Noniin, taas aloittelija pääsee kyselemään typeriä, elikkäs tarinan kulku on seuraava:
Aloin sisäänajamaan tätä Hobaon 8-porttista moottoria kuumentamalla sen lämpöpuhaltimella, ryypyttämällä polttoainetta kaasariin. Rituaalien jälkeen laitoin hehkun kiinni ja yritin pyörittää moottoria starttiboksilla. Yritin.
Jostain syystä moottori ei meinannutkaan pyöriä, vaan jäi ilman tulppaakin likelle yläkuolokohtaansa kerrassaan jumiin.
Koska en muutakaan keksinyt, ajattelin että pitämällä lämmöt yllä lämpöpuhaltimella voin sisäänajaa moottoria ihan porakoneella sen verran, että kone sentään voi pyöriä ylipäänsä, siis edes ilman tulppaa. Lukuisia kokeiluja ja noin 8 tuntia myöhemmin täytyi jo tulla kyselemään, että mitä olen tehnyt väärin. Moottorin sain sentään lopulta pyörimään starttiboxin päällä, mutta miltei käyttämätön startterin pyörään kulahti tätä tavoitellessa noin 2mm ura, että paljon se ehti tyhjää pyörimään. Eikä nytkään tahdo moottori kunnolla pyöriä, ellei ole aivan äsken lämpöpuhaltimella suostuteltu/tulppa hieman auki.
Lisäksi minua kummastuttaa se, että mikäli ryypytän polttoainetta paineletkuun puhaltamalla (/lääkeruiskulla painamalla), se alkaa hiljalleen valua ilmanputsarin kaulan liitoksista autoon. Kuinka polttoaineensaannin voi varmistaa, jos sitä ei oikein voi "pitää hollilla" kaasarille? Ja edelleen, onko normaalia, että moottori alkaa imeä polttoainetta kaasariin, kun sitä (moottoria) lämmittää puhaltimella?
Tämmöisiä. Jos joku nyt jaksaa vastata, niin kiitollinen olen!