Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TugeX

Sivuja: [1]
1

Ne lineaarit oli kalliit. 80$ kpl.

http://store.firgelli.com/l12-s-linear-actuat12.html

 Yritin etsiä Youtubesta videota jossa oli jokseenkin kätsä kippi mekanismi, mutta en sitä tietenkään nyt löytänyt.

 Moottori pyöritti kierretankoa jossa kulki mutteri. Mutterissa poikitainen tanko jossa 4kpl laakeria rullina. Siis 2 per tangon pää ja tanko runkoaisojen päällä. Sisemmät laakerit auton runkoaisojen päällä ja ulommat kippilavan rungon alla. Lavan rungon muoto kiilamainen. Kierretangon pyöriessä, mutteri poikittais tankoineen siirtyy taaksepäin ja painaa laakerit auton rungon ja lavan rungon väliin. Pakottaen lavan nousemaan.

 Ei tuo taida kirjoittamalla aueta kenellekkään, eli koitan löytää sen videon.

Juupeli ne sinun firgellin lineaarit oli siis mallia L12 -S? Mallissa L12 -R normaaliservon 3 napainen liitin joka sopii suoraan vastariin. Onhan nuo kuitenkin toiseksi edullisin tähän mennessä keksitty/käytetty kippimekanismi kierretankosysteemin jälkeen ja vie vähiten? tilaa.

2
Jos ymmärsin ny oikein niin geswas tarkoittaa kääntösädettä. Hain takaa kuitenkin sitä että esim. pehmeessä hiekassa auto puskee varmaan eteenpäin jonkunverran jolloin etupyörät menee sujona ja sitä kenties eliminoisi 2 ohjaavaa etuakselia paremmin. Ja kuten IMN edellä puhui maa-aineksesta niin tosiaan tavallinen kuiva hiekka on ominaisuuksiltaan lähinnä juoksuhiekkaa näille pienoismalleille.

3
Moro!

Täällä on erimallisia autoja rakenneltu ja niillä ajettu, sekä todettu ettei pikkuisiin päde samat "fysiikat" kuten 1:1 vehkeisiin. Kysyisin vähän neuvoja/mutuiluja tulevaa projektia silmälläpitäen, kannattaisiko enemmin 4x8  telivedolla vai 2x8/4x8 rippelivirityksellä (kuvat selventävät asiaa). Eli kumpi systeemi mahdollisesti etenisi paremmin lastissa ja pehmeellä? Tommonen 4x8 kipperi olisi varmaan helpompi rakentaa, koska jatkuva teliveto ja ei keventimiä / nousevia akseleita. Samoiten ite kuvittelisin että kääntyis paremmin kahden etuakselin avulla pehmeessä. Kommentoikaa!

Herättää syvää kunnioitusta teidän aikaansaannokset.

Sivuja: [1]