Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - _jtr_

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 16
91
Traxxasin renkaita nelisenkymmentä paria varastossa.

Muuten hyvä mutta yhtäkään kisaa ei ole tarkoitus ajaa matolla...

92
Uskoisin että kisapaikalta löytyy renkaat jolla pääsee hommassa kokeilun makuun, eikä ainakaan inserttien puutteen takua tarvi jättää hommaa väliin.

93
Tästä oli jo kesällä olemassa sääntömuutos joka on ilmeisesti jääny kirjaamatta?

94
Tästä ei nyt käyny ilmi mikä se oikea auto, tiimi, yms on,, mutta ilmeisesti Joonan voiton perusteella Team Associated? :grin:

95
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup, Vantaa 26.8.2017
« : 25.08.17 - klo: 20.02 »
Ny ilmotusta kehiin, alkaako 09:00 vai jotain muuta, tietää nouseeko 04:00 vai jotain muuta.  :undecided:

Juu katsokaas kun ikäihmiset alkaa kohta nukahteleen kesken odotuksen..

96
Mun mielestä olis erikoista kieltää kehitetty versio vain siksi että se voi olla parempi kuin vanhat.. Auto kuitenkin tulee olemaan kaikkien saatavilla jopa helpommin kuin nykyiset eri variaatiot. Kannattaa myös miettiä siltä kantilta että ehkä useampikin uusi mahdollinen kilpailija on nyt innostumassa luokasta juuri tuon kyseisen alustan takia.

97
Mä ajelin viime talvena kolme FTT-kisaa opiskelumielellä ja kaksi ensimmäistä vain sunnuntain porossa sekä yhden ajaen viriä lauantaina. Ajojärjestykselle voi olla olemassa joku syy, mutta tiedän että krossipuolella on paljon kiinnostuneita kavereita jotka miettivät osallistumista poroon. Pro-stock on luokkana kiinnostava mutta pelkästään sen ajaminen ei ole mielekästä kun suurin osa ajaa samaa baanaa jo lauantain. Voisiko miettiä ajojärjestystä niin että lauantaina ajaisi pro-stock ja formula ja sunnuntaina viri sekä stanu? Virin ajaminenkin olisi monelle mielekkäämpää tutulla ja hyväpitoisella baanalla. FTT on sarjana tiukka ja haastava jossa tarvitaan osaamisen lisäksi kokemusta eri matoista ja olisuhteista että voi pärjätä. Talvella kun itseni kisoihin hilasin, oli todella vaikeaa parin treenin aikana oppia profiili ja totutella uusi alusta. Älkää missään nimessä pienentäkö treenien määrää aamulla koska silloin mennään jo uusien kuskien näkökulmasta todella vaikealle alueelle. Ajokaavio mielestäni toimii eikä sitä kannata muokata. Alkuerät on täyttä kisaa kun ratkotaan pienillä eroillä se ajopaikka finaaleissa ja monesti kuulee että ne tavoitteetkin on asetettu sinne b tai a finaaliin. Minut viimetalven kokeilu vei mennessään ja tulevana talvena on tarkoitus ajaa kaikki kisat kaksipäiväisenä.

-Jussi Rinne-

98
Tulokset / Vs: SC Summer Cup III, 8.7.2017
« : 10.07.17 - klo: 14.17 »
Kiitos kisoista järjestäjille ja kilpakumppaneille. Sarja on ajettu jo yli puolenvälin ja kaikki kisat on ajettu vähintän hyvissä, välillä jopa loistavissa keliolosuhteissa! Mä en ainakaan rekisteröiny mitään suurempaa huutelua vaan korkeintaan pientä mutinaa lauteilla joka ei edes kohdistunut muihin vaan lähinnä turhautumista omaan suoritukseen vaikeissa olosuhteissa. Kisassa toki pärjättiin taas osaamisella, mutta aika isossa roolissa oli myös rataolosuhteet. Yhdistelmänä iso rata joka vaikea kattaa nostajilla, SC-autoilla todella haastava pinta joka monesti viskoi autoja täysin kuljettajasta riippumatta ulos radalta ja tähän lisättynä isot putket jotka aiheuttaa sen ettei edes nelkulla pääse ilman apua takaisin radalle. Kehitysajatuksena Turun porukalle heitän tässä samalla harkintaan voisiko tulevaisuudessa miettiä jotakin muuta ratareunusta tai että tarvitaanko joka kohdassa reunusta ollenkaan.

Aikataulu oli sopiva eräkierrosten suhteen kun välit oli 60min, mutta tosiaan täytyy olla vähintään yksi, ehkä kaksi taukoa jonka aikana myös kahta luokkaa ajavat kuskit ehtii syömään ja huoltamaan sekä kaluston että itsensä. Kiitos kun kuuntelitte kilpailijoita ja lisäsitte aikatauluun ruokatauon.

Omaan nelossijaan olen ihan tyytyväinen vaikka podiumi on tavoitteena joka kisassa. Finaalit lähti liikkeelle huonolla tuurilla kun kakkospaikalla viimeisellä kierroksella tuli tilannetta Maulan kanssa. Mikko tuli mutkaan paremmalla linjalla ja pääsi haastamaan ohitusta jossa jo koitin antaa periksikin kääntämällä ulos, mutta Mikon linja levisi samaa tahtia ja autot tarttuivat portaalla toisiinsa ja minä olin nurin. Mikko jäi hienosti odottamaan mutta Juuso ja Martti meni tilanteessa ohi ja lunastivat erästä hyvät pisteet. Toinen finaali oli huono omien virheiden takia, kolmas ok ja neljännessä olikin pakko ottaa all in joka ei tuottanut tulosta radalla jossa murjominen ei toimi.

Oma kisapäivä oli mukava ja fiilis oli porukalla taas hyvä, Nokialla nähdään ja siellä jos jossakin tuo tavoiteltu podiumi voi olla aika tiukassa.. 😜 Onnea Mikolle mestaruudesta jo tässä vaiheessa. Koitetaan nostaa loppukesä omaa tasoa että jatkossa pääsee haastamaan voitoista.

-Jussi Rinne-

99
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 01.06.17 - klo: 20.22 »
Purin nyt vielä tuon b5m:n diffin kun se toimii.

Erona huomasin etta sc5m kuuladiffin kuulta on mustia ja b5m kuulat metallin värisiä... eikös noi mustat oo jotain eri matskua?

Tilasin myös uudet kuulat mutta ihmettelin kun tuos asson kuula pussissa ois vaan 12 kuulaa 14 sijaan 🙄

B5m diffi pyörii tosi pehmeesti ja säätö toimii ihan loogisesti. Toi sc5m diffi pykältää paljon enempi...Vähän ku ois uria täynnä ja tökkii niihin. Sitä enempi tökkii mitä kireemmälle ruuvaa....

Koitin myös ristiin vaihtaa diffin rattaan kuulineen ja tuntuma vaan siirty påikseen.... noh täytyy heivaa noi mustat kuulat veke ja koittaa uusiks noilla normeilla....

Mietin vaa et onkohan tässä ny vaan kädetön käyttäjä kyseessä 😂

Moi. Kävin tänään sisäradalla kurkkaamassa onko mulla muita diffejä enkä valitettavasti löytäny. Jos kuulat on mustat, ne tosiaan luultavasti on keraamiset ja se taas tarkoittaa sitä että sulle auton osien mukana laittamani diffi on ehkä vaihtunu tai jotakin jossakin tilanteessa syystä että mulla ei keraamisia kuulia ole ollu vuosikausiin kokeilussa kuten ylempänä mainitsinkin. Olen myös joskus lainallut diffejä kisatilanteissa muille ja ehkä oma on jääny saamatta takaisin. Tehdäänkö niin että kun lupasin auton mukana kuuladiffin joka ei nyt toimi, niin laita privalla tilinumero ja mä voin osallistua parilla kympillä uuden hankintaan korvaukseksi harmista?

100
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 28.05.17 - klo: 22.39 »
Mä voin vielä kaivella jos mulla on muita diffejä ja lähettää sulle, laitatko osoitteen privalla mihin voi lähettää kun on yhteystiedot jo tullu poistettua. Kyllä siinä jotakin vikaa on jos ei huolellisella kasaamisella tule kuntoon. Vakaajia ei tuuppicorrissa käytetä kuin ehkä turffilla ja eos alustalla jos rengas on vapaa. SC-auton pitää kallistua että se toimii. Rengastus sulla on kisarengastus jolla on toki haettu autoon vauhtia mutta yhdistelmä on myös helppo ajettava enkä sitä lähtis ekana muuttamaan. Koita lisätä taakse aurausta niin että sitä on 3-3.5 astetta. En muista enää vaihdoinko inserttejä siihen takana olevaan messinkipalaan, saattaa olla että siellä on vähemmän sisäajojen jäljiltä. Kun auraus on tsekattu, laita eteen jäykempi harmaa jousi ja taakse valkoinen tai vihreä. Nosta etulinkin sisäpäätä 1-2mm ylöspäin. Näillä muutoksilla auton pitäisi olla melko passiivinen ajettava. Maavara aina edessä 30mm ja takana 28mm.

101
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 26.05.17 - klo: 21.34 »
Puhutaankohan tässä mun vanhasta autosta? #9# ? Asson diffin saa kyllä toimimaan ja mä veikkaan että nyt on jäänyt painelaakeri tekemättä? Eli ensin diffin purku kokonaan esim pakasterasiaan. Myös painelaakeri kuulineen ulos. Seuraavaksi astiaan brake cleaneria suht reilusti että osia pystyy vähän liottelemaan astiassa. Seuraavaksi peperin kanssa vielä putsaus ja osat vaikka toiseen rasiaan odottamaan kasausta. Diffilevyt on hyvä hioa käyttäen diffin ulostuloa apuna. Kaikki levyt hiotaan molemmin puolin, myös painelaakerin! Seuraavaksi diffirasva esim Asson tai muu laadukas diffirasva ulostuloihin levyjen kohdalle ja painetaan levyt paikalleen. Painelaakeri kasataan ruuvin ympärille niin että ensin ruuvi kannan varaan pystyyn pöydälle ja lasketaan eka hiottu levy. Levyn päälle reilusti black greasea johon sitten painellaan kuulat paikalleen ja pudotetaan toinen levy päälle ja paketti varovasti ulostulon sisään. Sitten taas diffilevyille suht reilusti diffirasvaa ja kuulat ja ratas paikalleen ja diffi kasaan. Kiristä ruuvi varovasti välillä diffiä pyörittäen niin pitkälle kuin menee ja siitä 5-10min auki ja pikku naksu vielä takasin kiinni. Tämän kun teet huolella sulla on toimiva kuuladiffi. Ei kannata hommailla mitään muita hienoja painelaakereita tai keraamisia kuulia, vakiot toimii parhaiten.

Jos auto on mun pirssi, ei setupin pitäis kauheen kaukana olla. Auto oli myydessä Ulvilan sisäsetupissa ja siitä kun mennään ulos, vaihtuisi itselle 4 gear boxi, 2.5 antisquat / 3 aurauspala taakse, 30/25 öljyt iskareihin ja eteen valkoinen, taakse vihreä jousi. Kehoitin tosiaan ostajaa kokeilemaan ratasdiffillä kahdella rattaalla ulkona koska en itse sitä vielä ole tehnyt ja uskoin että se voi toimia myös ulkona.

Edit: Painelaakeri olikin vissiin ok, niin on toki mahdollista että jos diffi on päässyt luistamaan, voi kuulat olla entiset. Mulla tuli myös joskus diffi tiensä päähän ja syyksi osoittautui kieroksi mennyt ulostulo. Jos meinaat kuulalla ajaa, ei suinkaa haittaa vaikka olis pari diffiä käytössä niin on helppo esim kisoissa tarvittaessa heittää uusi huollettu kiinni.

Rengastus on toimiva, sitä ei tarvi muokata.

-Jussi Rinne-

102

Toinen asia on päivän läpiviennissä pitää kuskeja tietoisena aikataulusta. Jos printtiversio ei pidä paikkaansa, on hyvä kuulutella seuraavan kierroksen alkamisesta useampaan otteeseen esim 15, 10 ja 5 min. Nyt joillakin meinasi tulla vähän ohjelmaa kun yllättäen kuulutettiin että erä starttaa kahden minuutin kuluttua.


Ja seuraavaksi lainaus AKK:n sääntökirjasta...

3.6.4. AJAMINEN KILPAILUSSA
Erän alku ilmoitetaan ajajille:
• kolme (sähköluokissa 2) minuuttia ennen lähtöä taululla
tai kuulutuksella. Tällöin saa radiolähettimen noutaa
säilöstä ja viedä auton radalle lämmittelyä varten.

Myönnän että tiedotus olisi voinut olla parempaa, mutta kuitenkin eräjärjestys ei muuttunut mihinkään päivän aikana eli omaa erää edeltäväkin kuulutettiin 2 min ennen heidän lähtöään. Tästä kuulutuksesta jos pystyi ottamaan kopin sai jo tietää omasta erästään 7 min ennen erän alkua. Tämän takia ei juolahtanut mieleen kuuluttaa eriä 2-3 erää etukäteen vaan eräjärjestyksen ollessa selvä oletin että siitä jokainen pystyy arvioimaan että jos mun erä on tämän erän jälkeen niin sitten pitäisi olla pian valmis.

Re-seedistä olen samaa mieltä Jussin kanssa, paras kierrosaika taikka 3 kierrosta olisi ollut parempi.
Toki tähänkin olisi voitu puuttua jos suut olisivat auenneet kisakutsun julkaisun jälkeen, en miettinyt koko re-seediä kun ei ole omissa kisaluokissa (onroad) moista riesaa ole ollut aikaisemmin. Lisäksi kisaa edeltävät viikot olivat siviilielämässä hektisiä, joten jäi suurin osa kisapalavereista käymättä...

Mutta lupaan ottaa tästä opikseni ja ensi kerralla koitan palvella paremmin.

Jyrki Lehto

Ja lyhyesti uudestaan..  Jos aikataulu ei ole pysynyt alkuperäisessä, eikä korvaavaa ole julkaistu, on hyvä kuuluttaa ERÄKIERROKSEN alku hyvissä ajoin ja useampaan kertaan tauon aikana. Ensimmäinen erä on se joka tulee siinä ajaville kuskeille silmille ja jos sattuu oleen iskarit pöydällä, alkaa olla vähän jo kiire. Siinä erässä ajaa usein juuri ne ensikertalaiset joiden päivää ei tarvisi vaikeuttaa. Kyllä ne muut erät jo löytää lauteille katselemalla ympärilleen.. Eli käytännössä ei vaadita isoja ponisteluja kuuluttaa sitten kun tiedetään koska aloitetaan, että "seuraavan eräkierroksen alkuun 10 min."


103
Team Losi / Vs: TEN-SCTE 3.0 Race Kit
« : 15.05.17 - klo: 22.02 »
No niin, voisi tännekin hieman rustata kun kyseinen auto tuli valittua SC kisailuihin nelivetoluokassa. Luokanvaihto tuupista sujui helposti kun kyseinen pirssi oli kiinnostuksen kohde ja yhteistyö RC-Centterin kanssa käynnistyi vaivattomasti.

Nyt on autolla päästy ajamaan ulos ja ensimmäinen osakilpailukin on kurvailtu ja täytyy olla kyllä tyytyväinen kalustoon. Auto istui heti käteen mukavasti kun viimein pääsi ulos kokeilemaan kylmän kevään sulateltua lumet myös Keski-Suomesta. Kasasin auton pakettisetuppia kunnioittaen ainoina muutoksina 3.5 taka-auraus ja takahubit shimmasin keskiasentoon. Iskareihin meni 30/25 Asson öljy ja jousiksi Kyoshon oranssit. Näillä muutoksilla mentiin ulos kokeilemaan ja auto oli heti helppo ajaa. Kääntyvyyttä lisättiin kääntämällä kone suoraan. Ulkotreenit jäi varsin vähälle kun jo piti pakata kamat ja suunnata kohti Ulvilan osakilpailua.

Ulvilassa jatkettiin perjantaina auton testaamista eikä oikein keksitty mihin suuntaan sitä olisi voinut viedä, niin hyvä setuppi oli jo valmiiksi. Treenipäivä meni lähinnä ajamista treenatessa ja autoon tutustuessa. Rajussa pommituksessa varsin kylmässä kelissä saatiin autosta rikki takapuskuri ja ohjauspala.

Kisa-aamu valkeni edelleen varsin viileässä säässä ja hiukan mietitytti kuinka raju keli vaikuttaa auton kestoon kun varaosia ei tässä vaiheessa vielä ollut kovin paljoa mukana. Kylmän kelin takia iskareita muutettiin treenien jälkeen pehmeämpään suuntaan Asson Harmailla RC10SC5M auton jousilla ja Asson 20/20 öljyillä. Maavaraa hiukan muuteltiin päivän aikana radan muuttuessa. Auto tuntui toimivan parhaiten n.23mm korkuisena.

Itse kisa käynnistyi hiukan varovaisilla treeneillä joista sitten suunnattiin rohkeammin alkueriin ja sieltähän tulikin jo melkoista yllätystä kun Miro luukutti TQ:n ensimmäisessä nelkkukisassa ja itsekin selviydyin erittäin kovatasoisessa porukassa ruutuun kolme.

Rata kului päivän aikana hurjasti ja siihen ilmestyi ajoa vaikeuttaneita reikiä joista auto oli helppo kaataa finaaleissa. Erilaisten vaiheiden jälkeen kun neljä finaalia oli ajeltu näytti tulokset Mirolle sijaa neljä ja minulle podiumilta kolmospaikkaa.

Kisapäivänä autot pelasi moitteetta ilman mitään tekniikkamurheita, eikä setuppiakaan enää osannu oikein muutella. Ulvila oli meidän ennakkokäsityksissä vaikein kisa Turun lisäksi koska auto on varsin kevyt ja kuvittelimme sen antava tasoitusta raskaammille jyrille röykkyisellä radalla. Auto kuitenkin on ketteryyden ja hyvien hyppyominaisuuksien lisäksi myös vakaa haastavissakin olosuhteissa. Saa nähdä kuinka Jyväskylässä onnistutaan kun mennään enemmän auton parhaita puolia suosivalle radalle.

Omasta autosta löytyy vakiosetupin lisäksi seuraavat muutokset..

-Hiilikuitupanta akulle ( Mirokin uskonee jo ettei ilman voi ajaa.. :wink: )
-Keraamiset laakerit vetoakselin pinjoneissa
-Alumiini insertit takadiffin laakereissa
-Jouset on Asson ja Kyoshon tekeleitä
-Asson jousilautaset
-Lukittavat hexat

Varaosapalvelu autoon kulkee kisoissa minun ja Miron mukana ja autothan tietysti löytyy RC-Centeristä!

-Jussi Rinne-

-

104
Kisapäivän aloitus on mun mielestä ihan passeli ysiltä. Pitkänmatkalaiset voi halutessaan starttailla liikkeelle halutessaan saman vuorokauden aikana ja samaten ehtii vielä kotiinkin helpommin saman vuorokauden aikana. Ysistä voi sitten tehdä tarvittaessa poikkeuksia kelin yms. muuttujien mukaan. Lapsista en osaa sanoa muuta kuin että meillä yhdeksän vuotias ainakin menee edellisenä iltana jo ajoissa nukkumaan jos on jotakin erityistä luvassa, lähtö kuulemma koittaa nopeammin ja aamulla ollaan könyämässä ylös vähintäänkin ajoissa.. Treenireissua viettävien on myös helpompi saapua radalle ysiltä kuin myöhemmin. Myöhempi aloitus on suorastaan komennus kurkkia paikallinen yöelämä ( Puhun omasta puolestani, en ota kantaa muiden selkärangasta.. )

Itse kisa meni läpi komeasti ja ongelmitta vaikka pieniä parannuksia voi harkita tuleviin. Näissä asioissa en osoita syyttävää sormea kenenkään suuntaan vaan näistä ei ehkä vaan ole puhuttu pahemmin ääneen. Re-seed ei voi olla 5min. tulos koska treenit on tarkoitettu treenaamiseen ja re-seedillä vain pyritään karsimaan karkeat vauhtierot pois alkuerissä. Re-seed selviää joko kolmella läpillä tai vaikka yhdellä, mutta treeneissä pitää voida pysähtyä säätämään esim jarrua ilman että putoat kuumasta erästä hitaimpaan.

Toinen asia on päivän läpiviennissä pitää kuskeja tietoisena aikataulusta. Jos printtiversio ei pidä paikkaansa, on hyvä kuulutella seuraavan kierroksen alkamisesta useampaan otteeseen esim 15, 10 ja 5 min. Nyt joillakin meinasi tulla vähän ohjelmaa kun yllättäen kuulutettiin että erä starttaa kahden minuutin kuluttua.

Kiitoksia Ulvilan järjestäjille taas hienosta kisapäivästä ja kilpakumppaneille kiitos erittäin kovasta kilvanajosta. Oma päivä meni yli odotusten vaikka kuume ja kova nuha vaivasikin. Se asia tuli selväksi että luokassa täytyy ajaa niin kovaa ja varmasti kuin pystyy, eikä mummoilutaktiikoita tarvi pahemmin mietiskellä. Varmasti hieno kesä edessä ja huikeita taisteluita odotettavissa.

Uusi kalusto toimi erittäin hyvin ja siitä kirjoittelen paremmin TLR topikkiin tässä kun ehdin.

Kiitos myös sponsoreille RCM sekä Rc-Center! :cool:

-Jussi Rinne-




105
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 01.05.17 - klo: 23.15 »
Hyvä Jani, hauska kommentti! Karavaani kulkee ja renkaita saa kaikki jotka niitä tarvi...

106
Tervehdys!

Onko Ulvilassa ulkorata millä mallilla? Jyväskylän suunnalta treenireissua valmisteilla heti kun olosuhteet antaa myöten.. :cool:

-Jussi-

107
Jussi Rinne / SC4-10

Kaikki kisat koitetaan ajaa.  :cool:

108
Tulokset / Vs: SC WinterCup V tulokset ja tarinat
« : 19.03.17 - klo: 11.35 »
Kiitos kilpailijoille ja etenkin järjestäjile hienoissa puitteissa järjestetystä kilpailusta, kaikki toimi hienosti.

Tuossa Sampon kirjoituksesta tuli esille juuri se seikka miksi itse kannatan perjantain treeniä. Mun kisaviikonloppuun kuuluu ehdottomasti perjantain treenit jossa kurvaillaan, vietetään aikaa hyvällä porukalla ja yhdessä laitetaan omat ja kilpakumppanien autot kuntoon kisaa varten. Juuri tämä on sitä luokan rentoa henkeä.
Onnittelut Sampolle todella hienosta ajosta ja vauhdin nostosta viikonlopun aikana!

Myös muutos rataan toimi mielestäni hyvin eikä sotkenut lainkaan pitoja tai muuten radan ajettavuutta. Tätä kannattaa ehdottomasti pyrkiä hyödyntämään mahdollisuuksien salliessa.

Vähän plussia ja miinuksia..

+Puitteet, tuomarointi, katsastus, kanttiini, myymälä, lounas..... Kiitos Ulvila!
+Henki kilpakumpanien kesken
+Kevät
+Lisää kuskeja tasaiseen kärkijoukkoon

-Oma päivä vaikeutui alkuerien jälkeen alkaneen kovahkon migreenin takia ja loppupäivä kotimatkoineen
oli vähän työläitä.

Kiitos kaikille talvikauden aikana koetuista hyvistä ja välillä huonommistakin hetkistä, kesällä jatketaan!  :azn:

-Jussi-


109
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 07.58 »
...mutta kun kaikki ei pääse niihin paljon parjattuihin perjantaitreeneihin niin heille taas aamutreenit on tarpeen.
Ja kun kuitenkin on kyse harrastelija ystävällisestä luokasta niin mielestäni aamutreeneillä tasataan sopivasti perjantaina treenanneiden etumatkaa.

Mutta miten vaan, ei jää mun kisat väliin vaikka aamulla ei ajettais. Pk-seudun kisoissahan ei yleensä oo rata ollu auki ennen virallisia treenejä joten ei se nyt ihan uus asia olis....

Sama se mullekkin on ja molemmat mallit sopii hyvin, mutta on se nyt "vähän" eri treenata aamulla kisaprofiililla vs. perjantain alustaan tutustuminen..  :grin: Tottakai ihan jokainen kisaaja pyrkii ajamaan aamulla mahdollisimman paljon jos treeni on vapaa, oli perjantaina treenaamassa tai ei..

110
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 07.06 »
Ymmärrän mitä Jussi haet takaa  mut eikös olis vaa parempi pitää kiinni vanhasta tutusta aamureenistä. Ei tehä tästä toista winterjumps piponkiristely sarjaa...  :wink:

Mun mielestä silloin jos profiili on tarkoitus olla tasapuolisesti kaikille uusi kisan startatessa, olis hyvä avata rata vasta etätreeneissä. Muuten käytännössä pitää hilata itsensä paikalle heti kun ovet aukeaa ja sitten rynnitään kaikki kaaoksessa nelkut ja tuupit sekasin läppäämään uutta profiilia.

111
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 16.03.17 - klo: 23.09 »
Nyt kun profiili muutetaan perjantaina, aukeaahan rata kuskeille vasta erätreenikierroksella?

112
Itse en ainakaan keksi, miten saadaan tehtyä tasapuolinen reseed ilman, että aletaan harjoitusten määrää lisäämään. Rata muuttuu paljon ensimmäsen ja toisen treenin välillä, joten ainoastaan toisen treenin kierrosajoilla on jotain merkitystä. Jos sulla sitten toisessa treenissä vaikka hajoaa auto lämmittelyssä, niin sitten joudut automaattisesti viimeiseen erään. Viriluokassa kun on 2 settiä renkaita mahdollista käyttää, niin moni ajaa toisessa treenissä vielä uusia renkaita sisään. Sitten taas ne henkilöt, jotka ajavat toisessa treenissä jo sisäänajetuilla renkailla ovat paremmassa asemassa.  Mielestäni nykyinen systeemi toimii varsin hyvin.

Huh.. Reseed monesti lasketaan juuri toisen treenin jälkeen ja siinä jaetaan kuskit ainoastaan saman vauhtisiin eriin, ei jaeta mestaruuksia tai edes voiteta kisoja. Mitä ihmeen järkeä on ajattaa taktikoimalla itseään nopeampaan erään väistelemään kärkikuskeja? Reseed toimii hyvin kun kuljettajat eivät pahemmin edes ajattele sen olemassaoloa. Taitaa tosiaan olla parempi pysyä vanhassa..  :grin:

113
En ole koskaan ymmärtänyt tätä pärstäkerrointa eräjaoissa. Itse saan aina tuolta alimmista eristä lähteä vaikka ikinä en kisoissa sinne vauhin puolesta kuulu. Ja se on ihan ok, kun on selkeet säännöt siitä, että rankingilla mennään.
Mut mikä ihme siinä on nii vaikeeta, että se ei voi olla sitten selkeän tasapuolinen kaikille vaan aina kaverit ja sukulaiset nostellaan? Ja miksi suomessa ei vaan voi olla oikeesti toimivaa reseedia käytössä? Ois ihan kaikille kivempaa tämäkin touhu..

-Niko

En ota erälistoihin kantaa mutta nopealla silmäyksellä esim. Niko sua on nostettu porossa korkeampaan erään kuin minne kuuluisit? Miksei touringissa oteta käyttöön toisen harjoituksen reseediä koska tolla rankingilla ei välttämättä ole mitään tekemistä kuljettajan nopeuden kanssa.. Anteeksi OT, tästä voinee jatkaa jossakin muussa topikissa.

114
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 03.03.17 - klo: 12.56 »
Vastaan Kipin puolesta sekä ilman lupaa:
Profiili tehdään uudelleen perjantaina illalla.
Tämän vuoksi rata suljetaan ko. ajankohtana.

Ja ennen spekulointia tiedoksi mietiskelijöille, Kipi lupaili Turussa että radassa on muutoksenkin jälkeen perjantain treeniä vastaava pito ja sitä on tarpeeksi, jotta kisaaminen on mielekästä myös tuupilla.  :cool:

115
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 14.02.17 - klo: 18.31 »
Mites toi paljon parjattu perjantai reeni? Mihin aikaan rata auki?

Pääsee tälläset lahjattomat hankkiin täysin epäreilun etulyöntiaseman   :wink:

Jyväskylä olis kans lähdössä perjantaina aamusta liikkeelle, päivä lepposaa treenailua ja illasta sitten kadottamaan etulyöntiasema kylille.  :cool:

116
Kysyttiin halutaanko pe treenit, ja vastaus oli, että kyllä.
Jos kysyy omassa kerhossa paikallista niin tottakai vastaus on kyllä. Jos kysytään kaikilta muilta ulkopaikkakuntalaisilta niin vastaus on ei.

Anteeksi mitä?? Olisko ne pe treenit suunnattu juurikin muualta tuleville? Eiköhän oman kylän pojat ole reeninsä ajanu jo aikasemmin... Hieno homma että pari jatkuvasti napisevaa jantteria kuvittelee omat ajatuksensa koko RC skenen kattavaksi.

Joku mode vois siivota tän aiheeseen kuulumattoman pois tulostopikista?

117
Varmasti hyvät kisat oli ja onnittelut voittajille. Kaikki varmasti tietää että juniorit menee kovaa, mutta Hoken kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä että perjantaina rata kiinni ja uutta profiilia kehiin. Olisi varmasti ihan oman keskustelun arvoinen aihe (taas kerran).

Samaa mieltä, siitä että omaan keskusteluun...

118
Tässä luokassa kisataan tällä hetkellä siitä kenellä on paras työnantaja että voi pitää päivän tai pari vapaata...

Jokainen kisaaja haluaa tasapuoliset lähtökohdat. Ihan turhaan nyt puolustelet.

Selvis syy näiden junnujen nopeuteen..  :grin:

119
Kovalla pinnalla kisa-aamuksi rakennettu profiili ja uudet aamulla kiireessä liimatut renkaat kuulostaa kyllä
todella hauskalta. Jännä että RC:n pitäisi olla laji jossa on mahdollista menestyä ilman että uhraa aikaa ja vaivaa asian eteen. Eiköhän se muissakin lajeissa mene niin että jos ei pysty ja ehdi, niin sitten ollaan niillä
sijoilla mihin pääsee pystymättä ja ehtimättä..

120
Hyvänä puolena treenaamisessa oli, ettei kellään ainakaan kadonnut auto kesken finaaliin radan kiemuroihin  :azn:

Eli voinko ymmärtää silloin vastauksesta että kaikki A finaalistit oli perjantaina treenaamassa😯😯
Jerzi

En tiedä mitä ajat takaa, mutta kyllä siellä oli paljon kuskeja perjantaina, myös finaalissa ajaneita..

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 16