Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 254928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #870 : 27.02.06 - klo: 15.49 »
hmmm...

No vastataan vaikka että se on siellä 250 huitamissa...

Kannattaa kysellä maahantuojalta hintaa.
Uuden koneen hinnat on ymmärtääkseni tällähetkellä erittäin hyvällä tasolla.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #871 : 27.02.06 - klo: 15.57 »
Rubber, tuo Novarossi P5 on varmaankin yksi suositeltavimmista padoista autoosi. Neuvojiakin on sitten tarvittaessa paikalla. Olennaista on ajaa oikealla tulpalla niinku muitakin koneita, se takaa jo paljon vai mitä ja käyttää 25% fulia koska se palaa hyvin

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #872 : 27.02.06 - klo: 15.58 »
Itse olen hankkinut S7II koneet alle 200 euroon kipale. Pidän tuota konetta parhaimpana hinta/laatusuhteeltaan. Mutta kuten sanottua makuasioita ja halpaa tästä hommasta ei saa millään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #873 : 27.02.06 - klo: 16.04 »
Hinta on hyvä, mutta tuohon hintaan en ihan heti usko että suomesta saa...
Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

Itse haluan aina suosia Suomalaista yrittäjää.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #874 : 27.02.06 - klo: 16.13 »
Ei saa Suomesta. Itsekin ostan aina Suomesta, kun se on järkevää ja kohtuu hintaista, mutta kun se shoppailu on netissä niin helppoa ja pikapoika tuo parissa päivässä kotiovelle halvemmalla, niin ...

Moraalittomana sen sijaan katson sellaista toimintaa, jossa käydään suomikauppiaalla hypistelemässä tavaraa ja ostetaan se sitten 5 centtiä halvemmalla netistä.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #875 : 27.02.06 - klo: 16.16 »
P5 on tuossa suhteessa edullinen, Kyoshon jakeluverkon kautta tulee vissiin hintaa suhteessa enemmän.

Olikohan Sirio Timpalla jotain 280 (SBK21) ? Tai jotain sinnepäin. Ei kyllä ehkä kaikista helpoin, kaasari on vähän erikoinen säätää.

Mutta näitähän riittää.. REX/Novarossi BS01 on todella miellyttävä ajaa ja helppo ainakin uutena mutta se ei ole kaikista tykein vehje. Mulla on sellanen tossa Rayssa.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Xray XB8
« Vastaus #876 : 27.02.06 - klo: 16.31 »
En tiedä meneekö paljon ohi aiheesta mutta itse ajoin viimekauden kanssa novarossin P5X:llä 6:n tulpalla ja 16% tornadolla ja voin sanoa et se juna pelitti!!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #877 : 27.02.06 - klo: 16.49 »
Kuten asia jo todettiin kaikki koneet pelittää uutena ja saattaapa hyvinkin olla tuo P5(X) yksi parhaista. Mutta ei sekään täysin ongelmaton ole, se on nähty - kuten ei just mikään.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #878 : 27.02.06 - klo: 20.11 »
Oma kokemus P5:stä on kyllä vähän kaksipiippuinen.. Ärtsy teho, mutta 15-20 litran jälkeen kehiin tullut satunnainen stumppailu antoi epävarman kuvan. Hyvä moottori kovaa haluavalle, mutta ikävän kallis rempata.

Tuukka, netin moottorikeskusteluissa ei montaa ole kenen jutuille annan painoarvoa, mutta kiitos sinun, alkoi tuo S7II ajatuksena kiinnostaa.. Kyseessä on ilmeisesti ihan kisapata, muttei sieltä kireämmästä päästä? Minkälaisia ajomääriä olette niillä ajaneet? Muistaakseni on puhetta ollut että tuo on kohtalaisen tehokas, mutta ilman kireimpien moottoreiden repäisevää tehopiikkiä? Tehokone(et) pakissa on jo, nyt on haussa jotain kohtis tehokasta minkä toimintaan voi luottaa kuin suomalaiseen verottajaan.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k one
« Vastaus #879 : 27.02.06 - klo: 22.25 »
Lainaus
Tuukka, netin moottorikeskusteluissa ei montaa ole kenen jutuille annan painoarvoa, mutta kiitos sinun, alkoi tuo S7II ajatuksena kiinnostaa.. Kyseessä on ilmeisesti ihan kisapata, muttei sieltä kireämmästä päästä? Minkälaisia ajomääriä olette niillä ajaneet? Muistaakseni on puhetta ollut että tuo on kohtalaisen tehokas, mutta ilman kireimpien moottoreiden repäisevää tehopiikkiä? Tehokone(et) pakissa on jo, nyt on haussa jotain kohtis tehokasta minkä toimintaan voi luottaa kuin suomalaiseen verottajaan.


mä oon nyt ajanut mun C5 koneella 17+13 eli 17 litraa ja sitten uudella mäntäsylinteri sarjalla 13 litraa. eli jos nyt menee vielä ~6 litraa niin täytyy olla tyytyväinen.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #880 : 28.02.06 - klo: 09.32 »
Solar4. Tuo sinun litramääräsi P5 koneella on ihan hyvä määrä. S7:t on vielä loppuun ajamatta, itse asiassa toinen on ihan uusi. WS7 sen sijaan kesti +20 litraa ennen kuin tuli puhdittomaksi.

Ei S7 pidetä minään kireinpänä kisakoneena. Sehän se pointti just onkin. Eikä tämäkään moottori mikään ihmemylly onneen ole. Kehuin vain sen hinta/laatu/ajo-ominaisuus komboa. Tehokkain kone ei välttämättä ole nopein joka radalla. Ja nopeudella tarkoitan nyt kierrosaikaa. Esim. P5 on parempi jos on sellaisia nopeaa kiihdytystä vaativia hyppyreitä.

Toinen esimerkki koneen merkityksestä ajettavuuteen muistuu mieleen viimeisestä Lavangon kisasta. Ennen pääsuoraa on se avautuva pitkä kaarre. Seurasin tarkoituksella Myllärin ja Heleniuksen ajoa WS7II koneilla versus oma S7II. Jälkimmäisellä koneella sen ajoi paljon paremmin tasakaasulla kaasua lisäten. Mainitut kuskit joutui pumppaamaan, koska se tehopotku sattui juuri kaarrenopeuteen osumaan. Muistaaksen he ajoivat kyllä 14 hampaisella, joka voi tuota vielä vähän korostaa. Petri ja Arttu ei saa suuttua näistä sanoista, olitte vain tietämättänne amatööri koneornitoloogin tarkkailun uhreja.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #881 : 28.02.06 - klo: 11.54 »
Mielenkiintoista sinänsä, P5 ja C5 ovat pitkäiskuisia moottoreita (iskunpituus luokkaa 16.8mm) kun esim. REX SB01 on lyhytiskuinen (iskunpituus 16.0mm). (W)S7 on tuosta välistä 16.4mm ja Sirio Kanai on 16.6mm

Eroahan näissä lyhyt ja pitkäiskuisissa on tuntuvasti, lyhytiskuinen kokemukseni mukaan on mukavampi ajettava tuon mukavasti kiertävän kierrosalueen ansiosta (~20K rpm?) mutta se kovin vääntö puuttuu joka tarkoittaa että esim. hyppyriin tultaessa pitää olla olla vauhtia, sitä on nimittäin vaikea saada enää siinä "ponnistusvaiheessa" lisää jotta hyppy kantaa. Toisaalta vauhti on jossain määrin helpommin haettavissakin.

(W)S7 ja Sirio ovatkin ajettavuudessa lähellä toisiaan ja ihan samaa "piikkiä" tehokäyrässä ei ole kuin esim. C5:ssä.

Asioihin on tietysti lisäksi vaikutettavissa
- pilli/käyrä kombolla
- kytkimen säädöllä
- moottorin säädöillä
- diffien jäykkyydellä ym.

Onko teillä samanlaisia kokemuksia?

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Xray XB8
« Vastaus #882 : 28.02.06 - klo: 12.06 »
Noista varmaa oleellisimmat on kytkin jos se ei toimi ni ei ajosta tuu yhtään mitään ja koneen säädöt on toinen! Siitä mun mielestä pitää lähtee et motti toimii ja sit hienosäädöt autoon diffit ynnä muut :)
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k one
« Vastaus #883 : 28.02.06 - klo: 14.45 »
Lainaus
Toinen esimerkki koneen merkityksestä ajettavuuteen muistuu mieleen viimeisestä Lavangon kisasta. Ennen pääsuoraa on se avautuva pitkä kaarre. Seurasin tarkoituksella Myllärin ja Heleniuksen ajoa WS7II koneilla versus oma S7II. Jälkimmäisellä koneella sen ajoi paljon paremmin tasakaasulla kaasua lisäten. Mainitut kuskit joutui pumppaamaan, koska se tehopotku sattui juuri kaarrenopeuteen osumaan. Muistaaksen he ajoivat kyllä 14 hampaisella, joka voi tuota vielä vähän korostaa. Petri ja Arttu ei saa suuttua näistä sanoista, olitte vain tietämättänne amatööri koneornitoloogin tarkkailun uhreja.


mun kone oli C5, Artulla oli WS7II, ajotyylistä ja kytkimestäkin paljon kiinni. Eihän me asiallisista kommenteista suututa. Voin kyllä sanoa suoraan että ihan turha ostaa tota C5 konetta, ellei aja sellasella radalla missä siitä on hyötyä.. (Latvia 8)  ~100m takasuora.. ja Salo) menee vaan kurvit pitkäks kun innostuu :mrgreen:  mutta nyt on tullut uusi C5BB joita tulee meillekkin pari kappaletta, pitäisi olla vääntävämpi.

Aina kun tekee mieli lisää tehoa niin täytyy pitää mielessä miten JQ voitti suomen mestaruuden ja koneena oli RB Sport. Eli ~ sama kun nykyinen S5. (muistaakseni asia oli näin, korjatkaa jos olen väärässä.)
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #884 : 28.02.06 - klo: 15.06 »
No sitten on ornitologille tullut väärä lajimääritelmä. Ja oikein C5BB koneita... teidän täytyy ruveta käänteiskeventämään kyöstiänne - lyijylätkää pohjaan, jotta pitoa riittää.

Jos C5 ja P5 koneet on pitkäiskuisia, mutta toinen on ylhäältä kiertävä ja toinen alhaalta vääntävä, niin eikös se tarkoita sitä, että iskun pituudella ei ole niin suurta merkitystä koneen vääntöominaisuuksiin vaan esim porttien ajoituksella. Mene ja tiedä! Ja nyt C5 alaväännön heikkous on suhteellinen käsite.

Mahtaisiko JQ voittaa sportilla tänä päivänä? Vaikka sinänsä kelpo kone. Taitaa olla nykyisin tasokkaampia kuskeja enemmän. Pitäisikö haastaa JQ? Jos voittaa kisan sportilla niin, ... Ei taida vaan harrasteenantaja varmaan sallia moista käyttäytymistä.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k one
« Vastaus #885 : 28.02.06 - klo: 15.11 »
väännön puutteen voi hoitaa kytkimellä ja käyrä/pilli yhdistelmällä, voi laittaa pienemmän kykinkellon tai isomman päärattaan<-tätä en oo itekkään koskaan kokeillu.. löytyy vissiin 46 ja 48 piikkistä. Ja tietysti säätämällä kone hyvin.

*edit* siis tota pääratas juttuu en oo kokeillu, kytkin kelloja on tullu vaihdeltuu.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #886 : 28.02.06 - klo: 15.32 »
Joo, itsekin mietin tuota alavääntöä.. 14T kelloahan se jaksaa vallan hyvin pyörittää lavangossa ja Salossa jopa 15 niin voiko pitää alavääntöä heikkona? No ehkä sitä on BB versiossa tasapainotettu joten ala- ja ylärekisterien eroa tasoitettu eli alavääntöä on suhteessa enemmän? --> lineaarisempi tehokäyrä

Kyllä kisa on kovaa ja JQ huippukuljettaja joten saattaisi vieläkin sportilla onnistua (RB luotettavuus!) mutta kyllä tehoista on hyötyä lavangossa hitaammillekin. Se kuitenkin helpottaa sitä kuuluisaa hyndistä hyppimistä vaikka runsasta sutimista olisikin.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #887 : 28.02.06 - klo: 15.36 »
Päärattaan muutos on sama asia kuin kytkinkellonkin, mutta muuttamalla 48 -> 46 suhteellinen muutos on noin puolet verrattuna kellon 14 -> 13. Eli tavallaan 46 ratas edustaa 13,5 hampaista kytkinkelloa, joka tietty olisi aika vinkeä peli.

Pillillä ja sen pituudella on varmasti iso merkitys, mutta kun ei ole niitä kikkareita juuri vaihtaa, niin ...

Ja olisihan sellainen säädöissä oleva kone aika hieno juttu. Niitä kun voisi kaupasta ostaa.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #888 : 28.02.06 - klo: 15.40 »
Sepä se... palattiin keskustelussa alkuun Rubberin kysymykseen..sellasta kun ei ole , joka aina käy kaikilla kuskeilla kaikissa olosuhteissa.. tietääkseni. Keskiarvoista voi tietysti yrittää päätellä jotain.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #889 : 28.02.06 - klo: 15.43 »
Olenpa tänään juttutuulella. Jos ei ole koneessa potkua, niin silloin pitää ajaa eri tavalla radalla varsinkin hyppyreihin tulossa sekä säätää auto toimimaan tasaisella paremmin. Siinä lääkkeitä vaisumpaan koneeseen. Ja taas mennään lujaa, mutta eri tavalla.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #890 : 28.02.06 - klo: 15.49 »
Täsmälleen .. hyvää hoitoa mutta ei paranna tautia ;-)

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #891 : 28.02.06 - klo: 16.05 »
ja kyllä sillä c5 voi ajaa melkein missä vaan jos kaasuttelee hellästi :wink:  vaikka pienilla syheröisillä radoilla se teho menee turhaan sutimiseen... ja pete meillä molemmilla oli vikassa lavankon sm:mässä c5 :mrgreen:
CEN | RB | FUTABA |

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #892 : 28.02.06 - klo: 16.18 »
Ornitologi vielä kerran. Rupesi epäilyttämään dementia tahi heikko näköisyys, ulkonäöstä puhumattakaan, mutta ainakin Lavangon kisakuvissa teillä on WS7II jäähdytyskannet autoissanne! Onko ne pelkkää hämäystä?!

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #893 : 28.02.06 - klo: 16.29 »
ensimmäisessä lavankon sm:mässä minulla olikin ws711 ja petellä c5! anteeksi erehdys,oikein katsoit :wink: mutta viimeisessä lavankon kisassa meillä oli c5 molemmilla...
CEN | RB | FUTABA |

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #894 : 28.02.06 - klo: 16.41 »
ok. Nyt sitten täytyy päättää pettikö muisti vai näkö?.

Ja rubber. Osta sellainen kone, johon saat tukea joko kauppiaalta tai ystäviltä. Kuten varmaan huomasit oikeaa vastausta ei ole, mutta pääasia on saada SINUN autossasi kiinni oleva kone toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k one
« Vastaus #895 : 28.02.06 - klo: 16.57 »
katos vaan molemmilla on C5! kuvasta näkyy.. voi olla että oot kattonu ekaa vantaan kisaa.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #896 : 28.02.06 - klo: 19.38 »
Tottahan minä teitä uskon. Ne on varmaan menny niin lujaa, että ei ole erottanut ceetä weeseestä ja viitosta seiskasta :D

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #897 : 28.02.06 - klo: 21.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Solar4. Tuo sinun litramääräsi P5 koneella on ihan hyvä määrä. S7:t on vielä loppuun ajamatta, itse asiassa toinen on ihan uusi. WS7 sen sijaan kesti +20 litraa ennen kuin tuli puhdittomaksi.

Ei S7 pidetä minään kireinpänä kisakoneena. Sehän se pointti just onkin. Eikä tämäkään moottori mikään ihmemylly onneen ole. Kehuin vain sen hinta/laatu/ajo-ominaisuus komboa. Tehokkain kone ei välttämättä ole nopein joka radalla. Ja nopeudella tarkoitan nyt kierrosaikaa. Esim. P5 on parempi jos on sellaisia nopeaa kiihdytystä vaativia hyppyreitä.


Sepä se. Lähinnä tuota S7:aa aloin miettimään siksi, kun noilla "sportimmilla" moottoreilla on tapana olla pidempiä käyttöiältään ja varmempia käynniltään. Viime kesänä luottokoneena pakissa oli OS RG, jolla toisen Salon kisoita ajoinkin. Hyvä moottori, mutta söi miestä kun kilpakumppanit tulivat mutkasta kahta puolta ohi. RG ei stumpannut kertaakaan, vaikka selkeästi rikkaalla olikin. Samantyylistä moottoria - mutta hivenen tehokkaampaa - olen nyt etsimässä. Sekunti kierroksella ei ole paha jos toinen vaihtoehto on yksi stumppaus nousufinaaleissa..

Tehokkain moottori ei välttämättä ole nopeampi millään radalla jos ratissa on meikäläisen kaltainen  :roll:  Täytyy ottaa huomioon että nopeus ei ole paras kierros vaan kierrosten summa.

Onko S7:ssa muuten Novarossille tyypillinen takalaakeri, jossa sisäkehä on millinen ja ulkokehä tuumainen? Ja saako sitä kantta muuna kuin ruskeana  :mrgreen:
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #898 : 28.02.06 - klo: 21.53 »
Muuta en osaa sanoa kuin että kaikki 4-pulttiset Novarossi optiokannet sopivat kuten Nocerit, Odonnelit ja Fioronit sun muut. RB:n oma väri on aina vain tuo yksi ja sama orange.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #899 : 28.02.06 - klo: 22.20 »
Optio-kansiin pitää hankkia erillinen palotila S7II:sessa on kiinteä.