongelmia
« : 21.05.09 - klo: 10.57 »
Eli kyseessä on Hobao Hyper ST jolla on ajettu noin 5 tankillista (sisäänajossa vielä). Auto toimi jotenkuten 16% polttoaineella, eli pystyi ajelemaan eikä sammuillu mutta ei myöskään kulkenut hirmuisen hyvin verrattuna veljeni samanlaiseen autoon. Nyt moottori on kuitenkin ruvennut temppuilemaan. Kierrokset nousevat itsestään ja kone rupeaa huutamaan, ei auta vaikka tyhjäkäyntiä säätää, servon vivustokin on paikallaan joten ei ota mitään häiriötä. Viittaisi kuin autossa olisi imuvuoto mutta olen purkanut ja tutkinut kaasarin ja en havainnut mitään.
Lähtee erittäin huonosti lämpimänä käyntiin jos ollenkaan. Kylmänä käy hetken aikaa suht nätisti ja käynnistyykin paremmin. Pakoputken sisällä ja moottorin etu- ja takapäät ovat melkoisen öljyset (vauhtipyörän luonta tulee silloin tällöin muutamia tippoja sekä vetostartin luota myös erittäin märkä.)
Konetta on yritetty säätää mutta nyt loppuu hermot. Parempi laatuista polttoainettakin ostettu (25%) mutta ei niin ei!!

Voisiko olla mahdollista, että kone on sisäänajettu huonosti ja on jo nyt päässyt väljistymään?? Puristuksia tuntuisi kyllä olevan tarpeeksi.

Kaikki vinkit ovat tervetulleita!!


Kiitos neuvoista jo etukäteen!

Poissa Rc-rälläri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao hyper ST Moottori ongelmia
« Vastaus #1 : 21.05.09 - klo: 22.22 »
Liian laihalla tuntuisi olevan.
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobao hyper ST Moottori ongelmia
« Vastaus #2 : 22.05.09 - klo: 00.17 »
Vaihda kampuran lakut. Vuotavat ilmaa sisään samalla kun vuotavat polttoaineen öljyä ulos.
Just joo.

Poissa Yamaha201

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao hyper ST Moottori ongelmia
« Vastaus #3 : 22.05.09 - klo: 12.54 »
Vika selvisi! Ostin auton kaveriltani jolta oli into loppunut autoon heti ensi metreillä (vajaa puoli tankillista yritetty käyttää). Vetonaru oli mennyt poikki ja poistettu kaikkine hiluineen jolloin kone sai ilmaa takapäästä. Ilmeisesti takakansi oli pysyny jokseenkin tiivinä muutaman ajokerran jonka jälkeen rupesi vuotamaan. Nyt autoon on ostettu vetonaru ja toimii kuin unelma.