Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 328126 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #720 : 24.12.09 - klo: 02.26 »
Ja sit kun tulee insipraatio niin meet tämän keskustelun neljännelle sivulle ja teet ton Janezkin mod1 konversion autoon. Itsellä pinjoni 20t ja spurri 40t. Eli pinjoni pyörähtää 2 kertaa kun spurri kerran. MM kädenlämpöinen jos sitäkään, samoin moottori mallia kiinalainen 36-60-07L 3500kV.
Toki tulossa 16 ja 11 hampaiset kun toi 3s 5000mAh 30C/40C taisi lähteä tilaukseen hobbycitystä.

Mitä toi tarkoittaa toi mod1? Onko sillä jotain tekemistä moottorin akselin paksuuden kanssa? Jos pinjoni on mod 0.8, sopiiko se tohon flux moottoriin?
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #721 : 24.12.09 - klo: 09.43 »
Ei hitto näitä kysymyksiä tulee vaan lisää ja lisää. Sori. Täytyy päästä äkkiä johonki, missä tapais muita harrastajia. Muuten tulee nivelhiertymä tästä naputtelusta ja silmät pullahtaa ulos ruudun tuijottelusta.

Eipä muuta, kun paikallisen rc-radan varteen kattelemaan kulkua ja ennakkoluulottomasti jututtamaan kuskeja. Ei ne purematta niele...  :wink:

Mikä olis hyvä rata nähdä noita krossi-/stadiumtruck autoja pääkaupunkiseudulla? Ja siis niiden kuskeja. Jos olen oikein ymmärtänyt on pääkaupunkiseudulla myös joku sisärata. Kuinka paljon jengi tykkää talvella ajaa sisällä? Noista modausohjeiden ja ajatusten määrästä voisin ainakin päätellä, että iso osa ihmisistä ajelee ulkona kesät talvet. Mikä on aivan oikein. Mutta sisäratakin on varmaan tervetullutta vaihtelua? Jos siis sellaista on...

Tuohon paras paikka tässä vaiheessa vuotta lienee Espoon Ulappatorin sisärata. Veikkaan, että esim välipäivinä siellä löytyy porukkaa ajamassa. Kalusto on pääosin 2WD ja 4WD krosseja sekä CORR-autoja, joskus myös Trukkeja. Myöskin kisoja on mielenkiintoista käydä seuraamassa, seuraavat taitaa olla 9.1.2010!

Kattele radan topikista sekä PKSRCA:n sivuilta, milloin paikalle kannattaa mennä, ota oma auto mukaan, maksa päivämaksu, laita auto ajokuntoon ja kattele sopiva hetki mennä ajamaan! Siitä se lähtee ja kun reippaasti vaan kyselee, saa varmasti paljon hyviä vinkkejä!

Tomi

PS: Jotta ei menis ihan offtopikiksi, niin Fire on nyt uhrattu uuden HPI Blitzin varaosiksi! Yllättävän moni palikka oli ihan suoraan sopiva!

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #722 : 24.12.09 - klo: 09.58 »
Kiitos tiedosta, minäpä katson ja tulen. Oma auto ei ole vielä tullut, mikä on raastavaa tässä vaiheessa. Mutta eihän se estä paikalle menoa ja fiiliksen haistelua. Mä olin pitkään kahden vaiheilla ite ton Blitzin ja Firestormin kanssa. Noi Shortcourse autot on makeen näkösiä ja ilmeisen hauskoja ajaa. Mutta päädyin lopulta Fireen. Jotenki ku ei oo ollu autoa yli viiteentoista vuoteen, niin tuntu varmemmalta alottaa itselle tutumman näköisellä automallilla.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #723 : 24.12.09 - klo: 21.43 »
Mä olin pitkään kahden vaiheilla ite ton Blitzin ja Firestormin kanssa. Noi Shortcourse autot on makeen näkösiä ja ilmeisen hauskoja ajaa. Mutta päädyin lopulta Fireen. Jotenki ku ei oo ollu autoa yli viiteentoista vuoteen, niin tuntu varmemmalta alottaa itselle tutumman näköisellä automallilla.

Ihan hyvän valinnan teit. Tuntuvat olevan ihan eri autoja, vaikka periaatteessa samoja ovatkin. Fire on oikein mainio peli yleiseen ajeluun sisällä ja ulkona. Onhan tässä myös ratapotentiaalia, kun jaksaa alustaa hieroa. Ja kestävähän tuo on, kuin mikä! Ei meinaa saada ajamalla rikki.

Mulla Fire jää Blitzin tulon myötä oikeastaan skeittirampilla pomppimiseen ja laparenkailla bashailuun. Tuossa viime kesältä vähän laparengasbashailua todisteeksi, että kyllä kestää!  :cool:

Tomi

PS: Olihan Fire mullakin eka auto piiiitkän tauon jälkeen. Vajaa vuosi sitten helmikuussa ostin auton kaverilta käytettynä ja siitä homma lähti karkaamaan käsistä. Heti alkuun kun vaan olis tajunnu mennä radalle koittamaan, niin olisi ollut paljon enemmän mielenkiintoa koko hommassa.

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #724 : 25.12.09 - klo: 02.41 »
Tuossa viime kesältä vähän laparengasbashailua todisteeksi, että kyllä kestää!  :cool:

Tomi


Mikä sulla oli tossa toi auton setuppi? Olipahan huikean näköistä menoa nimittäin. Auto näytti vaan niin sulavan tehokkaalta.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #725 : 25.12.09 - klo: 12.17 »
Mikä sulla oli tossa toi auton setuppi? Olipahan huikean näköistä menoa nimittäin. Auto näytti vaan niin sulavan tehokkaalta.

Setuppina oli GM 7,5T sensorillinen kone, Team Orion nopari sekä 5Ah / 35C 2S akut. Ohjauksessa oli Savöx 10kg digiservo. Pieni lisäpuntti oli tuossakin hommassa avuksi, oliskohan ollu 60g jaettuna ympäri autoa. Ja alusta oli melko jäykkänä, olisko ollu 50W öljyä ja orkkis jouset käännettynä. Diffissä oli 7000 öljyt ja takatukivarret oli käännettynä. Noilla eväin auton sai keulimaan suoraan ja tarvittaessa myös kääntymään!

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #726 : 26.12.09 - klo: 02.17 »
Ootko sä tai joku muu keksiny jonkun ratkasun tohon rattaiston ulostulojen kulumiseen? Toimiiko sellaset kumitulpat oikeesti?

X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #727 : 26.12.09 - klo: 08.40 »
Ootko sä tai joku muu keksiny jonkun ratkasun tohon rattaiston ulostulojen kulumiseen? Toimiiko sellaset kumitulpat oikeesti?

Itte en ole jaksanu ressata niiden kulumisesta. Vaihdan uusiin, kun kuluu riittävästi. Vasta toiset menossa, joten kustannus ei ole ollut kauhea.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #728 : 26.12.09 - klo: 13.40 »
Ja sit kun tulee insipraatio niin meet tämän keskustelun neljännelle sivulle ja teet ton Janezkin mod1 konversion autoon. Itsellä pinjoni 20t ja spurri 40t. Eli pinjoni pyörähtää 2 kertaa kun spurri kerran. MM kädenlämpöinen jos sitäkään, samoin moottori mallia kiinalainen 36-60-07L 3500kV.
Toki tulossa 16 ja 11 hampaiset kun toi 3s 5000mAh 30C/40C taisi lähteä tilaukseen hobbycitystä.

Mitä toi tarkoittaa toi mod1? Onko sillä jotain tekemistä moottorin akselin paksuuden kanssa? Jos pinjoni on mod 0.8, sopiiko se tohon flux moottoriin?
Moduuli kertoo hampaan koosta. eli mitä suurempi moduuli niin isommat hampaat. Joku voi sitten korjata väärät termit :roll: mod1 ei taida löytyä muuta kuin 5mm akselille posilukien kershaw designin spesiaali pinjoneita jotka maksavat maltaita. 0.8 mod taitaa löytä sekä 3.2mm ja 5mm akselille. Siinä tapauksessa pitää käyttää nitro firen spurria. Joutuu jollain shimmaamaan että saa spurrin ja pinjonin linjaan. Itse käytin tähän modiin rustler/stampede liukulaakereita.
« Viimeksi muokattu: 26.12.09 - klo: 13.44 kirjoittanut cjakyto »
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #729 : 27.12.09 - klo: 01.39 »
Ootko sä tai joku muu keksiny jonkun ratkasun tohon rattaiston ulostulojen kulumiseen? Toimiiko sellaset kumitulpat oikeesti?

Itte en ole jaksanu ressata niiden kulumisesta. Vaihdan uusiin, kun kuluu riittävästi. Vasta toiset menossa, joten kustannus ei ole ollut kauhea.

Tottapa tuokin kyllä. Ei näyttäny olevan kovin kallis osa.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #730 : 27.12.09 - klo: 01.45 »

Moduuli kertoo hampaan koosta. eli mitä suurempi moduuli niin isommat hampaat. Joku voi sitten korjata väärät termit :roll: mod1 ei taida löytyä muuta kuin 5mm akselille posilukien kershaw designin spesiaali pinjoneita jotka maksavat maltaita. 0.8 mod taitaa löytä sekä 3.2mm ja 5mm akselille. Siinä tapauksessa pitää käyttää nitro firen spurria. Joutuu jollain shimmaamaan että saa spurrin ja pinjonin linjaan. Itse käytin tähän modiin rustler/stampede liukulaakereita.

Kiitti selvennyksestä. Täytyy palata tuohon ku auto on käsissä ja konversio kutsuu. Aattelin huomenna mennä Rajatorpalle kattomaan meininkejä, vaikka taitaa olla kai mattoautohommaa enimmäkseen? Ja sit Espoon RC-Centeriin ma tai ti, vai miten se nyt olikaan auki. No kuiteski tuun käymään mestoilla, ku täällä kerran kehotetaan olemaan rohkea ja tulemaan paikalle ja muuta...
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa juhza

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #731 : 29.12.09 - klo: 18.54 »
Ootko sä tai joku muu keksiny jonkun ratkasun tohon rattaiston ulostulojen kulumiseen? Toimiiko sellaset kumitulpat oikeesti?

Itte en ole jaksanu ressata niiden kulumisesta. Vaihdan uusiin, kun kuluu riittävästi. Vasta toiset menossa, joten kustannus ei ole ollut kauhea.

Tottapa tuokin kyllä. Ei näyttäny olevan kovin kallis osa.
Ittellä oli tuohon tarkotukseen suunnitellut kumitötsöt noiden diffin ulostulojen päällä. Ei oikeen tahtoneet pysyä paikoillaan. Nappasin sitten pois eikä noi oo suuremmin kulunu tän vajaa vuoden aikana.

En tiiä onko sulla ollu mietteissä mutta takatukivarret kannattaa kääntää toisinpäin. Parantaa ajettavuutta ja mun mielestä näyttää vähän fiksummalle :). Iskarien yläkiinnikkeisiin joutuu pientä modausta tekemään jollain kumiputken palasilla tai jollain, mutta se ei ole iso homma.

Josko sitä taas kävis parit akut ajelemassa laparenkailla. Saa nähdä mitä hajoaa, eilen meni edestä vanttiruuvi solmuun :D.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #732 : 31.12.09 - klo: 01.18 »
 :laugh: :laugh: :laugh: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :lol: :lol: :lol: :afro: :afro: :afro: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Hahhahahaaa. Fire tuli vihdoin ja viimein. Tai oikeastaan nopeammin kuin ajattelin, mutta odotus on ollu kova. Vielä menee varmaan muutama päivä, että pääsee ajamaan, mutta RC-maailma on ottanut syliinsä joka tapauksessa.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #733 : 31.12.09 - klo: 19.46 »
:laugh: :laugh: :laugh: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :lol: :lol: :lol: :afro: :afro: :afro: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Hahhahahaaa. Fire tuli vihdoin ja viimein. Tai oikeastaan nopeammin kuin ajattelin, mutta odotus on ollu kova. Vielä menee varmaan muutama päivä, että pääsee ajamaan, mutta RC-maailma on ottanut syliinsä joka tapauksessa.
Tervetuloa vaan RC-maailmaan!
Voin melkein vannoa että se vie miehen kuin miehen mennessään...  :p
Mutta en ainakaan itse ole katunut hetkeäkään!
Ja se tunne kun uusi auto on räpylöissä,se on sanoin kuvaamatonta.
Itsekkin pari e-firestorm fluxia omistaneena voin sanoa että ei huono hankinta ollenkaan.
Sitä vaan aina nälkä kasvaa syödessä...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa juhza

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #734 : 01.01.10 - klo: 13.54 »
Juu e-fire kyllä hyvä valinta ensiautoksi, kokemuksesta voin sanoa. Sääliä ei kyllä tarvii tuntea kun tolla ajelee, on se sen verran kestävä pirssi. Että samantein vaan hana pohjaan ja hyppyjä kohti!
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #735 : 01.01.10 - klo: 16.04 »
Kompaan edellisiä. Saas nähdä alkaako paukkua osat kunhan kiinan maalta tuloo 3s pakka  :grin:
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #736 : 04.01.10 - klo: 18.14 »
Ostin 18 hampaisen pinionin tänään ja kun sovitin autoon, niin se vähän fjongaa kun pyörittää moottoria. Onkohan vika minussa? Onko pinionin kiinnitykseen/ruuvin kiristykseen joku tapa miten se pitäis tehdä? Ostin siis hobbylinnasta 48p 18t rc-edit -merkkisen pinionin ja kerroin ostaessani, että mulla on toi firestorm flux. Se ruuvin reikä tulee tossa uudessa rattaassa aika lähelle moottorin akselin päätä. Akselin pää näkyy kun kattoo reiästä läpi. Alkuperäisen HPIn 20-hampaisen sain kyllä suoraan kiinni. Se on kuitenkin jännä juttu, että mukana tullut pinioni on selkeästi kapeampi spurria.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #737 : 04.01.10 - klo: 20.28 »
Pinjoneiden hampaissa ja leveyksissä on paljon eroja, täytyy vaan katella sopivia kun sattuu kohalle. Itelläkin sattunu pari pinjonia, jotka ei toiseen kohtaan sovi millään, vaikka ovatkin oikealla hammasluvulla.

Voiskohan olla, että sulla meni ihan hitusen liian kireälle, jolloin pieni spurrin soikeus tms tuntuu jurraamisena. Korjauksena katso, että välys on vähintään riittävä spurrin joka kohdassa. Onnistuu ainakin itsellä parhaiten, kun opettelee "näppituntumalla" välyksen säädön. Eli että pinjonin hampaat on selvästi spurrin hampaiden väleissä, mutta tuntuu vaimea napse välyksen merkiksi. Kun välystä on sopivasti spurrin joka kohdassa, pitäis toimia!

Tomi

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #738 : 04.01.10 - klo: 20.37 »
Joo mä huomasin sen kyllä, että vakiopinjonilla jurrausta tuntu hieman jos puristin pinjonin liian lähelle spurria. Mutta ton toisen pinjonin kanssa on se ongelma, että se pyörii niinku vähän kierossa. Eli kun kattoo autoa kohtisuoraan takaapäin pinjoni "fjongaa" vaikkei olis edes kiinni spurrissa. Kuinka tiukalle se pinjonin pieni kuusiokoloruuvi on tarkoitus vääntää?

Lisäksi vakiopinjonissa on vaan yks reikä pikkuruuville, mutta tossa uudessa on kaks. Tosin pakkauksessa tuli vain yksi ruuvi ja muutenkin siinä moottorin akselissa on vain toisella puolella se koneistettu tasainen kohta jota vasten pinjoni kiristetään. Ehkä pitää hoitaa lisää rattaita vaan...
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #739 : 04.01.10 - klo: 20.46 »
Vaikea sanoa, ei ole ollut tuollaista ongelmaa koskaan. Mulla olevat pinjonit on yhdellä ruuvilla, joka kiristetään tasaisen uran kohdalle aika tiukkaan, ehkä jopa lukitetipan kanssa. Pääsetkö keskiviikkona iltapäivästä Ulappatorille? Meinasin ulkoiluttaa autoja 14 alkaen ja voidaan kurkata tätäkin probleemaa livenä...

Tomi

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #740 : 05.01.10 - klo: 00.18 »
No hienoa. Tulen sinne. Eli se oli jossain Kivenlahdessa? Olihan sinne toi osoite tuolla. Navigaattori löytää.

Kävin äsken ottamassa ensimmäiset lyhyet tyypit tosta autosta. Ei tartte meikäläisen taidoilla heti lähteä tehoa lisäämään näköjään. Mutta oli AIVAN P*******N HAUSKAA. Naureskelin yksikseni tuolla Akatemian aulassa kun maton kohdalla paino kaasua ekan kerran ja auto hyppäs melkein naamalle. Mulla on toistaiseksi vain tollanen vakioradio 27Mhz, mutta tulossa on parempi. Toivottavasti pääsis ees ihan vähän kokeilee tuol ulappatorilla.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #741 : 05.01.10 - klo: 18.51 »
Käväisin tänään ensimmäistä kertaa Ulappatorilla ajamassa yhen akullisen. Ratahan oli aivan mahtava. Respectiä vaan rakentajille. Jos tarttee talkooapua niin viestiä vaan. Ensimmäinen askel mulle taitaa olla nyt kerhon jäseneks liittyminen ja kausikortin hommaaminen. En ehtinyt olemaan kovin pitkään, joten ei Tomin kanssa törmätty, mutta varmaan satutaan jossain vaiheessa samaan aikaan radalle.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #742 : 05.01.10 - klo: 20.20 »
Käväisin tänään ensimmäistä kertaa Ulappatorilla ajamassa yhen akullisen. Ratahan oli aivan mahtava. Respectiä vaan rakentajille. Jos tarttee talkooapua niin viestiä vaan. Ensimmäinen askel mulle taitaa olla nyt kerhon jäseneks liittyminen ja kausikortin hommaaminen. En ehtinyt olemaan kovin pitkään, joten ei Tomin kanssa törmätty, mutta varmaan satutaan jossain vaiheessa samaan aikaan radalle.

Juu ei törmätty, koska tänään on tiistai ja olen menossa vasta huomenna 14 aikaan. Mutta tule silloin uudelleen?! Hoituu samalla nuo pakolliset kuviot kuntoon!


Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #743 : 06.01.10 - klo: 02.10 »
Ahh... totta! Olin päivissä sekaisin. Joo voisin tulla ja hoitaa maksupuolenkin kuntoon. En oo ihan 100% varma, että pääsenkö huomenna. on vähän muuttohommia, mutta tulen jos suinkin pääsen. Jos ei mua näy niin sit joku toinen päivä. Mutta kuten sanottu oli aivan mahtavaa!
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #744 : 06.01.10 - klo: 02.32 »

Kyllä voin sanoa että 2s ja 5700kV moottori niin huuli pyöreenä saat ajaa. Etutassut taivasta kohden jos vain pitoja on.
Pienempi pinjoni kannattaa hankkia kun toi 5700kV käy kuumana noilla vakiovälityksillä.

Korjatkoot viisaammat jos muistan väärin että fluxissa on kanssa 20 hampainen pinjoni niin kuin harjallisessa versiossa (Ellei sit vanhempaa e-fire jossa 19 piikkinen). Ehkä joku 17-18 voisi olla mukavempi.



Mites toi pinjonihomma nyt menikään moottorin kuumuuden kannalta. Eli kuumeneeks moottori vähemmän jos on pienempi pinjoni? Joku sano, että kuumenee enemmän ku käy kovemmilla kierroksilla? Onko tietoa? Huomasin, että tuolla 20 piikkisellä kyllä kuumenee vaikka en ajanut kuin noin puolella kaasulla melkein koko akullisen...
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #745 : 06.01.10 - klo: 07.05 »
Mites toi pinjonihomma nyt menikään moottorin kuumuuden kannalta. Eli kuumeneeks moottori vähemmän jos on pienempi pinjoni? Joku sano, että kuumenee enemmän ku käy kovemmilla kierroksilla? Onko tietoa? Huomasin, että tuolla 20 piikkisellä kyllä kuumenee vaikka en ajanut kuin noin puolella kaasulla melkein koko akullisen...
Joo sillon käy yleensä viileämpänä jos on pienempi pinjoni. Tuon olen kuullut joskus itsekkin että liian pienellä pinjonilla voi myös lämmetä,tosin siihen en ole itse ikinä törmännyt.
Siihen voi varautua että tuo e-fire fluxin vakiopannu käy melko kuumana aina.On sellainen vaan ominaisuuksiltaan.Ja varsinkin sisällä/kesällä kannattaa vähän seurailla sitä ettei kärähdä.
Karkea sääntö on että jos ei siedä 2s pitää sormea moottorin kupeessa niin alkaa olla jo liian kuuma.Toki riippuu paljon moottoristakin mutta kuitenkin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #747 : 06.01.10 - klo: 15.05 »
Jäähdytys siilistä ei ole omakohtaista kokemusta mutta kyllä ainakin itse pärjäsin tuolla autolla(vakiona) niiden lämpöjen kanssa.
Vähän kun kattoo ettei ihan helteellä aja ja antaa vähän jäähtyä akkujen välillä niin ei ollut ongelmia.
Kuumaksihan se motti menee mutta ei se ihan pienestä säikähdä.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #748 : 06.01.10 - klo: 21.50 »
Kantsisko hommaa joku heat sink eli jäähdytyssiili? Olisko toi hyvä?

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=1386

Tai toi:

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=4949

Juu ei se varmaan pahaa sille tee. Tosin en tiiä mahtuuko se sinne muovisen moottorisuojan alle. Tosin modaamalla ainakin.

E: Flightmax 3S 5000mAh 30C/40C saapui parisen päivää takaperin. Se istuu justiinsa akkukoteloon. Talvisuojaukset kun akulle tekee niin varmaan saa vähän dremelillä avartamaan akkukoteloa. Ja piuhoja varten joutuu tekemään pienen hahlon. Nyt ainakin riittää akulla purkuvirtaa jos tulee jossain vaiheessa laitettua autoon jotain jytympää ja vääntävämpää settiä  :roll:

Nyt vielä odotellaan että keli vähän lämpiää että viittii mennä pihalle seisoskelemaan. Välitykset 40/11. Pinjoni sen verran pieni että moottorilevystä joutuu dremelillä jatkamaan niitä soikkoreikiä. 3500kV:lla pitäisi mennä sen n.85km/h laskurin mukaan. 16 piikkisellä n.120km/h missä ei mitään järkeä enää  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo: 07.39 kirjoittanut cjakyto »
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #749 : 10.01.10 - klo: 23.11 »
Hommasin jäähdytyssiilin ja nyt pitäis saada se jotenki mahtumaan ton moottorin suojan alle. Pitäis kai duunaa uus vähän väljempi. Huomasin myös että oikean takapyörän akseli on vähän vino ja pyörä pyöriin sen vuoksi epätasaisesti. Mutta uus akseli on myös tulossa.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z