RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: VSA - 01.07.07 - klo: 09.21
-
M2-10 Maastosarja SMIII
Nimi Seura pist. Fin1 Fin2 Fin3 I
1 Jani Hovi Hyua 2 1 1 1 100
2 Henri Eskman Tamua 7 2 7 5 90
3 Jussi Luopajärvi Vua 7 4 4 3 82
4 Petri Laitala SRC 7 9 3 4 76
5 Sami Salmela Vau 8 6 6 2 72
6 Harri Kervola Jyvsrk 8 3 5 6 69
7 Matti Eskelinen Jyvsrk 9 7 2 10 66
8 Jyri Similä SRC 13 5 8 8 63
9 Mika Mänty Oua 15 8 10 7 60
10 Joni Suni MMrc 18 10 9 9 57
11 Markus Hendricksson Vua 2 1 1 6 55
12 Samuli Kesseli Riiua 3 2 2 1 52
13 Toni Niinivirta MMrc 7 3 4 4 50
14 Marko Mikama VAU 10 7 7 3 48
15 Risto Bloigu Oua 10 4 6 7 46
16 Anssi Savolainen Tua 10 12 5 5 44
17 Petri Ström Järvsrk 12 9 3 9 42
18 Jarno Siltanen Jyvsrk 13 11 12 2 40
19 Karri Salmela Vau 14 6 8 12 38
20 Vesa Sarja Hyua 16 5 11 11 36
21 Jere Laine Salua 16 8 9 8 34
22 Riku Laine Salua 20 10 10 10 32
M4-10 Maastosarja III
Nimi Seura pist. Fin1 Fin2 Fin3 I
1 Jarkko Mustonen Vau 3 1 2 6 100
2 Pauli Helin Tamua 4 3 5 1 90
3 Pekka Heikkilä MäntMK 5 7 3 2 82
4 Jukka Penttinen Lahua 6 6 1 5 76
5 Jussi Luopajärvi Vua 6 2 4 4 72
6 Mika Silvasti Järsrk 8 5 6 3 69
7 Matti Eskelinen Jyvsrk 11 4 7 7 66
8 Mika Mänty Oua 17 9 9 8 63
9 Jani Hovi Hyua 17 8 10 9 60
10 Harri Nyman LMM 18 10 8 10 57
11 Henry Salmen Lahua 2 1 1 1 55
12 Markus Hendricksson Vua 4 2 2 8 52
13 Sami Salmela Vau 5 3 3 2 50
14 Jussi Torkkola Vau 8 5 5 3 48
15 Risto Koskinen Tamua 8 4 4 5 46
16 Risto Bloigu Oua 10 6 7 4 44
17 Kenneth Södergård Vua 13 10 6 7 42
18 Marko Mikama Vau 14 8 9 6 40
19 Jere laine Salua 16 7 10 9 38
20 Jukka Häkämies Lohua 17 9 8 10 36
21 Miika Kaukovalta Järsrk 3 2 2 1 34
22 Mihail Tsistovski Lahua 3 3 1 2 32
23 Jyri Konoila Vau 4 1 3 3 30
-
Perinteiset jälkipuinnit:
Perjantain reeni:
-sade pilasi reenit
++yöelämä
lauantain kisa:
+finaaleissa siistiä ajoa
+järjestelyt
++Nyman monsuuni show
+++++yöelämä
-sade
-aikataulun venyttäminen
-oma tekeminen sadesäätöjen ja rengasvalintojen kanssa
---hyvää vääntöä viimesessä finaalissa Jussin kanssa, joka päättyi todella huonoon tuuriin, mikä vei kisan kakkospaikan :cry:
sunnuntain reeni:
+++D4:lla mahtava testipäivä, löytyi nopea ja varma setappi
-
Näitä tekemisiä...
+Hyvää tekemistä+
Perjantai:
+Iltapuhteet
Lauantai:
+Kisa järjestelyt
+Eskmanin tiimi tuki :)
+Bilteman työkalut
+Sai hyvän syyn vaihtaa laakereita autoon
-Huonoa tekemistä-
-Omat ajot
-tina & juotokset
-
Omalta osaltani suuret kiitokset Medasec-Matille, joka onnistui järjestämään minulle akut jo loppuunmyydystä erästä (ei varmaan ollu enää parhaat paketit tarjolla) sekä vielä kisa-aamuna toimivan moottorin.
Täytyisi varmaan käydä treenaamassa kosteankin radan setupit kuntoon ettei olisi noin hukassa ajamisen suhteen kuten lauantaina. Oma ajokin muistutti nopeimmassa alkueräkierroksessa ja vikassa finaalissa lähinnä Kovalaisen räpellystä. :p Parannettavaa siis jäi.
-
Kisareissu takana ja tässäpä kootut selitykset, plussat ja miinukset:
+ Ei mitään teknisiä harmeja kisapäivän aikana. Ei hajonneita tukivarsia, iskarintukia, säätimiä, moottoreita tms.
+ Sää
+ Loistavat kamppailut molempien luokkien A-finaaleissa, suuri kiitos kuskeille puhtaista kaksinkamppailuista
+ B4 setup finaaleissa lähes ylivertaisen nopea
+ D4 setupin löytyminen sunnuntaina, kun oli aikaa testailla (Haze varmastikin laittaa sen nettiin pikapuolin)
+ Suoravauhdit molemmilla autoilla
- "Turhat" alkuerät hidastuvalla radalla; pistelasku käyttöön ensi vuonna ?
- Rauhallinen nostotyöskentely 2. takavetofinaalissa =)
- Irronnut antennipilli 3. takavetofinaalissa (huonoa tekemistä mekaanikolta)
Eli taas jäi paljon arvokasta kokemusta takataskuun seuraavaa kisaa eli kauden päätavoitetta varten. Toivottavasti kaikki huono tekeminen on jo tehty ja pelkkää hyvää on tulossa.
-
Vaasaan lähetään tekemään maximia :shocked:
-
Onnistukohan kukaan saamaan räpsyjä Nymannin vesi spektaakkelista?
-
Olihan kisat :tongue:
Lyhyt yhteenveto tuosta päivästä
Ekat crossikisat nelkussa takana ja kokemusta tuli niin positiivisessa kuin negatiivisessa mielessä.
Oli paljon kaikenlaista tekemistä koko päivän
1.ae: Muutama kierros ajoa jonka jälkeen tempcuttia lopun hiitin ja parit näyttävät kipit päälle... tulos 8 kierrosta ja piiiiitkät sekunnit
2.ae: Sain väkerrettyä föönin noparille, no muutama kierros meni ihan ajellessa kunnes sitten slipperi päätti löystyä ja auto jäi radalle, Janille kiitos kun toit raadon radalta.
3.ae: Oiskohan ollu että ajoin kokonaista 2 kierrosta kun taivas päätti avata hanat ja ajoin äkkiä auton katokseen suojaan kun vettä tuli kun esterin....
Tulos oli 3 ae:n jälkeen juhlava 23. No, finaaleihin sitten taistelemaan voitosta :tongue:
Finaaleihin rata olikin priima kunnossa sateen jälkeen lanattuna yms ja pito sen mukainen. Aika vaan meinas käydä pitkäksi niitä odotellessa.
1. fin: Meni ajollisesti ihan ok, paitsi etten lopussa enää päässyt maalilinjan yli kun hiilet paloi totaalisesti.
2.fin: Alku näytti hyvältä ja pääsin ajamaan useita kierroksia kunnes auto hyytyi radalle.
3.fin: Pääsinköhän yhden kierroksen kunnes auto jäi taas radalle... lopputulos ei liene yllätys
Summarum:
Rata oli ok ja autokin toimi siihen nähden mitä sillä olin harjoitellut ennen kisaa, jolloin kaikki toimi ihan hienosti, mutta kisaan iski sitten joku kirous. Sähköt ainaskin menee vaihtoon se on varmaa... mutta hauskaa oli. Varikkofiilis oli rentoa ja hyviä neuvoja lähti mukaan repullinen seuraaviin kisoihin.
Kiitos ja onnea voittajille :grin:
-
Kiitos jälleen kerran Similöille, Sarjoille, Laitaloille ja Hoville, rata oli
hyvässä kunnossa ja kisat olivat tunnelmaltaan mukavat. Sekä tietysti Jannelle
tulospalvelusta. Mieltä lämmitti viimeisen 2WD -finaalin kakkossija, tosin
vastapainoksi pojan viimeisen finaaliajon pilaaminen vanhusten sähellyksellä jäi
harmittamaan.
+B4:een löytyi toimiva setuppi (kiitos Tomi)
+yhtään osaa ei hajonnut koko päivänä (kolmelle autolle yhteensä 21 akullista)
+tiukka taistelu 2WD -finaaleissa
+erityiskiitokset Suomen nopeimmalle ja melkein ainoalle TSM -hiilikonekonekuskille
Matille sorvaus ym. avusta surkealla palkalla
-D nelosta ja B nelosta ajetaankin eri lailla :sad:
-Karrin pakittava B4 :sad:
-
Ihan jees kisat, sade ikävä kyllä sotki kuvioita.
++ Bj4:llä pystyis kerkeemään
++ Kisa Markuksen kanssa b-finaaleissa
+ Radan kunto
-- Sade pilas viimisen alkueräkierroksen
-- Tekniset murheet
Kuvia (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/kisat/maastosarja_3_hyvinkaa_-07/)
-
Tässä riitti nippa nappa kahen kaverin työkalut janille :mrgreen:
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/kisat/maastosarja_3_hyvinkaa_-07/slides/P1040101.html
-
- "Turhat" alkuerät hidastuvalla radalla; pistelasku käyttöön ensi vuonna ?
Asiaa Matti! Rata teki tosiaan tepposet. Jos ei saanut kunnon tulosta ensimmäisessä erässä
oli vaikeuksia radan liukastuessa/hidastuessa.
Vapaa harjoituksen tilalle eräharjoitus. Näin saadaan neljä alkuerää joista kaksi parasta
pisteytetään. Voi olla että hommasta tulee vaikeampaa seurata mutta tasainen ajaja hyötyy.
Kannataisiko kokeilla miten toimii??
-
Fiu.
Eipä yhtään kiirettä oo tässä pitänyt sitten Hyvinkään kisojen. Niiden jälkeen on reissattu keski-suomessa ja jopa pohjanmaalla. Eilen tultiin Janin kanssa Vaasasta, jokseenkin kokemusta kerryttäneeltä treenireissulta.
*Hyvät tekemiset*
++Uuden ajotyylin opettelu kesken hiitin toi A fin paikan.
*Huonot tekemiset*
-Mies hukassa setuppinsa kanssa koko päivän.
btw. voisko joskus tapahtua niin ettei lavalla huudeta muuta kuin varoituksia ja ohipääsy pyyntöjä? Esim. Tuomarit voisivat puuttua tähän asiaan ja Valvoja voisi puuttua tuomareiden tekemättömyyksiin.
Itse kannatan myös pistelaskua, erityisesti tälle kaudelle kannatin sitä noiden EM:n takia. Hyvinkäällä se olisi tehnyt omat tepposensa. 3 alkuerän sade alkoi M2-10 luokan viimeisessä erässä, jolloin kaikki aiemmat erät saivat paremman tuloksen mm. Mänty ajoi itsensä A-finaaliin 3. ae:ssä ja sen erän jälkeen ei voinut enää tuloksia parantaa.
Tästä ymmärtääkseni käy sääntöjen mukaan niin että koko alkuerä hylätään, koska sitä vikaa erää ei voida hyväksyä kuivana. M4-10 se ois tietty menny koko alkueräkierros märkänä ja näin ollen pisteet ois voitu laskea.
Mutta kannatan silti pistelaskua ensi kaudelle.