Kirjoittaja Aihe: Sopiva kolvi kaapelien ja liitinten juottamiseen?  (Luettu 18095 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sopiva kolvi kaapelien ja liitinten juottamiseen?
« Vastaus #30 : 17.02.14 - klo: 20.00 »
Mä tilasin kans sen hobbywingin juotosaseman. En huomannu muita kärkiä kuin sen kynäkärjen, vai löytyykö sieltä kääntönä lattakärki? Mulla oli kyllä tuskaa juottaa isoja johtoja sillä asemalla. Tosin tina ei ole edes anttilasta, muistaakseni motonetin halvinta.
Tuo kolvi millä kolvailin on itseasiassa joku kymmenen euron härpäke mistä lie, siinä on mukana kaksi kärkeä joista kynäkärjellä ei ollut mitään asiaa edes yrittää juottaa noita paksumpia johtoja, vaikka lattakärjellä homma oli ihan ok. Kolvin osto on siis itse asiassa vielä auki, koska sain sen tuolla halppiksella tehtyä. Jos joskus tulevaisuudessa kolvin ostan, niin kyllä se tulee olemaan 80W+ Weller tai vastaava.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa maqqaRa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sopiva kolvi kaapelien ja liitinten juottamiseen?
« Vastaus #31 : 30.03.14 - klo: 20.08 »
Ostin motonetistä edukkaan kolvin. Sanokaas viisaammat mitä tarkoittaa, kun paketissa lukee että tulisi käyttää vain tinaa, jossa on juotosneste mukana? Helpottaako neste vain juottamista vai liittyykö oikeasti kolvin ominaisuuksiin?
MAN TG 410 A 6x6, Savage Flux (X)XL ja lentäviä

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sopiva kolvi kaapelien ja liitinten juottamiseen?
« Vastaus #32 : 30.03.14 - klo: 21.34 »
Juoksute helpottaa juottamista sekä suojaa juotettavan pinnan ja kolvin kärkeä hapettumiselta.