Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 328138 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #660 : 21.11.09 - klo: 17.29 »
joo ymmärsin mut kummalla saa enempi tehoja irti eli kummalla kulkee paremmin?kun hakusessa olisi joko firestone tai rustler ja rustlerissa ainakin menoa piisaa.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #661 : 21.11.09 - klo: 17.31 »
4600kV 3s
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #662 : 21.11.09 - klo: 17.40 »
joo ymmärsin mut kummalla saa enempi tehoja irti eli kummalla kulkee paremmin?kun hakusessa olisi joko firestone tai rustler ja rustlerissa ainakin menoa piisaa.

Itse kokeilin 5700kv 3s ja menoa oli kerrassaan ihan liikaa!! Ei pystyny kun reilulla puolella kaasulla ajelemaan (reilut 70km/h) ja siitä eteenpäin auto muuttuu hallitsemattomaksi lentokoneeksi...
4600kv motti jos 3s ajelee ja välityksillä tai radiolla säätelee sitten nopuden mieleisekseen.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #663 : 21.11.09 - klo: 18.15 »
luulin et 5700kv ei sais 3s lipol ajaa?

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #664 : 21.11.09 - klo: 18.27 »
luulin et 5700kv ei sais 3s lipol ajaa?
Niin ei virallisesti saakkaan...
Kesti ainakin itselläni n.10min kokeilun mutta tosin lämpiää kyllä motti ja nopari aika nopeasti kuumaksi ainakin vakio välityksillä.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #665 : 21.11.09 - klo: 18.45 »
joo eli menoa löytyy jos sitä tarvii.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #666 : 21.11.09 - klo: 19.01 »
Kyllä ainakin itsellä on piisannu 2s ihan hyvin vauhtia.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #667 : 21.11.09 - klo: 19.03 »
Onkos kukaan kokeillu asentaa prolinen sand paw renkaat näille orkkis mustille vanteille? Tarviiko siitä renkaan "huulesta" ottaa vähän pois? Kokeilin niitä vanteelle ja tuntuu että vähän olisi ahdasta eikä millään meinaa mennä tasaisesti vanteelle. Pyörittäessä näkyy että rengas vemppaa.

Ei ihme ettei meinaa istua.. Vanteen urat 5mm ja renkaan huuli on reilu 5mm. Eli saa vähän biltema dremelillä höylätä renkaista siivua.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #668 : 21.11.09 - klo: 19.10 »
okei,ainakin Pantherin Paddlet istu ihan hyvin niille hpi:n vakoitten vastaaville vanteille,missä tais olla 5x 2 puolaa...
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #669 : 21.11.09 - klo: 20.42 »
okei,ainakin Pantherin Paddlet istu ihan hyvin niille hpi:n vakoitten vastaaville vanteille,missä tais olla 5x 2 puolaa...
Niin ja nyt kun tarkemmin vielä katoin niin ongelma on vain toisessa renkaassa. Noh.. vähemmän pois hinkattavaa kun ei tartte kuin toisesta ottaa pois.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #670 : 22.11.09 - klo: 15.58 »
Nyt kun nykyinen koppa on sen verran repaleinen olisi tarkoitus ostaa uusia ja itse maalata. Kirkkaita DSX-2 koppia ei tunnu olevan missään myynnissä ja mietin tässä että mahtaako rustlerin tai t4:n koppa istua suoraan e-fireen?
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #671 : 22.11.09 - klo: 22.39 »
Kirkkaita DSX-2 koppia ei tunnu olevan missään myynnissä

Meinasitko tollasta?? Tuolta löytyy muutkin sopivat kopat. Wheelspinniltä ja myös Liquidista on tullu nykyään Firen varaosat hankittua, viimeksi tuli ohjaukseen osia ja MX-1 koppa...  :wink:

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #672 : 22.11.09 - klo: 23.30 »
Kirkkaita DSX-2 koppia ei tunnu olevan missään myynnissä

Meinasitko tollasta?? Tuolta löytyy muutkin sopivat kopat. Wheelspinniltä ja myös Liquidista on tullu nykyään Firen varaosat hankittua, viimeksi tuli ohjaukseen osia ja MX-1 koppa...  :wink:
DSX-1 kopat ei istu e-fireen. takakoritolppien pullistukset väärässä paikassa. wheelspinmodelsista taitaa tulla koplle aika kovat postit.
Liquidista tilaan myös kaikki osat.

Mutta silti kiinnostais se vxl:n koppa..

EDIT: http://www.rctech.net/forum/singapore-r-c-racers/273937-still-pissed-off-rc-shop.html

Tuolla katkeraa tarinaa nitro firen kopan käytöstä e-firen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 22.11.09 - klo: 23.40 kirjoittanut cjakyto »
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa mozze

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #673 : 23.11.09 - klo: 01.28 »
Ajo-ominaisuuksista viis.. Nyt on Monster energiaa Prolinen Masher renkaat alla  :evil:

Tulipa samalla ihan kokeilumielessä tilattua Losin koppa mikä maksoi huimat 11e mutta kyllä huomaa eron materiaalissa. Ohutta kuin paperi vaan eipä haittaa tuohon hintaan. Noita kun menee muutenkin kuin leipää  :laugh:


Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #674 : 23.11.09 - klo: 01.57 »
Toi lienii siis speed-t koppa vai?
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #675 : 23.11.09 - klo: 10.29 »
DSX-1 kopat ei istu e-fireen. takakoritolppien pullistukset väärässä paikassa. wheelspinmodelsista taitaa tulla koplle aika kovat postit.

Tuolla katkeraa tarinaa nitro firen kopan käytöstä e-firen kanssa.

Missasinko nyt jotain vai etkö kysynyt juuri tuota DSX-2 koppaa, jonka linkin laitoin ensimmäiseksi? Siellähän oikein mainitaan täydellinen sopivuus E-Fireen...?

Vähän paksua yleistää, ettei nirto-kopat sovi E-Fireen, kylläkin linkin takana puhutaan vain DSX-1 kopasta. Mulla löytyy parikin esimerkkiä nitroversion ihan kelvollisesta sopivuudesta, kopat MX-1 Hummer ja Dodge RAM...

EDIT: Niin ja Wheelspinniltä saa kamppeet kuluineen hieman Hobbylinnaa halvemmalla, hintataso sinänäsä siedettävä. Itse olen yleensä tilannut muutamaa kampetta kerrallaan, niin kulutkin hukkuvat loppusummaan.
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo: 10.52 kirjoittanut TomiKoo »

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #676 : 23.11.09 - klo: 11.21 »
Juu kysyin kysyin  :azn:
Katoin ton linkin "muut istuvat kopat" ja sitten sattui toi linkki silmään. Ittellä ei kokemusta nitrokopista.

Mitähän mä katoin sit kun olin näkevinäni että kopalle tulisi melkein kaksinkertainen hinta postikuluineen wheelspinistä.

No ei sit mitään. Mutta yhä.. Istuukohan noi rustlerin kopat? Ovat jotenkin hienomman näköiset kuin dsx-2:t
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa mozze

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #677 : 23.11.09 - klo: 18.15 »
Juu kysyin kysyin  :azn:
Katoin ton linkin "muut istuvat kopat" ja sitten sattui toi linkki silmään. Ittellä ei kokemusta nitrokopista.

Mitähän mä katoin sit kun olin näkevinäni että kopalle tulisi melkein kaksinkertainen hinta postikuluineen wheelspinistä.

No ei sit mitään. Mutta yhä.. Istuukohan noi rustlerin kopat? Ovat jotenkin hienomman näköiset kuin dsx-2:t

Nitrojen kopat sopii muuten mutta takajousitornit pitää puhkoa korin läpi. Takajousitornit ovat oikeastaan eniten rajoittava tekijä koppaa valitessa samasta kokoluokasta. Joitain sivuja taaksepäin pitäisi olla kuvakin minun yhdestä nitrokopasta mikä on siis dsx-1.

Toki melkein kaikki korit saa sopimaan kun nostaa korin kiinnikkeitä ylöspäin mutta se taas tuo omia ongelmia kovassa menossa jos kori on kovin korkealla. Muovi pääsee taittumaan ja kovista iskuista repeää helpommin kun mikään ei ota vastaan.

Tuo minun tämänhetkinen kori oli siis xxx-t malliin.
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo: 18.21 kirjoittanut mozze »

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #678 : 23.11.09 - klo: 18.19 »
Niin sitä tarkoitin että koppaan joutuu puhkomaan että saa mahtumaan kunnolla. Mistä ostit kopan kun noin halpa oli?
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #679 : 23.11.09 - klo: 19.34 »
Joo, nyt kun kurkkasin autoa tekstin luvun lomassa, niin vasta muistin. Eli onhan mulla pätkästy iskaritornin päistä palat pois. Eli säätövaraa on vain kaksi sisintä reikää ja sitten pyöristetty pää. Tuolla modilla sopii molemmat kopat ihan kivasti, eikä ole tarvinnut leikata. Tossa vanha MX-1 koppa ja tässä huono kuva Dodgesta...
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo: 23.15 kirjoittanut TomiKoo »

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #680 : 23.11.09 - klo: 21.24 »
dodgen kuvalinkki ei auennu..
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #681 : 23.11.09 - klo: 23.17 »
dodgen kuvalinkki ei auennu..

Sähellys korjattu...  :embarrassed:

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #682 : 27.11.09 - klo: 16.40 »
Noh.. Pitkän väännön jälkeen päädyin ostamaan kirkkaan DSX-2 kopan. Jestas!!! Tilasin viime viikon alkupuolella osia autoon liquidrc:stä ja keskiviikkona lähti matkaan. Oisin toivonut saavani osat ennen viikonloppua. Yleensä tullu viikossa postitusilmoituksesta. Nyt jo menny piuoltoista viikkoa postituksesta.  :sad:
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #683 : 27.11.09 - klo: 16.44 »
Paljonhan mahtaa olla castlen 4600kv mosan maximi kierrokset joita kone saisi valmistajan mukaan ottaa??Tuli mieleen,että hankin jonkun 3600kv mosan ja testata miten fire menee 4s:ällä ja säätimena MMM
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #684 : 27.11.09 - klo: 16.50 »
DEX410r

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #685 : 27.11.09 - klo: 16.53 »
Juu mutta maksimit,eli castlen mukaanhan ne 1/8 koneet 60000rpm,mutta paljonko nämä 1/10 koneet??Koska tuolla 4s MMM ja 4600kv yhdistelmällä mentäs johkin 70000rpm kohille,joten kestääkö kone tuota?Muutoin tulee kyllä kesympää konetta autoon...
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #686 : 27.11.09 - klo: 17.06 »
Niin no, ajattelin että kun tuo taulukko on tehty vain 3ässään asti tuolle mosalle...
http://www.castlecreations.com/support/max_tuning_guide-pg2.html
Itellä on 7700kv kone ja se ei enää kestä 3s. Mutta enpä tiiä, spekuloin vain.
DEX410r

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #687 : 27.11.09 - klo: 17.08 »
Juu,tuolla näytti olevan,että 5700kv mosa kestää ainakin jonkin verran ajoa 3s,joten luuli tuon 4600kv mosan sitten kestävän 4s tehot muutaman vedon ajan....
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #688 : 27.11.09 - klo: 17.10 »
Hups oli muuten väärä linkki edellisessä ->
http://www.castlecreations.com/support/documents/speed_and_gearing_chart.pdf

E: tuollahan se näköjään oli suositelty 4600 ja 3s
DEX410r

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #689 : 27.11.09 - klo: 17.19 »
Juu mutta tuolla oli,että 5700 mosaa voi käyttää 3s akulla,jolla se kiertäisi sen 63k rpm ja 4600kv mosa ja 4s kiertää n.67k rpm joten muutaman vedon voisi testata,kunhan tulisi edes 1 kuiva päivä...
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products