RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Tappi - 19.07.05 - klo: 22.18
-
Viimeinen M-8 SM osa Vantaalla on todennäköisesti kaksipäiväinen kilpailu 3.-.4.9.
Syynä on Vantaan radan uudet käyttöajat, viikonloppuisin pitää ajo lopettaa klo 19.00 ja jos/kun osallistujia on 5 tai 6 erällistä (41-60) tulisi aikataulusta yhdelle päivälle mahdoton tai ainakin niin tiukka ettei mitään viivytyksiä voisi olla.
Kilpailussa tullaan ajamaan lauantaina 4 alkueräkierrosta ja sunnuntaina nousufinaalit ja finaali.
Virallinen kilpailukutsu julkaistaan kun kilpailulupa on saatu ja lomilta palattu elokuun alkupuolella.
-
Olisko sit mahdollista ottaa sunnuntaille yks alkueräkierros lisää?
-
Niin miten olisi 5 alkuerää vai meneekö aikataulu liian tiukalle? Saatas oikein iso kisa pystyyn ja sais ajaa vielä päätöskisassa vähän enemmän. Tämän jälkeen tulee monelle pitkä tauko.
-
Sunnuntaille ainakin yksi eräkierros (5.), voi olla muuten aika rankkaa heittää auto radalle suoraan nousuun ja monille sinä päivänä ajoa vain 15min...
-
Kilpailussa tullaan ajamaan lauantaina 4 alkueräkierrosta ja sunnuntaina nousufinaalit ja finaali.
Mielestäni huonoin mahdollinen aikataulu, ainakin niille jotka tulee jostain muualta kuin pääkaupunkiseudulta...
Molempina päivinä "lyhytpäivä", ellei alkueräkierroksia lisätä, = turhaa hämmästelyä ja naamailua koska tuskin kovinkaan monet jotka on vähänkin kauempaa viitsii lähtee ajelee välillä kotio...
-
Aikataulussa on otettava huomioon paitsi radan käyttöajat myös auringonlaskuaika. 3.9. aurinko laskee klo 19.19 joten jo enen klo 19.00 on hämärää ja lisäksi aurinkoisella säällä Lavangon radalla matalalta paistava aurinko häiritsee huomattavasti ajamista.
Tässä ensimmäinen versio lauantain aikataulusta:
8-9.00 ilmoittautuminen, katsastus
9-10.00 harjoitus erittäin
10.05 ohjaajakokous
10.30-11.30 harjoitus erittäin
11.15-12.45 eräkierros 1
13.15-14.45 eräkierros 2
15.00-16.30 eräkierros 3
16.45-18.30 eräkierros 4
ja sunnuntai
10.00 1/16A
10.30 1/16B
11.15 1/8A
11.45 1/8B
12.30 1/4A
13.00 1/4B
13.45 1/2A
14.15 1/2B
15.15 FINAALI
Jos aamulla ajetaan 5. alkueräkierros, joka alkaa klo 9.00 niin finaalin lähtö on klo 17.00
-
Lippis on keksitty, ja ajetaan 5 alkuerä aamulla. Kiitos
-
Niin... jotkut käyttää lippistä ja joku ajelee yhdellä kädellä pitäen oikeeta kättä aurinkolippana. :mrgreen:
Mut joo... Toi kaks päivänen kisa kuulostaa erittäin hyvältä.
Ja nimenomaan niin että se 5. alkuerä ajetaan sunnuntaina.
Kauempaa jos tulee niin voi kai sitä autossa tai teltassa yöpyä.
Erittäin moni (minä mukaan laskettuna) on saapunut kaikkiin kisoihin jo edellisenä päivänä ja vetänyt yhden yön tirsat autossa tai jossain muualla.
-
Ja aurinkolasit ;)
-
Hmmm... Miks noi harjotukset on jaettu kahteen osaan?
Eli miks pidetään ajajakokous siinä välissä eikä ennen?
-
Vantaan Autourheilijat kutsuu kaikkia M-8 (polttiscrossi) kuljettajia kauden viimeiseen SM osakilpailuun.
AKK lupa nr. 29/PA/05
Vantaa Crossi SM 4
3.-4.9.2005
Kilpailun johto: Kari Mäkinen, VAU
Valvoja: Ilkka Mannio, TapUA
Kierroslaskenta: AMB laitteistolla
Kilpailupaikka: Vantaan Vauhtikeskus (Vantaalla Lavangossa, Myllykyläntie)
Tuomarit: T.Torkkola, VAU
Kilpailupaikka: Vantaan Vauhtikeskus (Vantaalla Lavangossa, Myllykyläntie), kartta netistä: http://kartta.hel.fi/
Ajotapa: Viisi (5) alkueräkierrosta ja nousufinaalit, finaali + Juniorifinaali
Alkuerät 5 min, nousufinaalit 20 min, finaali 45 min (Juniorit 30 min)
Säännöt: Autourheilun säännöt 2005, EFRA 2005 säänöt, M-8 SM sarjasäännöt 2005
Personal transpondereita voi käyttää
Kilpailumaksu 25,- maksetaan kilpailupaikalla.
Ilmoittautuminen viimeistään 29.8.05 osoitteeseen: Tapani Kurvinen, Kirsitie 28 C, 00760 Helsinki tai sähköpostilla: tapani.kurvinen@kolumbus.fi
Ilmoita seuraavat tiedot:
Nimi,
osoite,
puhelin nro. (ei pakollinen),
neljä radiotaajuutta,
personal transponder numero (jos on),
lisenssin numero,
seura,
Jos osallistut juniorisarjaan, ilmoita myös siitä
lisätietona voi ilmoittaa myös auton tiedot: auto/moottori/renkaat
Varikko: Varikolla rajoitetusti pöytiä, ota oma pöytä mukaan
Varikko ei ole katettu
VAU:n puffetista limut, kahvit,makkarat, lihikset ym. herkut
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
Alustava aikataulu lauantai 3.9.
8.00 - 9.00 Vapaa harjoitus ja ilmoittautuminen
9.05 ohjaajakokous
9.30 -10.30 Eräharjoitus (pakollinen) (7min)
10.45 -17.00 alkuerät (4 kpl) 5 min
17.30 Juniorifinaali 30 min
Sunnuntai 4.9.
9.00 alkueräkirrros 5
11.00-15.00 nousufinaalit
16.00 Finaali
17.00 palkintojen jako
Kutsu löytyy myös pdf muodossa osoitteesta www.hobbyman.fi/uutiset.html
-
UI HIENOA!!
Juniorifinaali!
Muuten, miksei junnufinaali voi olla 45min?
-
Kuinkas Spektrumin käytön kannssa... onko se nyt sallittu vai ei?
-
Tappi, kysymys: 5 alkuerää kun ajetaan, lasketaanko 3 vai 4 parasta?
-
Kuinkas Spektrumin käytön kannssa... onko se nyt sallittu vai ei?
Miks ois kielletty ? eikös sitä saanut ruveta käyttää 1.7 alkaen..
-
UI HIENOA!!
Juniorifinaali!
Muuten, miksei junnufinaali voi olla 45min?
Määrittele junnu.. sähän ajoit jo viime vuonnakin...mites se nyt oli?
-
Juniorisarjaan voi osallistua:
- jos ei ole 1.1.2005 täyttänyt 16V, alle 16V eivät seuraavat poikkeukset koske
on yli 16V (yläikärajaa ei ole) mutta
- ei ole aikaisemmin Juniorisarjassa sijoittunut kolmen parhaan joukkoon
- ei ole radio-ohjattavien pienoisautojen kilpailuissa ollut SM osakilpailun finaalissa
- ei ole M-8 sarjan kokonaistuloksissa sijoittunut 10 parhaan joukkoon
- ei ole EFRA lisenssiä
-
no sithän määkin olen junnu :mrgreen:
-
Kyllä!
-
Kuinkas Spektrumin käytön kannssa... onko se nyt sallittu vai ei?
Miks ois kielletty ? eikös sitä saanut ruveta käyttää 1.7 alkaen..
Ymmärtääkseni oli 1.8. mutta voin olla väärässäkin.
Pakko kysyä kun mainitaan että ilmoita 4 taajuutta...
Uskon kyllä että on sallittu mutta ajattelin tässä kysyä niin ei ole mahdollisesti muilla sama kysymys mielessä olevilla ihmeteltävää.
Hieman tuo junior finaali ihmetyttää... Joutuu ajamaan enemmän kuin muut ja mahdollisuus särkeä autonsa on korkeampi...
Olettaen että junioreiden panos on sama kuin viime kisoissa niin on junnuilla ajeltavaa...
Ja muutenkin tuntuu hölmöltä ajatus että ensin ajaa junnufinaalin ja sitten seuraavana aamuna taas alkuerän...
No mut jos tää on funtsittu juttu niin en asialla päätäni enempää vaivaa...
Ihan mukava piristys tietysti voi olla.
-
Aina ennen on ajettu junnufinaali. Parina (?) viimevuonna se on vaan jäänyt (liian paljon osallistujia?) tähän tylsälle palkintojenjako -linjalle.
Junnut ovat niitä kenen pitää juuri saada kisakokemusta.
Yhtä hyvin voi käydä niin, että autosta menee junnufinaalin aikana jotain sellasta rikki mikä olisi sitten mennyt nousufinaalissa.
-
Tarkoitinkin että tulee ylimääräinen 30 minsaa ajoa ja auto voi hajota A finaalissa (jos sinne vaan pääsee). Esim vaikka kone saattaakin olla viallinen ja kestää enää tietyn aikaa... ilman junnufinaalia pääsis loppuun asti, mutta johtuen ylimääräisestä puoltuntisesta se ei kestänytkään maaliin.
Mutta toki toi junnufinaali on mielenkiintoinen... Aikasemmin ei ollu kuin pieni haju ketkä on junnuja... Nyt pääsee junnut ajamaan toisiaan vastaan.
-
Millä perusteella junnufinaaliin pääsee? ensimmäisten 4 alkuerän 10 parasta junioria?
Entä vaikutus lopputulokseen?
- Hount
-
Hieman tuo junior finaali ihmetyttää... Joutuu ajamaan enemmän kuin muut ja mahdollisuus särkeä autonsa on korkeampi...
Olettaen että junioreiden panos on sama kuin viime kisoissa niin on junnuilla ajeltavaa...
Ja muutenkin tuntuu hölmöltä ajatus että ensin ajaa junnufinaalin ja sitten seuraavana aamuna taas alkuerän...
No mut jos tää on funtsittu juttu niin en asialla päätäni enempää vaivaa...
Ihan mukava piristys tietysti voi olla.
no eipä oo pakko osallistuu junnukisaan :mrgreen:
-
Vastauksia kysymyksiin:
Alkueriä on 5 kpl, joista 3 kpl lasketaan
2,4 GHz radiot on sallittu
Juniorifinaaliin 10 parasta neljästä ajetusta alkuerästä joista kolmen pisteet huomioidaan (4/3). Näin tehdään jos onnistuu aikataulun/kierroslaskennan puolesta.
-
kuinka monta on ilmoittautunut? koska menee ilmoittautumis aika umpeen? mitä vähemmän porukkaa on tulos sitä enemmän alkuerä kierroksia??
-
Noniin jampat. Alkakaas laittamaan niitä ilmoittautumisia. Kyllä kaikki pystyy yhden yön viettämään vaikka teltassa että se yöpyminen ei ole mikään syy jäädä pois kisoista.
-
Ilmoittautuneet 22.8.05
Vain 19 kuskia, vaikka vielä on viikko aikaa ilmoittautua, niin mieluusti saa ilmoittautua jo nyt!
Matias Viksted VAU
Jani Lindqvist TUA
Jetro Lehtojärvi TUA
Niko Andersson TUA
Ville Liski TUA
Arttu Helenius SakoUA
Petri Mylläri SaloUA
Jouko Näätänen VihUA
Jussi Torkkola VAU
Tomi Salonen TUA
Antti Kurvinen VAU
Antti Pusa SaiKart
Markku Honkanen VAU
Jonni Kotola VAU
Timo Jalas VAU
Juha Sartesuo LahUA
Jarno Siltanen JyvSrk
Ari Heinonen VAU
Juha Rousku VAU
-
mitens toi kertakäyttö lisenssi?
-
Kertalisenssin voi ostaa kilpailupaikalta, hinta 12,-
-
no sitten oon mukana
Kai Gilojev
loput ilmoitan kun selvii radionkohtalo, ok?
-
Jos jollain on majoitus vielä auki, niin kyselen huomenna tarjousta huoneista hoteli vantaasta...
Huomenna lisää infoa tänne...
-
kaide:
Olen kiinostunut. Ei kiinosta autossa nukkuminen jälleen kerran :-)
-
Vantaa hotelli täynnä... koitan kysyä muista paikoista tässä lähistöllä.....
-
täälläkin olisi kiinnostusta osallistua... nyt kun olisi kolme hobao cupin osakilpailua takana. eroaakos meininki siellä paljonkin, esim. onko auton katsastus kuinka tarkkaa :?
Mikäs on osanottaja rajana että ajetaan 2 päiväsenä, vai ajetaanko joka tapauksessa ?
Kertalisenssillä olisin mukaan tulossa.
T:Olli
-
Eroaakos meininki siellä paljonkin, esim. onko auton katsastus kuinka tarkkaa :?
T:Olli
Ei varsinaisesti kovinkaan paljon eroa meininkissä, aikataulut ovat hieman kireämpiä joten pientä kiirettä voi olla hetkittäin, sikäli hässäkkä on vähentynyt personal ponderien myötä. Itse aikamittaus ja muut järjestelyt ainakin Vantaalla ovat olleet esimerkilliset.
Katsastuksessa pääasiassa tarkastetaan auton mitat, paino ja pillin efraluokitus, toisinaan myös Lähettimen CE merkinnät. Ulvilassa katsottiin osasta autoja myös polttoainejärjestelmän tilavuus.
-
Vielä pitää se kysyä että mitenkäs toi mekkarin lisenssit/muuta hässäkät.
Tarviiko kuulua seuraan, vaimitenkä menee. Eikös kertalisensillä ajettaessa tarvi kuulua johonkin seuraan ?
T:Olli
-
Ymmärtääkseni kertalisenssillä ei tarvitse kuulua seuraan.
Mekkari ei tarvitse lisenssiä.
Ja mielestäni taas aikataulu on hieman löysempi kuin HoBao Cupissa (Ainakin Salossa) koska osallistujia on enemmän. Eli on eriä enemmän välissä jolloin jää enemmän aikaa oman ajovuoron väliin.
-
Ymmärtääkseni kertalisenssillä ei tarvitse kuulua seuraan.
Mekkari ei tarvitse lisenssiä.
Ja mielestäni taas aikataulu on hieman löysempi kuin HoBao Cupissa (Ainakin Salossa) koska osallistujia on enemmän. Eli on eriä enemmän välissä jolloin jää enemmän aikaa oman ajovuoron väliin.
Tarkoitinkin sitä yleistä hässäkkää ja kiirettä. Taisin unohtaa omastani jokin aivansanan ;)
Eli eri erien välinen aikaväli on lyhyempi = ole ajoissa paikalla -> haihdu kiirellä pois muiden jaloista...
-
Eli majoitusta on nyt tarjottu Nihtisillan scandicista (turunmotarin ja kehäkakkosen risteyksestä) 15-20min radalle...
Tilauksia tehdessä muistakaa mainita tarjous diili (m-8 sm lavanko)
3-4.9. väliseksi yöksi hintaa 71€/huone, 2hlön huone
Sisältää aamiaiset ja aamu-sekä iltasaunan
Terveisin
Mika Raitanen
Scandic Espoo
Nihtisillantie 1
02630 Espoo
Tel +358 9 43520
Fax +358 9 4352 2211
espoo@scandic-hotels.com
www.scandic-hotels.fi
www.colonial.fi
-
Varaanko kämpän itse vai voitko sinä varata? Haluan yhden hjuoneen.
-
Varaanko kämpän itse vai voitko sinä varata? Haluan yhden hjuoneen.
varaa vaikka itse niin menee noi kaikki henkilötiedot kerrasta :lol:
muista mainita m-8 sm diili :wink:
-
Okei boe
-
Noniin varasin huoneen, eli yövytään siellä Mertsolan Akin kanssa, että ois sit syytä tulla ne 2 päiväiset kisat :!: :mrgreen:
-
Ilmoittautuneet 25.8.
Aika vähän on vielä porukkaa...
Matias Viksted VAU
Jani Lindqvist TUA
Jetro Lehtojärvi TUA
Niko Andersson TUA
Ville Liski TUA
Arttu Helenius SakoUA
Petri Mylläri SaloUA
Jouko Näätänen VihUA
Jussi Torkkola VAU
Tomi Salonen TUA
Antti Kurvinen VAU
Antti Pusa SaiKart
Markku Honkanen VAU
Jonni Kotola VAU
Timo Jalas VAU
Juha Sartesuo LahUA
Jarno Siltanen JyvSrk
Ari Heinonen VAU
Juha Rousku VAU
Tomi Björkman TUA
Harri Nyman LMM
Tuomas Lintula VAU
Kim Elf VAU
Teemu Karvanen SaiKart
Mika Rinne VAU
-
Yes! 1 päiväiset kisat :wink:
-
No ei todellakaan ykspäiväsii. Porukat varannu jo hotelleita 2-päiväsiä varten.
Ilmoittautukaas nyt.
-
ja jerry ilmottautuu aina vikana
ja olen ilmottautunut
-
25 kuskii näyttäis olevan pikasesti laskettuna. Paljon porukkaa tarttis olla, että tulee kaks päiväset? 50?
-
Mikä ihme jengiä vaivaa??
Ilmoittautumisia nyt sisään vaan.
Porukkaa on vähemmän ku HoBao Cupissa.
-
Porukkaa on vähemmän ku HoBao Cupissa.
Ehkä se johtuu juuri kaksipäiväsyydestä..
-
Hei ihan oikeesti...
Hotellia on hommattu kelpohintaan saunalla ja aamupalalla, mut ei kelpaa.
Ite oon jokaisessa kisassa tähänmennessä yöpyny autossa (lukuunottamatta Saloa ja tietysti Lavankoa).
Ei oo todellakaan vaikeeta.
-
Nännännää HoBao Cuppi onkin kovempi sarja :-)
Kröhöm ja taitaa olla loppupalkinnotkin hieman paremmat ;)
Toisin sanoen laahatkaas nyt niitä luitanne sinne SM-sarjan päätöskisaan.
-
te jotka ajatte HoBao cuppia mut ette uskalla tulla SM-kisoihin :lol:
-
Pitäiskös mekkarinkin tulla ajaan? Voiko ajaa samoilla kiteillä+lähettimellä kaksi eri autoa?
Paras läppi on jo alle 2 minsaa, vapiskaa!
-
En ollut tällä kertaa viimeinen. Muistan aikoinaan kuin TAPPI jopa soitti minulle ja kysyi että tulenko kisoihin, oli kuulema jo mennyt umpeen joten tällä kertaa olin jopa ajoissa ja sen tähden minulle kai suodaan 1 kpl iso hämpurgeri vaun piikkiin kuin ei sieltä tarvittu hirveästi tehdä duunia jotta saisi minut kisoihin.
Jerzi
-
Ilmoittautuneet, 34 kuskia.
Vielä on huominen aikaa ilmoittautua!
Matias Viksted VAU
Jani Lindqvist TUA
Jetro Lehtojärvi TUA
Niko Andersson TUA
Ville Liski TUA
Arttu Helenius SakoUA
Petri Mylläri SaloUA
Jouko Näätänen VihUA
Jussi Torkkola VAU
Tomi Salonen TUA
Antti Kurvinen VAU
Antti Pusa SaiKart
Markku Honkanen VAU
Jonni Kotola VAU
Timo Jalas VAU
Juha Sartesuo LahUA
Jarno Siltanen JyvSrk
Ari Heinonen VAU
Juha Rousku VAU
Tomi Björkman TUA
Harri Nyman LMM
Tuomas Lintula VAU
Kim Elf VAU
Teemu Karvanen SaiKart
Mika Rinne VAU
Kai Gilojev
Sami Palimo VAU
Aki Mertsola TUA
Kai Koskimies
Ville Puntanen Team Meliane
Aaro Lecklin KotkaUA
Tom Artell Team Meliane
Jerry Hellström LahUA
Jari Eklund VAU
-
Onko ne nyt 1 vai 2 päiväset kisat? Tiätääkö joku?
-
Jaetaanko junnu pisteet vanhalla tyylillä eli lopputuloksista poimien vai junnufinaalin perusteella??
-
Onko ne nyt 1 vai 2 päiväset kisat? Tiätääkö joku?
Kilpailukutsussa lukee 2 päivää
-
Jaetaanko junnu pisteet vanhalla tyylillä eli lopputuloksista poimien vai junnufinaalin perusteella??
Jos junnufinaalia ajetaan (kuten ennenvanhaa on ollut tapanakin) niin junnusarjan pisteet jaetaan tietenkin tämän perusteella, eikä kokonaiskisan lopputuloksista poimimalla.
-
(http://www.foreca.com/fin/saa/finland/maps3-5/fi-finland-20050901-001125377328.gif) (http://www.foreca.com/fin/saa/finland/maps3-5/fi-finland-20050902-001125377328.gif) (http://www.foreca.com/fin/saa/finland/maps3-5/fi-finland-20050903-001125377328.gif)
Näyttää pojat todella hyvälle!
-
Missä Matias sunnuntai?? :) onko kisa nyt yksi vai kaksi päiväinen.. Tappi vois laittaa vastauksen
-
AssoRacing:
-Kisa on 2-päiväinen.
-Sunnuntai ei vielä näy Forecassa :D
-
voi nenä ku ei pääse perjantain harjottelee :? ku teillä on varmaa sillon radan kunnostus työt päällä vielä ? no täytyy sit varata vaa vapaisiin harjotuksiin aikoja lauantaina :wink:
-
Jep... No sama koskee meitä VAUlaisiakin.. (itsekin vaihdoin öljyt ja nyt sokkona skaboihin)
-
Minä se olin melkein sokee viime kisassa kuin silmälasit meni edellisenä iltana rikki.
Jerzi
-
Minä se olin melkein sokee viime kisassa kuin silmälasit meni edellisenä iltana rikki.
Jerzi
No olihan sulla ne itse kolvatut silmillä ;-) Nyt varot ettei käy taas samoin 8)
-
Jep... No sama koskee meitä VAUlaisiakin.. (itsekin vaihdoin öljyt ja nyt sokkona skaboihin)
Hehe! Mika on sun hyvä sanoo et "sokkona" sehän on äijän kotirata, kyl sun pitäis siellä tykkittää nii et osat paukkuu. LOL
-
Treeniä ei tartte...
Mä tulin saloon ekaa kertaa ja ainut treeni oli eräharjotus... Ekassa elkuerässä heti 4. nopein :wink:
Auto oli sädöiltää mettässä ja kuski uudella radalla hukassa.
Näissä karkeloissa mitää reenata tartte.
Auto baanalle ja menoks.
-
Jep... No sama koskee meitä VAUlaisiakin.. (itsekin vaihdoin öljyt ja nyt sokkona skaboihin)
Hehe! Mika on sun hyvä sanoo et "sokkona" sehän on äijän kotirata, kyl sun pitäis siellä tykkittää nii et osat paukkuu. LOL
Niin just Hoke ja Jeppe.
En mä nyt tosissani olekaan. Ja niin mä tykitänkin :D Kyöstin runkolevyt mutkalle...
Mutta hei nyt olis oikeesti asiaa: Emäntä pakottaa johonkin helv**** sukujuhliin lauantai iltana, pitäs lähtee aikasemmin sinne juhliin eli voi olla että joutuu skippaa jonku alkerän mutta se vaan tarkoittaa sitä että pitää ajaa muut kovempaa. Ei siinä varmaan mitään ongelmaa ole noin kisateknisesti? Mekkariahan mulla ei tietenkään ole taaskaan...
-
RATA ON SÄÄ VARAUKSELLA AUKI TORSTAINA 1.9 KLO:18.00-21.00
RATA ON KAIKILLE UUSI :!: :!: ELI SÄÄDOT HAETAAN MAHDOLLISESTI TORSTAINA TAI SITTEN LAUANTAINA TREENEISSÄ....
RADALLA SUORITETAAN HUOMENNA KASTELU JONKA JÄLKEEN RATA SAA KUIVUA TORSTAI ILTAAN...
..........PERJANTAINA RATA ON KIINNI...........
-
pitäkää se suljettuna sit samantein lauantaihin.... :wink:
-
M-8 alkuerät 3.-4.9.
47 kuskia
1 Antti Aapro
1 Kai Gilojev
1 Jari Eklund VAU
1 Sami Leppälä VAU
1 Juuso Siivonen SalonUA
1 Tom Artell Team Meliane
1 Kai Koskimies
1 Ville Puntanen Team Meliane
1 Aki Mertsola TUA
1 Sami Palimo VAU
2 Jetro Lehtojärvi TUA
2 Jouko Näätänen VihUA
2 Kim Elf VAU
2 Niko Virtanen TUA
2 Matias Viksted VAU
2 Aaro Lecklin KotkaUA
3 Ville Liski TUA
2 Miika Isotalo VAU
2 Mika Rinne VAU
3 Niko Andersson TUA
3 Juha Rousku VAU
3 Topias Airola TamUA
3 Mikko Muola VAU
3 Tommi Saari TamUA
3 Antti Kurvinen VAU
3 Tuomas Lintula VAU
3 Jonni Kotola VAU
2 Rami Rantanen V-SUA
4 Jani Lindqvist TUA
4 Jussi Torkkola VAU
4 Antti Pusa SaiKart
4 Ari Heinonen VAU
4 Teemu Karvanen SaiKart
4 Jukka Vihmo PosUA
4 Jani Alanko HeiUA
4 Harri Nyman LMM
4 Jerry Hellström LahUA
5 Markku Honkanen VAU
5 Jarno Siltanen JyvSrk
5 Markus Kallio V-SUA
5 Timo Jalas VAU
5 Tomi Björkman TUA
5 Arttu Helenius SakoUA
5 Kalle Kyyrö VAU
5 Juha Sartesuo LahUA
5 Tomi Salonen TUA
5 Petri Mylläri SaloUA
Joista myös Juniorisarjaan osallistuvat:
Jari Eklund VAU
Sami Leppälä VAU
Juuso Siivonen SalonUA
Ville Puntanen Team Meliane
Sami Palimo VAU
Jetro Lehtojärvi TUA
Jouko Näätänen VihUA
Niko Virtanen TUA
Matias Viksted VAU
Aaro Lecklin KotkaUA
Ville Liski TUA
Miika Isotalo VAU
Juha Rousku VAU
Tuomas Lintula VAU
Jonni Kotola VAU
Rami Rantanen V-SUA
Antti Pusa SaiKart
Ari Heinonen VAU
Markku Honkanen VAU
Jarno Siltanen JyvSrk
Arttu Helenius SakoUA
Jos joku mielestään juniori ei löydä nimeään listalta, ilmoittakoon pikaisesti!
-
Noniin saatiinhan niitä kuskeja oikein kiitettävä määrä. Hienoa :!:
-
Hetken jo huolestuin, mutta turhaan. Varsin hieno määrä, loistavat kisat tulossa 8)
Nyt kun vielä säät pysyisi aurinkoisena kuten on luvattu..
-
HAHAHAHAHAHA HOKE on juniori, se kuulostaa hauskalta. mikä minä olen kuin olen ollut mukana 15vuotta ikäloppu sarja johon kuuluu myös TIMO JALAS..... :mrgreen:
Jerzi
PS Minulle ja timolle voidaan suosia erivapauksia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
:D
Jeep...
Junnuhan minä.
:mrgreen:
-
Hoke oli viellä myöhempään hereillä kuin minä, jeesus sentään.
Jerzi
PS Nyt kuin meillä on näitä 1/18 kokoluokan ASSO rc18t autot niin voidaanko me pitää asvaltilla pientä ajonäytöstä kesken kisa päivää kuin esim on jotain ruoka taukoo tai jotain.
-
Minäkin olisin tuossa junnusarjassa mutta ne helvatan sukujuhlat estää osallistumisen tuohon J-finaaliin...jos sinne edes on mahiksia
Ja kuten Juska jo valaisi 80% radasta on uutta ja paikallisille vanhojen ajolinjojen muuttuminen on tietty vaikeutusta, kun vanhat ajolinjat tulee selkäytimestä ja kestää ainakin hetken ennen kuin uusi rata on "päässä". Helvetin makee rata, kunhan vain pysyy kunnossa sunnuntain finaaliin asti. Duunia on tehty ja jatkuu vielä.
-
Hoke oli viellä myöhempään hereillä kuin minä, jeesus sentään.
Jerzi
PS Nyt kuin meillä on näitä 1/18 kokoluokan ASSO rc18t autot niin voidaanko me pitää asvaltilla pientä ajonäytöstä kesken kisa päivää kuin esim on jotain ruoka taukoo tai jotain.
meinaako jerry syödä jotn. (makkaraa grillistä :lol: )
-
RATA ON SÄÄ VARAUKSELLA AUKI TORSTAINA 1.9 KLO:18.00-21.00
RATA ON KAIKILLE UUSI :!: :!: ELI SÄÄDOT HAETAAN MAHDOLLISESTI TORSTAINA TAI SITTEN LAUANTAINA TREENEISSÄ....
RADALLA SUORITETAAN HUOMENNA KASTELU JONKA JÄLKEEN RATA SAA KUIVUA TORSTAI ILTAAN...
..........PERJANTAINA RATA ON KIINNI...........
Ne saadot on haettu jo aikaisemmin ja kisoissa ne on samat. Samat saadot joka paikassa:-)
-
mäkin haluun junnusarjaan vai hä?
-
RATA ON SÄÄ VARAUKSELLA AUKI TORSTAINA 1.9 KLO:18.00-21.00
RATA ON KAIKILLE UUSI :!: :!: ELI SÄÄDOT HAETAAN MAHDOLLISESTI TORSTAINA TAI SITTEN LAUANTAINA TREENEISSÄ....
RADALLA SUORITETAAN HUOMENNA KASTELU JONKA JÄLKEEN RATA SAA KUIVUA TORSTAI ILTAAN...
..........PERJANTAINA RATA ON KIINNI...........
Tämä järjelstely palvelee loistavasti VAUn kuskeja.
Mitenkäs kehä kolmosen ulkopuolelta kisoihin matkaavat?
Tippuuko Heulin ja muiden ylläpitäjien taskuun kolikoita siitä hyvästä että AKK ja järjestävät seurat pitävät tätä palstaa "virallisten" tiedotteiden julkaisu paikkana?
Koska kisoissa tarkastetaan kalsareiden merkkiä myöten kaikki turha niin eikö olisi aika siirtyä virallisemmalle tiedotus tasolle näissäkin asioissa?
AKK:lla sivut mutta kuka käyttää... tuntuu etttä pienois autoilua ei voi harrastaa ilman tietokonetta, webbi yhteyttä ja nimimerkkiä tälle sivustolle...
-
keta oikeesti haittaa jos joku treenaa pari kertaa enemman kuin muut. Kesan aikana ehtii kylla treenaa. kaykaa vaikka kaksi viikkoa ennen kisoja treenaamassa ja alkaa ikteko taalla kun ei kisoja edeltavana paivana paase treenaa.
Sitapaitsi lauantai on treenia koko paivan!
-
Tippuuko Heulin ja muiden ylläpitäjien taskuun kolikoita siitä hyvästä että AKK ja järjestävät seurat pitävät tätä palstaa "virallisten" tiedotteiden julkaisu paikkana?
Ei tipu. Se että täällä on lajiryhmän edustajia paikalla sekä kisakutsut järjestäjien toimesta esillä, niin se on pelkästään positiivinen seikka ainakin omasta mielestäni.
-
keta oikeesti haittaa jos joku treenaa pari kertaa enemman kuin muut. Kesan aikana ehtii kylla treenaa. kaykaa vaikka kaksi viikkoa ennen kisoja treenaamassa ja alkaa ikteko taalla kun ei kisoja edeltavana paivana paase treenaa.
Sitapaitsi lauantai on treenia koko paivan!
Juuri näin... ja sitäpaitsi perjantaina vielä rata katsotaan läpi jne...
-
Kertokaa saako huomenna illalla sit ajaa lyhyet treenit (sää näyttää hyvältä), tänks
-
Radalla ajokielto kisa lauantaihin asti. Radan kunnostus töistä johtuen.
( harjoittelut olivat 19.6 Hobao cup ). Paikan päälle voi tulla jo perjantaina ja ajaa moottoreita ym... sisään rata-alueen ulkopuolella.
tuolla tavalla oli esim. ulvilassa ja taisi muuten olla imatrallakin.
lainaus otettu ulvilan kisojen ennakkopeleistä
-
kyllä Imatralla sai perjantaina treenata,
tosin loppuillasta rata kasteltiin ja harjoittelu loppui.
-
Imatralla ja Ulvilassa sai ajaa kisaa edeltävänä päivänä sitten kuitenkin. Tiedoksi vaan kaikille, jotka eivät olleet vaivautuneet itse paikan päälle. Mikä ihmeen villitys tää on tänä vuonna että kisaa edeltävänä päivänä ei muka saisi ajaa, vaikka todellisuudessa kuitenkin kisaa edeltävänä päivänä on ajettu tänäkin vuonna. Kisaa edeltävänä päivänä on ajettu aikasempina vuosinakin.
Itse tulen Tampereelta Lavankoon perjantaina ja tasan tarkkaan ajan koneeni sisään ja treenaan.
-
varikolla on tilaa, pystyy hyvin ajamaan koneen sisaan.
Jos baana on suljettu siina ei aja kukaan, vaikka tulis ulkomailta...jos ei ole ajokunnossa ei voi mitaan
-
Jos talkoiden pitäjät päättävät että radalla ei ajeta perjantaina niin sillon siellä ei myöskään ajeta. Piste.
Jokainen tietää kuinka paljon rata kuluu. Tämän takia rata vedetään perjantaina sileeks ja ennetaan olla jotta se kestäis edes hieman paremmin kisaviikonlopun. Varsinkin kun radalla on niin paljon uutta pakkaantumatonta kohtaa niin se kuluu vielä enemmän.
Eiköhän kunnioiteta talkooporukan päätöstä ihan nöyränä vaan.
Ei ole kivaa olla pienellä porukalla vesisateessa polvillaan käsipelillä savea muovaamassa ja kuunnella päälle valitusta.
-
Tippuuko Heulin ja muiden ylläpitäjien taskuun kolikoita siitä hyvästä että AKK ja järjestävät seurat pitävät tätä palstaa "virallisten" tiedotteiden julkaisu paikkana?
Ei tipu. Se että täällä on lajiryhmän edustajia paikalla sekä kisakutsut järjestäjien toimesta esillä, niin se on pelkästään positiivinen seikka ainakin omasta mielestäni.
Olen samoilla linjoilla sinun kanssasi.
Pointtini tosin on kiinittää huomiota kisa järjestjien ja AKK:n toimintaan kutsujen ja tiedoittamisen osalta. Tällä hetkellä tämä anonyymi foorumi taitaa olla ainoa paikka mistä saa tarkkaa tietoa kisoista ja aikatauluista.
Näistä mahdollisista kisaan kuuluvista rajoituksista voisi mainita kisakutsun yhteydessä järjestäjien taholta eikä niin kuin nyt järjestävän seuran jäsenien (tai talkoo porukan) taholta.
Peräänkin tässä kisa ja lisenssi maksujen vastineeksi asiallisempaa ja tarkempaa tiedotus linjaa seuroilta ja AKK:lta. Oikea paikka näille tiedotteille on mielestäni AKK:n sivusto.
kaykaa vaikka kaksi viikkoa ennen kisoja treenaamassa ja alkaa ikteko taalla kun ei kisoja edeltavana paivana paase treenaa.
Jokainen tietää kuinka paljon rata kuluu. Tämän takia rata vedetään perjantaina sileeks ja ennetaan olla jotta se kestäis edes hieman paremmin kisaviikonlopun. Varsinkin kun radalla on niin paljon uutta pakkaantumatonta kohtaa niin se kuluu vielä enemmän.
Olisiko talkoot kannattanut järjestää kaksi viikkoa sitten jotta näiltä mahdollisilta ongelmilta olisi vältytty?
-
Olisiko talkoot kannattanut järjestää kaksi viikkoa sitten jotta näiltä mahdollisilta ongelmilta olisi vältytty?
aivan Mutta nyttenhän talkoot piti harrastajat jotka itse päättelivät ettei vau tai akk ollut järjestämässä mitään radan kunnostus toimia (korjatkaa jos olen väärässä) ja radan kunto oli sitä luokkaa että oli pakko tehdä jotain... ja kaksiviikkoa sitten oltiin salossa kisoissa muistaakseni... oishan me voitu jättää radan kunnostaminen tekemättä ja välttyä kaikkien porauksilta, mutta jos kaikki olisivat samanlaisia nillittäjiä niin missä me ajettaisiin?
T:kai gilojev
-
AIKATAULU SM OSA 4, 3.-4.9.05
8.00-9.00 ILMOITTAUTUMINEN
9.05 OHJAAJAKOKOUS
9.30 ERÄHARJOITUS ERÄ 1
9.45 ERÄHARJOITUS ERÄ 2
10.00 ERÄHARJOITUS ERÄ 3
10.15 ERÄHARJOITUS ERÄ 4
10.30 ERÄHARJOITUS ERÄ 5
10.45 ERÄHARJOITUS ERÄ 1
11.00 ERÄHARJOITUS ERÄ 2
11.15 ERÄHARJOITUS ERÄ 3
11.30 ERÄHARJOITUS ERÄ 4
11.45 ERÄHARJOITUS ERÄ 5
12.00 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 1
12.15 ERÄ 2
12.30 ERÄ 3
12.45 ERÄ 4
13.00 ERÄ 5
13.45 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 1
14.00 ERÄ 2
14.15 ERÄ 3
14.30 ERÄ 4
14.45 ERÄ 5
15.00 ALKUERÄKIERROS 3 ERÄ 1
15.15 ERÄ 2
15.30 ERÄ 3
15.45 ERÄ 4
16.00 ERÄ 5
16.15 ALKUERÄKIERROS 4 ERÄ 1
16.30 ERÄ 2
16.45 ERÄ 3
17.00 ERÄ 4
17.15 ERÄ 5
18.00 JUNIORIFINAALI
SUNNUNTAI 4.9.
9.00 ALKUERÄKIERROS 5 ERÄ 1
9.15 ERÄ 2
9.30 ERÄ 3
9.45 ERÄ 4
10.00 ERÄ 5
11.00 1/8 FINAALI A 20 MIN
11.30 1/8 FINAALI B 20 MIN
12.30 1/4 FINAALI A 20 MIN
13.00 1/4 FINAALI B 20 MIN
14.00 1/2 FINAALI A 20 MIN
14.30 1/2 FINAALI B 20 MIN
15.30 FINAALI 45 MIN
16.30 PALKINTOJEN JAKO
HUOM! Kilpailukutsusta poikkeavaa:
Vapaata harjoitusta ei ole, sen sijaan kaksi 10 min eräharjoitusta. Vapaa harjoitus jouduttiin poistamaan, koska radalla ei saa ajaa ennen klo. 9.00. Ilmoittautuminen loppuu kuitenkin klo. 9.00.
-
ihan sama mulle kuka tulee kuinkakin kaukaa, vaikka ivalosta tiistaina. joka tapauksessa perjantaina henkilökohtaisesti minä jyrään isolla koneella ja kastelen rataa jos siellä joku yrittää ajaa niin jää yrítykseksi.
kuten jose jo sanoi niin varikolla on tilaa ajaa koneita sisään jos siihen on tarvetta.
tosiasia vaan on se että ollaan talkoita tehty nyt 5päivää vaikka on satanut. sinnikkäästi ollaan silti tehty et saatais makee baana. sit täällä on pari kaverii ketkä ei yksinkertaisesti usko, et jos kerhon jäsenet päättää et radalla ei ajeta kunnostus töiden takia. ihmettelen vaan...
sen ymmärrän jos esim. jonkun 2 tai 5 vuotias lapsi ei usko mitä sille sanotaan, mutta aikuiset ihmiset!!!???
no tiedämpä et en tee jatkossa enään vastaavaa, kun ei kerran pätkääkään kunnioiteta että yrittää tehdä toisille hyvän radan ja pohjan hyvälle kisalle.
kiitti letuista
juha rousku
-
Siis eikös jo nuo sanat kantaudu korville mitäs tuo JUSKA sanoo. En usko että kuin kaverit tulee uudelle radalle ajamaan niin sen oppii jo alle 2-3 kierosta ja en usko henkilökohtaisesti sitä että nuo teidän auton säädöt mihinkään muuta kauden aikana kovinkaan paljoo ainakaan. Jos nyt kuitenkin kaikkien parhaaksi nähden annetaan radan rauhassa parantua niin saadaan huippu hyvä kisa baana viikonloppuna.
PS Jos joku on JUSKAlle mustasukkainen kuin hän pääsee ajamaan tuota rataa ympäri ennen muita ja kaiken lisäksi tiedän että hän ajaa radalla perjantaine niin annetaan JUSKAn ajaa rauhassa sissän säätöjä.
:?:
Jerzi
-
:mrgreen:
Varsinkin ku Juska ajaa jyrällä sitä rataa ympäri.
No näytti siinä kyllä viimeks olevan vähä jäykkä perä ja liian vähän casterii, mut eiköhän siihen säädöt löydy.
-
Siis eikös jo nuo sanat kantaudu korville mitäs tuo JUSKA sanoo. En usko että kuin kaverit tulee uudelle radalle ajamaan niin sen oppii jo alle 2-3 kierosta ja en usko henkilökohtaisesti sitä että nuo teidän auton säädöt mihinkään muuta kauden aikana kovinkaan paljoo ainakaan. Jos nyt kuitenkin kaikkien parhaaksi nähden annetaan radan rauhassa parantua niin saadaan huippu hyvä kisa baana viikonloppuna.
PS Jos joku on JUSKAlle mustasukkainen kuin hän pääsee ajamaan tuota rataa ympäri ennen muita ja kaiken lisäksi tiedän että hän ajaa radalla perjantaine niin annetaan JUSKAn ajaa rauhassa sissän säätöjä.
:?:
Jerzi
jerry pekl#""#% mä meinaan ajaa sillä iiiiisooolla jyrällä, tampata sitä rataa. sillä PUNAISELLA
-
Niinpä, kyllä minä sen tiedän mutta jos voitat viikonloppuna niin tiedän miksi sä voitit. Olit selvästi kokeilemassa jyränkanssa säätöjä, teen protestin lolololololololo
:wink:
Jerzi
-
Pulinat pois! Juhan johdolla pieni porukka on tehnyt hienoa duunia että saadaan hyvät kisat hienolla radalla. Ja toivotaan sitä jatkossakin.
Itse höpisin noista säädöistä aikasemmin mutta kun katsoo tota aikataulua ja noita harjoitusten ja alkuerien määrää niin varmasti jokainen saa autonsa säätöihin siinä ajassa. Ei todellakaan ongelmaa. Parastahan tässä on lisäksi se että rata on myös VAUlaisille uusi eli tasoitusta tulee. Ja rataa on hiottu Juhan johdolla talkooporukalla samalla myös siihen suuntaan että hyndät pitäs kulkea vähemmälläkin treenillä paikan päällä. On muuten hitonmoinen ero sillä radalla joka oli 2 vkoa sitten ja nyt tällä kisakuntoon viilatulla. Rocks!
-
Uskokaa jo ettei niita saatoja tarvi etsia kisoissa. Pitaa olla sellaiset saadot jotka toimii joka radalla, mahdollisesti yhdella tai kahdella pienella muutoksella. Ja ne perussaadot on haett treeneissa kauan kauan ennen kisoja
-
Pääasia että moottori toimii ja sitä pystyy ohjaamaan ^_^
-
Just niinkuin minun auto tuolla 2 viikoa sitten SALOssa, pystyssä ja eteenpäin. ja nuo säädöt ovat olleet jo viimeiset 10v melko samanlaiset.
Jerzi
-
Onko joku ottanut kuvia uudesta radasta? Onko se vielä 13 hampaisen rata?
-
Tuukka, ei se niin paljon ole muuttunut joten uskoakseni sama setuppi myös kytkinkellon osalta mutta siellä sitä sit ehtii testaa
-
Suomessa ei ole 14t baanaa
-
Tuli ongelmia: Meidän mekaanikot teki oharit eikä saavukaan mekkaamaan autoja. Ollaan siis samassa ja ensimmäisessä alkuerässä kaksi kuskia (Artell, Puntanen), tulisiko joku muu kuski tms. mekkaamaan (siis käynnistämään auton, heittämään sen radalle ja tankkaamaan, säätää ei tarvitse)? Vai saisiko vielä jompaakumpaa kuskia siirrettyä toiseen alkuerään jolloin voisimme mekata toistemme autot?
Edit: Nimet näkyviin
-
Ei ehkä JQ sinulle ole 14 kellon rataa, mutta oman kuskin karkeaa kaasun käyttöä voisi tasoittaa välityksellä.
Ja jos joku laittaa, että 80% on radasta uutta, niin kyllä se insinöörille tarkoittaa paljon.
Kaksi eräharjoittelua on hyvä juttu! Pääsee kaikki riittävästi rataan tutustumaan. Ja vielä vaikka säätämäänkin autoa.
Ja mekkarittomia voin yrittää auttaa, jos omat värkit on kunnossa.
-
Tuukka, uutta on (80%) mutta sanoisin että kytkinkello on sama. Itse ajan 14T kellolla näillä näkymin
-
JQ: ajatko Salossa 13t?
-
joo.
Ei siina baanassa oo 80% uutta. Kekiosuus on vahan erilainen
-
Pidetään nyt vähän jännitystä yllä ;-)
-
Jani:
Ajaa se.
-
Radalla ei varmaankaan saa ajaa lauantai-illalla kun päivän kisaamiset ovat ohi?
-
jos rataa tarvii lauantaina korjata niin silloin ei ajeta.
-
Viimeinen M-8 SM osa Vantaalla on todennäköisesti kaksipäiväinen kilpailu 3.-.4.9.
Syynä on Vantaan radan uudet käyttöajat, viikonloppuisin pitää ajo lopettaa klo 19.00 ja jos/kun osallistujia on 5 tai 6 erällistä (41-60) tulisi aikataulusta yhdelle päivälle mahdoton tai ainakin niin tiukka ettei mitään viivytyksiä voisi olla.
Kilpailussa tullaan ajamaan lauantaina 4 alkueräkierrosta ja sunnuntaina nousufinaalit ja finaali.
Virallinen kilpailukutsu julkaistaan kun kilpailulupa on saatu ja lomilta palattu elokuun alkupuolella.
Jep jep...
-
Rataa ei sääntöjen mukaan saa korjata kesken kisaa ellei siinä ole sellaista kohtaa, josta on selvää varaa autoille. Rataa saa korjata vasta finaaleihin.
Kesken kisan radalla harjoitteleminen on kielletty.
Eipä tuossa jäisi edes paljoon aikaa harjoittelemiseen lauantaina, kun junnufinaali alkaa klo 18 ja ajaminen pitää lopettaa uusien sääntöjen mukaan klo 19 viikonloppuisin.
-
Ja silloinhan alkaa muutenkin olla jo pimeää.
-Niko-
-
Jani:
Ajaa se.
Ihan niinkuin minä ja varmasti moni muukin.
En oo kertaakaan edes harkinnu 14 kelloa.
Missä täällä muka on niin pitkää suoraa ja laakeeta mutkaa, että tarttee välitystä muuttaa?
-
Rataa ei sääntöjen mukaan saa korjata kesken kisaa ellei siinä ole sellaista kohtaa, josta on selvää varaa autoille. Rataa saa korjata vasta finaaleihin.
Kesken kisan radalla harjoitteleminen on kielletty.
Eipä tuossa jäisi edes paljoon aikaa harjoittelemiseen lauantaina, kun junnufinaali alkaa klo 18 ja ajaminen pitää lopettaa uusien sääntöjen mukaan klo 19 viikonloppuisin.
kiitos timppa tarkennuksesta.
-
Nyt alkaa rata olla semmoinenkin mistä minä suunilleen tykkään. Olihan kuskeja paikalla ja päivän saldo
2 kpl servoja
1 kpl moottori
Tarkkennan nämä ainakin meni rikki ei mulla mutta muilla.
Jerzi
-
Jerry käynt reenaaa....
-
Hitto olin radalla ja treenamassa jo, lähinnä juoksua kuin pojat kaatoivat autoa enemmän mitä laki sallii joten minun auto on viellä rakennuksen alla mutta kyllä kävin radalla asson 18t kanssa ja muuta kierros KAIDEN auton kanssa.
Jerzi
PS Tänä viikonloppuna on nostajilla hommia.
-
täytyy kyllä myöntää et kun pääsi uudella radalla ajamaan niin nousi hymy korviin asti, on todella makee rata ja vauhtia piisaa
-
Juska, lupaan että jos ajat edes vähän niinkjuin minä niin sinullekkin lupaan hyvää sijoitusta.
Jerzi
-
täytyy kyllä myöntää et kun pääsi uudella radalla ajamaan niin nousi hymy korviin asti, on todella makee rata ja vauhtia piisaa
Jep, todella makee! Mun täytyy kyllä sanoa että nyt hyndät saa opetella taas vähän uusiks, niiden profiili ja luonne on erilainen... eli samalla viivalla kaikki ollaan tässä suhteessa.
edit: Fuilit hommattu
-
Juska, lupaan että jos ajat edes vähän niinkjuin minä niin sinullekkin lupaan hyvää sijoitusta.
Jerzi
ei muuten anna mun luonteelle periks olla painamatta kaasua pohjaan :oops:
-
Juska kisaamainen on muutakin kuin kaasun pohjaan laittaminen. Muistakaas nyt kaikki kisaajat.
MALTTI ON VALTTI ja minä sen olen jo todistanut tänäkin vuonna aika selvästi.
HUOM Minun auton väri on nyt vaihtunut 8)
Jerzi
-
Eipä ole porukka lainkaan spekuloinut kuka vie SM tittelin tänä vuonna. Vain kolmelle on saumoja: Sartesuo, Mylläri ja Siltanen (juniori?). Vain Sartesuolla on alonsot eli ei tarvitse muiden apua. Kallio, Helenius, Björkman, Salonen, Kyyrö ja Jalas vielä voivat taistella pronssistakin. Monella tosin lähinnä teoreettinen mahdollisuus.
-
Eipä ole porukka lainkaan spekuloinut kuka vie SM tittelin tänä vuonna. Vain kolmelle on saumoja: Sartesuo, Mylläri ja Siltanen (juniori?). Vain Sartesuolla on alonsot eli ei tarvitse muiden apua. Kallio, Helenius, Björkman, Salonen, Kyyrö ja Jalas vielä voivat taistella pronssistakin. Monella tosin lähinnä teoreettinen mahdollisuus.
Ei taida Siltanen olla Juniori kun on muissa luokissa ajanut SM Finaaleissa?!? Ymmärtääkseni...
-
Siis hetkinen... Onko Siltanen ajanu muissa krossi kisoissa ku Ulvilassa?
Mielestäni ei, joten kuinka voi olla mitään mahiksia?
Saatan kyllä olla väärässäkin.
Edit: Ja junioreissa on homma jo ratkennut.
Ymmärtääkseni siis lasketaan kolmen kilpailun pisteet, jolloin minulla ei ole mahiksia voittaa ja koska Honkasalo ei tule Vantaalle ajamaan niin ei hänelläkään ole mahiksia.
Eli voisi siis julistaa Arttu Heleniuksen junior luokan voittajaksi.
-
Siis hetkinen... Onko Siltanen ajanu muissa krossi kisoissa ku Ulvilassa?
Mielestäni ei, joten kuinka voi olla mitään mahiksia?
Saatan kyllä olla väärässäkin.
Kyllä Jare on ajanu kaikki kisat. Ja ihan kohtalaisesti on menny Ulvilan lisäksi muuallakin. Viime viikonlopulla nappas vielä TP-10 SM-pronssin.
Alla vielä M-8 SM Top 20 ennen viimestä kisaa.
1. Juha Sartesuo VAU [100 90 48] 238
2. Petri Mylläri SaloUA [82 66 82] 230
3. Jarno Siltanen JyvSRK [57 52 100] 209
4. Markus Kallio V-SUA [63 46 72] 181
5. Arttu Helenius SaloUA [52 76 46] 174
6. Tomi Björkman TUA [34 69 66] 169
7. Joseph Quagraine VAU [- 100 63] 163
8. Tomi Salonen TUA [40 82 38] 160
9. Markku Honkanen VAU [18 19 90] 127
10. Kalle Kyyrö VAU [76 8 40] 124
11. Matti Honkasalo Hankir [50 44 28] 122
12. Jerry Hellström LahUA [66 36 14] 116
13. Jani Alanko HeiUA [42 22 50] 114
14. Timo Jalas VAU [36 - 76] 112
15. Jani Konka VAU [38 38 36] 112
16. Marko Friberg MäntsMR [69 40 -] 109
17. Teemu Karvanen SaiKart [60 48 -] 108
18. Jani Lindqvist TUA [55 21 30] 106
19. Ari Heinonen VAU [28 17 60] 105
20. Antti Pusa SaiKart [46 57 -] 103
-
Okei... mä jo ihmettelinki. On porukka antanu mulle väärää tietoa.
Muuten... mites noi mun pisteet on noin kummalliset???
Miten voi olla vantaan kisoista vähemmän pisteitä kuin Imatralta?
Vantaalla olin muistaakseni 23. (tai sit muistan pahasti väärin) ja Imatralla olin 30.
Nimi siis on Markku Honkanen.
-
Muuten... mites noi mun pisteet on noin kummalliset???
Miten voi olla vantaan kisoista vähemmän pisteitä kuin Imatralta?
Vantaalla olin 20 hujakoilla ja Imatralla jossain 30 huonommalla puolella.
Nimi on tuttu! ;)
Mulla ei oo osaa eikä arpaa noihin pisteisiin. AKK:n sivuilta vaan kopsasin tänne. Imatran tuloksissa (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12043) olit 30. ja siitä tulee 19 pistettä
Edit: Löytyhän ne Vantaankin tulokset (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=11705) ja näytit olleen 31. -> 18 pistettä.
-
Eipä ole porukka lainkaan spekuloinut kuka vie SM tittelin tänä vuonna. Vain kolmelle on saumoja: Sartesuo, Mylläri ja Siltanen (juniori?). Vain Sartesuolla on alonsot eli ei tarvitse muiden apua. Kallio, Helenius, Björkman, Salonen, Kyyrö ja Jalas vielä voivat taistella pronssistakin. Monella tosin lähinnä teoreettinen mahdollisuus.
Ei taida Siltanen olla Juniori kun on muissa luokissa ajanut SM Finaaleissa?!? Ymmärtääkseni...
Minustakaan Siltasen ei pitäisi ajaa junnuissa vaikka on niihin merkattu...
-
Minäkin haluan junioriksi kuin en ole koskaan päässyt niitä finaaleja päässyt ajamaan.
PS Ari minähän olen ennen sinua pisteissä, minä taidan olla pitäjänmäki,pajamäki,leppävaaran alueiden mestari,,, COOOOOL
Jerzi
:mrgreen:
-
Okei... Eli muistin mun Vantaan sijotuksen ennen alkueriä...
Homma siis selvä.
Siis hetkinen... Mites ihmeessä Siltanen on tosiaan junnuks laitettu???
Ei pitäis olla.
Ei näy junnu pisteissäkään (http://www.hobbyman.fi/tulokset/junior2005.htm) sen nimee, niin miten se yhtäkkiä sit ois junnu.
-
Nimi on tuttu! ;)
Ihan mielenkiinnosta... Kukas oot?
-
En minä tunne Siltasta vissiin edes ulkonäöltä. Enkä tunne kaverin rc historiaa. Ihmettelin vain, että onpas (minulle) tuntematon junnu korkealla. Eiköhän selvitetä tämäkin "kapina" ajamalla, jos säännöissä on jotain tulkinnanvaraisuutta! :wink:
-
Tjahas... kuulemani mukaan radalla on käyty tänään ajamassa.
Kyseessä oli vieläpä henkilö joka tiesi tasan tarkkaan että radalla EI saa ajaa.
Mielestäni erittäin törkeää toimintaa, josta kyseinen henkilö tulee varmasti kuulemaan.
Ehdotan päälle vielä VÄHINTÄÄN parhaan alkuerätuloksen mitätöimistä.
:evil: :evil:
-
Jaa niin piti kertoa vielä, että aina se auton rakentelu menee viime tippaan. Hajosi kisakoneen kiertokangen alalenkki (meni vain vähän väljäksi). Rupes tulppia meneen ja säädöt vaelteli. Tämä oli muuten jo kesän kolmas kone samaan vikaan! Ei ole varaosaa laittaa, joten ajelin sitten uutta pannua sisään koulun pihalla puolitoistatuntia. Mutta eiköhän joku saa autonsa valmiiksi vasta pikku tunneilla ja rohkeimmat vasta kisapaikalla.
-
No vielä täytyy avautua. Ensi kaudeksi sitten selvät säännöt tai sopimus miten radat on auki ennen kisaa. Olisi meillekin tämä ilta kelvannut ajamiseen. Lue edellinen vastaukseni.
-
Hmm, kerrankkin olen saanut auton kasaan ja jopa testattua ennen kello 24.00, itseasiassa jo kello 20.00! :D
Mitenköhän huomenna mahtaa käydä! :D Taas ajohalut herää!
-
... Mutta eiköhän joku saa autonsa valmiiksi vasta pikku tunneilla ja rohkeimmat vasta kisapaikalla.
Jep. Eli aamulla tulee melkein kiire saada vehkeet kuntoon kun ei varaosa paketti ehtinyt tänään perille ja auto on... hmm... sanoisinko vähän vaiheessa. No eipä tossa onneks ihmeempiä ole,kunhan kytkimen,vauhtipyörän,diffin puuttuvat palikat ja koneen saan toimimaan jotenki ni taas mennään(ehkä).
-
Jaa niin piti kertoa vielä, että aina se auton rakentelu menee viime tippaan. Hajosi kisakoneen kiertokangen alalenkki (meni vain vähän väljäksi). Rupes tulppia meneen ja säädöt vaelteli. Tämä oli muuten jo kesän kolmas kone samaan vikaan! Ei ole varaosaa laittaa, joten ajelin sitten uutta pannua sisään koulun pihalla puolitoistatuntia. Mutta eiköhän joku saa autonsa valmiiksi vasta pikku tunneilla ja rohkeimmat vasta kisapaikalla.
Mulla meni uudenkarheesta Rossista kanssa alalenki rikki...
Eli oon kasannu tommosen patentti koneen itelle kisoihin, joka pitää vielä aamulla sisäänajaa.
-
Heh! ..mä ainakin kasaan romppeet vasta kisapaikalla. Oli kolmet synttärit tänään, et ei ehtinyt... Ja jäi se sisäänajon "köröttelykin" treeneihin. IHMETYTTÄÄ kovasti että "treenihuhuja" on liikkeellä, vaikka "isolla äänellä" kiellettiin treenaamasta. ...nimim. "olis ehkä tultu" Niin, Siltanen ( Jare ) on tunnettu tuolla ratapuolella, varmaan 6-8 vuotta. Mutta on ukolla myös aikaisempaa crossikokemusta, tosin sähköllä. ( 90-luvulta )
Jep, kisa Onnea Kaikille!! :D
-Harri
-
Jaa niin piti kertoa vielä, että aina se auton rakentelu menee viime tippaan. Hajosi kisakoneen kiertokangen alalenkki (meni vain vähän väljäksi). Rupes tulppia meneen ja säädöt vaelteli. Tämä oli muuten jo kesän kolmas kone samaan vikaan! Ei ole varaosaa laittaa, joten ajelin sitten uutta pannua sisään koulun pihalla puolitoistatuntia. Mutta eiköhän joku saa autonsa valmiiksi vasta pikku tunneilla ja rohkeimmat vasta kisapaikalla.
No minä sain autoni ja kamat kasaan nyt. Ikävää että radalla on ajettu, Hoken kanssa samaa mieltä - säännöt oli selvät kaikille.
-
Jokainen kisapaikalle tuleva henkilö joka on sitä mieltä että on törkeästi rikottu kaikkia koskevaa "sääntöä" ja on sitä mieltä että kyseisestä epäurheilijamaisesta käytöksestä on rangaistava tulee sitten kisa-aamuna ilmoittamaan meille niin teemme yhdessä valituksen aiheesta.
Mielestäni tuosta asiasta on vaan yksinkertaisesti rangaistus tultava... ja myös sen tasoinen että vaikuttaa viikonlopun kisatulokseen.
Ottaen myös huomioon että kyseessä ei ole edes VAUn jäsen, saati ratamaksua hoitanut / mitään radan eteen tehnyt kaveri niin toiminta on ollut pöyristyttävää.
-
iso kyynel.
-
Lukeeko kyseinen henkilo tata foorumia? Oliko paasuoralla: Rata Suljettu kyltti?
-
iso kyynel.
:?
Heitäs palikka voltti. :?
-
Lukeeko kyseinen henkilo tata foorumia? Oliko paasuoralla: Rata Suljettu kyltti?
Ymmärtääkseni kyseinen henkilö lukee tätä foorumia ja hänelle sanotiin hankilökohtaisesti että radalla ei ajeta.
Pääsuoralla ei ollut kylttiä, vaan se ilmoitustaulu oli käännetty toisinpäin, ja siinähän lukee erittäin isolla että rata on suljettu.
Ensikerralla sitten tulee tasan tarkkaan pääsuoralle aita ja vielä kyltti.
-
Hienot kisat ja mahtava rata vai mitä?!?!
Erityskiitos Jerrylle hienoista extra palkinnoista, Hra Soolberille auringosta ja mun mekkareille Kyoshon Sami, Juska, Jerry ja Kim. Thanks guys!
Se helpottaa kun tekniikka pelaa, Kioso+RB - Rocks
-
kIITOSKSET otetaan vastaan lämäimästi. hyvä että apu kelpas. MIKA muista seuraavaan kertaan että 5 nousee?????
Jerzi
PS Edelleen on lavangon tyttöjen haburgerit maan parasta, ei voi asialle mitään.
-
Thanks Jerry, Mika muistaa, matikka ei pelannu tossa kohtaa, voin taata että yritys finaalipaikkaan olis ollut paljon kovempi jos olisin tajunnut ajaessani että oma 5. jota hyvän aikaa pidin olis riittänyt.. annoin se mennä taistelutta ku helevetin tohelo kuvittelin että vain 3 nousee...... 2 nousua päivälle oli hyvä saldo ja kolmas nousu finaaliin olis kruunannut päivän mutta ehkä ens kerralla... saatiin ainakin se apina pois selästä
-
Jerry:
Sä sanoit että sä näit jotain ;)
-
Mitäs sä niko tarkoitat.
Jerzi
-
Jollain oli märkä pohja ja sammutti kolmos tai nelos paikalta semissä :mrgreen:
-
Mä en kylä tajuu tota juttua... olitko se sinä itse Niko?
-
HoSe kiitä oli kiva ajaa... parempi onni esikerta....
-
HoSe kiitä oli kiva ajaa... parempi onni esikerta....
Selittäkääs että mikä tämä minä puhu huono suomi ja se ketä sammuu niin kiittää homma on :shock:
-
HoSe kiitä oli kiva ajaa... parempi onni esikerta....
Selittäkääs että mikä tämä minä puhu huono suomi ja se ketä sammuu niin kiittää homma on :shock:
olisit paikalla kun vanha kunnon hmr poppoo kokoontuu...
-
HoSe kiitä oli kiva ajaa... parempi onni esikerta....
Selittäkääs että mikä tämä minä puhu huono suomi ja se ketä sammuu niin kiittää homma on :shock:
Inside läppää...
Tuu ajamaan kisaa krossiin niin ymmärrät.
-
Kiitoksia kisanjärjestäjille. Kiitokset myös Juskalle & kumppaneille radan kunnostamisesta. Teitte loisto työtä. Baana oli tosi mukava ajaa ja kesti hyvin.
Iso KIITOS Jerrylle ja Koskimiehen Kaitsulle mekkaamisesta!!!
-
One kebab hose minulle.
Niko näin kuin sinun auto oli ylös alas ja kuin sinun auto nostettiin oikein päin niin radalle jäi hirveä kasa löpöä kuin sinä olit tehnyt tuon nippuside jutun.
Jerzi
-
Taidampa pysyä kaukana krossi kuskeista :shock:
-
Jos timo tarkoitat kaveria joka oli minun kanssa mekkaamassa sinua niin hän oli tuo JONNI KOTOLA mutta ole hyvä vaan ja olihan se helkkarin jännä kisa.
Jerzi
PS Kaide onko nyt hyvä..... katso alas
-
kiitos timo.
arvatkaas porukat onko hyvä fiilis, ekaa kertaa pääfinaalissa ja tämän kesän se otti + 40litraa fluidii :mrgreen: :mrgreen:
ja tietysti kunnon auton joka toimi kunnolla koko viikonlopun(finaalissa takaperän isoratas 3 hammasta poikki)
HYVÄ HOSEE
-
mut oli kyllä HoSe:lla IIIISO grilli ja tuli hjuvat kebabit
-
Loistavat kisat!!! Hauskaa riittii nyt tuplasti.
Vähän jäi kaivelemaan 1/2 finaalin vika kierros. Puoli kierrosta ajamatta sijoitus 4. Kontaktihäiriö akun johdossa ja virrat rupes pätkii. Auto kuitenkin ajettavissa mutta Timo nousi ohi. Sain pidettyä kuitenkin viidennen sijan. Pettymys oli valtava kun kuulin että maaliin tultuani oli virrat tietenkin pätkinyt sen verran että ponderi ei antanut signaalia.
Noh... viikonlopusta jäi kuitenkin hyvä maku kun vauhti on löytynyt :wink:
-
Tarkoitin Koskimiehen Kaitsua, joka mekkas mulle 1/8 finaalissa.
Mutta kiitos myös Jonnille. Tankkaukset toimi mainiosti.
-
Kaide the Afro:
Mä en sitten ainakaan kuulu tohon poppooseen koska oon niin nuori KLOPPI :mrgreen:
-
Onnittelut Jokelle joka jälleen kerran näytti mihin taidot riittää oikealla alustalla, mutta väärällä moottorilla. Harmillinen keskeytys finaalissa vanhaan parjattuun vikaan vei varmaankin toiveet paremmasta sijoituksesta, mutta ainahan on helppo olla jäkiviisas...
Onnea kuitenkin forumin keyboard racereille onnistuneesta kisasta... :mrgreen:
-
tulokset?
-
timo jalas
arttu helenius
petri mylläri
juha sartesuo
jarno siltanen
ari heinonen
rami rantanen
tomi salonen
juha rousku
jouko näätänen
-
Onnea kuitenkin forumin keyboard racereille onnistuneesta kisasta... :mrgreen:
Kiitos 8)
-
mika, äijä veti muuten 1/4 aika hanaa :mrgreen:
-
Ja tässä mekkarin vuodatukset:
Kyoshon väki pisti kuskin Hangon keksiksi jo ennen skabaa. Kiitos siitä vielä kerran! Ensi talvi sitten harjoitellaan autotallissa, kuten kävi jo lauantai iltana ja sunnuntaina ja ...
Ja itse kisaan. Auto saatiin hyvään iskuun. Kiitos Tanskan reissun autojen vaihtosession. Huomattiin oman auton huonous ja saatiin muutama hyvä säätövinkki sekä otin JQ:n kettuilut tosissani ja luin Pienoismallilehden autonsäätöjutut pariin kertaan. Autoamme muutettiin perästä luistavaksi!
Taisi mennä jokainen alkuerä about 10 sakkiin vaikka ihan nappisuoritusta ei tullut. Kaatoja reilusti joka erässä. Junnufinaalissa iski sitten kesän nousukirous (kaikissa kisoissa nousuissa tekniikkamurheita) ja keskidiffin rattaat siloiseksi. Ja sama seuraavan päivän A semissä johtoasemasta siinä ekan tankkauksen korvilla. Yritettiin vielä Kallen vinkillä juntata keskidiffin ruuvi sisään, mutta ei muuta vaikutusta kuin kuumat öljyt pihalle. Nyt ajateltuna olisi pitänyt laittaa pitkä ruuvi. Tai kannattaisi tietty tehdä diffit oikein. Mutta ensi kaudella ...
Plussat:
+ vakionumerot + nimilista
+ burgerit
+ kaksipäiväisyys
+ S7II
+ rata
+ kuski
Negat:
- päällekkäiset kiteet 3 erässä järjestäjien taholta sekä kokeilemattomuus
- pöly
- mekkari
Ja kiitokset vielä kisan järjestäneille sekä onnittelut voittaneille niin tässä skabassa kuin myös kokonaiskisassa. Heleniuksen Artun suoritus ansaitsee erityismaininnan. Sinulla oli hyvä kesä.
-
Joo Rinteen Mika löysi harjoitusvauhtinsa, kun vähän rohkaistiin.
-
Onnittelut Jokelle joka jälleen kerran näytti mihin taidot riittää oikealla alustalla, mutta väärällä moottorilla. Harmillinen keskeytys finaalissa vanhaan parjattuun vikaan vei varmaankin toiveet paremmasta sijoituksesta, mutta ainahan on helppo olla jäkiviisas...
:mrgreen:
Naulan kantaan... tosin ei noita tukivarsia ole kyseisistä kärryistä mennyt sen jälkeen kun uudet "softit" tuli optio-osana. :wink:
Moottorin säädöt ja sielunelämän oppii yhden kauden harjoittelulla. Sillä kone vaatii polttoainetta koko kierrosalueelle.
-
Omasta puolestani kisa meni ihan nappiin vaikka ei se siltä muiden silmissä näyttäisikään :twisted:
Rata oli mukava ajaa ja siellä pääsi "lujaa" ilman sen suurempia kaatoja.
Alkuerissä mentiin jo ihan lujaa!
Auto kesti ne ilman mitään! Mitä nyt servo hajosi eräharjotuksissa. (pitää ottaa siitä kuva)
Junnufinaaliin kun pääsi niin, no auto ei kestänyt, ei siitä sen enempää.
Sunnuntaina alkuerässä paukahti heti vastarinakku :shock:
Kiitos turkulaisille kun sammutitte sen! Kiitos varmaan Miikan palomiestaitojen se sauhuaminen loppu :wink:
Sitten uusi akku kiinni ja menoksi!
No sitten mentiin 1/4 nousuun ja poks roks toks tuo auto hajosi taas.
Odotettua :twisted: Mutta maaliin sillä pääsi.
Mutta kokonaisuudessa oli hauskaa! Ja ihan mukavaa taas kerran! Rata rokkas! Kiitos siitä heille ketkä sen tekivät! Ja se ei kulunut O_O
Hienot kisat oli! Ja Mikakin meni siellä lujaa! kYOSHOO! :D
-
joo toi vakionumero juttu oli kyllä hyvä!!!
ens kaudelle kaikille vaan kiinteet numerot
-
Jepulis!
Kiitokset kisoista, hauskaa oli ja sijoituskin oli taasen ihan mukava. Sunnuntaille kyllä riitti ongelmia, mutta finaalipaikka irtosi ja vaikka kesken tosiaan jäikin niin täytyy olla taas tyytyväinen tulokseen ajomäärään nähden :)
Plussia ja miinuksia en nyt jaksa sen kummemmin eritellä, overall kuitenkin jäätiin selkeästi plussan puolelle järjestäjien osalta. Oikeastaan ainoa miinus mitä voisin väen vängällä keksiä, oli että välillä kuulutukset jäi kuulematta korokkeella, ja sekin toisaalta voi olla ihan vaan vaikkua omissa korvissa tai liian tiukka keskittyminen ajamiseen :D
Rata oli mukava ja kesti varsin mainiosti! Hienoa työtä tehty sen kanssa.
Erityiskiitos mekaanikolle taas, Jaakko teki hyvää työtä! Ja korisokatkin oli tällä kertaa aina paikoillaan ;)
Tuttuun tapaan tarkempaa kisaraporttia löytyy TEKin sivuilta (http://www.teamentisetkuskit.com/modules.php?name=News&file=article&sid=57)!
-
Tättärää!
Alkueräpäivä meni hapuillessa, takahyppyriarmeijan kanssa oli ongelmia.
Finaalipäivänä homma meni niin kauan putkeen kunnes tulpat loppu jostain syystä V-Spec imi P3 tulpaa sellasta tahtia että kukkaroa hirvitti :)
Semifinaalissa sitten tulpat loppu ja ajo jäi aika torsoksi. Mieltä lämmitti kuitenkin se että oli allekirjoittaneen eka nousu semiin SM kisoissa ja tuskin olis paukut riittäny isoon finaaliin asti, sen verran käsi tärsisi ja apina selässä repi korvia.
No, eka kokonainen kausi takana ja oppia tuli yllin kyllin.
++ Speed Burgerit
+ Vakio numerointi autoissa -> Ensi vuodeksi voisi laittaa '05 sijoituksen mukaan numerot ja ajaa koko sarja samoilla numeroilla
Täytyy muuten näin lopuksi todeta että säät on suosinu tänä vuonna krossaavaa kansaa, aika harvassa krossi kisassa on satanut?!?
-
Hienoa että nopein (auto) voitti ;)
Eihä kellää tullu kuvia näpsittyä ratakin kuulemma on muuttunut..
-
Oli siellä Teppo paljon kuvaajia, varmasti ilmestyy ainakin osa tänne paivän parin sisään.
-
Tolla voitolla ei kylla ollut mitaan tekemista automerkin kanssa. Paras kuski voitti. Olis voittanu vaikka protech enigmalla
-
HUPS
-
Sunnuntaina alkuerässä paukahti heti vastarinakku :shock:
Kiitos turkulaisille kun sammutitte sen! Kiitos varmaan Miikan palomiestaitojen se sauhuaminen loppu :wink:
:D Turkulaisii ei kylläkään ollu yhtään paikal ku sun akkus siin sammutettiin... :wink:
-
kiitos tuukka! harmi teidän epäonni.. :? mut täytyy myöntäää et kesä on menny suht koht täydellisest :shock: ja tämä vantaan kisa kruunas kaiken ku tuli 2 sija :D timppa oli vaa liian kova pala!enemmä harjotust vaa. Ja vantaan uus rata oli todella hyvä ja mielenkiintoinen ajaa hyvin tehty!! ja auto pysyi kasassa koko kisan kyosho ja rb toimis täydellisesti :wink:
-
Hauskat kisat oli, vaikka kuski nyt olikin ihan koura. Setuppeja olisi pitänyt varmaan muutella, mutta mielummin tauoilla söi burgereita.
+++sää+++
+auto ja kone (toimivat pääosin...)
+Paras (kuski/automerkki) voitti :wink:
+varikkotunnelmat
+ne burgerit (muutakin kuin mikrodukes ja ketsuppi/sinappi-sössöä)
-auto paukku krittisellä hetkellä
-palanu niska
-kourailu
Jonkun täytyy aina hävitä ja nyt se olin minä. Jollain sammu/hajos auto alkuerä vitosessa sunnuntaina aamulla, ei mekkari hakenu pääsuoralta autoa, kuski ei huutanu muille varotuksia. Tuun sieltä sit lana tiskis ja huomaan et jaaha siin oli sit klöntti matkalla. Toteen ettei mitää hajonnu ja painan hiitin loppuun. Nousufinaalissa päästiin sitten 1min ja 4sek, kunnes tavallisen kaadon (joita tuli aika monta :lol: ) jälkeen paukahti edestä pinni ja vantti. Siihen jäi se ajo sitten. Oli ottanut tossa pääsuoran paukussa sen verran damagea, että aikapommi oli valmis. No mutta jäi enempi aikaa niille burgereille+muulle häsläykselle. Kisan jälkeen 5min ja taas oli auto nipus ja meno jatku.
TeamHobaoFinland Hokelle iso kiitos Hiacen "lainasta" molempina päivinä. Ilman sitä olis pitäny kaks kertaa miettiä millä sinne burgerille olis päässy. Hauskaa oli ja tästä jatketaan kourailun ja burgereiden merkeissä!
Onnittelut vielä Jalakselle ja myöskin Mika "4Chassis" Rinteelle, joka varmasti onnistui yli omien tavoitteidensa. + kaikille kelle onnittelut kelpaa.
(Ainiin ja vielä kiitos sinne Hangonkeksilandiaan synttärikakusta! "Suut makeeksi" vai mitä se Hoke totes ku perille päästiin. :wink: )
-
Kun oiskin ollut epäonnea, sillä kyllä jokainen kokemamme vika loppujen lopuksi menee mekkarin taitamattomuuteen tai laiskuuteen. Ja niitä molempia löytyy. Mutta opitaan koko ajan...
-
Tjaahas... selvisi sitten syy meikäläisenkin putoomiseen.
Takahyndän alastulossa vetäsin tuttuun tapaani erittäin pitkän loikan, jossa sitten on ollut kivi juuri väärässä paikassa... Kivi osu vauhtipyörään ja kone sammu. Vauhtipyörä on käyttökelvoton.
Putosin 2 kierrosta kaikista ja alko sairas polkeminen. otin porukkaa kiinni hullun kiilto silmissä ja armoa ei ennettu kellekkään. Jatko valu harmillisesti vajaan puolen kierroksen päähän.
Vauhti siis oli ihan kohillaan vaikka auto ei ole vielä omaan käteen istuva.
On siis ihan uunituore auto joka otti ensimetrit lauantaina eräharjotuksissa.
Myös kone oli sisäänajossa (niinkuin varmaan moni huomas sen hitaasti röpöttelevän auton.
Auto vikuroi pahasti vastaan ja oli täysin arvaamaton ajaa. Tukivarret ja diffit eivät ole vielä sisäänajautuneet joten ei ole yhtään sulava.
Muuten kyllä meininki oli mahtavaa ja oli hauskaa nähdä kuinka hyvin vauhti oli kohillaan vaikka auto oli lähes mahdoton ajaa.
+Ne hamparit
+Hosen grilli
+keli
+Moottori
+/-Uus auto
+/-Moottori
+/-Oma ajo
-Hirvee pöly joka ajoittain haittas näkyvyyttä pahasti
-Oma säkä on joka kisassa kyllä ihan järkyttävän hanurista (kerran on kaikki toiminu ja sillon tuli tulosta)
No mutta ottaen huomioon miten alottelija olen niin pitää olla vähintäänkin tyytyväinen... Ensvuonna sit mennään kovaa ja kaikki epäonnen aiheuttajat on eliminoitu.
-
Hoke, toi ei ole viela mitaan. Olisit nahnyt mun viime kauden p*ska tsaga listan. Aika pitka! Tai oikeastaan 2 kautta. Ja ne kisat oli ulkomailla. Siistii!
Tassa muutama hyva:
Pannu toimii hyvin, jopa "gurut" saataa, ja toteaa hyvaks. Semis sammuu, ilman selvaa syyta. Tapahtunut useasti, monesti mikaan ei ole muuttunut 10min semi treenin jalkeen, mut kisassa se sammuu. Ei valttamatta tankkauksen jalkeen. Jopa taysin yksittainen tapahtuma 3min ajon jalkeen. Ei pysty ymmartamaan.
Fuili loppuu, en kuullut mekkarin huutoa
Fuili loppuu.. syy? En tieda, ehka ei tankattu tayteen, 2 kertaa, jenkeissa ja ruotsissa. Jenkkeihin on siisti lahtee turhaan
Ackerman levyn ja etuboksin valiin kiilautuu pieni kivi ja ohjaus ei toimi (taman pitais olla mahdotonta!)
Paastan vikal lapil yhen jampan ohi koska luulin et johti. Tipuin....Jatka oli johtanu melkein kierroksella, mut pannu sammu vahan ennen loppua. En tienny
Servo rikki (ilman ulosajoa)
Pannun saadot muuttuu. (tulppa) Mutta YLLATTAEN vasta finaalin ensimmaisella kierroksella.
-
Juu... ei mulla niin hirveen huonoo säkää oo loppujen lopuks ollu, mutta siinäkin jo ihan tarpeeks...
Auto iskuun ja kaikki maholliset jäniksenkäpälät sunmuut taskuun niin sit mennään TÄYSIII.
-
Mitä on "säkä" autourheilussa? Kaikkihan se on tai ei mikään.
-
Kuvei taas Rc-Racing.info tyyliin... tällä kertaa tosin melko vähän :(
http://www.rc-racing.info/kisat/2005/Vantaa_4_9_2005/Vantaa-4-05.html
-
Ja lisää tulloo: http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/vantaa_4-5.9/
Video myöhemmin
-
Erityskiitos mun mekkareille Kyoshon Sami, Juska, Jerry ja Kim. Thanks guys!
Hitto Jeppe unohtui, Jepelle vielä suuret kiitokset ekan nousun mekkaamisesta!
-
Erityskiitos mun mekkareille Kyoshon Sami, Juska, Jerry ja Kim. Thanks guys!
Hitto Jeppe unohtui, Jepelle vielä suuret kiitokset ekan nousun mekkaamisesta!
Eipä mitään Hitto Jeppe kiittää kanssa ;)
-
Jollain sammu/hajos auto alkuerä vitosessa sunnuntaina aamulla, ei mekkari hakenu pääsuoralta autoa, kuski ei huutanu muille varotuksia. Tuun sieltä sit lana tiskis ja huomaan et jaaha siin oli sit klöntti matkalla.
Meitsin autohan siihen hyyty. Sorry ettei tullu kunnon varoitusta asiasta,ku yritin huutaa mun mekkarille et ois napannu sen siitä suoralta kun ihan kohdallekkin jäi,mutta eihän se mitään nähny eikä kuullu ja sit napsahtikin.
Oli kyllä kivat kisat vaikka ei nyt mitenkään mainiosti mennyt itellä.
Kun ei kone käy ni se ei sit vaan käy.
+ vois mainita sään ja radan varsinkin. Olipas kyllä mainio ajettava kaikki ne
kierrokset mitä kone pysyi käynnissä :mrgreen:
-
Eipä mitään Hitto Jeppe kiittää kanssa ;)
:mrgreen:
-
Se video.. http://www.rc-racing.info/videot/kisa/2005/vantaa_3.-4.9/
-
Takahyndän alastulossa vetäsin tuttuun tapaani erittäin pitkän loikan, jossa sitten on ollut kivi juuri väärässä paikassa... Kivi osu vauhtipyörään ja kone sammu. Vauhtipyörä on käyttökelvoton.
mikäs kytkin/vauhtipyörä sulla hajos? ajattelin vaa ku mullakin meni vautipyörä soikeeks.. siis ihan pask..
-
Tälläkertaa ihan vaan HoBaon vakio kytkin.
-
jaaaah.. eiku ajattelin et oliko RMV Speed 3.. ku mulla meni jostain syystä se koko kytkin iha soikeeks.. ku pyörittää sitä kampiakselin päässä ni heittään about. 4mm edestakas.. se ON IHA SUSI p*ska KYTKIN JA MAKSAA NII VITUSTI JA EI KESTÄ KU 4 LITRAA!!
-
Uskallan vaittaa etta oli valmistusvirhe, tai todennakoisemmin kykenemattoman kayttajan typerat aloittelijan virheet jotka tuhosivat kyseisen kytkimen.
-
Kytkin on aivan loistava...
Vaikka hajotinkin ekan kytkimen niin silti hommaan kohtapuoliin uuden...
Mulla oli vaan huonoa säkää... joku kivi nasahti vauhtipyörään ja se hajos.
Sama kävi vantaalla kisoissa, mutta vaan HoBaon vakio kytkimen kanssa... vauhtipyörästä lähti niin iso pala irti että se on entinen.
-
Uskallan vaittaa etta oli valmistusvirhe, tai todennakoisemmin kykenemattoman kayttajan typerat aloittelijan virheet jotka tuhosivat kyseisen kytkimen.
Mylläri kykenemätön aloittelija? :shock:
Kyllä mä kallistus tohon valmistusvirheeseen kyllä ny! :mrgreen:
-
Juuri kyseisessä kytkimessä oli helma lytyssä. Isku joka on saanut helman lyttyyn on myöskin tod.näk. vääntänyt vauhtipyörän kieroksi....
-
Kyl me ollaan kaikki kykenemättömiä alottelijoita ku Joseen verrataan... :D
-
Kyl me ollaan kaikki kykenemättömiä alottelijoita ku Joseen verrataan... :D
No niin ollaan kyl! :mrgreen:
-
kylla myllari on kykenematon alottelija ton kytkimen suhteen, ja itse olen kykenematon mutten alottelija
-
Mä oon alottlija mut en kykenemätön :mrgreen: 8)
-
Minä taas olen kaikista tän hetken kuskeista kokenein (voi hitsi omhan tuo TIMOkin viellä mukana) Ekä kisa jo vuonna -91, en ole kykenemätön kuin tuolle kytkimelle :mrgreen:
Jerzi
-
:lol:
:P
Kukaan ei ole tuolle kytkimelle kykenemätön...
Kiinni ja ajamaan.
Jos osuu kivi niin se on voi voi... ei voi vaan mitään...
Ton kykimen kanssa ei tartte edes osata jousia laittaa kiinni kun se on yks paketti...
Mutsku vaan kiinni ja kovaa ajoa.
-
totta! on varmaan osunut sitten johonkin, mut sillä perusteella kirjotin tolleen ku ei oo koskaan ennen mennyt vauhtipyörä noin soikeeksi..! noh ei voi mitään.. ei tartte tehä niin isoa numeroo.. :D
PS. mikä asennusvirhe tekee vauhtipyörän soikeeksi?
-
onko se siis soikea vai lenko?
soikeaksi ei sitä oikein sais muuten kuin kuumentamalla sitä lähes sulamispisteeseen ja linkoamalla siitä.
paitsi jos se on sopivasti ollut "lenko" ja yhdestä kohtaa on hioutunnu ainetta pois.. olisit kyllä varmaan huomannut asentaessa jo.
aika kuuma on ollut, jos se soikeaksi on päässy ekasta syystä :D
-
Tuleekos muuten koko tulokset jossain vaiheessa tännekin? :)
-
joitakin kuvia kisoista. http://teebee.pp.fi/lavangonkisat/
-
joitakin kuvia kisoista. http://teebee.pp.fi/lavangonkisat/
kiva, sain kuvan omastakin autosta, tänks!! :D
-
Tuli näin jälkikäteen mieleen yksi kysymys. Itseäni ei haitannut millään lailla mutta jäi mietityttämään.
Alemmissa nousufinaaleissa kuulutettiin että teknisiä kymppejä ei myönnetä ennen semejä. Pettääkö muistini vai olenko lukenut säännöistä että tekninisen saa kaikissa nousufinaaleissa ja finaalissa, kunhan sitä pyytää viimeistään 30sek ennen lähtöä? Nyt uudelleen kun tutkisin sääntökirjaa en löytänyt asiasta mitään mainintaa.
-
Ainoastaan semissä ja A-finaalissa
-
Tuli näin jälkikäteen mieleen yksi kysymys. Itseäni ei haitannut millään lailla mutta jäi mietityttämään.
Alemmissa nousufinaaleissa kuulutettiin että teknisiä kymppejä ei myönnetä ennen semejä. Pettääkö muistini vai olenko lukenut säännöistä että tekninisen saa kaikissa nousufinaaleissa ja finaalissa, kunhan sitä pyytää viimeistään 30sek ennen lähtöä? Nyt uudelleen kun tutkisin sääntökirjaa en löytänyt asiasta mitään mainintaa.
Me sitä pyydettiin ja aikaa oli lähtöön ainakin 30s, ei saatu!
Mutta en tiädä kuuluu silloin saada vai ei... :?
-
Vauhtipyörää ei kuulu irroittaa vasaralla. RMV vauhtipyörä irroitetaan ulosvetäjällä.
-
Vauhtipyörää ei kuulu irroittaa vasaralla. RMV vauhtipyörä irroitetaan ulosvetäjällä.
Mitäs ainetta nä on? :o Kaikki tapaamani vaihtipyörät, jopa TT:n, ovat kestäneet hyvin sitä että ne on varovasti naputeltu irti! Kuka rupeaa maksamaan kytkimen lisäksi vielä tälläisiä: Erikoistyökalu Speed II 29.00€ ja Vauhtipyörän ulosvetäjä 36.00€. Kai tuota erikoistyökaluakin sitten jossain kuuluu käyttää, ettei hajo, niin kalliiksi tulee kytkin!
-
Jaahas... Tux10 taas terävänä...
Jokaiseen vauhtipyörään olisi hyvä käyttää ulosvetäjää. Ja kuka on käskenyt ostaa juuri tuon RMV:n ulosvetäjän.
Osta biltemasta niin ei paljoa maksa. (eikä ole erikoistyökalu)
Ja nyt oli kyseessä Speed 3 kytkin joka maksaa 99€
-
Vauhtipyörä oli sen verran vimpulassa ja vauhtipyörässä oli sen verran iso klommo, että sitä ei ollut mitään varovaisesti naputeltu ja tosiaan kaikki vauhtipyörät olisi hyvä irroittaa ulosvetäjällä tai sitten kahdella isolla ruuvimeisselillä. RMV kytkimissä on sellainen likasuoja vauhtipyörän takana, että ei voi käyttää ruuvimeisseliä, joten ulosvetäjä on paras vaihtoehto ja tosiaan jos vähänkään ajattelee, niin siihen käy mikätahansa ulosvetäjä. Toiset ihmiset vain haluavat hienon bling bling RMV ulosvetäjän, koska se on pieni kokoinen, kätevä jne.
-
Jos ulosvetäjää ei ole käsillä (itsellä on nykysin ja suosittelen ehdottomasti) niin sitten voi laittaa pannun penkkiin silleen että vauhtipyörä jää vapaaksi, lohko on siellä penkin hampaiden välissä (löysästi) ja kampiakselin päätä naputtelemalla v-pyörä putoaa pois..ei sitä itse v-pyörää saa lyödä...
-
o_o
Ai niinkö se menee, itse otan motin kauniiseen käteen ja ruuvarin sillä käsiosalla hiljaa naputtelen takaapäin eri kohtiin vauhtipyörää, sitten se tippuu kun on muutaman kerran tökännyt! :)
Ei ne ole vielä ainakaan mennyt kieroksi, ja ei kyllä pitäis aikalujaa kopauttaa että kieroksi saisi? Lekallako te niittä lyötte :D
-
Kyl mä ainakin oon ne ihan hakannu jollain mitä käteen on just sattunu... :) Ei se aina mikään vasara tarvii olla, mut kuitenkin...
Ei oo kyl tähän mennessä mikään kieroks menny...
-
No mulla on ainakin ollu niin hiton tiukassa etten olis ilman penkkiä saanu irti :D
-
Lekallako te niittä lyötte
MILLÄS SITTE? tottakai se otetaan vasaralla ja jos se ei riitä ni lekaa peliin vaa!
-
MILLÄS SITTE? tottakai se otetaan vasaralla ja jos se ei riitä ni lekaa peliin vaa!
Ethän ollu tosissas... ETHÄN???
-
No en ole koskaan ennen nähnyt että joku olisi saannut vasaralla/ruuvarinpäällä naputtelemmalla vauhtipyörää kieroksi, mutta ulosvetäjällä pilatun kampiakselin olen nähnyt! :mrgreen:
-
on aika huonoo tavaraa jos pienellä naputuksella saa soikeeks :? itte ja aina naputtelen joko ruuvarin toisella päällä tai hennosti vasaralla :wink: