Tervehdys laudalle! Uusi RC-nörtti ilmoittautuu kahinoihin :-)
Ja ensimmäisenä n00b-kyssärinä lisää cut-off asiaa....
Mulla on (Janezkin ja hekekorten vanhassa) E-Maxxissa Lehner 1940 -moottori ja MGM 12018-3 Expert -nopari (v. 3.22), jossa ei voi muuttaa cut-off jännitettä. Sen pitäisi olla defaulttina 3.2V. Akun tyhjentymisen indikaattoriksi on konffattu UNICARDilla "slow down", eli auton suorituskyky tippuu huomattavasti rajan tullessa vastaan.
Kun mittaan iChargerilla Flightmax 6s 5000mAh akun heti auton hidastumisen jälkeen (5-10 minuuttia raakaa ajoa riittää), kaikki kennot näyttää 3,99V tai 4,00V. Mistähän tää voisi johtua? Aika pitkä matka vielä tuohon 3.2V rajaan.
MGM:n edustaja epäili huonosti kolvattuja Deans-liittimiä, mikä varmaan on mahdollista, sillä kolvaustaitoni ei ole kummoiset. Laturi ei kuitenkaan herjaa mitään, joten ei se liitos ihan kylmä voi olla.
Vinkkejä miten asiaa voisi tutkia? Ja jos jotakuta pääkaupunkiseutulaista kiinnostaa, niin mulla olisi näköjään kaksi akkua uudelleen kolvattavana kohtuullista korvausta vastaan :-)