Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tulijyrä

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
121
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.07.14 - klo: 21.18 »
Lämpöä siihen ruuviin että lukite sulaa ja sit sopivalla torx avaimella kokeilee.

Tuota kokeilin. Kolvilla lämpöä ja sitten normaalilla avaimella (ei ollut tarpeksi pienetä torxia). -> Ei toiminut. On kyllä tosi tiukassa kiinni se ruuvi. Noh, tähän hätään pärjään näinkin, mutta olisi se tulevaisuutta ajatellen kiva saada irti. Spurrin (MOD1, 48p), slipperi padien, öljyjen takia.

Konekärki räikkään tai akkukoneeseen kiinni, pitäisi aueta.

122
Xray / Vs: XB9E autosta
« : 03.07.14 - klo: 17.55 »
Combon mukana tulee kaksi pinionia, kokeile pienempää.

123
En tunne kyseisiä autoja, oletko katsonut ettei mikään laakeri tms. Ole jumissa?

asiasta kukkaruukkuun,xerunin m6b combossa on mukana pitkä sensorijohto 200mm., laitoin lyhyemmän tilalle.

124
Liitokset on valmiina, noparin ja motin välissä johdoissa on liittimet.
Käytän samoja liittimiä tuossa asson b44.2, joku neljä millinen pyöreä liitin.
Akku on 4s.

125
Ei tuossa ole ulkoista beciä, virta siis riittää.
  :cheesy:

126
2200kv on radalle riittävä ja  autossa on pienempi pinioni käytössä.
Moottoreita en lähde vertailemaan kun ei ole kokemusta tuosta toisesta.
Etsiessäni comboa laitoin postia eurorc:lle ja suositus oli xerunin m6b.
Lämmöt olleet normaalit.
Auto on 8.2e buggy.

127
Patterikasiin, kun sellaista tuossa on tullut kaavailtua, mietin moottoria ja noparia... Olisiko tällainen setti laadukas ja riittävä...
http://fi.eurorc.com/product/6405/team-orion-vst2-pro-690---4pole---1900kv
http://fi.eurorc.com/product/2341/hobbywing-xerun-150a-18th-scale-competition-esc-black

Vai millaista kannattaisi katsella?

Servoksi kumminkin joku 20kg+ vääntävä, ettei ainakaan siitä jää kiinni?
Käytän hw:n xerunin m6b (blue) combo patterikasissa ja toimii.
Servo sävox sc1256-tg, en muista speksejä.

128
Mistä löytyisi tuulettimia, missä reiät on 40mm väleillä?
Tuossa juur tilasin racingfactorystä tuulettimen, mikä oli 40mm kooltaan ja menin luulemaan, että kyseessä on ruuvien reikien paikat, kun toisaalla sitten taas ollut esim 25mm tuulettimia, missä reiät olleet 25mm päässä toisistaan  :shocked:
Ja lisäksi, ilmeisesti tuo tuuletin (missä luki virrankeston olevan max 7,4volttia) ei sitten 2S lipolla ajaessa kestänytkään, kun lakkasi toisella akulla toimimasta. Tuuletin oli kiinni vastarissa, josta taisi sitten vähän ottaa ylivoltteja täydestä 2S akusta (8,4 ja siitä alaspäin). Joten mitenkä tuollaisen tuulettimen kannattaisi ilman mitään beccejä (?) viritellä?
Mittaa vanhan tuulettimen ulkohalkaisija ja etsi sen avulla.

129
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 14.06.14 - klo: 15.33 »
Le Mansin 24 startti lähestyy.  :azn: :azn:

130
Pöytä on Mini Max Luxus retkipöytä, hinta 42,10 + toimituskulut 15,80 mh:n kautta.
Ohutta alumiinia ja muovia, akut tuon päällä vaihtelee, vasarointia ym. hakkaamista tuo ei kestä, painokin jo tuon kertoo 3,7kg.
Testikuskin mainitsema yhtenäinen pöytälevy on hyvä pointti, mikä kannattaa huomioida. Halvalla ei saa hyvää tässäkään asiassa.
Taitettavuus häiritsee auton säätämistä, se on tosi.

131
Mlcaravanilta tilasin pöydän,  jyskin nettikaupasta löytyy myös pari mallia.

132
Mielestäni ilman saranaa suorempi ja tukevampi. Auttaa auton säätelyssä kun on suora.
pöytä tilattu ja tullut jo.

133
Koottava pöytä tuli tänään. :azn:

134
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 21.05.14 - klo: 12.05 »
Juuh sivuilta löytyvä tieto tiedossa, mutta moottorissa ei mitään lue. Siksi tässä mietityttää mikä mahtaa olla T/kv lukema tossa kyseisessä koneessa.
moottori auki, roottoriin voi olla merkitty halkaisija.
Roottoria mittaamalla se ehkä selviää.

135
Vanha aihe, nostan silti. Onko saranalla olevat pöytälevyt tukevia  vai onko yksi osainen parempi?
Tarkoitan saranan jämäkkyyttä pöytälevyssä.

136
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 18.05.14 - klo: 07.36 »
Jiicom, neliveto on muutenkin nopea, koneeksi riittää 8,5 tai 10,5  ja akkuna core saddle pack 4000mAh.
Mikäli vauhti ei riitä, päivittää akut, lisää punchia ja ennakkoa.

Assosta on mennyt edestä tukivarsia, iskarin yläpään kiinnitysruuveja ja muttereita, vääntynyt rajusta osumasta. Olen hävittänyt sisäradalle korisokkia, muovilätkiä joka tulee siiven ja korisokan väliin ja pyörän mutteria.  Takasiiven olen hajottanut keväällä kun kaadoin autoa riittävästi.
Asson osia saa eurorc:ltä, rcm: ltä ja tulee seuraavana päivänä  postilootaan kun tilaa ajoissa.

Käy radalla katsomassa millä ajavat ja kuinka nopeita ne oikeasti on.
Ps. Osta sähköt sensorilla ja 44.2 on tuumasilla ruuveilla.
Rtr paketit on usein heikommilla osillla kasattu ja vaatii päivityksen, en katsonut mikä tuo valitsemasi paketti on.

137
Turun M8e kisa tulee liian aikaisin minulle,  jää väliin.  :undecided:

138
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 15.05.14 - klo: 16.17 »
Tilasin Hudyn kahvan, jolla voi käyttää myös konekärkiä normaalin ruuvarin tapaan. Saa nähdä miten tollanen toimii, kärki kiinittyy magneetilla paikalleen ja 6-kolo vääntiö...luulisi kestävän.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Tyokalut/111063-Universal-Handle-for-El-Screwdriver-Pins-109209

Ruuvarit tulivat tänään ja tuo konekärkiä käyttävä kahva vaikuttaa todella asialliselta. Kärki napsahtaa napakasti kiinni magneettiin ja reijitetty kahva tuntuu huomattavasti mukavammalta käteen, kun Hudyn normaaleissa ruuvareissa olevat kädensijat. Possitiivista on myös että kahvan päässä on valmiina tulppa, jonka normaalisti joutuu ostamaan erikseen. Vääntiö on tukevan oloinen, mutta sen kiinnitys kahvaan on arvoitus, jotenkin prässätty - puristussovite ?
Ainoa miinus on että kahva + kärki yhdistelmä on tuuman verran lyhyempi kun normaali ruuvari.

Sehän siinä 3.0mm ruuvarissa juuri on, puhumattakaan 4.0m, että ruuvien koko on jo sen verran suuri että puree lukitteen kanssa aika rajusti kiinni, lukitteena käytän ihan perus kamaa, ei mitään lämmittämällä irrotettavaa. 1/5 Bensa-autoissa ruuveista on valtaosa isompaa 3 - 6mm kokoa kun 1/8 autoissa.
Jos hudyn kärjet on 1/4 sovitteella, siihen käy hylsysarjan räikkä adapterilla tai hankit ruuvinvääntimen.

139
En ole tyytyväinen Schumaherin avaimiin, olisi pitänyt tilata ne paremmat.  :angry: : :sad:

140
Mikähän vois olla vikana 150a combossa kun painaa kaasua niin nopariin ja vastariin syttyy punavalo ja hetkeen ei toimi kaasu eikä ohjaus, kun moottorin ottaa vapaaksi ja kaasuttelee ilman vastusta niin kaikki toimii ok. Asetukset , nollakohdat ,liitokset ym olen koittanut moneen kertaan tarkastaa, sensorijohtokaan ei vaikuta onko kiinni vai irti...
akku kunnossa? Omassakin palaa punainen valo jos akku on varastojännitteessä. 

141
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 12.05.14 - klo: 14.21 »
Motor timing = ennakko ja start mode=punch,  just näitä säätämällä on miedompi lähtö.

142
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 12.05.14 - klo: 10.48 »
Joo diffihä rohisi ihan huolella ja se oli just etu diffi ja sinne vaihdoin ring gearin, kuoret ja laakerit niin pyöri täysin äänettömästi. Mutta se että tuosta 1600kv koneesta irtoo niin paljon vääntöä joka rikkoo noi kardaanit niin se voi jopa pitää paikkaansa. Mutta p*skat silti kun eivät tehoja kestä! Ja ajoin vielä 5s ja slipperi oli sen verran löysällä että jos laakista paino kaasun pohjaa niin keuli vähän mutta pääosin luisti.
Säädä tehoja pienemmälle ja lisää viivettä, nyt taitaa tulla kaikki kerralla.

143
Jiicom, mitä ratoja lähellä ja missä haluat ajaa, sisällä vai ulkona? 1/8 auto on vain ulkokäyttöön ja sille ei ole oikein kisoja, ehkä yksi kesässä.
Schumi on hihnavetoinen, jos sillä on merkitystä.
Asso on hyvä, toki muitakin löytyy.
Hobbywing xerun on toimiva combo ja renkaina suosituin schumin mini pinni.
Nykyisin sähköinä on harjattomia moottoreita, lipo akut ja sensorilla oleva moottori.
vilkaisin latureita pikaisesti, yleensä on 11-18V. En löytänyt 24V. Systeemiin sopivaa.
(Kirjoittelin buggyistä)
Menee tonnin molemmin puolin, riippuen koosta 1/10 vai 1/8 ja mitä tilaat ulkomailta.
E: Ehkä parempi jatkaa aiheesta, minkä auton ostan topicissa.

144
Tuli tuossa mieleeni moottori "ongelma"... Kun ajelen varsin pölyttävällä radalla ja losin tuuppicorriin olisi tarkoitus http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/sp001035-reventon-pro-v1-1-esc-comp-v3-0-7-5r-combo.html combo hankkia, niin eikös tuossa kannussa ole reiät, mistä pöly pääsee ikävästi sisään? Voiko noita suojata jollakin, esimerkiksi pistämällä pienet palat alumiiniteippiä tms noiden reikien päälle?
En tiedä teipistä kestääkö, kuumeneeko kone liikaa.. Noparin tuuletin kannattaa suojata myös.

145
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 10.05.14 - klo: 16.34 »
Sano sitten ettei osta stigaa, vaan satsaa laatukoneeseen.
stilh tai honda on hyviä.  :smiley:

146
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 09.05.14 - klo: 07.04 »
Onko bensasuodatin vaihdettu? Puola tai kaasutin vika, lähteekö heti käyntiin heti sammuttuaan?
Voiman puute viittaa enempi kaasarin säätöihin, kiihtyykö heti?
E: onko siinä sitä pumppua kyljessä?

147
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 06.05.14 - klo: 17.39 »
+++++ S.Heinonen
+++++ Seppomikael
Kiitoksia molemmille.  :smiley:

148
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.05.14 - klo: 20.41 »
Just sitä, Assossa kardaani ravisti ja irtosi hetkessä.

149
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.05.14 - klo: 12.25 »
Vatkaako  :wink: ? Toisaalta ei varmaan pikku vispaus haitta..
Haittaa, sorvaa tuon kupin ensin soikeaksi  ja irtoaa.
Laita o-rengas kupissa pinnin päälle, tarvittaessa käytä pikaliimaa.
Kehitä muu vastaava patentti jos ei löydy sopivaa o-rengasta. 

150
Ok, kiitoksia vastauksista.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9