Kirjoittaja Aihe: Kansipahvin lisäys  (Luettu 2517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Kansipahvin lisäys
« : 05.06.07 - klo: 12.06 »
Miten tuollainen kansipahvi vaikuttaa .18 koneeseen jos laittaa. Puristukset laskee toki mutta mitä olen asiasta lueskellut niin koneet on tykännyt jos on pahveja lisäilty.
Minkä paksuista pahvia näihin käytetään.
Tiger II

Poissa Hylky

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #1 : 05.06.07 - klo: 14.30 »
kaippa ne on jotain 0.01mm suuntaan... no omassa koneessa helpotti hieman käyntiin, mutta tosin lisäsin kansiprikan 28 koneeseen. en sitte tiiä ton kokosesta koneesta, tuskin siitä haittaakaan on... .. .
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #2 : 05.06.07 - klo: 14.51 »
Nyt meni jo ohkaiseksi :grin: usein ne on 0.1mm ja 0.2mm
allekiroitus

Poissa Hylky

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #3 : 06.06.07 - klo: 00.10 »
Nyt meni jo ohkaiseksi :grin: usein ne on 0.1mm ja 0.2mm

niin siis nii.. 0.1.. heh en sitte paljoo katellu mitä kirjotin :)
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #4 : 06.06.07 - klo: 00.30 »
Hmm mahtaisikohan kansipahvien lisäys vaikuttaa tulppien kestävyyteen. Jospa se liian suuri paine hajottaisi tulpat.

Olen nyt miettinyt pääni puhki mikä voisi rikkoa tulpat. Ainoastaan sen vain tiedän että sillon oli todella lämmin päivä kun ne hajos  :shock:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #5 : 06.06.07 - klo: 08.36 »
Ylimääräistä prikkaa käytetään ainoastaan sisäänajossa...
Ja mikäli on kuumalla kelillä palanut tulppia niin on ollut kone joko piikillä tai tulppa lämpöarvoltaan liian kuuma... tai jopa molemmat.

Ylimääräisiä prikkoja ei kannata laittaa moottoriin jolla on ajettu jo gallona...
Moottori on suunniteltu toimimaan parhaiten juuri sillä määrällä prikkoja mitä siihen on jo valmiiksi laitettu.

Kansiprikoilla on siis turha kompensoida omaa osaamattomuuttaan moottorin säätämisen suhteen.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #6 : 06.06.07 - klo: 10.57 »
No joo, tota piikillä ajamista olen myös harkinnut, oliskohan kuitenkin vaan johtunut siitä että tyhjäkäynnin säädöt olivat liian korkeat ja laihat. Eikä mun mielestä pääneula ainakaan voi olla liian piikillä kun olen 2h 30min säädöillä ajanut koska jossain radallahan ne ajelevat noin 2h piikeillä  :shock: tulppana oli se sirion 7 joten kai se on lämpöarvoltaan oikea.

Kokemusta omaavat voi valottaa lisää.  :azn:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #7 : 06.06.07 - klo: 12.54 »
Hetkinen hetkinen...
Nyt olet ymmärtänyt jotain kyllä pahasti väärin.

Neulojen asentoa et voi kopioida yhdestäkään moottorista.
Ensinnäkin jokainen moottori on yksilö.
Ja jotta homma olisi vielä vaikeampi niin säätöihin vaikuttaa erittäin monta eri asiaa.
Ilman lämpötila, ilman kosteus, polttoaine, yms yms... Jopa ilmanputsari ja siinä käytettävä öljy vaikuttavat hommaan.

Tyhjäkäynnillä et polta tulppaa vaikka kuinka olisi tyhjäkäynti korkealla jne.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #8 : 06.06.07 - klo: 14.36 »
Tohon kansipahvi/välykseen oli jokin yleispätevä mitta jota en muista. Se kuitenkin voidaan mitata tinalangan (L:ksi väännetty) pätkällä pujottamalla se tulpanreijästä ja pyöräyttämällä kone käsin yläkuolon yli. Lytistyneen langan paksuus mitataan sitten työtömitalla tai mikrometrillä...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #9 : 06.06.07 - klo: 18.36 »
Tämähän siis auttaa tietämään, paljonko männän ja kannen väliin jää palotilaa, eli jos esimerkiksi väli olisi 0.2mm ja haluttaisiin 0.3mm niin lisättäisiin sopiva pahvi ja kokeillaan uudestaan...

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #10 : 08.06.07 - klo: 09.59 »
Hetkinen hetkinen...
Nyt olet ymmärtänyt jotain kyllä pahasti väärin.

Neulojen asentoa et voi kopioida yhdestäkään moottorista.
Ensinnäkin jokainen moottori on yksilö.
Ja jotta homma olisi vielä vaikeampi niin säätöihin vaikuttaa erittäin monta eri asiaa.
Ilman lämpötila, ilman kosteus, polttoaine, yms yms... Jopa ilmanputsari ja siinä käytettävä öljy vaikuttavat hommaan.

Tyhjäkäynnillä et polta tulppaa vaikka kuinka olisi tyhjäkäynti korkealla jne.
Hmm jos ei tyhjäkäynti polta tulppia niin syy taittaa olla lämpötila tai filtteri. Filtteriä en ole vaihtanut mutta voiko niitä sillai testata että imee itte siitä ilmaa läpitte, ainakin hyvin hengitti(oli siinä kaikkee sontaa joo)  :p Vai imeekö nuo nitromoottorit ihan eri lailla mitä ihminen? Mutta mä olen ajanut hieman viileämmillä keleillä ilman ongelmia joten täytyisköhän vaa ottaa raakasti kylmempi tulppa, oli sirion std 7 ennen joten s 8 seuraavaks jota en ole löytänyt kuin turbo versiona  :shock:


Ilman kosteus?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #11 : 08.06.07 - klo: 12.17 »
Aloitetaanpas vaikka ensin siitä minkälaisella polttoaineella ajat??
Merkki ja nitro määrä?

Seiska tulppa on jo hyvinkin kylmä ja tarkoitettu suurelle nitromäärälle sekä lämpimille olosuhteille.
Filtteri täytyy olla aina puhdas sekä huolellisesti öljytty.
Moottorit ovat erittäin herkkiä pienimmällekkin lialle.
Eli vaihda välittömästi uusi ilmanputsari. (Öljytty ja vain oikeilla öljyillä)

Ilman kosteus vaikuttaa myöskin hyvin paljon moottorin säätöihin.
Karkeasti ilmaistuna, mitä suurempi kosteusprosentti, sitä enemmän ilmassa on happea, sitä piikimmälle moottori menee.
Eli tarvitsee säätää rikkaammalle.

Ja ihan tarkennukseksi että aurinkoisissakin päivissä voi olla suuriakin heittoja ilman kosteusprosentin kanssa... Mutta ei tähän kannata takertua.
Toin vain asian ilmi että ymmärrettäisiin miksi moottoria ei voida säätää mihinkään tiettyyn arvoon ja sanoa että säädöt ovat kohdallaan.
Ne kun saattavat heittää merkittävästi jopa yhden päivän aikana.

Nyt siis ilmanputsari vaihtoon, seiska tulppa (mikäli polttoaineena on 25% soppaa) ja säädöt kodalleen.
Mikäli nitromääräsi on pienemi niin vaihva tulpaksi nro6

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kansipahvin lisäys
« Vastaus #12 : 08.06.07 - klo: 15.13 »
Joo eli laittelen tuon ilmanputsarin kondikseen, ei kai haittaa että öljysin motocross pyörien putsari öljyllä?
Juu polttoaineena on nyt 16% sidewinder kun 25% o donnel pääsi loppumaan. Mä en oo kyllä vielä koittanut sirionin tulpilla tota sidewinderii, ihmettelin vain kun os A5 tulppa kärähti ja polttoaineena oli 16%.  :undecided: Mutta joo mä tilailen niitä tulppia sit ja kattelen mitä tapahtuu. :grin:
« Viimeksi muokattu: 08.06.07 - klo: 15.26 kirjoittanut Elvisrc »