Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 328115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #270 : 13.02.09 - klo: 18.05 »
Jatketaan samaan ketjuun.Olen aikeissa hankkia firestormin piharälläykseen ja tarkoitus ajella ihan ni-mh akuilla.Onko järkevää sijoittaa fluxiin vai ottaa ihan perus karvamalli? Onko kulussa ja toimivuudessa isokin ero näiden eri mallien välillä?
Mikä moottori tuossa harjattomassa on? Pakko kysellä kun itsellä ei oikein ymmärrystä harjattomista ole.

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #271 : 13.02.09 - klo: 18.55 »
Onhan niillä eroa kuin yöllä ja päivällä. Harjallista ei juuri kannata ostaa kun sähköt joutuu kuitenkin hommaamaan uudet hetken päästä eli niistä on turha maksaa. Hommaa suoraan se Flux (harjaton) malli etkä tule pettymään, sopii pihasuditteluun erinomaisesti. NiMh:llä pärjää myös jos ei aivan huipputehoja jää kaipaamaan.
« Viimeksi muokattu: 13.02.09 - klo: 18.58 kirjoittanut vwaltsu »
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #272 : 13.02.09 - klo: 19.03 »
hep!
mulla myynnissä firestorm flux, täysi rtr paketti kahdella lipolla laturilla, monilla renkailla.

http://rc10.fi/index.php?topic=33638.0
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #273 : 13.02.09 - klo: 19.40 »
Niin minkä kokoinen moottori tuossa fluxissa on vakiona?"heikko" paikka tuntuu olevan vetareihin liittyviä?Foorumilta luetun perusteella on hinta/laatu suhde kohdallaan?Onko sähköt muuten hyvät?t:entinen polttis-pihakuski.
EDIT:5700 kone näyttää olevan...
« Viimeksi muokattu: 13.02.09 - klo: 19.49 kirjoittanut MirkaN »

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #274 : 13.02.09 - klo: 20.50 »
Noh, sanoisin kyllä ettei autossa ole varsinaisesti mitään heikkoa, kaiken saa tietenkin rikki jos haluaa mutta et sinä tuoda rikki normaalisti ajamalla saa! Hinta/laatu suhde on erinomainen! Ainoa mikä tuossa on kuluvaa on vetarien hahlot (siis nämä ulostulot joihin koiranluu vetari menee sisälle) ja tämäkin lähinnä jos ajelee isommilla kuin 2S lipoilla ja näitä saa uusi muutamilla euroilla.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #275 : 13.02.09 - klo: 21.04 »
Eli menee tilaukseen hobbylinnasta...?saa vielä -10% alennuksen.Vai saako jostain Suomesta halvemmalla?

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #276 : 16.02.09 - klo: 22.05 »
meneekö vakiona tarpeeks.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #277 : 16.02.09 - klo: 22.08 »
hei alarauta onks su viel firestrom
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #278 : 16.02.09 - klo: 22.14 »
hei alarauta onks su viel firestrom
Kannattas varmaan tuohon kirjoitustyyliin kiinnittää huomiota. Ei sikäli että itse kirjoittaisin äidinkielellisesti oikein aina, mutta voisi edes yrittää. Ja eikö nuo ostokyselyt suju hyvin YV:llä? Kyllähän tuo hieman sapettaa kun tulee kysymyksiä kulkeex kui kovaa? onx mikä nopari? Ja silleen...
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #279 : 16.02.09 - klo: 22.30 »
hei alarauta onks su viel firestrom
Kyllä tohon kirjottamiseen saisit panostaa, se ei ole kova homma kirjottaa paremmin.

Vastaan samalla kysymykseesi: On.

-jarkko

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #280 : 17.02.09 - klo: 08.11 »
Minkälainen vauhti vakion (karvallisella) sitten olisi "tarpeeksi". Aina kaikki kysyy samaa, mutta mistä me tiedämme, mikä on hänelle tarpeeksi kova vauhti? :huh: Tokihan voidaan vastata, että todella hyvin kulkee tjsp. Ja aloittelia voi tyytyä siihen.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #281 : 18.02.09 - klo: 18.33 »
Nyt tuli auto kotiin.Ensimmäinen huomio:ilmeisesti ni-mh akut ei pysty tarjoilemaan tarpeeksi,Nykii täys"kaasulla" ja lähdössä jos kaasu pohjassa.Onko tässsä nopeudensäätimessä(vakio flux) jotain säätöjä?Onko lipo cut-offia?Jos on saako sen pois päältä?Minkälaisen lipon tämä kestää,ja mistä sellaisen saa edullisesti Suomesta?Laturi tulikin ostettua,intelli bipower,tarvii vielä balancerin.Opetteluksi menee,,,

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #282 : 18.02.09 - klo: 18.50 »

Selvinee manuaalia katsomalla. Kyllä siellä pitäisi olla säädöt joilla nuo oireet saadaan pois.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #283 : 18.02.09 - klo: 21.05 »
säätöjä vakio noparissa (joka oikeasti on castlen sidewinder) on aivan komeasti.
helpoiten niihin pääsee käsiksi ostamalla ohjelmointi kaapelin.
toki ohjelmoida voi ohjaimen kautta. vaatii manuaalin, töki kaasua ja jarrua, sylje olan yli yms loogista.

oletuksena ei ole kytketty lipo cut offia. koneen ajoitukset on korkeat. lähtö tehoja ei ole rajoitettu yms...
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #284 : 18.02.09 - klo: 21.49 »
Ok-Ja luulin lukeneeni kaikki laput,mutta silti näköjään tuo yksi tärkeimmistä lapuista oli lukematta,kiitos!Palataan astialle kunhan herää taas ihmeellisyyksiä mieleen,,, :mrgreen:

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #285 : 25.02.09 - klo: 23.18 »
Ja kauanhan siinä menikin,,,lipoja odotellessa.Mikäs tuossa noparin valmis lipo asetuksessa on cutoff arvona? Mitä kaikkea lipo ohjelma muuttaa noparin asetuksista?Lipo ohjelmanhan voi laittaa päälle cutoffilla tai ilman :huh:

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #286 : 26.02.09 - klo: 07.29 »
defaulttina taitaa olla 3,0 volttia.
mun mielestä sidewinderissä, eikä mambamaxissakaan, ole "lipo ohjelmaa" ainoastaan tuo lipo cutoff.
en kyllä tiedä mitä tuo lipo ohjalma voisi muuttaakaan.
tongippas vaikka castlen sivuja niin löytynee kunnon manuaalit noparille.
ja toistetaan vielä itseään: tuo flux nopari on sama kuin castlen sidewinder.
helpoimmalla pääset kun hankit sen ohjelmointi kaapelin (ohjelman saa imutettua castlen sivuilta).


Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #287 : 26.02.09 - klo: 08.27 »

Ei mielestäni mitään eri ohjelmia ole Mamban Maxissa ainakaan ja tuossa lienee samat säätömahdollisuudet, ainoastaan siis tuo Lipo Cutoff. Tuota cutoffia ei kyllä ainakaan omien kokemuksien mukaan kannata antaa olla Automatic säädöllä koska tuolloin ainakin itsellä katkaissut aina liian myöhään tai liian rajoille. Pistää manuaalisesti vähän ylemmäs sitä rajaa, se ei kuitenkaan montaa hetkeä syö ajoaikaa mutta säästää akkusi.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #288 : 26.02.09 - klo: 14.04 »
ohjekirjan mukaan pitää ohjelmoida lipolle eri ohjeen mukaan.siinäkin saa cutoffin päälle tai pois.

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #289 : 26.02.09 - klo: 14.11 »

Tee niinkuin ohjeissa sanotaan, en itse henk.koht. tunne tuota noparia.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #290 : 26.02.09 - klo: 17.20 »
Joo,ohjeiden mukaan laitettu lipo ja cutoff päälle.Ja MIKSI en ostanut lipoja heti??On melko iso ero kun ajoin lipolla nyt ensikerran :shocked:

EDIT:Eli jos cutoff on oletuksena 3v,niin se olisi liian pieni?Miksi se olisi laitettu defaulttina vääräksi 2s lipolle,jota kuitenkin suositellaan autoon? EDIT2:Auto lipo tunnistaa itse onko 2 vai 3s lipo paikoillaan.Cutoff siis oletettavasti kohdallaan?
« Viimeksi muokattu: 26.02.09 - klo: 21.11 kirjoittanut MirkaN »

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #291 : 26.02.09 - klo: 22.01 »
nopari tunnistaa kennojen määrän.
mutta noparin ominaisuus on se että, jos olet laittanut cut offiksi 3,0 v niin silti mennään alle kolmen.
joten kannattaa nostaa cut off ylemmäs, esim. 3,1 tms.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #292 : 08.03.09 - klo: 22.50 »
Noniin muuan akku on jo alaraudan entisellä fluxilla sutattu, tälläkertaa sitten takapyörän laakerit meni murusiksi.

Autossa on paikallaan EDITin(?) alumiiniset takanavat, eli "rear hub carrier"... navoissa on merkintä "0" tarkoittanee asteita? Takana on kyllä melkosesti aurausta, mutta se lienee tukivarsien kiinnityksellä/tukivarsilla tehty.
Kysymys onkin, onko napojen kulmissa tai jotenkin muuten eroa vakioihin ja jos on niin mitä hyötyä? Silmämääräsesti eroa vakioihin muovipalikoihin ei ole.
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #293 : 09.03.09 - klo: 07.18 »
oisit voinut kysyä suoraan minultakin. kerrotaan nyt kaikille.
edit rc:n palikoissa luku nolla tarkoittaa caster kulmaa. ne on siis täysin identtiset originaalien muovisten kanssa.
camber säädetään tukivarsilla

ja auraus eli toe in noilla palikoilla:
http://www.wheelspinmodels.co.uk/item/HPI-100314-Suspension-Mount-Set__1f18/


lisää kulmista ja niiden vaikutuksista auton käytökseen tuolta:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html

edit rc:n palikkaa lisää tuolla
http://www.wheelspinmodels.co.uk/category/HPI-Firestorm-10T-Hop-Ups__194/

« Viimeksi muokattu: 09.03.09 - klo: 07.22 kirjoittanut alarauta »
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #294 : 09.03.09 - klo: 10.29 »
thanks, no eihän sitä jatkuvalla syötöllä viiti toista vaivata  :grin:

pistin kuitennii YV!
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #295 : 10.03.09 - klo: 18.03 »
duoda duoda...En löytänyt/osannut etsiä internetin ihmeellisestä maailmasta...Paljonko fluxin kone hörppää virtaa?
Lähinnä riittääkö 5000mah 20c liposta ruoka?Onko rajoilla?

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #296 : 10.03.09 - klo: 19.49 »
väittäisin kyllä että ruoka riittää.
5000mah ja  20c tekee kuitenkin 100Amp,
joka 2s jännitteellä on 740wattia tehoa, jota tuo kone ei varmasti anna.

ja eipä tuo noparikaan (sidewinder) kestä kovin kauan noita virtoja ennen kuin lyö lämpösuojat päälle.
joten riittävä akku, ei muuta kuin kovaa ajoa.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #297 : 10.03.09 - klo: 19.54 »
Siis akkuja tilaukseen.Kiitos avusta jälleen kerran!

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #298 : 11.03.09 - klo: 22.11 »
kuinka kiree pitää olla firestromin servo saver. :huh:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #299 : 16.03.09 - klo: 14.55 »
Onko joku uusinu iskarit firestormiin? Mimmoset uuet iskarit kannattaa hommata? Vakiot tuosa taitaa olla muovikepit...

Tuli nimittäin "heräteostos" tehtyä ja hankittua perus firestormi talliin. Tai siis, oha tuota suunniteltu, mutta nyt kohtas hinta-laadusta en vielä tiä ku "näkemättä" tuli hankittua.

Pari vinkkiä on jo tullu että mitä varaosia tarvii haalia. Tukivarsia kierros-pari pakkiin ja taka-akselihommia jokka kuluu kuulema nopiaa(tähän hätään nimikin hukassa). :) Mitä muuta on ns.pakko hankkia?

Koneena mulla tosa omassa on ajamaton 17x2. Sillä varmasti pääsee aika hyvin pihasutitteluskapoissa alakuun. Sähköt taitaa olla muuten kaikinpuolin vakiot. Noparihan taitaa 15-lankasen harjakonneen kestää...
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."