Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - _jtr_

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16]
451
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 05.03.09 - klo: 13.11 »
Riippuu paljon ajokokemuksesta, ja myös siitä paljonko on valmis comboon sijottamaan. Jos kuskinura on ihan alkumetreillä on varmasti joku 13.5 lankanen ihan passeli, siitä taitojen kehittyessä esim. 8.5 kautta oikeisiin kisakoneisiin. Toisaalta jos haluaa panostaa rahallisesti enemmän kannattaa huolehtia sensorin olemassaolosta.
Satsaa vaan kerralla kunnon settiin, joku 5,5-6,5 lankainen sensorillinen samantien. Tehoja voi aina rajoittaa pois, ja lisäillä kun ei enää tunnu kulkevan tarpeeksi...
Kiitos vinkeistä, pihasudittelukokemusta löytyy kyllä sen pari vuosikymmentä mutta varsinainen kisaaminen on täysin uutta. Pitääpä yrittää etsiä jokin kultainen keskitie, ajatuksena oli alunperin hommata heti kättelyssä asiallinen kasvuvaraa omaava nopari ja edullinen moottori, mutta sensorillisissa tuo taitaa olla hankalaa.

Olisiko joitain konkreettisia esimerkkejä heittää toimiviksi ja kisalaillisiksi todetuista yhdistelmistä?   

Tässä tämä itsellä käytössä oleva paketti. Todella smoothi ja säädettävissä oleva paketti, Ei halvin mutta paras.. :wink:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911/products_id/32307

452
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 05.03.09 - klo: 10.45 »
Terve.. Durga valmistu äskettäin, ja olisin kysellyt konkareilta hyväksi havaittuja mattosetuppeja. Lähinnä iskarien asennot ja sisukset sekä vakaajien vahvuudet kiinnostaa.
Helpottaisi omien säätöjen hieromista, kun olis jotain nopeeaksi todettua pohjilla. Kumirenkailla kuitenkin tarkotus ajaa.

http://i402.photobucket.com/albums/pp105/jahuu76/IMG_0231.jpg?t=1235727775

http://i402.photobucket.com/albums/pp105/jahuu76/IMG_0225.jpg?t=1235727797

Kiitos jo etukäteen.

453
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 05.03.09 - klo: 10.40 »
Moro!
Minkäslaista harjatonta noparia ja moottoria tuommoiseen Durgaan kannattaisi katsella sillä mielellä, että kävisi ottamassa ensituntumaa M4-10 kisoihin tulevana kautena? Tietenkin olisi plussaa jos toteutuisi se mahdoton yhdistelmä, eli halpa ja hyvä.  :azn:

Riippuu paljon ajokokemuksesta, ja myös siitä paljonko on valmis comboon sijottamaan. Jos kuskinura on ihan alkumetreillä on varmasti joku 13.5 lankanen ihan passeli, siitä taitojen kehittyessä esim. 8.5 kautta oikeisiin kisakoneisiin. Toisaalta jos haluaa panostaa rahallisesti enemmän kannattaa huolehtia sensorin olemassaolosta.
Esim nykyinen oma 6.5 tekin rs pro+lipo on huomattavasti helpompi ja johdonmukasempi ajettava kun edellinen 8.5 novak+sidewinder. :azn:

454
Tulokset / Vs: SARJAPISTEET: Winter Jumps 2008-2009
« : 02.03.09 - klo: 16.20 »
Lainattu kilpailijoiden topicista, ja siirretty tänne koska en sinne päässyt postaamaan:

Moro
Tuolla Lippiksen Winter Jumps kisassa oli puhetta Matin kanssa tuon 4.tai 5. Winter Jumpsin järjestämisestä. Olemme PRCA:n porukalla suunniteltu kisojen ajankohdaksi mahdollisesti 28.03-09. Ajankohta on kyllä vain viikko FinnTrakin jälkeen mutta talkoo porukalle tuo ajankohta vaikutti sopivalta.

Eli onko tämä päivämäärä paikkansa pitävä? Olis jo kohta kiva saada varmistus, että ehtii sopimaan työvuorot.

455
Mistä syystä suosittelet turistiin pro versiota? Ajattelin hankkia 8.5:n kaveriks ton Rs:n.
Puuttuko siitä jotain olennaista taitai..?

456
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.03.09 - klo: 09.56 »
Kaunis Yokomo.. :cool: Mitkä renkaat tossa on? Näyttäs toimivalta mattokuviolta.

457
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.02.09 - klo: 11.32 »
Durga tuli kasailtua.. :cool:



Ja sisukset..


458
Renkaat on kuitenkin kulutustavaraa ja ne kannattaa vaihtaa ajoalustan mukaan sopiviksi ja säätää myös auton alusta sopivaksi. Asfaltille ihan eri asetukset kuin soralle tai lumelle, samoin renkaat.

[anteeksi]En halua vinoilla tms, mutta tän säätövinkin vois melkee jo julkasta jossain säätöopuksessa.. :grin:[/anteeksi]

459
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 09.02.09 - klo: 16.53 »
Tekee..
http://www.prolineracing.com/p-581-vortex.aspx
Ja oho.. Taas löyty jo tässä topikissa n.42 kertaa mainitusta paikasta.
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_24_233/products_id/26702

460
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.02.09 - klo: 18.03 »
Nestemaskin käytön opettelua.. Tamiya TA05MS.


461
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 28.01.09 - klo: 17.52 »



Voinee sanoa, että laaseri sai tänään uuden sielun.. :p

462
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 18.01.09 - klo: 06.05 »
Terve.. olis pari kysymystä durgasta. Auto tulis ainoastaan ratakäyttöön, sekä sisällä että ulkona ja toivoisin kokemuksia nimenomaan radalla ajavilta kuskeilta.

Noi iskarit ja vetarit on jo tullut esille, mutta onko autossa muita ns. heikkoja lenkkejä joita kannattaisi päivittää jo autoa kasatessa hermojen säästämiseksi( esim. onko muoviset diffin ulostulot)? Paukkuuko hihnoja ja hihnapyöriä yhtenään ulkoradalla ajettaessa? Voimansiirtohan on suojattu, mutta onko suojattu vielä slipperin asennuksen jälkeenkin, entä minkälainen auton osien kesto on noin ylipäätään(tukivarret ym.ym.)?

Mielellään lukisin vielä lisää kokemuksia autolla kisaavilta. Tarkoitus olisi siirtyä laazerista "Hyvään" autoon, ja durga kiinnostaa jo akkumallinkin takia, kun on jo tullu noita lipoja hommattua. En vaan muista koska olisin saanut jotain hyvää halvalla, mutta onko tässä poikeus??

463
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 16.01.09 - klo: 19.12 »
ja vastaavasti auto ei kulje kunnolla jos on liikatiukka tuo kitkakytkin???
Ei, vaan jos slipperi on ns. yhtäpuuta, niin muoviset diffirattaat ottavat kaiken moottorin tuoman tehon vastaan ja kuluvat loppuun nopeasti.

464
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 14.01.09 - klo: 17.46 »
sanokaa ny et mist saa noi foamit lazeriin!

jos asut pk-seudulla kyosho proshpista saa grp:n foamit
jaa 1/10 krossariin?

465
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 05.01.09 - klo: 21.24 »
FS on nyt valmis ja ensimmäinen akku Lippiksessä ajettu. Ensimmäinen shakedown on lauantain WJ osakilpailu.
Toivottavasti varaosasetti Japanista ehtii tulla lauantaiksi, muuten ei auta rikkoa mitään...

Hienoa.. Pitää tulla "pumppaileen"

466
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 05.01.09 - klo: 16.36 »
kiitosta tiedoista ja hiilikuitu ei ole kyllä ihan paras koska se ei kestä äkillisiä ja nopeita iskuja. rata autossa se menee mutta jos jollain krossarilla päästät 40 km/h esteeseen niin hiilikuitu katkeaa tosi helposti. vähitellen tulevassa rasituksessa se kestää erittäin hyvin. Eikö muka mistään saa alumiinisia iskari torneja??

Olet niin väärässä.. Hiilikuitu kestää ja kestää, kunhan ainevahvuus on sopiva. Noi valmiina myytävät alumiiniset iskaritornit vääntyvät mutkalle, ja sen lisäks ovat turhaa painoa.
Kyllähän noita myydään esim.

 http://www.rckenon.com/public_html/shop2/catalog/product_info.php?cPath=63_93&products_id=2246&osCsid=aac2

Paras ratkasu eteen on stellasta 2 hiilaritornia jotka liimataan päällekkäin, hiotaan ja liimataan reunat.
takana riittää hyvin yks kappale. Tässä toimiva esimerkkiratkasu..

http://s402.photobucket.com/albums/pp105/jahuu76/?action=view&current=22122008185.jpg

467
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 03.01.09 - klo: 19.36 »
Tainnu teippaukset pikkusen kusta..

468
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 31.12.08 - klo: 16.19 »
Mulla on, ja hyvät ovat.. :wink:
http://i402.photobucket.com/albums/pp105/jahuu76/22122008176.jpg?t=1229950662

Mistä olet ostanut?  :roll:
Aa tarkotitkin onko millään kaupalla..Yleensä jos jotai käytetään, niin niitä myös jossain myydään, en tajunnut että jollekkin pitää kaikki linkit kaivaa valmiiksi eteen. :undecided:

470
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 22.12.08 - klo: 15.03 »
Lisää kuvia.. :wink: Oma ZX-5 tämänhetkisessä setupissa.



471
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.11.08 - klo: 23.57 »
Osta Novakin SS8.5 Pro Brushless Motor (Pro Stock). Medasecillä oli ainakin vielä perjantaina hyllyssä, kun itselleni hain. Kyllä toi nopari ton koneen kestää,mutta jos ajattelit n.8,5:sta mottia istuttaa ja sitten hyppäät 5,5:een on tehoero jo melkonen. Tapauskohtaisesti ajotaitoihin sovittaen kannattanee miettiä vaihtoehtoja, Liika voima on liikaa voimaa.. :azn:

Tässä tuleekin sitten eteen toinen ongelma. Novak on kyllä pirun timmi ja hyvä kone, mutta minkälainen yhteensopivuus on Speed Passionilla ja Novakilla ? Novakin motin kanssahan toimii unelmasti Novakin oma säädin. Eli saadaanko täysi teho/hyöty suhde irti Novakin koneesta Speed Passionin säätimellä
Kaveri ajaa tuolla kyseisellä passionin säätimellä ja novakin koneella, ja todella hyvin natsaavat keskenään.

472
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.11.08 - klo: 23.42 »
Osta Novakin SS8.5 Pro Brushless Motor (Pro Stock). Medasecillä oli ainakin vielä perjantaina hyllyssä, kun itselleni hain. Kyllä toi nopari ton koneen kestää,mutta jos ajattelit n.8,5:sta mottia istuttaa ja sitten hyppäät 5,5:een on tehoero jo melkonen. Tapauskohtaisesti ajotaitoihin sovittaen kannattanee miettiä vaihtoehtoja, Liika voima on liikaa voimaa.. :azn:

473
Sähköautot / Vs: Tokaks sähköautoks?
« : 15.11.08 - klo: 13.12 »
Noista kolmesta paras vaihtoehto on rustler ja huonoin lazer zx-5.Rustleriin saa parhaiten varaosia ja on kestävä.

Tähän olis hauska kuulla jotain perusteluja. Jos kyse on vaan varaosien saannista, niin lazeriin saa esim. amainista osia todellakin helposti ja kattavasti.
















474
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 14.11.08 - klo: 08.39 »
Juu, luettelemasi kohdat on käyty läpi vikaa etsiessä. Akut ok ja parilla noparillakin kokeiltu, pitää vielä vaihtaa hitecki futaban servoon. Aamusta löysin ja sain tilattua spoolin ja muutaman kittiversion ohjausosan (alumiimistä kääntöprikkaa muovisen tilalle), toivottavasti näillä eväille lähtis pelaamaan.

475
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 13.11.08 - klo: 21.37 »
Kaipaisin vinkkiä, mistä löytyis eteen spooli tf-vitoseen, koittanu selata nettiä tuloksetta?
Toinen kysymys muille vitosen omistajille/asiasta tietäville. Onko ollut ongelmia auton suuntavakauden suhteen? Omani käyttäytyy välillä ihan mallikkaasti, mutta välillä auto jää puoltamaan viimeksi käännettyyn suuntaan. Ohjausta olen koittanut käydä läpi, olen vaihtanut laakerit, servon ja väännelly kulmia mutta vaiva vaan palaa. Uutena harrastajana otan muutenkin vinkkejä automallin/turistin säätöjen suhteen mielelläni vastaan. Niin ja kyseessä on keppimalli.

476
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 13.11.08 - klo: 21.06 »
Kyoshon tf-5 ja lazer zx-5. Laaserista tais jo kuva olla, mutta laitetaan veljekset samaan postiin. :wink:





477
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.11.08 - klo: 13.28 »
Tuli tännekkin kirjauduttua, että terve vaan kaikille. Autoina on toi zx-5 ja sitten löytyy vielä tf-5 josta kuvaa myöhemmin.


Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16]