Kirjoittaja Aihe: CEN Racing MG10  (Luettu 44073 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #60 : 29.09.07 - klo: 11.39 »
Taitaa tuo tankin korkki vuotaa. Se on meinaan kyllä vähän heikon näköinen. Tiivisteenä on tommonen O-rengas. Auttaisiko jos hommaisi uuden O-renkaan, vai voiko tankkia jotenkin tiivistää?

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #61 : 29.09.07 - klo: 13.51 »
Ite laitoin paksumman o-renkaan ja sen jälkeen pelas paljon paremmin.
MG autojen omistajille tiedoksi: jos et meinaa saada säätöihin moottoria, niin tarkista ettei moottorin alusta ole takalevyn kohdalta märkä. Minulla ja parilla muullakin oli takalevy tärissyt irti ja repi sieltä ilmaa kampikammioon, eihän sitä silloin saa mitenkään säätöihin.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #62 : 29.09.07 - klo: 15.37 »
Olen nuo takalevyn ruuvit kiristänyt oikein kunnolla, kun auton sain. Säädöissäkin pysyy. kunhan saa käyntiin.

Tuo käynnnistäminen onnistuu kun tipauttaa pari tippaa metua suoraan sylinteriin. Ei kyllä mikään nopein tapa. Käyntiin kun saan auton ja mosa lämpiää, niin sitten löytyy tehoa vaikka kuinka. Parin minuutin ajon jälkeen moottori kuitenkin sammuu. Oli soppaa tankissa vähän taikka enemmän.

Neulat alkaa olemaan kohillaan. Ehkä alaneulaa saa laittaa laihemmalle vielä hieman.

Mikähän tuossa mosassa on, kun ei pysy käynnissä. Se on nyt se suurin ongelma. Kyllä sen pitäsi ainakin metua saada :huh:

 

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #63 : 29.09.07 - klo: 20.11 »
Nyt kävin vielä illasta testaas, ja nyt näytti tuo starttaaminen onnistuvan ihan ok.:smiley:. Sammuminen oli taas sitä "tavallista". Tehotkin olivat kateissa. Koitin laihemmallle säätää, mutta ei ollut apua. Huomenna säädän motin rikkaammalle ja koitan olisiko siitä apua

On tosi kummallista. Pitää varmaan avata se takalevy ja kattoa mikä mättää(jos mättää.)

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #64 : 30.09.07 - klo: 17.00 »
Ruuvasin yläneulaa rikkaammalle ja nyt näyttää siltä, että pysytään kohtuullisesti käynnissä. :smiley: Kaasuservo hirtti kiinni ja vaihdoin kaasuun lennokista(toistaiseksi rest in piece) futaban  vakioservon. En ole vielä testannut.

Meno on tosi tahmeaa. Ehkä kolmeakymppiä täyskaasulla. Savua nousee ku höyryveturista, mutta ei oikein uskalla säätää laihemmlle --> ylikuumenee. Tehot on kaikki hävineet.  Yläneula on vaille 2 kierrosta auki. Ilmanputsari on kunnossa, koska kun sen ottaa pois, eivät kierrokset isommin nouse.   

Pittää lähteä taas koittamaan.

Poissa j_h

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #65 : 30.09.07 - klo: 17.26 »
Ootko laittanuton männän aina ajon jälkee alakuloo?

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #66 : 30.09.07 - klo: 19.55 »
No ainakun muistaa. :roll: Eli ei aina. Äsken kun lopetin laitoin alakuoloon. Voisiko se aiheuttaa tehohävikkiä?

No kumminkin. Äsken säätelin moottoria taas laihemmalle. Meno oli kyllä tahmeaa, mutta parani kumminkin jonkin verran seosta säädettäessä. Lopussa mentiin liian laihalle ja kone sammui. Huomenna illalla jos kerkeää pitää säätää mosaa vähän rikkaammalle.

Tuo on muuten aika kestävä. Menin tänään jo pari kertaa vahingossa voltilla ympäri, ja silti ei mitään hajonnut. Uusi kaasuservokin toimi hienosti. :laugh:

Poissa j_h

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #67 : 30.09.07 - klo: 20.02 »
No jos ei laita alakuloo ni sitte se kone menee väljäks.

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #68 : 30.09.07 - klo: 20.46 »
No näin just. Hyvä mä. Pitäis tuo nyt tietää. Oon mä nyt niin paljon niiden siivekkäiden kanssa pelannut. Että kun ketuttaa. :angry:

Pitää toivoa ettei se oo vielä väljä.

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #69 : 30.09.07 - klo: 21.02 »
Minä ainakin jätän moottorin mihin asentoon tahansa eikä ole mennyt väljäksi  :shock:
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa j_h

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #70 : 30.09.07 - klo: 21.07 »
kyllä se menee, siitäkin on noita keskusteluja muutama

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #71 : 30.09.07 - klo: 21.36 »
Olen jossain lukenut, että näin voi käydä, mutta asia on päässyt unohtumaan. Nyt jatkossa jätän vain ja ainoastaan alakuoloon 

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #72 : 30.09.07 - klo: 21.44 »
Olen jossain lukenut, että näin voi käydä, mutta asia on päässyt unohtumaan. Nyt jatkossa jätän vain ja ainoastaan alakuoloon 

Mutta en silti usko että se koneesi on väljä. Samanlaisten ongelmien kanssa täälläkin painitaan. Autoina mg16.set.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #73 : 01.10.07 - klo: 15.35 »
Mutta en silti usko että se koneesi on väljä. Samanlaisten ongelmien kanssa täälläkin painitaan. Autoina mg16.set.

Kerro jos sait omasi toimimaan. On Mg:t kumminkin aika samanlaisia.

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #74 : 01.10.07 - klo: 20.04 »
No sainpas tuossa iltasella vähän lisää tehoa ulos. Säädin alaneulaa paaaljon laihemmalle. Aluksi kun koitin sitä alaneulan säätöä sillä taktiikalla, että ensin annetaan olla tyhjäkäynnillä ja sitten kiihdytys. Ei meinannu alkuun lähteä minnekään! Alaneulaa kiristämällä saatiin tehoa ulos. Huomenna jos viittii niin vois tuota alaneulaa hakea...

Kun mennään katolleen (varsinkin tyhjemmällä tankilla) niin kierrokset nousee ja lopulta mosa sammuu, koska kuumenee tai ei saa metua. Onko tämä normaalia? Lennokeissa on sellaiset tankit, että vaikka kone olisi kuinka päin, saa se silti metua.

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #75 : 01.10.07 - klo: 21.16 »
On normaalia. Kone ei saa kunnolla metanolia ja rupee huutamaan isoilla kierroksilla.

No sainpas tuossa iltasella vähän lisää tehoa ulos. Säädin alaneulaa paaaljon laihemmalle. Aluksi kun koitin sitä alaneulan säätöä sillä taktiikalla, että ensin annetaan olla tyhjäkäynnillä ja sitten kiihdytys. Ei meinannu alkuun lähteä minnekään! Alaneulaa kiristämällä saatiin tehoa ulos. Huomenna jos viittii niin vois tuota alaneulaa hakea...

Kun mennään katolleen (varsinkin tyhjemmällä tankilla) niin kierrokset nousee ja lopulta mosa sammuu, koska kuumenee tai ei saa metua. Onko tämä normaalia? Lennokeissa on sellaiset tankit, että vaikka kone olisi kuinka päin, saa se silti metua.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #76 : 01.10.07 - klo: 22.18 »
Laita suodatin jos ei ole - se toimii varatankkina katollaan hetken aikaa.

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #77 : 02.10.07 - klo: 20.21 »
No tuossa tuli metua poltettua ja neuloja ruuvaamalla saatiin tehaokin pikku hiljaa ulos.

Oliskohan ollut kolmas tankillinen kun auto kulki jo aika hienosti, mutta ei silti "täysillä." Ajoin koko tankillisen putkeen ja tankillisen lopussa auto pompppasi jostain penkereestä ja meni monta kertaa ympäri. Siinä jo kerkesin manaamaan, että nyt on voimansiirto hajalla. Vein auton varastoon ja avasin hieman. Vikana oli, että teräksinen(?) akseli, joka menee renkaan ja tasauspyörästön välillä oli irronnut. Sen korjasin ja sitten uudestaan autoa käyntiin. Auto lähti ihan ok käyntiin ja tehoja oli aivan hirveesti. Auto meni miljoonaa ja tyhjäkäyntikin toimi. Ajoin hieman yli puoli tankillista, kunnes mentiin monta kertaa ympäri ja auto sammui, koska ei saanut metua. Kerkesin jo riemastumaan, että nytkö löytyi huiput. Ilo osoittautui kuitenkin turhaksi, koska sitten en saanut autoa enää kunnolla käyntiin. No kyllä se käyntiin lähti, mutta heti kun hehkun otti irti niin kierrokset laskivat ja auto sammui. Kierrokset olivat hehku kiinni ollessa aivan _hervottomat_ Tulppa on ehjä. Auto saa metua. Lämmötkin olivat tosi kovat.
Mikähän oli vikana?


Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #78 : 02.10.07 - klo: 22.27 »
Anna jäähtyä ja koita sitten uusiksi. Ja silloin säädöt on huonot jos moottori lämpenee paljon, eli lämpömittaria käyttöön ja mittaaleen lämpöjä. Jos kone käy koko ajan liian kuumana niin tulee helposti väljäksi ja sitten ei käy enää oikeen yhtään.

No tuossa tuli metua poltettua ja neuloja ruuvaamalla saatiin tehaokin pikku hiljaa ulos.

Oliskohan ollut kolmas tankillinen kun auto kulki jo aika hienosti, mutta ei silti "täysillä." Ajoin koko tankillisen putkeen ja tankillisen lopussa auto pompppasi jostain penkereestä ja meni monta kertaa ympäri. Siinä jo kerkesin manaamaan, että nyt on voimansiirto hajalla. Vein auton varastoon ja avasin hieman. Vikana oli, että teräksinen(?) akseli, joka menee renkaan ja tasauspyörästön välillä oli irronnut. Sen korjasin ja sitten uudestaan autoa käyntiin. Auto lähti ihan ok käyntiin ja tehoja oli aivan hirveesti. Auto meni miljoonaa ja tyhjäkäyntikin toimi. Ajoin hieman yli puoli tankillista, kunnes mentiin monta kertaa ympäri ja auto sammui, koska ei saanut metua. Kerkesin jo riemastumaan, että nytkö löytyi huiput. Ilo osoittautui kuitenkin turhaksi, koska sitten en saanut autoa enää kunnolla käyntiin. No kyllä se käyntiin lähti, mutta heti kun hehkun otti irti niin kierrokset laskivat ja auto sammui. Kierrokset olivat hehku kiinni ollessa aivan _hervottomat_ Tulppa on ehjä. Auto saa metua. Lämmötkin olivat tosi kovat.
Mikähän oli vikana?


Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #79 : 03.10.07 - klo: 18.15 »
Elikkä kiristin moottorin ruuvit tiukalle. Mosa toimi samoin kuin eilen. Eli aina kun ottaa hehkun pois, auto sammuu. Pysyy kyllä hyvin käynnissä hehkun kanssa. Mosakaan ei ylikuumene.
Käyntiinkin lähtee hyvin. Ajelin rauhallisesti neula rikkaalla tankillisen niin, että hehku oli kiinni. Välillä koitin ottaa hehkun irti, mutta meinasi sammua. Mikähän on vikana?

PRO:t, apua kaivattaisiin.

Poissa j_h

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #80 : 03.10.07 - klo: 19.13 »
aika usein jos ei pysy käynnis ilman hehkua nii on liian rikkaalla

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #81 : 03.10.07 - klo: 20.43 »
No vikana oli tulppa. Kas ku en keksinyt.

Siltikään ei kaikki ole kunnossa. Tulppa pitää vaihtaa tankin välein. Elikkä kone hajottaa tulppia. Olen säästänyt hajoneet tulpat (kyllä i*ioottimaista) ja koitin niitä nyt. Kaikki tulpat toimivat yhden tankillisen ja sitten piti vaihtaa, Erikoista, vai mitä. Kaiken pitäisi olla kunnossa. Kiukuttaa...

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #82 : 03.10.07 - klo: 21.01 »
onko sulla ilmanputsarissa kunnon öljyt??? eikä ilmanputsari varmsti vuoda???
jos koneeseen pääsee hiekapölyä niin tulppia menee kyllä tota tahtii.....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Nipatzu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #83 : 03.10.07 - klo: 22.11 »
Luulisin, että vika ei ole ilmaputsarissa, mutta ken tietää. Alkuperäiset öljyt on kyseessä ja putsari on toiminut ihan ok. Voihan se kyllä vuotaakin. Olisiko järkevää tutkia sylinteri/mäntä mahdollisilta hiekanjyväsiltä?

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #84 : 03.10.07 - klo: 22.19 »
Tarkista kiertokangen alalenkki, ettei ole väljä. Väljyys syö tulppia.

Poissa severa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #85 : 16.10.07 - klo: 10.55 »
jos teillä lämpenee tuo auto liikaa niin isontakaa etu lasin reikää. se auttaa!!! :afro:
« Viimeksi muokattu: 16.10.07 - klo: 15.12 kirjoittanut severa »

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #86 : 16.10.07 - klo: 13.54 »
jos teillä lämpenee tuo auto liikaa niin isontakaa etu lasia. se auttaa!!! :afro:
:mrgreen: :mrgreen:
ööh mitä tua sä tarkotat????? miten se auttaa jos tuulilasista tulee suurempi?????
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #87 : 16.10.07 - klo: 15.06 »
oiskohan tarkottanu tuulilasinreikää  :huh:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa severa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #88 : 16.10.07 - klo: 15.11 »
oho, täytyy korjata. Pelkkä kirjotus virhe! :laugh:

Poissa poksudos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Racing MG10
« Vastaus #89 : 17.10.07 - klo: 19.08 »
MG autojen omistajille tiedoksi: jos et meinaa saada säätöihin moottoria, niin tarkista ettei moottorin alusta ole takalevyn kohdalta märkä. Minulla ja parilla muullakin oli takalevy tärissyt irti ja repi sieltä ilmaa kampikammioon, eihän sitä silloin saa mitenkään säätöihin.

No nythän se selvisi! Märkähän se oli ja todella löysällä.
Ystävällisesti kiittää tiedosta hän, nam, jatkakaa.
-> Traxxas E-Maxx | Tamiya DF-03Ra | FG Monster Truck | Tamiya TT-01E ->