Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 328111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #330 : 22.03.09 - klo: 12.49 »
ei tarvi värkätä silikonien ja kumihanskojen kanssa ku tehet suoziolla näin:



Nuo teipit on nyt vähän pikaseen huitastu tohon, en oo varma tarvisko ees nuita yläosan slaisseja. Leikkaa vaan noi pleksien reunat silleen että ne istuu naftisti koriin, teipillä pohja umpeen ja eestä ja takkaa iskaritornien juureen niin p*ska rossi njet problem! (Paitti koneen laakereita menee silti  :mrgreen:)

Mimmosta alustasetuppia rossipenat on hieronu? Itellä ois tarkotus lähteä hakeen jotaki basic amerikanpoikain setuppia ja siitä sitte etiäppäin, eli asson jouset ja joku 30-35 mehut!?

Tosa muuten blankko setup sheetti, näitä vois postailla sitte täyttynä jahka päässään säätämisen makkuun, eiks je ja jookos kookos
http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-off-road/377099d1223460698-official-hpi-e-firestorm-racing-thread-setup-sheet-e-firestorm-10t-v2.0.pdf

tuola muutenki jonkunlaista sättäilyä rale hommista em. pirssillä, mahtaa olla eka topikki misä ei vaan bÄshätä
http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/225069-official-hpi-e-firestorm-racing-thread.html

Jos tullee lissää hyviä reisinki tipsi sivuja ja sättejä vastaan niin linkkiä asap okthnxbai  :angel:
« Viimeksi muokattu: 22.03.09 - klo: 12.55 kirjoittanut peanuts »
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #331 : 22.03.09 - klo: 13.18 »
Noparit intohimona :grin:
Aina sitä oppii uutta.

Pitäis nuo noparit valaa johonki silikooniin niin ei pääsis syntymään oikosulkuja ja sen semmosta..
Tossa olet monta vuotta jäljessä!

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=4452539&alid=186845&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=4452538&alid=186845&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=4452533&alid=186845&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

Tää aine on Partcon tilaulistoilla, tehty elektroniikan kotelointiin kiinteästi.

Se on tehty useampaan kertaan (kolmelle) ja yksikään ei ole hajonnut sen takia.
(En usko valamisen paljon merkinneen tilanteessa jossa 3-vaiheesta 1 on maissa miinuksessa)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #332 : 23.03.09 - klo: 15.07 »
kestääkös ton fluxi firen säädin 3s lipoa?
VXL Stampede+slash

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #333 : 23.03.09 - klo: 19.39 »
kestääkös ton fluxi firen säädin 3s lipoa?

lue säiettä.

kestää se, olen käyttänyt menestyksellä.
muutokset mitä tein varmuuden vuoksi oli
noparin lisä konkka ja 17t pinjoni

yhden kerran sisäradalla (22astetta) sain noparin lämpösuojan päälle.
lisäksi jos nakkaa pikku tuulettimen siilin päälle niin varmasti kestää.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #334 : 25.03.09 - klo: 19.53 »
Noniin, nyt on iiziraiderin 9lankanen harjaton paketti tulossa. Kaveriksi tilasin liquidistä 45 ja 55 iskariöljyä, iskareihin uusia mäntiä sekä 17hampaisen pinjonin. Hyllystä löytyykin jo 19. Pääsee vähän sääteleen välityksiä jne kunhan tavarat vaan saapuu. Ni ja ne kuumotusta aiheuttavat laparenkaatki tuli hankittua samalla!  :mrgreen:

Onko jollakin jonkinsortin faktoja nuista iskareista? Mimmoset männät, mimmoset öljyt ja mimmoset jouset on kiinni ja missä tulee ajettua. BASSSHAUXEEN tuo keula on omasta ainakin liian löysä! Ei ole kyllä mitään hajua että mitä nuissa nyt on sisällä. Jouset on vakiot...
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #335 : 25.03.09 - klo: 20.55 »
Ittellä ratakäytössä paikallaan asson t4:sen mustat takajouset (2.1) takana ja edessä asson b4 mustat (1,7) takajouse, pelaa ok :D ja öljiynä ollu nyt talven ajan ainakin losin 25w ympäriinsä. Ehkä kesäksi vois asson vihreät olla kova sana, pittää kattella muutamat vaihtoehdot jemmaan. Orggisjouset aivan liian kovat, pompottaa ihan liikaa...Nii joo, ja vakiomännät iskareissa sisällä.
Capricorn Reedy Futaba

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #336 : 25.03.09 - klo: 22.40 »
Iskarien asennot vaikuttaa sitten melkosesti, (muutakaan syytä en keksinyt), omassa asson mustat takajouset ei jaksanu piettää perää edes kunnolla vaaterissa, melekeen linttaan veti - tosin 3 kennosilla lipoilla mutta eikai ne nyt ole normi pötköakkua painavempia?

ite lähen kokeileen 35 öljyt, asso green/silver -green systeemillä, loppu toivottavasti löytyy sitten kiinnityspisteillä ja männillä.

No, trukin jousisetti maksaa abt 9 taalaa per akseli joten eipä ole valtaisa menetys ostaa ja ettiä itelle se sopivin kombinaatio.
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #337 : 26.03.09 - klo: 15.30 »
käykö bilteman monsterin auton renkaat firestromin, vakio vanteille
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #338 : 26.03.09 - klo: 16.10 »
tarkotan niitä big footin renkaita
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #339 : 26.03.09 - klo: 16.56 »
Käy. Oikein hyvät hinta/laatu-suhteeltaan.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #340 : 26.03.09 - klo: 20.45 »
kiitti vähän epäilin että ne käy kavin kuiteski ostamassa, ne renkaat
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #341 : 26.03.09 - klo: 22.07 »
Hiekalla ainakin niin hyvä pito että auto enemmän katollaan kuin pyörillään  :azn:
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #342 : 26.03.09 - klo: 22.25 »
no hyvä oli kyllä tosi edulliset
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #343 : 26.03.09 - klo: 22.26 »
hei cjakyto missä sä asut
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #344 : 27.03.09 - klo: 16.20 »
bilteman monsterin renkaat on älyttömän hyvät suosittelen , kaikille firestromin omistajille     :cool:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #345 : 27.03.09 - klo: 23.17 »
Oottako mimmosia mömmöjä tunkeneet diffiin? Kaikilla tietty 100% lukkoperät? Vai onko mittään väliä mitä sielä pyörii? Täsä mietin seuraavaa tilausta, että kannattaako tuonne diffiin hankkia mimmosia litkuja? 3000? 5000? 10000? 15000? 100000? 500000? Sinitarra? Onko nuila säädöilä edes mittään väliä mihinkään? :huh: :mrgreen:
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #346 : 28.03.09 - klo: 00.06 »
VAkionahan sielä on raswa, ite oon tuupannu sinne ihan tavallista CRC:n yleisvaseliinia. Joo ja se on sitte ihan tavallinen hammasvälitys, en kyllä näe mitään syytä miks sinne pitäs laittaa jotain hemmetin kallista RC use only pro rasvaa, JOS et diffiöljyä käytä.

Nyt kun saan itelle kasattua toisen diffin pilteriuusista osista, laitan sinne kokeeksi jotku 3000 öljyt (olikohan Vesa vai kuka oulu pro ehotus et 3000-5000), tenkua on tossa mun combossa niin paljon liikaa ratahommiin että tarvii kaiken rauhottelun mitä saa.

Sittepähän tuon näkee kumpi on tiukempi, rasvattu diffi vai öljyt! TOSIN asiaan vaikuttanee kuinka täyteen _rasvaa_ sen tunkee, öljyt kai täytetään niin että koppa tulee piripintaan? Rasvan kanssa suljaaminen ei taas välttämättä olekaan niin eksakti tiede, lähinnä voit tuutata joko ihan umpi täyteen tai sitte sivellä vaan rattaat (niinku orkkiksessa kai on tehty).

Alahan Hösö sieki säätämään niin saahaan muutai juttua ku biltsu monster praisea, TOSIN taitaa olla pakko käydä hakemassa ne pahimman päivän varalle, näyttää nuo M3 seoksen prolinet olevan meleko hupaa tavaraa  :mrgreen:
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #347 : 28.03.09 - klo: 09.04 »
Ideahan on että
- vaseliini vain rauhoittaa kulumista ja pehmentää rasvakalvolla rattisiin kohdistuvat iskut. Toimii niin tasauspyörästönä kuin pitkällä huoltovälillä saa.

- RATASdiffirasva yrittää leikkiä ison maailman "syncro"-lukkoa: rasva paksunee vaivattaessa ja ohenee taas rauhallisessa vilskeessä. Vähintäänkin estää aina jonkin verran  rataspyörintää. Tällä saa lukon tunnun ilman isoa vetoakselien uusimiskulua.
Rasvat on halvempi tapa säätää lukkoa kuin että olisi eri laite per lukon määrä :)
Moni autonvaihtaja tykkää siitä, että rasvavalikoima kotona on jo pohjana..

- sinitarra yrittää olla täyslukko joka pehmentäisi terästäkatkovia piikkejä.
Tietääkseni sisältää vettä joka siis jäätyykin? Joustavuus on ainakin alle yhden hampaan liikkeen sisällä, eli paljon vähemmän kuin korkeaprofiilinen kumi joustaa..

- täyslukko(spool ei estä iskujen hakkausta enää ollenkaan. Kaikki kuluminen kohdistetaan seuraavaksi heikoimpaan kohtaan, joten spool ilman LAADUKASTA slipperiä on laitemurhaa
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #348 : 28.03.09 - klo: 09.13 »
ite kans alkanu leikkiin noitten rasvojen kanssa myös makuuhuoneen ulkopuolella:)
Mulle joku sano et eteen 3000 keskelle 5000 taakse 7000 ni alkaa auto kääntyyn, vai olikohan noi toisinpäin :afro:
No joka tapauksessa nuuka kun olen nii ostin 6000 ja 500 litkua ja sitten laskukoneen kans tein litkut ohjeen mukaan:)
kohta pitäs mennä testaan et pelaako koko auto enää kun mä oon päässy käsiks johonkin pieniin osiin :)
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #349 : 31.03.09 - klo: 08.35 »
Olisi hieman aloittelijan kysymyksiä alustan säädöstä. Myönnän, etten ole kahlannut kaikkea autoon liittyvää tekstiä pilkuntarkasti läpi ja nyt vähän tietoa on sekalaisesti sieltä täältä. Lyhyt listaus toimivasta setupista riittäisi selventämään asiaa. Eli autossa on vakio alusta huollettuna, öljyistä ei tietoa. Takatukivarret on käännettynä. Ajelut on sitä perinteistä, vaihtelevaa alustaa ja hyppyjä.

Mihin iskarin kiinnitysreikiin etu- ja takapäätä kannattaisi laittaa (pamput pystyyn tai vaakaan, sisä- tai ulkoreunaan), kuinka paljon esijännitystä (pintakova vai pehmeä) ja olisiko jokin yleisesti hyvä parannus uusilla jousilla tai joillain tietyillä öljyillä?

Tomi

PS: Onko teillä muuten ehdottaa kokemuksen äänellä sopivia lyhyitä iskareita, joilla auton saa nätisti tonttiin? Etupäästä iskarit taakse ja eteen lyhyemmät...?

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #350 : 31.03.09 - klo: 10.48 »
Lue vaan se official e-firestorm topikki läpi, sen parempaa infoa en ite ole löytäny. Tässä yhenlainen setup sheetti:


Asson jousisetit hommaamalla helpottuu asia siinä mielessä että T4 säätöjä löytyy huomattavasti enemmän, esmes rc10t4.com on hyvä lähtöpiste. Tosi rahamieshän toki laitteleepi asson iskarit niin voi männätkin kopsata sieltä.

Älä nyt kuitenkaan rupea madaltamaan jos et parkettilattialla aja? Taitaapi nyt olla iskarit jossain ihme asennossa ja tosi kovat jos matalammaksi kaipailet.. Jousille saat enemmän kuormaa-> pehmeämmäksi siirtämällä tukivarressa iskaria sisäänpäin, toisaalta viisaat sanoo että progressio kasvaa kun tuuppaat pumput vaakaan.

Itellä on ideoita mitä pitäis alkaa testaamaan, kuhan saisi tötterön taas kasaan.
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #351 : 31.03.09 - klo: 14.12 »
Apua, mikä sheetti... Täytyy illalla tutustua ja katella miten eroaa omasta.

Omassa autossa etupää on melko perusasetuksilla. Ulkomuistista heitellen, iskarien yläpäät on keskireiässä, alapäät muistaakseni ulommissa ja esijännitykset minimissä. Keula on pehmeä ja pohjaa, eli kovempaa täytyy miettiä. Olen koittanu esijännityksiä kiristellä, en osaa sanoa oliko parempi.

Toisaalta perä on melko kovan tuntuinen, vaikka iskarit on molemmista päistä mahd sisällä. Eikös se silloin olis pehmeimmillään, kun pamput on mahd sisällä ja mahd kallellaan...? Vai johtuisko nuo ominaisuudet vaan jäykän öljyn ja pehmeän jousen sekoituksesta?

Tontituksen tarve on oikeastaan enemmän show-hommia, kuin todellista käyttöä. Tuosta autosta olis tarve saada 1:1 autoa kaukaisesti muistuttava, uudella kopalla ja katugummeilla, mutta auton korkeus on paha puoli. Rautalangallahan sen saa messuille vaikka kuinka matalaksi, mutta toisaalta myös kesällä pitäis päästä hieman ajamaan asvalttipinnoilla noissa 1:1 autojen tapahtumissa. Hösöllä oli jo hyvä idea, O-renkaita iskariin männän alle. Mutta sitten ne pitäis aina repiä pois, jos haluaa ajella normaalisti. Eli toiset mahd halvat iskarit olis kuitenkin paras...

Poissa Hegetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #352 : 31.03.09 - klo: 16.51 »
Sattuuko kenelläkään olemaan kokemuksia nosramin BL Combo Evil/ Dragon 10.5T harjattomasta moottorista ja sopiiko se suoraan firestormiin :undecided:. ja minkälaiset välit kannattaisi tuon kanssa? 
Hpi E Firestorm + Nosram Evil/Dragon 13.5T + 2s Lipo

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #353 : 31.03.09 - klo: 21.37 »
kuule sie tomppa, la laa laa

JR hobbysä jokku kiinalaiset alumiini iskarit 9ekee pari Redi to rokänrol, oli kolomea eri mittaa!

Jos ihan pimppa ralli hommeihi  :afro:


EDITTIÄ: laita takajouvet etteen ja etujouvet taakke, popular budget mod joka korjannee sinunkin ropleemia hyvän matkaa.
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #354 : 31.03.09 - klo: 22.59 »
kuule sie tomppa, la laa laa

JR hobbysä jokku kiinalaiset alumiini iskarit 9ekee pari Redi to rokänrol, oli kolomea eri mittaa!

Jos ihan pimppa ralli hommeihi  :afro:


EDITTIÄ: laita takajouvet etteen ja etujouvet taakke, popular budget mod joka korjannee sinunkin ropleemia hyvän matkaa.

Ui jui, tuuninki-iskarit kuulostaa ihan mun jutulta! Todellakin pimpparalliin, eipä ehkä juuri muuhun. Täytyy ottaa viikonloppuna messuille mukaan puoli autoa malliksi. Kun pitäis löytää tyyliin sopivat vanteet ja gummit sekä nyt noi pamputkin...  :p Kiitos vinkistä tässä vaiheessa!

Vedäkkö muuten nyt pässiä narussa, vai onko tuossa vakiojousien vaihdossa todella jotain itua?!?  :roll: :undecided:

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #355 : 31.03.09 - klo: 23.46 »
ei kuulu tapohin pässejä vedellä!

ihan kuuluu siihen vakiosetuppiin että takapää on turhan kova (ja sitä myöven meleko lipovitsi suttailla vaikkei ois ees 3lankanen kone 6S liipottimilla), ja siks on vaiheltu eessuntaassun.. tai ainaki sielä firestormi official racing meeting topikissa näin raatasivat.

Varaan oikeuven olla väärässä, edellyttäen että jostaki sieltä inter webin syöveristä löytyy joku joka on näitä tötteröitä enemmän jalostanu ja kertoo miten homma oikiasti on! Sitä ootellessa luotan ommaan sannaani kö uuteen köyteen!
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #356 : 04.04.09 - klo: 18.14 »
Nyt on rossattu iiziraiderilla pauttiarallaa 6 akullista! Toistaiseksi pelannu hyvin! Spurrin koosta ei tieto, pinjoni on 18 ja kulkua on iha kohtuudella. Illasta ruuvaan testiksi 21 pinijonin, katotaan jaksaako nimheilä liikkua, punzia o nostettu agressiveen... :police:

Auto ittessään o aivan v*tun mahtava!

Rakensin kepit tuoho uusixi tännää. Joka kulumaan 3 reikänen mäntä, 45 öliyt ja vakio jouset. Perä on käännetty ja holkit on takana iskarin yläpäissä ja alapäässä pieni rikka, enää ei kanita ni pahasti ku aikasemmin, mutta oha tuo perä vielä aiva saatavanan jäykkä! Noh pelas BÄÄÄSHÄÄÄYXXESSÄ!!!1  aika hyvin. Edestä nappasin männän alta 2mm rikan pois, näin sai vielä vähä lisää joustoja keulaan ja nyt se o paremmin ryhdissään! Keula vaikuttaa jouston jäykkyydeltään ja vaimennuksiltaan nyt aika hyvältä...siis tommoseen pihasuttasukseen! Radallahan tuota pitäs testata ni tietäs paremmin! :angel:

Kyllä täsä pitää vielä jousikauppaan ja löysäiskariöljykauppaan lähtiä!

Eilen sain iskaritornin p*skaksi. Päätin ajaa porrasta päin ni kampperrinsäätövarsi otti osumaa ja korkkas iskarintornista tuon varren kiinitys, onnkesi oli uutta tarjolla pussista. Tuon perusteela luulin että nuo o kulutustavaraa, kunnes tänään tuli veettäy ni monta kertaa kieppiäsilmukkaavolttiajakatolleen että ei voi ku todeta että tuo o kestävä pirssi!
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #357 : 04.04.09 - klo: 18.26 »
Hemmetin kestävä auto tuo firestormi.
Hösö ajeli sillä vaikka sun miten ja hyvin kestää. Vois melkein harkita ittellekki joskus tuommosta :roll:
Ihan niin herkästi firestorm ei reakoi ilmalennossa kaasun ja jarrun käyttöön kuin spede, mutta senhän oppii vain ajamalla.
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #358 : 04.04.09 - klo: 20.56 »
Perä on käännetty ja holkit on takana iskarin yläpäissä ja alapäässä pieni rikka, enää ei kanita ni pahasti ku aikasemmin, mutta oha tuo perä vielä aiva saatavanan jäykkä!

Edestä nappasin männän alta 2mm rikan pois, näin sai vielä vähä lisää joustoja keulaan ja nyt se o paremmin ryhdissään! Keula vaikuttaa jouston jäykkyydeltään ja vaimennuksiltaan nyt aika hyvältä...siis tommoseen pihasuttasukseen! Radallahan tuota pitäs testata ni tietäs paremmin! :angel:

Laitatko jonnee kuvaa tuostaa holkivirityksestä? Teitkö kuten minä vai lyhyemmät? Minä tein 18mm pitkät holkit yläpäähän ja nyt olis iskarit linjassaan, mutta jousi hipoo säätötankoon. Versio 2 voisi olla 5mm holkki alapäähän ja 10-15mm hokkki ylös. Täytyy kokeilla ensi viikolla viritellä uudelleen.

Kokeilin muuten piruuttani sen jousien käännön eestaas. Oli jousissa se pieni ero, että toisessa oli yksi kierros enemmän tavaraa, pituus oli sama ja työntömitalla langan paksuudessa ei ollut eroa. Sormituntumalla ei ollut mitään eroa jäykkyyksissä eikä kyllä muutenkaan tallisuddailussa suuria eroja huomannut laiton jälkeen. On vähän pässimäinen olo kuitenkin...  :roll: :grin: Aiempaan muutoksena jätin kuitenkin esijännitykset minimiin, eli vain niin ettei jousi hölvä. Nyt tulee pienestä hyndästä tasaisen nätisti, mii laik! Pidosta ei voi sanoa mitään, kun alla oli vaan p*skanen maalattu betoni. Täytyy kokeilla huomenna ulkona isompaa hyndää, siellä varmaan pohjataan jo rajusti ja täytyykin alkaa nostamaan pamppuja pystympään...

Tomi

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #359 : 04.04.09 - klo: 23.10 »
[

[/quote]
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |