Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Volvospede

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 42
61
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 21.09.15 - klo: 23.12 »
. Jos vaan pito saadaan edes hieman vastaamaan krossia, eli menee sladissa, puskee jne.

Kokeile mun säätämää autoa niin se tekee just tolleen ja todennäköisesti yhtä aikaa ja kokoajan...
Kaikilla renkailla ja alustoilla..!

62
Tulokset / Vs: Tattis Syyskunkku -kilpailun lopputulokset
« : 14.09.15 - klo: 08.57 »
Hyvät skabat oli. Rentoa meininkiä ja järjestelyt toimi loistavasti. Kiitos kanssa kilpailijoille päivästä. Hyvää vääntöä oli. Iso kiitos Tervolle mekkauksesta!

Ole hyvä vaan ja onnea voitosta! Oli ihan jännä seurata gt8 ajoja ja lainaksi saatu sekkari helpotti kummasti tankkivälin seuraamista..!  :grin:

SC:llä oli kyllä hauska ajaa asfaltilla vaikkei tekniikka ihan pelannutkaan halutulla tavalla. Enempi treeniä ja testiä jos meinaa ajaa noin erilaista rataa kuin normaalisti!

63
Saako äänestää kahdesti jos ajaa molemmat luokat? :-)

64
Ja tuolla systeemillä pääsee nopeasti kotiinkin.
Jerzi

Entä jos on jäänyt kotiin kisapäivänä, mihin tuo silloin vaikuttaa?

65
Kolmen peräkkäisen kierroksen tapa vaan antaa enemmän anteeksi ja oo meno oli ainakin kesällä leppoisampaa kuin perinteisellä formaatilla ja saatiin ajaa enemmän mies miestä vastaan kilpailua.

Mitä enemmän aika-ajoformaatti "antaa anteeksi" ei mielestäni ole pelkästään hyvä asia. Voit ajaa paalulle vaikka auto tai kuski ei kestä ku pari minuuttia kasassa.. sähköt voi savuta joka lähdössä mutta ei haittaa tuloshan saatiin jo kolmesta läpistä. Auto katolleen katsomon alle, veneen kylkeen tai metriseen heinikkoon kadotukseen jokaisessa aika-ajossa, mut ei haittaa.  eli formaatti sallii koheltamista, yliyrittämistä ja suosii riskinottoa.. ja kuitekin finaaleissa kaikki edellä mainittu on pahasta lopputuloksen kannalta? Miksi siis kannustaa siihen aika-ajoissa?

Samalla estyy aika-ajoissa 3 kierroksen välein tapahtuva mahdollinen kamikazesyöksy...

Ponderilinjan sijoitus voisi olla säännöissä semmoinen, ettei kamikaze systeemiä voi hyödyntää missään vaiheessa kisaa. Muutamassa kesäsarjan radassa oli erittäin hyvin kamikaze keijoilua suosiva linjan paikka. Eikä aiempien talvien kisoissakaan ennen näkemätöntä.

66
Kolmen läpin bässäys formaatti on ihan persiö. Ei sinänsä vaikuta mun ajamisiin tai ajamattomuuksiin, mutta ei siinä silti mitään järkeä ole jos ajatellaan miten kisassa pitäis ajaa. Koko kesähän tuota on jo kokeiltu ja nyt pitäius kokeilla koko talvi? Mitä talven tulevassa kokeilussa ilmenee mitä kesällä ei jo nähty?

67
Onroad SC on kyl sen verran kiinnostava kokeilu että pitää koittaa päästä paikalle  :cool:
ilman muuta ajamaan ja houkuttelehhan muitakin turun nopeita mukaan!

68
Hyvä päätös jyryltä! Osallistun sc luokkaan.

69
Mulla on ollu 3 eri 1/8 sähkö comboa.

1. Castle mmp + 2200kv kone, joka tuli sc8e assossa vakiona. Toimi siinä hienosti, tehoa oli hyvin, tuntuma kelpas mulle ja ei kuumentunu. Siirsin ne sitten teknon patterikasiin ja noparin lämpöongelmat alkoi, varmaan siksi koska pienen korin alla jäähdytys ei pelannu samalla tavalla kuin sc autossa. Siirsin noparin hyllyyn ja moottorikin hajosi lopulta kun magneetit irtos roottorista.

2. Sky RC Toro + 2250 truggy 6-pole. Tuntuma jälleen hyvä vaikkei sensoria, tehoa sairaasti ja kävi viileänä. Ekassa moottorissa joku valmistusvika, mutta takuuseen saatiin uutta jolla ajettiin koko kesä. Nyt kyseinen kombo on ollut varalla.

3. Hobbywing 1/8 150A säädin + 2200kv kone. Tuntuma hitaassa vauhdissa ehkä parempi kuin edellisissä, muttei mitään merkitystä koska niin hitaasti ei radalla ajeta. Tehoa tarpeeks ettei kukaan tuu ohi pääsuoralla, iso pinion eikä lämpöongelmia. Tällä on nyt ajettu koko kesä.

2. ja 3. ei oo missään paremmuusjärjestyksessä vaikka hw on nyt paikallaan, mulla oli keväällä kaks autoa ja kun myin sen missä oli sky rc kiinni, niin se jäi varalle. Loppukesästä vois vaikka kokeilla vaihtaa ton paketin vielä ja testaa huomaako eroa. Uskon ettei vaikuta mun ajossa.

Jukalta tuli hyviä vinkkejä jo noihin asennuksiin ja yks mitä voi vielä funtsailla jos lämpöongelmia tulee, on jarrujen teho ja jarrujen käyttö yleisesti. Itellä jarruteho on melko alhaalla ja sit mä käytän kans jarrua aika vähän. Tehokkaat jarrut tekee paljon lämpöä ja jos niitä kayttää vielä rajusti niin ongelmia voi tulla. Ja yleensä silleen smuutisti ajamalla pääsee kovempaa kuin repimällä ja jarraamalla täysiä..




70
Joo kiitokset vaan minukin puolesta jyväskylän pienelle mutta sitäkin tehokkaammalle kisaorganisaatiolle, hyvät kisat järkkäsitte. Buffetti pelas, afterpartyt toimi siihen asti kunnes nukkumatti tuli ja kaikin puolin mukava reissu.

Kisat meni omalta osalta kivasti, tietty harjotella ois voinu aina enemmänkin mutta ehtihän sitä näinkin. Radan saviosuudet oli mahtavat, pitoa juuri sopivasti nelkku SC:lle. Kaakelillakin oli kiva luistella se yks mutka. Ne turffit olikin sitten jotain muuta ja mielestäni saisitte radasta satakertaa paremman kun vihreää olisi vain välialueilla. Pahoittelut silti paikanpäällä annetusta palautteestani joka oli ihan keijoa.  :grin:

Loppua kohti hyndätkin alkoi sujumaan ja hyviä vääntöjä oli sijoituksista. Juuso jo mainitsikin kun vikassa finaalissa väännettiin kierrostolkulla kuutossijasta ilman kolareita / hölmöilyjä ja kyllä täytyy sanoa että harvoin on joutunu noin montaa kertaa yrittämään ohi kenestäkään, niin hienosti juuso puollusti sijoitustaan eikä tehnyt virheitä. Tommonen ajo on parasta mitä rc autoilu mulle voi tarjota, ihan sama ajetaanko siinä voitosta vai vikasta sijasta mutta tasaväkisesti ja reilusti kun väännetään ja eroa ei oo autonkaan mittaa välillä niin se vaan on niin siistiä!

Kausi saatiin päätökseen sarjan osalta ja tyytyväinen pitää olla. Aina pääs a-finaaliin ja joskus sai ajaa kärjessäkin, vaikke se maaliin asti kestänytkään..!  Ens kesänä lujempaa, ellei jo talvella!

Kiitokset tuesta Hobby Factorylle ja Team Durangolle! Ja tietysti reiluille kilpakumppaneille!


71
Lisäätkö mut miro sinne nelkku SC luokkaan... meni tuo ilmoittautumisaika ohi ostosteeveetä katellessa.  :afro:

72
Tulokset / Vs: 1:8 Buggy Nordic Championship 2015 results
« : 06.08.15 - klo: 11.01 »
Hienot kisat oli, rata oli mainio, järjestelyt pelas ja burgerit oli superhyviä!
Ei tarvinnu ku ajaa kovaa ja nauttia!

Patterikasissa oli kyllä kovaa ja tasaista vääntöä, A-finaalipaikka oli tiukassa. No kymppiruutuun pääsin kuitenkin ja siitähän ei ole kuin suunta ylöspäin! Eka finaali jäi ajamatta kun irtos moottorin johto, mutta seuraavat kulki hyvin ja ajat ja pestläpit parani kokoajan. Lopputulos kuudes, tyytyväinen pitää olla. Ja tosi hyvää "taistelua" monien kuskien kanssa, reilua mutta kovaa vääntöä sijoituksista.

Onnittelut voittajille ja lisää treeniä muille!  :grin:


73
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 23.07.15 - klo: 13.51 »
Ollaanko me jo sisäkaudessa lol

Ajatko sä kumpaa SC luokkaa, sisällä vai ulkona? Vai 10 krossia? polttista? patterikasia?  :grin:

74
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 23.07.15 - klo: 13.18 »
Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen, niin ensi talvena on mielenkiintoista nähdä miteen pienemmillä sisäradoilla vanha ja uusi Dura toimivat. Painossa eroa hurjat kilon verran!

Uudella kontti soi kovemmin ja vanhat taitaa siirtyä eläkkeelle pikkuhiljaa jokatapauksessa.

75
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 23.07.15 - klo: 12.27 »
Mun mielestä takaveto on toimivalla autolla JA hyvällä radalla ihan superhienoa ajamista. Tykkään siitä enempi kuin nelivedosta. Alla pari syytä miks se on itellä tauolla.

Liukkaat sisäradat ja juuri oikealla tavalla kuluneiden minipinnien kanssa pelaaminen... ei kiitos. Pitävällä sisäradalla tiksissä ei tota ongelmaa ollut, mutta auto olis pitäny hieroa sinne ihan omaan setuppiinsa verrattuna kaikkiin muihin ratoihin. No varmaan joku hieroo vaikka joka päivälle setupin uusiks, mut mä en. Lisäks auto on ajettu ihan loppuun, mienkiintoista vaihtoehtoa ei ollu markkinoilla eikä uutta samanlaistakaan jaksanut ostaa.
Ehkä se uus tuleva asso vois olla sopivan jännä aloittaa uudestaan. Tai jos duralta tulis uus takavetokin.
 
Ulkoradoilla on helposti liian liukasta, ainakin perus treenipäivinä. Ehkä pitoa piisaa joskus kisoissa kun rataa on kunnostettu ja 40-50 autoa hinkkaa pintaa.. sitte tuuli kiusaa ja autot lentelee hypyistä ja jopa pääsuoralta mihin sattuu.

Ja sit noi takavetoautot on kaikki järestään niin rimpuloita että niitä sais olla huoltaa ja korjaa kokoajan. Mä tarttisin 1/8 autoon perustuvan takavedon vissiin..!  :grin:

76
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 23.07.15 - klo: 11.33 »
Joo ei se durango desc10 keula tietenkään mikään maailman ensi-ilta ole, mut hyvin se ainakin pelaa. Pelkkä pivot keulan idea ei ratkaise sinänsä mitään, mutta jos geometriat ja säädöt on kohdallaan niin onhan se hyvä. Oma dura ollut tosi helppo ajaa ja suht nopeakin. Kääntyy hyvin ja suorilla on vakaa ja helppo hypätä. Ei osaa paljoo muuta vaatia. Kestävyys ollut hyvä, vain 1 etu hingepinnin säätöpusla särkynyt kesän aikana ja niitähän tulee repullinen rakennussarjan mukana. Niin ja itetehdyt pitkät koritolppat bronco koria varten katkes ekalla ajolla, mut v2 on kestäny sen jälkeen...  :grin:

Toinen erittäin hyvä vaihtoehto olisi tuo tekno, semmonenhan mulla melkein olikin, eli eb48.2 ja siihen sc muutos osat muuten paitsi kavennus sc mittoihin. Se oli hiton hyvä ja nopee, mut 12mm hexiä en tän kokoluokan autoon halua, mikä on sc mitoissa teknoon ainoa vaihtoehto. Durassa on 17mmhex ja ei fillarit irtoile. Näitä ennen mä ajoin duran edellisellä sc:llä ja vaikka mä olinkin modaillut sitä aika lailla ja tietty kokeillu semmosta vakiotakin, niin mielestäni nämä järeämmät nelkut toimii paremmin näillä ulkoradoilla. Pienellä sisäradalla etu voi olla vanhalla kevyellä duralla.

Losia en ottais koska niin harva ajaa sellaisella ettei setuppia tarvii paljoa varikollla kysellä. Yleensäkkin kannattaa kattoa millä autolla paikalliset ajaa, niin varaosien ja säätöapujen kanssa on paljon helpompaa.

TeamC TR2 autoa en lähtis neliveto sc kisoissa voittajan paikalle veikkaamaan vaikka ois goos ite puikoissa.  :wink: :tongue:

77
Ei vielä tänään, pintaa pitää vielä kastella ja jyrätä. Ilmoitellaan kyllä kun rata kunnossa.

78
Hyvät kisat oli, järjestelyt pelas, burgerit oli hyviä ja ajokin meni aika odotusten mukaisesti. Auto toimi hienosti kun kiristi täysin löystyneen servo saverin ekan harjoituksen jälkeen. Kääntyvyyttä neulansilmämutkaan ois voinu olla vähä enemmän, mutta ei uskaltanu ruveta kokeilee säätöjä kesken kisan. Laurin vauhtiin ei pystynyt vastaamaan, kerran pääsin edelle ekassa finaalissa laten kaadettua ja olisinko kierroksen vai kaksi pitäny sen paikan mutta hyppäsin yhden hypyn reilusti leveäksi ja se oli siinä. Onnittelut vielä kovasta ja tasaisesta ajosta pikkukeijolle!

Ajoformaattia en ihan ymmärtänyt, joku viisaampi sen vois mulle selittää mitä tolla semi touhulla saavutettiin verrattuna normi aika-ajot + finaalit. Mielestäni normi sähkökaavio olis parempi. Nyt yks tekninen häriö tai paha kaato saattoi tiputtaa b-finaaliin, vaikka olis teequu vauhdissa ollu koko päivän. Siks kai alkueristä ja finaaleistakin jätetään yleensä yks laskematta ettei kaikki ole yhdestä mokasta kiinni.

Nostajia ois kiva ollu saada kaikille nostopaikoille, mut kaikkee ei voi saada ja konttiin ajamisiin pitäis puuttua jatkossa tiukemmin jos ne sillä vähenis. Aikamoista "tuomarointia" kuului kyllä kuskien suusta korokkeella..  Kannattaa kuitenkin kokeilla sitä tuomarin hommaa joskus itsekkin, ei siinä kaikkea kerkeä näkemään millään.

79
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 05.07.15 - klo: 12.38 »
Minkälaisessa kunnossa rata oli eilisissä kisoissa? Oliko röykkyinen ja pölyinen?

Aluksi ei kovin röykkyinen, mutta päivän mittaan sitten kului ja sai vähän muuttaa ajotyyliä että sai auton pysymään pyörillään. Pölyäkin piisasi ja pito ei ollut mikään tappopito. Oikein mainiota krossia siis ajettiin!

80
Hyvä Osku, tosimies valittaa aina!  :grin:

81
Emmä ainakaan ole rc kisoissa kärsinyt, hauskaa siellä on ollut. 3 läpin tykitys on omiaan tietty vahvistamaan sc luokkien bashaus imagoa, mut se kait lie tarkoituskin sitte. Sama se mulle on mikä se formaatti on, pitää vaan sit treenaa ja ajaa sen mukaisesti.

82
Tulokset / Vs: SC Summer Cup II, 6.6.2015
« : 08.06.15 - klo: 15.52 »
Toimiiks noi linkit tarkempiin tuloksiin muilla, onko vika vain monitorin tällä puolella kun ei sieltä juuri mitään löydy.

83
Lainaus
Alkuerät 2 kertaa 7 min. Laskentatapa: Paras kolmen kierroksen tulos. Tämä on käytössä ensimmäisessä kisassa jonka jälkeen päätetään jatkosta.

Ilmeisesti kun asiasta on vaiettu, niin edelleen jatketaan tuolla kolmen nopean kierroksen menetelmällä?


Mä en tiedä millä formaatilla jatketaan enkä sitä päätä, mutta voisko joku kertoa mitä etua tolla kolmen läpin aika-ajo formaatilla saavutetaan verrattuna perinteiseen 5min alkuerään?

84
Otetaas vähä takaisin tota äskeistä, eli kaivinkone saapunut tänään mylläämään rata aluetta. Palataan asiaan kun tiedetään enempi mut nyt ei vähään aikaa rallikrossailla.

85
Moi,
Rallikross -radan toiminta häiriintyy, kun viereen aletaan tekemään hulevesiallasta. Tarkkaa päivämäärää aloitukselle ei ole tiedossa. Sen vuoksi letkujakaan ei ole vielä laitettu. Siihen asti radalla voi ajaa. Samalla maksulla voi aloittelijat mennä ajamaan femma turffiradalle, silloin kun siellä ei ole vitosautoja ajamassa.

Kun ei ole vielä saatu varmuutta tuosta rakennusprojektin alkamisesta, niin laitetaan rata tänään ajokuntoon ettei koko kesää odotella. Ei mitään huimaa urakointia vaan lähinnä se tukki pois keskeltä rataa omalle paikalleen (konevoimalla, ei huolta) ja sit jonkinnäköinen helppo profiili siihen keltasilla letkuilla, pitäis löytyy alemmasta kontista. Joskus puol  viiden aikaan varmaan vois aloitella. Jos tulee mukaan saa vaikuttaa millanen profiili syntyy!  :grin:

86
Hyvät kisat oli, hommat pelas hienosti ja oli mukava ajaa. Koitin ottaa vähän rennommin kuin aikaisempina kausina ja ajoin vain yhtä luokkaa eli nelivetoa. Treenit oli jääneet uudella autolla edellis illan testeihin ja tarkoitus olikin lähteä vain fiilistelemään.

Uusi aika-ajo formaatti ei oikein suosinut meikäläisen tasaista (hidasta) kiiruhtamista, mutta Aa Aa-finaaliin silti ysiruutuun pääsin. Pitäis osaa puristaa sitä bestläppiä ja kolmen kierroksen välein ois saanu vetästä vaikka korokkeen alle katolleen ja silti päästä vaikka paalulle!  :grin:

Finaaleja sai ajaa tarpeeksi ja hetkittäin ajaminen rupes jo sujumaan ja pääsin väillä kipuamaan jopa nelosruutuun, mutta sit pientä akun loppumista yms muuttujia, niin loppusijoitus sama kuin aika-ajoissa eli yhdeksäs. Lisää reeniä ennen ens kisoja.

Huimaa vauhtia mentiin kyllä kärjessä ja tasaisesti, siitä onnittelut kärkikaksikolle. Treenaaminen on selvästi tuottanut tulosta, hillittömistä säätösessioista huolimatta!  :tongue:

Ruskeella autolla ajettiin kilpaa ja vihreellä autolla sitten kruisailtiin sitten savikasoissa taukojen aikana.

87
Onko huomenna iltapäivästä/illasta rata auki? jos vaikka sattumalta olis duunireissua sinneppäin ja olis sattumalta rc auto mukana takakontissa..! :-)

88
Ilmeisesti asia on niin että jos kytkin alkaa luistamaan kunnolla, niin sitä on sen jälkeen hyvin vaikea saada enää pitämään?

89
Tuote stopparihyndää korokkeen edessä kannattaa testata tuuppicorrilla, ja varmistaa että se on ajettavissa. Muistaakseni Model Expossa kokeiltiin jotain vastaavaa muutamia vuosia sitten ja nimenomaan tuuppicorreilla oli vaikeuksia selvitä hyndästä.

Mun mielestä tota stopparihyndää pitäis testata tehokkaalla nelivetocorrilla nappi pohjassa, vauhdinotto ulkomutkasta... koska mä tiedän että pari jamppaa tulee tekee niin kisoissa jos toi hyndä on siinä.  :tongue: että osaatte laittaa sit vahvistetut kattopaneelit oikeaan kohtaan! Ygösellä yli ja voittoon!  :laugh:

90
Tommi. Niillä renkailla ajettiin paljon ja kestivät hyvin :tongue:
Jerzi

Niinpä. Renkaista ei ole kummempia muistikuvia, koska niiden kanssa ei ollut mitään ongelmia eikä tilanteita. Toki aika kultaa muistot ja silloin autojen tehot ja ajoajat oli aika lailla pienempiä kuin nyt. Varsinkin nykyaikaiset nelkku sc autot syö rengasta kun painoa ja tehoa on vaikka muille jakaa. Voi olla että ne 80 luvun foumit lentäis kattoon ku mylde lähtis pääsuoralle!

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 42