Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 328119 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #300 : 16.03.09 - klo: 17.20 »
ite en välttämättä iskareita vaihtaisi, orggikset kyllä pelaa ja kestää..ainakin ittellä ja parilla kaverilla vielä vakiot käytössä....Itellä varaosina pakissa muutamat takapyöränakselit,raidotankojen päät + pallot ja tukivarret. yhen takatukivarren oon saanu rikki ja pari takapyöränakselia...Muuta en tiiä tartteeko hankkia...omanmielen mukaan  :mrgreen: Ja tuolla 17x2:lla varmasti luulis pääsevän alkuun, itellä harjaton 5.5t ja vähän turhankin paljon jerkkua  :grin:
Capricorn Reedy Futaba

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #301 : 16.03.09 - klo: 21.07 »
Jeah, niin se tuo alarautaki puhu että elä vielä niitä iskareita päivittele... Pitää nyt sit katella mimmoset net on.

Jospa se huomena ois täälä ni pääsis ekat sutittelut ottamaan pihalla...

Sit pääseeki jo varaosapaketin tilausta asettelemaan. :mrgreen:
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #302 : 19.03.09 - klo: 19.54 »
Noniin!

Auto on saatu ja vähä tutkittu sitä. Ekana pisti silmään se että takatukivarret oli pyöräytetty väärinkäsin. R oli vasemmalla ja L oikealla. Mitä etua/haittaa tuosta saadaan? ISOTPOJAT tuosa jo kertoili että kannattaa jousikauppaan lähtiä ettiin löysempiä jousia. Mutta onko jossain selevitystä pöliälle että mitä eroavaisuuksia saadaan ku muutellaan iskarinkiinnikkeitä...
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #303 : 19.03.09 - klo: 20.04 »
Takatukivarret väärinpäin akseliväli kasvaa reilun sentin verran.
Mitä lähempänä rengasta iskari on, sitä jäykempi on jousto - jos sitä siis tarkoitit?

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #304 : 19.03.09 - klo: 21.07 »
No jees, lähinnä tota hain...värkkäilin iskarit pystyyn ja joha tuli pehmeempi perä. Nyt tosta löyty ees hitusen pitoa pihasuttauksessa!  :shocked: :mrgreen:

Jaa vai että leviää perä ku vääntää tukivarret väärinkäsin...no kaippa toi o sit vakkaampi ku o perä o leviä ku seittämänleivänuuni!  :mrgreen:
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #305 : 19.03.09 - klo: 21.47 »
Niin siis tuolla tukivarsien "käännöllä" ei kasva raideleveys(eli perä ei levene), vaan akseliväli kasvaa niinkuin tuossa jo sanottiinkin, eli takarenkaat siirtyvät kauemmaksi eturenkaista.(siis pituutta lisää) Auto on vakaampi ajaa pidemmällä akselivälillä, esim. ei spinnaa niin herkästi.
Sain vaan käsityksen että yllä luultiin raideleveyden kasvavan..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #306 : 19.03.09 - klo: 21.51 »
Joo, lonkeropäissään meni asiat ristiin... :D joo siis eihä se perä leviä mihinkään tosta vaikka niitä kuin kääntelee... Mutta toi pitempi akseliväli taitaa olla iha hyvä homma joo...
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #307 : 19.03.09 - klo: 22.37 »
Om se hyvä homma, keulii vähemmän ja vakaampi pitkissä kurveissa ja suorilla.

Kantsii vaan jollaki prikka tai holkkiviritelmillä laitella iskarit suoraan jos on ne tukivarret flipattu, toimii smuutimmin eikä vääntele iskaritornia niin rumasti. Eli siis tornin ja iskarin yläpään väliin muuan milli fylliä!

Itellä oli tänään taas onnistumisien reissu, kerkesin just sen verran ajaa että sain viimisenpääle putsatun ja himmatun auton p*skaseksi niin tiukka midflight dogfight Zippolan 'stormin kanssa vei vaihelaatikon mennessään!
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #308 : 19.03.09 - klo: 22.43 »
Jaa.. pitääpäs ittekin kokeilla samaa. Meinaa noi etuset olla niin herkästi taivasta kohden   :azn:
Onko kukaan tehny omaa runkoa tähän vehkeeseen? sais lisää pituutta..
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #309 : 20.03.09 - klo: 07.44 »
Löytyykö jostakin valamista laakerisarjaa firestormiin? Jotenki tuntuu kohtuuttoman kalliilta noi napojen laakerit...eteen 15£ ja taakse 10£ ja pussukassa o huikeat 2kpl niitä. Mahtaako löytyä laakeriliikkeestä ton kokoluokan laakereita edukkaammin?
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #310 : 20.03.09 - klo: 07.57 »
ebayssa kiinalaiset lakrut koko setti alle 10 ekua, MUT eilen bongasin saksan ebaysta 14e sarjan, missä oli vielä fiksumman näkösen laakerit (irrotettavat pölytiivisteet niin voi huoltaa)
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #311 : 20.03.09 - klo: 16.55 »
MIKÄ HARJATON TUOHON KANNATTAAAAA OSTAAAAAAAAAAA!?!?!?!

Ei tuosa 17x2:ssa riitä paukut mihinkään! Nyt ku sai piikeillä pitoa ja ajettavuutta ni huh huh! Turhan kesy kampe!
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #312 : 20.03.09 - klo: 17.31 »
hösön tavan "säästellä" vehkeitä tuntien  :lol:

suosittelen:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911/products_id/21239
perusteina "edullisuus" ja se että sietää väärin käyttöä ja pahoin pitelyä
voi ajaa sekä 2s että 3s lipoilla. 5700 koneella ei suositella 3s lipoa.
tai sama setti hpi:n leimoilla voi olla euron tai 2 halvempi.
http://www.wheelspinmodels.co.uk/item/HPI-1151-HPI-Flux-Brushless-System-With-Motor-And-ESC__2ac9/

jos lompsa antaa myöden niin sitten mambamax ja siihen joku luokkaa 5000kv oleva mylly

toki kannattaa kaivaa myös ebay:n käytetyt esim.
http://shop.ebay.com/merchant/rcbonezz
tällä tyypillä vaihtuu kamat viikoittain ja itselle ostin sieltä mambamaxin 60usd.

« Viimeksi muokattu: 20.03.09 - klo: 17.43 kirjoittanut alarauta »
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #313 : 20.03.09 - klo: 17.36 »
Mikäs muuten estää ettei vakio fluxia kestä ajaa 3s lipolla,,,vai kestääkö?Meinaan että ja jos kun ei ajele pitkää aikaa kerralla.?
 :evil:

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #314 : 20.03.09 - klo: 17.40 »
mie ajelin vakio fluxia 3s lipoilla. ei siinä ollut mitään ongelmaa.
yhden kerran sisä radalla sain fluxin lämpösuojan päälle, muuten ei mitää ongelmaa lämpöjen suhteen.
pinjoni kannattaa vaihtaa 17 hampaiseen kun vakio on 19
tietenkin jos siihen laittaa puhaltimen päälle niin pysyy lämmötkin kurissa.
ja lisä konkka noparille auttaa aina.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #315 : 20.03.09 - klo: 17.52 »
OK.Opetellaan ensin pitämään tuo rotjake näppylöissä 2s lipolla ja sitten isompaa tupaan.

Poissa crazy man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #316 : 20.03.09 - klo: 18.50 »
Kun ajelette lipoilla oletteko laittaneet jonkun erillisen lipo asennon autoon päälle? :huh:    Niin ja oletteko huomanneet jotain nykimistä nimh:illä ajaessa
[hpi-racing e-firestorm 10t flux]  [lrp 5300mah 2s lipo] [graupner ultramat 14] [traxxas stampede] [hong nor x-10e]

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #317 : 20.03.09 - klo: 19.16 »
Jos meinaat hösö olla podiumilla niin laita suosiolla joku 4?00 kone, ja mieluusti vielä 2S lipot :)

Tosin pieni kutina on persiissä että pikkuhiljaa löytyy semmonen setuppi että kesämaalla pystyy ajamaan jo hyviä kierroksia tolla 5700+3S systeemilläkin, vaan teettää se kovasti hommaa!

EDIT: Semmonen eZruni combo niinkö valtterilla! ehoton! halapa! paras! sillä pääsee suihkuseurapiireihin!
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #318 : 20.03.09 - klo: 19.43 »
Joo mullaki nyki nimheillä toi VAKIONOPARI ja 17x2 kone...

Täsä äsken napattiin noparista voimasavut pihalle ja vitutuskäyrä tapissa! :cool: Noparihan levis tänään piharosseissa...kuoret irtos ja nopari pyöri lumisohjossa... Nyt kuivattelun jälkeen johot kiinni ja kevyttä pintakaasua, ei ongelmaa. Sit ku tarjos leipää oikeen kuuskennonimhin voimilla :mrgreen: ni kipinät sinkoili! Noh johot irti ja tarkistus. Kaikki NÄYTTI ehiältä, johot kii ja sama uuestaan, pintakaasula ok->täyskaasulla kipunoi!

Noh, pittää täsä vkonlopunaikana se harjaton tilata! Oon vaan KUULLU tuosta iiziraiderista huonoa.  :cry: Tais siis oulussa on yhestä hävinny pakki ja kuulemma o maanantaikappaleita liikkeellä. Liekkö on noin...

Ottasko sidevinderin vai 3 iiziraideria. Vai mambamaxi ja leheneri... :grin:


Vielä saapi heitellä konevinkkejä! :)
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa MirkaN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #319 : 20.03.09 - klo: 20.16 »
No tuo flux on sidevinderillä,,,tuskin hpi ihan kakkaa laittaa "omiin" autoihin harjattomaksi.
Fluxit ovat ilmeisesti toimineet hyvin.Itse ainakin enemmän kuin tyytyväinen rtr fluxiin.
Itse kyselin ennen auton hankintaa,että hommaanko fluxin vai harjallisen ja ei neuvottu ainakaan mielestäni huonosti ottamaan se flux suoraan.eli huonoja kokemuksia ei liene??

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #320 : 20.03.09 - klo: 22.16 »
toisaalta, eilen kopasin zippolan LRP sphere + joku makia oisko 8? lankanen motti, ei ole säätimellisen voittanutta.. herätti kohtuullista omistamisen halua ;)

Ja ihan nimheillä.
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #321 : 20.03.09 - klo: 22.36 »
piinutsi :D tarkennetaas pikkasen, jätkä vissii pikkupäissään rustailee taas  :mrgreen: kokeilit siis SENSORILLISTA lrp sphere competition + novak 8.5T mottia  :mrgreen: Ja tykkäsit selvästi :D
Capricorn Reedy Futaba

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #322 : 20.03.09 - klo: 23.03 »
MIKÄ =(|)= SIINÄ ON, että se sensori kokoajan taipuu säätimeksi!!!!!!!1111, ei voi käsittää  :grin:

no tykkäsin kuitenki, selevästä päästä!
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #323 : 21.03.09 - klo: 09.43 »
Jaa, vai nyt pitää olla jo sensorillinen? :roll:

Enköhä mie sen ezrunin hommaa ja toivotaan keskiviikkokappaletta!  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 21.03.09 - klo: 10.33 kirjoittanut Hösö »
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #324 : 21.03.09 - klo: 14.41 »
Kato isot pojat ajaa sensorillisellä ja me pikkupojjat ajetaan sensorittomalla. :lol:
Toivotaan keskiviikkokappaletta, niin ei sunkaan tarvis kärsiä niinkö Juho-M :angry:
Kyllä nakkas komiat toimintasavut, mie en vaan ymmärrä kyllä että miksi. Kai siellä oli sitte joku komponentti oikosulussa.
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #325 : 21.03.09 - klo: 15.07 »
Kato isot pojat ajaa sensorillisellä ja me pikkupojjat ajetaan sensorittomalla. :lol:
Toivotaan keskiviikkokappaletta, niin ei sunkaan tarvis kärsiä niinkö Juho-M :angry:
Kyllä nakkas komiat toimintasavut, mie en vaan ymmärrä kyllä että miksi. Kai siellä oli sitte joku komponentti oikosulussa.


Jeesjees!

Ja saman teki nyt päivälä ku kokosin...alkaa lämpenemään ja sit kipunoi...


Noh, raavin tamyasta noparin tohon ku jaksan...
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #326 : 21.03.09 - klo: 16.39 »
Jos nopari ku nopari saa märkää ja eteenkin suolasekasta sellasta ni kipunoi "ikuisesti".

Suola kun kytkee moninverroin sähköä muuhun kosteuteen nähden, eikä kuivuttuaankaan lakkaa kytkemästä!

Mmerijäällä/ suolatulla-kadulla ajelun jlk jopa huuhtelivat hanan alla ensin suolat pois ja sitten vasta kuivattelemaan. Eikä kopat päällä edes viikossa kuivunut, vaan seuraavana viikonloppuna avatessa oli irtopisaroita yhä... Etäältä tukankuivaajaa laimeella lämmöllä, ja menox.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #327 : 21.03.09 - klo: 21.24 »
Pittää testata, tosin ei täälä lapisa palioa pihoja suolata... :mrgreen:
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #328 : 21.03.09 - klo: 21.51 »
ei ku nuolemaan, jos maistas  :police:

 :mrgreen:   :mrgreen:   :mrgreen:   :mrgreen:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #329 : 21.03.09 - klo: 22.19 »
Noparit intohimona :grin:
Aina sitä oppii uutta.

Pitäis nuo noparit valaa johonki silikooniin niin ei pääsis syntymään oikosulkuja ja sen semmosta..
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |