Balanserin kanssa saa prkl odotella tunti tolkulla kun akku on täysi, otin balanserin pois ja "suoralla" virralla latasin niin menny kuin tunti..
1A latasin, joten ei mene akku heti muussiksi.
Jos kennojen jännitteissä on eroa niin laturi hinkkaa niitä niin kauan että saa ne tarpeeksi lähelle toisiaan.
Mikäli et käytä balanseria niin joku kennoista jää vajaaksi ja taas joku ylilatautuu.
Toi 1A latausvirtakin on noilla piuhavirityksillä naurettavan iso.
Väitänpä että kun pistät lataukseen ja katselet päänäytössä akussa olevan 12.6 volttia jännitteen, mutta menet katsomaan kennokohtaisen jännitteen niin et saa niiden kolmen kennon jännitteistä yhteenlaskettuna 12.6
Siinä myös syy miksi lataus kestää ja kestää balanseria käyttäessä.
Tohon purkkapatentti johtoon tulee melkonen hävikki eikä laturi tunnista jännitettä oikein... Balanserin kautta tunnistaa, mutta koska saa ristiriitaista infoa niin tiputtaa latausvirran todella alas ja ainoastaan pienellä virralla vatvoo niitä kennoja balanssiin.