Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 328144 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #540 : 19.08.09 - klo: 19.44 »
Tänään sain vihdoinkin reilu viikko sitten tilatun wheelie barin. Hienosti toimii 2s lipojen kera ja on jämäkän oloinen mutta kuitenkin suhteellisen kevyt.

Sitten tuo toinen kokeilu...

Kiinan serkut lähettivät pari 3s 5000mAh 20c Turnigyä(toinen on vielä ulkomaan terminaalissa). Ja pitihän tuo saapunut akku tyrkätä tuonne e-firen kopan alle. Noin 15 min ajelin asfaltilla ja kyllä se vaan polttavan kuumaksi vetää moottorin ja noparin. Vois auttaa jos pinjonia pienentäs reilusti tai rakentelis tuulettimia.

Lisäksi se ongelma tuossa on että auto kulkee ihan sairaasti ja tehoa on niin että vetää ihan sika helposti katolleen wheelie baarista huolimatta. Tietysti heti mitattiin nopeuksia tutkalla ja parhaimmillaan saatiin nopeudeksi 78km/h ja kaasu ei ollu vielä pohjassa. Ei vaan uskalla vetää täysillä kun yhdellä mittaus yrityksellä arviolta n.70km/h nopeudesta etupyörät vaan kohosivat kohti taivasta ja loppumatka mentiin korin varassa katollaan pitkin asfalttia.Tartteis olla etuspoileri tai keulapainoja...
Tosiasia on että 3s lipot ovat liikaa ainakin omasta mielestäni tälle autolle!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #541 : 19.08.09 - klo: 20.51 »
Juu ois kiva kokeilla tuolla 4600kv koneella sitten tuota 3s lipoa,mutta ei oo varaa tällä hetkellä joten pakko mennä vielä 2s.Juu kiitos alarauta,itse kans aattelin et 21t voi olla ihan hyvä alkuun joten laitan sit sellasen.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #542 : 19.08.09 - klo: 23.39 »
Blaah.. itte annoin tänään tulikasteen sand throwereille.. Oli parempi pito bilteman monstereilla. Suti enemmän noilla laparenkailla. Ei edes saanu keulaa ilmaan vaikka kuinka yritti. Pitää ajaa nuo loppuun ja kokeilla proline lapoja josko olisi paremmat.
Täytyy sanoa että omat kokemukset ovat melko erilaiset. Auto tuntui menevän soralla helkkarin hyvin noilla. Pitoa löytyi ja kääntyikin ihan hyvin. Keulaa en minäkään saanut nousemaan mutta ajelenkin 8.4v nimheillä. 3 akullista tuli tänään ajettua noilla sand throwereilla ja hauskaa oli. Ainoa vaan että vanteilta aika hyvin repeyty irti, ei muutakun uudet liimat kehiin.

Mites muuten, mikä on nimheille vielä normaali lämpötilan kohtalaisen rankan ajon päätteeksi? Mittasin infrapunamittarilla ja näytti yli kuuttakymmentä... En tiedä onko tuo enää ihan tervettä...?

Juu ei niillä jalkoihin jää mutta oli silti odotukseni kovemmat renkaiden suhteen. Hienot on hiekkasuihkut mutta sutii sutii sutii. Halppis biltemat puri hiekkaan ja jos varomattomasti lähtee niin on katollaan. Mutta ei kyllä noilla. Hauskaa oli silti  :azn: niin ja ittellä 2s lipottimet.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #543 : 20.08.09 - klo: 08.46 »
minä mistään mitään tiedä mutta...
jos ajaa muualla kuin lentohiekassa tai pehmeässä lumessa, niin silloin renkaiksi prolinen m3 seoksilla olevia pikku nappula kumeja: esim, lugnut, gladiator tms.
pitoja riittää kovalla lumella, hiekkakentällä jossa irto hiekkaa pinnassa keulii slashikin 2s akulla.

3s lämmöistä: nopari katkaisee itse itsensä 90 asteen tietämissä, moottorin lämmöt kannattaa tarkistaa mittarilla. alle 80 astetta ei ole ongelmaa.
mie ajoin samalla setillä 17 - 21t pinjonilla, lämpö ongelmia ei ollut (kuin yhden kerran sisällä tunnin ajon päätteeksi, kun nopari katkaisi). välillä vedin 3s 8000mah maxampsin tyhjiin ilman ongelmia, aikuisten oikeesti. 
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #544 : 20.08.09 - klo: 08.50 »
minä mistään mitään tiedä mutta...
jos ajaa muualla kuin lentohiekassa tai pehmeässä lumessa, niin silloin renkaiksi prolinen m3 seoksilla olevia pikku nappula kumeja: esim, lugnut, gladiator tms.
pitoja riittää kovalla lumella, hiekkakentällä jossa irto hiekkaa pinnassa keulii slashikin 2s akulla.

3s lämmöistä: nopari katkaisee itse itsensä 90 asteen tietämissä, moottorin lämmöt kannattaa tarkistaa mittarilla. alle 80 astetta ei ole ongelmaa.
mie ajoin samalla setillä 17 - 21t pinjonilla, lämpö ongelmia ei ollut (kuin yhden kerran sisällä tunnin ajon päätteeksi, kun nopari katkaisi). välillä vedin 3s 8000mah maxampsin tyhjiin ilman ongelmia, aikuisten oikeesti. 


Asia joka saattaa myös vaikuttaa siihen ettei auto keuli noilla renkailla on se että pinioni oli löystynyt  :roll: Eilen sit löystyi lopullisesti.

Vedin biltema-dremelillä loven akselille ja vieläpä loctitellä kiinni. Tänään testaamaan onko yhtään kulkua erimaata.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa juhza

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #545 : 20.08.09 - klo: 11.40 »
minä mistään mitään tiedä mutta...
jos ajaa muualla kuin lentohiekassa tai pehmeässä lumessa, niin silloin renkaiksi prolinen m3 seoksilla olevia pikku nappula kumeja: esim, lugnut, gladiator tms.
pitoja riittää kovalla lumella, hiekkakentällä jossa irto hiekkaa pinnassa keulii slashikin 2s akulla.

3s lämmöistä: nopari katkaisee itse itsensä 90 asteen tietämissä, moottorin lämmöt kannattaa tarkistaa mittarilla. alle 80 astetta ei ole ongelmaa.
mie ajoin samalla setillä 17 - 21t pinjonilla, lämpö ongelmia ei ollut (kuin yhden kerran sisällä tunnin ajon päätteeksi, kun nopari katkaisi). välillä vedin 3s 8000mah maxampsin tyhjiin ilman ongelmia, aikuisten oikeesti. 


Asia joka saattaa myös vaikuttaa siihen ettei auto keuli noilla renkailla on se että pinioni oli löystynyt  :roll: Eilen sit löystyi lopullisesti.

Vedin biltema-dremelillä loven akselille ja vieläpä loctitellä kiinni. Tänään testaamaan onko yhtään kulkua erimaata.
Toimiihan se slipperi noinkin... :)
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #546 : 20.08.09 - klo: 11.47 »
Juu toki huono sellainen  :grin:
EDIT: No nyt alkoi näyttämään joltain. Nosti jopa keulaa välillä. Ei tosin aina silloin kun itte yritti. Vieläkin väitän että bilteman monsteri ruohasee paremmin hiekkaan kuin sand throwerit. Melkein saisi olla 3s lipottimet laparenkailla.. Ottaa sen verran vauhtia pois ylim. sutiminen.
« Viimeksi muokattu: 20.08.09 - klo: 16.31 kirjoittanut cjakyto »
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #547 : 20.08.09 - klo: 17.52 »
No nyt alkoi näyttämään joltain. Nosti jopa keulaa välillä. Ei tosin aina silloin kun itte yritti. Vieläkin väitän että bilteman monsteri ruohasee paremmin hiekkaan kuin sand throwerit. Melkein saisi olla 3s lipottimet laparenkailla.. Ottaa sen verran vauhtia pois ylim. sutiminen.

En tiedä oletko kurkannut tuota aiemmin ja kiinnostaako edes, mutta Firestorm 5300kv koneella, 2S lipoilla ja Prolinen sand paddleilla.Jostain 2min 34sek kohdalta taitaa alkaa tasamaan ajelut. En tiedä onko slipperi oikein tai väärin, mutta ihan kivasti tuo meni noinkin. 

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #548 : 20.08.09 - klo: 18.11 »
Ja näin. olen kyllä kattelu ton videon aiemmin ja hieno onkin  :wink:
Näyttää pitopolitiikkaa olevan parempi proline lavoilla. Tosin ajelin vähän karkeammalla hiekalla joten voipi sekin vaikuttaa asiaan. Mitkä välitykset sulla on tossa? Onkohan Jyväskylän suunnalla moista hietamonttua?
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa juhza

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #549 : 20.08.09 - klo: 18.50 »
Ite ajelen lähes samanlaisella alustalla (näin youtube-laadun perusteella) kuin tossa videolla näkyi.

Mutta juu, mitäs jousia suosittelette tähäN? Aihetta kahlasin mutta eipä pompsahtanut silmään mitään suosituksia. Tuntuu että nuo vakiot on takana ainakin aika turhat. Menneet vähän kasaan ja näin ollen ei palauta kovin hyvin...
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #550 : 20.08.09 - klo: 19.58 »
jousiksi kannattaa melkein ostaa asson t4:ään tarkoitettu satsi jossa on useampaa eri jäykkyyttä. eipä maksa kovin monta usd:ia
vihreät taakse kulta eteen on aika hyvä lähtökohta säätämiselle.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa juhza

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #551 : 20.08.09 - klo: 20.30 »
Selvä homma, kiitän.

Muutenkin näyttäs ainakin noin äkkiseltään sille, että T4:n joitain osia voi käyttää Firestormiinkin. Spurrit ainakin pitäis käydä, jos en ihan väärin katsellut.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #552 : 21.08.09 - klo: 17.46 »
Oletteko katsoneet tämmöistä pätkää? Aika tuttu video vilahtaa. :cool:
http://www.youtube.com/watch?v=DoKjHUvZvEs&feature=related

Tuonnehan kannattaisi RCMH:on laittaa niita Savan Beatings videoita, varmasti voittaisi!  :wink:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #553 : 21.08.09 - klo: 19.15 »
Juu,kattelin tota thorakin laittamaa pätkäää,niin vilahtaapa siellä janezkinkin firestormi.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #554 : 21.08.09 - klo: 21.45 »
Aika hienoa kuitenkin tommoseen päästä. :tongue: Joo, olisit pian voinut voittaa Trophy 3.5!  :wink:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #555 : 22.08.09 - klo: 00.08 »
Olis voinut osallistua mutta, ei ehdi enää kun on sulkeutunut jo toi aika laittaa videoita. Olisitte laittanut linkin aikasemmin :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #556 : 22.08.09 - klo: 15.23 »
Joo, ilmoittautuminen on jo päättynyt, mutta enpäs ole löytänyt tietoa mistään kuka tuon kisan voitti - vai liekkö vielä ilmoitettukaan?
(tänne se trophy...)

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #557 : 22.08.09 - klo: 17.26 »
Huvikseni vain noita katselin, ja huomasin Janezkin firen  :tongue:
En itsekkään ole löytänyt vielä voittajaa. Voihan nuita kilpailuja tulla useampikin. :wink:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #558 : 24.08.09 - klo: 11.15 »
Tuleekohan puskuritkin olemaan suoraan käypät? Vois meinaan sopia ainakin tuo takapuskuri ihan näpsäkästi myös e-fireen. No saa nähdä, tuota alustaa ainakin vois harkita tosiaan. Tiiä sitten miten koppa istuu enää päälle vakiona?

Huhulin puskureista ja ilmeisesti tulevat istumaan myös e-fireen. Koria joutuu kuitenkin vähän modailemaan. Noh.. jos runkoa meinaa pidentää niin jotain muuta koppaa siihen saa kuitenkin sommitella.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #559 : 24.08.09 - klo: 16.09 »
Tässä taputtelin itteäni selkään ja annoin itselleni papukaijamerkin ja autolle kunnon wd-kylvyn viikonlopun rientojen jälkeen. Jos sitä nyt viittis alkaa ruuvvaileen uuteen uskoon. Mitähän kivaa sitä keksis tuohon seuraavaksi kun eihän se kule vielä tarpeeksi tietenkään  :p





ps. Janezkin vanha pirssi. Tällähän alkaa oleen kohta keräilyarvoa :grin:

Poissa mozze

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #560 : 27.08.09 - klo: 22.26 »
No nyt alkoi näyttämään joltain. Nosti jopa keulaa välillä. Ei tosin aina silloin kun itte yritti. Vieläkin väitän että bilteman monsteri ruohasee paremmin hiekkaan kuin sand throwerit. Melkein saisi olla 3s lipottimet laparenkailla.. Ottaa sen verran vauhtia pois ylim. sutiminen.

En tiedä oletko kurkannut tuota aiemmin ja kiinnostaako edes, mutta Firestorm 5300kv koneella, 2S lipoilla ja Prolinen sand paddleilla.Jostain 2min 34sek kohdalta taitaa alkaa tasamaan ajelut. En tiedä onko slipperi oikein tai väärin, mutta ihan kivasti tuo meni noinkin. 

Onko tuossa stormissa mx-1 koppa? Meneekö heittämällä?

Noita koreja tuntuu menevän ja tuo alkuperäisen perä irtoaa aina kovassa "rypyryksessä" :D

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #561 : 27.08.09 - klo: 23.00 »
Onko tuossa stormissa mx-1 koppa? Meneekö heittämällä?

Noita koreja tuntuu menevän ja tuo alkuperäisen perä irtoaa aina kovassa "rypyryksessä" :D

Juu, MX-1:hän se, istuu oikein mukavasti mielestäni:roll: Tuo koppa on Negen joskus muinoin maalaama ja on jo nykyään siirtynyt eläkkeelle. Uusi oranssin hohtoinen Dodge RAM on maalattuna odottamassa tekniikan valmistumista. Viikonloppuna ajamaan!

Poissa mozze

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #562 : 28.08.09 - klo: 22.54 »
Ei toi hpi:n doge ram koppa ole...?

Poissa juhza

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #563 : 28.08.09 - klo: 22.59 »
Tässä taputtelin itteäni selkään ja annoin itselleni papukaijamerkin ja autolle kunnon wd-kylvyn viikonlopun rientojen jälkeen. Jos sitä nyt viittis alkaa ruuvvaileen uuteen uskoon. Mitähän kivaa sitä keksis tuohon seuraavaksi kun eihän se kule vielä tarpeeksi tietenkään  :p
wd-kylvyn? Ilmeisesti ei ihan vettä tarkoteta..
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #564 : 28.08.09 - klo: 23.36 »
Ei toi hpi:n doge ram koppa ole...?

No ei niin ole, enkä niin väittänytkään. Tossa kuvassa mukana THE koppa ilman teippejä, odottaa nyt teipattuna muun auton valmistumista...  :roll:

Poissa Jape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #565 : 31.08.09 - klo: 11.04 »
Muistaako joku minkä kokoiset putkiliittimet on Fluxin noparissa.
Brushless Stampede, E-Firestorm Flux

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #566 : 31.08.09 - klo: 14.22 »
Ne on 4mm.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Jape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #567 : 01.09.09 - klo: 15.54 »
Mitä vanteita ootte käyttänyt Firessä.
Liquidista löytyy http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=49348
mutta se on aika tyyris verrattuna vaikka Speden orkkis vanteisiin.
Brushless Stampede, E-Firestorm Flux

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #568 : 01.09.09 - klo: 16.00 »
Noitahan se ´´Savo´´ on käyttänyt ja kyllä noi varmasti kestää,itsellä on tuollaiset HPI:n omat 10 puolaset vanteet.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa crazy man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #569 : 06.09.09 - klo: 18.41 »
Tässä heräsi pieni kysymys,niin että saisiko e firesrtormin kääntyvyyttä paremmaksi vaihtamalla ohjaus servon?
[hpi-racing e-firestorm 10t flux]  [lrp 5300mah 2s lipo] [graupner ultramat 14] [traxxas stampede] [hong nor x-10e]