Kirjoittaja Aihe: kyosho usa-1  (Luettu 17864 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #30 : 21.06.03 - klo: 16.33 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
... Auton ohjauksessa on Hitecin servo, jossa lukee: Ultra Torque HS-645MG. Mahtaako servosta olla mihinkään? Aika raskaat noi renkaat kuitenkin....


Mielestäni tuo toimsi aivan loistavasti siinä, kus se kuitenkin vääntää muistaakseni jotain 5-6Kg. Ultra Torque, eikös se tarkota jotai "erittäin vahva", tai jotain sinne päin :roll: , ja rattaidenkin servossa luulisi kestävän kun tuo loppu liite MG:hän tarkoittaa "metal gear" eli metalli rattaat.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #31 : 21.06.03 - klo: 16.54 »
Minun Madissa on Hitec HS-605 (muovirattailla :oops: ) ja kuulalaakereilla ja jaksaa sekin niitä munkkeja kääntää (tosin ei kovin hyvin paikoillaan), joten varmasti tuo 645 toimii hyvin.
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #32 : 21.06.03 - klo: 17.13 »
Eiköhän toi servo sitten ihan hyvin pelaa  :D

En oo tosiaan vielä päässy baanalle, niin en osaa sanoa. Moottorin kiinnitys ja vastarin paristojen oston jälkeen pitäis päästä ajamaan  :D

Nyt juuri on käynnissä iskareiden puhdistus ja öljyjen vaihto  8)

Sanokaapas joku, että kun tossa on etu -ja takadiffikoteloissa sellanen läpinäkyvä kansi, jonka voi avata, niin auttaako yhtään voitelua, jos boxin täyttäisi jollain öljyllä? En tiedä vielä onko se edes tiivis, mutta ajattelin kokeilla pian.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #33 : 21.06.03 - klo: 18.41 »
Mäkin haluun tollasen!  :)

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #34 : 22.06.03 - klo: 00.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Mäkin haluun tollasen!  :)


Sitä vaan Pete hankkimaan sellainen! Eivät pyöri enää pahoissa hinnoissa ja hyviä yksilöitä saa edullisesti.

Mun pakettiin kuului:

Itse auto (alle vuoden vanha)
Ajettu 4 Litraa (mun mielestä ERITTÄIN vähän
Kunnon voimaservo ohjauksessa ja perus Hitec 303 kaasu/jarrussa

Halpa tikkuohjain
10% Model Technicksiä litra
Hehku
Laturi hehkulle, vastarinparistoille ja ohjaimen akulle
Jonkun verran varaosia. Esim. rattaita

Eli kaikki mitä ajamiseen tarvitaan ja hintana oli alle 300e  :shock:

Halvemmallakin varmaan saa, kunhan jaksaa etsiä  :roll:

Pari kuvaa USA-1:stä, jossa ei taida paljon alkuperäisiä osia olla  :D


Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #35 : 22.06.03 - klo: 12.58 »
Mä jo säikähin että kuvien auton on sun! :lol:
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #36 : 22.06.03 - klo: 14.42 »
kohta saan oman usa-1 toimimaan kun ruotsista tulee uusi kaasari. sitten alkaa armoton paukutus sen kanssa.  ja uusi kori hommattu (ford excursion)
be smart. don't be a retard

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #37 : 22.06.03 - klo: 14.43 »
OPA: miltä sivulta noi kuvat on ?
be smart. don't be a retard

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #38 : 22.06.03 - klo: 14.54 »
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"
OPA: miltä sivulta noi kuvat on ?


Kuvat on täältä osoitteesta: http://www.xtremercracing.com

On kyllä pikkusen maukkaan näköisiä noi muidenkin autojen osat. Esimerkkinä tämä E-maxx

Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #39 : 23.06.03 - klo: 19.08 »
Siinä mun ykkösessä on sellanen "outo" juttu, että kun esim. toista takarengasta pyörittää, niin renkaat pyörii kuten pitääkin ja herkästi ja edessä sama juttu...

Mutta, kun autoa esim. työntää lattialla, niin voimansiirrossa on jotain kitkaa. Renkaissa ei ole kuulalaakereita, mutta olen kyllä öljyä laittanut, eikä muiden autojen liukulaakerit ainakaan näin paljon ole ottaneet vastaan. Rattaita ja akseleita oon myös rasvannut, mutta silti auto ei rullaa kunnolla  :?

Missä vika  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #40 : 23.06.03 - klo: 19.11 »
Ei minunkaan auto ole yhtä löysä, kuin ne pikkuviipelit. Kuulalaakerointi varmaan olisi ainut vihje. Muuta en keksi. :roll:

Baanalle vaan! Siin se löystyy.  :mrgreen:  Jos se on vaikka uutuuden kankea. Kyllä ne paikat pikkuhiljaa paikoilleen hioutuu.
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #41 : 23.06.03 - klo: 19.24 »
Ei se varmaan enää uutuuden kankea ole, kun on melkein vuoden vanha. Saattaa tietysti johtua siitäkin, ettei autolla varmaan ollut ajettu vähään aikaan ennen kun hankin sen. Koitan rasvailla vielä kaikkia mahdollisia paikkoja ja lähteä vaan ajamaan. Kai sillä nyt eteenpäin pääsee, vaikka ei hirveästi tasaisella rullaa  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #42 : 25.06.03 - klo: 09.28 »
mitenkä muuten onnistuisi iskareiden jäykennyt, sillä mun usan takapään iskarit ovat menneet aika löysiksi eivätkä palauta kunnolla. onko usaan mahdollista hommatta jonkinnäköinen ripustuksien  korotus/levitys sarja?
be smart. don't be a retard

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #43 : 25.06.03 - klo: 14.41 »
Vaihda öljyt ja laita niin paljon, kun mahtuu ja ellei auta, niin osta jäykemmät kierrejouset  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #44 : 25.06.03 - klo: 15.20 »
oolrait.
be smart. don't be a retard

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #45 : 25.06.03 - klo: 17.10 »
Äsken sain paristot autoon+ohjaimeen ja kokeilin servojen "toimivuutta". Onko muilla kokemuksia tästä ohjausservosta: Hitec Ultra Torque HS-645MG  :roll:  Mun mielestä sen toimivuus oli hieman kyyseenalaista. Servo ei jaksanut kääntää renkaita lainkaan, kun auto oli paikallaan  :shock:  Kun keulaa vähän kevensi, niin toimi ihan hyvin...

Ajossa tuo varmaan pelaa jotenkuten, mutta voimaa saisi tosiaan olla PALJON enemmän. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Johtuuko tämä huonosta servosta vai siitä, että suuret renkaat vaan ovat niin painavat tms...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #46 : 25.06.03 - klo: 17.17 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Äsken sain paristot autoon+ohjaimeen ja kokeilin servojen "toimivuutta". Onko muilla kokemuksia tästä ohjausservosta: Hitec Ultra Torque HS-645MG  :roll:  Mun mielestä sen toimivuus oli hieman kyyseenalaista. Servo ei jaksanut kääntää renkaita lainkaan, kun auto oli paikallaan  :shock:  Kun keulaa vähän kevensi, niin toimi ihan hyvin...

Ajossa tuo varmaan pelaa jotenkuten, mutta voimaa saisi tosiaan olla PALJON enemmän. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Johtuuko tämä huonosta servosta vai siitä, että suuret renkaat vaan ovat niin painavat tms...


Renkaat ovat vain niin raskaat ja pehmeät, että purevat maahan lujaa kiinni.
Mulla on autossa Hitec 615MG jonka pitäisi vääntää 9.7kg, silläkään ei renkaat käänny paikallaan, vaan servosaver antaa periksi sitä ennen :)
allekiroitus

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #47 : 25.06.03 - klo: 17.21 »
No kiitos vaan tästä tiedosta  :D

Täytyy varmaan tänään mennä kokeilemaan baanalle tota rassia ja kattoo josko vauhdissa toimii paremmin. Jo vierähti kivi sydämeltä, kun luulin jo että se koko servo on ihan susi  :D

Onnistuuko tun USA-1:n välityksen pidentäminen muuten kuinka helposti? En mitään aavikkovälitystä siihen olisi hakemassa, vaan vähän vaan pidempää..niin miten?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #48 : 25.06.03 - klo: 19.42 »
ajoin just usasta ne muoviset rattaat pyöreiksi, prkl. kaks kunnon hyppyä ja rattaiden hanpaat pyöreiksi, joten jos teiltä on menny ne rikki niin mistä ootte tilannu metalliset ja oisko jollain myytävänä käytettyinä?
be smart. don't be a retard

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #49 : 25.06.03 - klo: 20.01 »
Opa. Vielä siitä servosta. Minulla on omassa Madissa Hitec HS605, ei käännä renkaita paikallaan. Ehkä hiekalla jotenkuten, mutta omalla pöydällä ei mitenkään. Vauhdissa toimii hyvin.

Onko kellään tietoa, kuinka kauan HYVIN huollettu portaallinen vaihde kestää ja mitkä osat kuluvat nopeammin. Ei ole mitään ongelmia, mikään ei ole rikki, mutta ei tieto tulevaisuutta pahenna. :?
Nikko on kirosana!

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #50 : 25.06.03 - klo: 20.09 »
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"
ajoin just usasta ne muoviset rattaat pyöreiksi, prkl. kaks kunnon hyppyä ja rattaiden hanpaat pyöreiksi, joten jos teiltä on menny ne rikki niin mistä ootte tilannu metalliset ja oisko jollain myytävänä käytettyinä?


Kokonaan metallista countergearia ei ole olemassa, mutta pääratasta saa metallisena. ~30e.
Homma menee niin, että jos metallisen päärattaan asentaan, niin sitä countergearia ei enään tarvitse lainkaan, vaan kuten muovisen päärattaan profiilista näkee niin metallisen ollessa "suora" ratas niin se ohittaa gountergearin ja ottaa suoraan kytkinkelloon kiinni.

Eli metallinen pääratas pidentää huomattavasti välityksiä (mielestäni ihan liikaa). Samalla pitää tosin kääntää diffit toisinpäin koteloissaan. Nimittäin pääratas alkaa pyörimään erisuuntaan kun tuo pieni countergear jätetään välistä pois.

Mutta eipähän ainakaan ole enään sitä murheenkryyni countergearia särkymässä siinä välissä vähän väliä.

Countergearin kyllä saa asennettua siten, että se kestää hyvin. Hieman turhan konstikas se kyllä on, ainakin aloittelijoille, ja yleensä jos joku häikkä jonnekin tulee niin countergear hajoaa, tai ottaa itseensä muuten.
Sen akselilla tulisi käyttää kolmea kuulalaakeria ja sitten kohdistaa hammasvälykset optimaaliseksi, sekä huolehtia sen öljyämisestä. Se kun on melkoisen kovassa väänteessä aina kun kaasua survaisee.

Edit: Kuva selventämään tilannetta.
Countergear on siis tuo kaksiosainen pienehkö ratas tuossa kytkimen ja päärattaan välissä.
http://www.sunpoint.net/~tombad/usa1/osmax21rz.jpg
Jos ei näy niin pasteta osoite tai refreshaa tms.
allekiroitus

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #51 : 25.06.03 - klo: 21.43 »
Kiitokset Tomssonille. Miten kannattavaa sitten tuo countergearin poisjättö on? Onko välityksen pidentyminen liiankin suuri, eli tuleeko autosta täysin nuha? Miten ne rattaat saa osumaan toisiinsa (päärattaan ja sen toisen) jos countergearin jättää pois? Ja jos autosta tulee liian huono lähtemään niin onko esim.  tehoputkesta apua kiihtyvyyteen?
be smart. don't be a retard

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #52 : 25.06.03 - klo: 22.55 »
Öskettäin käväsin ensimmäisellä koeajolla USA-1:llä ja ihan hyvin se tuntu kulkevan, mutta "vähän" oli kyllä ongelmiakin:

1. Kone kuumeni jostain ihmeen syystä todella paljon ja todella nopeasti.

Pääneulaa kokeilin pitää auki 2:n ja 4:n kierroksen väliltä ja ihme kyllä se ei tuntunut vaikuttavan lähes lainkaan koneen toimintaan  :shock:  Tämä hieman oudoksuttaa mua...

2. Kertokaapas minkä verran ken ruuvin pitäisi olla auki, joka on tuossa sinikantisessa vanhassa GS21R:ssä siellä päädyssä, mihin tulee servoltakin ja tanko...onko se nyt sitten "seos-ruuvi". Pidin ruuvia auki aluksi kierroksen ja löysäsin aina vähän kerrallaan kunnes se oli auki n. 3 kierrosta, eikä tälläkään tuntunut olevan kovin suurta vaikutusta. Tyhjäkäynti oli mun mielestä ihan kohdallaan...

Onko muilla ikäviä kokemuksia tosta ton koneen vetostartista? Itse olen nähnyt tasan 3 kappaleita näitä "startteja" ja niiden toiminta on ollut todellinen Kyoshon insinöörien taidonnäyte  :evil:  kaikki ovat menneet rikki ensimmäisellä ajokerralla, eikä se ole todellakaan johtunut käyttäjästä. On kyllä hermot mennyt sen verran monta kertaa, että erillinen startteri tai boksi alkaa olla kullä ainoo järkevä vaihtoehto...

Huooh...neuvokaa nyt joku, että saadaan auto pelaamaan  8)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #53 : 26.06.03 - klo: 12.56 »
Tohon kuumenemiseen voin sanoa vain sen, että tuo vanha GS21-R on tosi kuumana käyvä kone. Monesta paikkaa internetistä olen tuon lukenut, ehkä myös jopa täältä rc-netistä.
Siinähän on suhteessa aika pieni jäähdytyskansi, vai mitä?
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #54 : 26.06.03 - klo: 13.04 »
tohon kuumenemiseen ehdottaisin, että käy atk liikkeessä ostamassa joku laite tuuletii..
en oo kyllä varma että auttaako?! :oops:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #55 : 26.06.03 - klo: 13.12 »
Myös uusi jäähdytyskansi voisi auttaa. Minulla on nimittäin uudempi versio Madissa tuosta GS21R motista ja siinä on se ristin muotoinen kansi. > No problems.  8)
Nikko on kirosana!

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #56 : 26.06.03 - klo: 13.16 »
Onkos toi kannattavaa jättää countergeari pois ja hommata metallinen pääratas tilalle? Pidentääkö se välityksiä liikaakin? Kokemuksia?
be smart. don't be a retard

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #57 : 26.06.03 - klo: 13.37 »
En usko että tuo moottorin kuumeneminen johtuu pelkästään tuosta moottorista/huonosta kannesta, koska mulla on ollu 2 noita koneita aiemminkin, eikä niissä oo tätä ongelmaa ollut lainkaan...

Säädin seosta vähän eritavalla nyt ja käyn varmaan tänään vielä testaamassa, että vaikuttiko parempaan/huonompaan suuntaan  :D

Tuosta countergearin poisjättämisestä vielä sen verran, että jos tämä muutos vaatii diffien "kääntämisen", niin maalaisjärjellä ajateltuna tässä on ratkaisu: Mulla on sellanen erillinen startteri, jolla moottori pyöräytetään käyntiin pohjasta, vauhtipyörästä. Eikös tämä pakittamis-efekti poistu, jos koneen käynnistää ns. "väärään suuntaan"  :roll:  Silloinhan auto periaatteessa normaalisti pakittaisi, mutta jos se auto oikeaan suuntaan pyöritettynä pakittaa, niin silloin väärään suuntaan pyöritettynähän se menee suoraan  :roll:

Mun mielestä välitystä vois ainakin pidentää, koska sen vähän aikaa mitä auto toimi suhteellisen moitteettomasti, niin se kiihtyi huippunopeuteensa varmaan sekunnissa. Eikä monsterin tarvi edes lähtee mitenkään kauheen rivakasti maastossakaan...siinähän kärsii pito  :D Eli jaksaako toi kone vetää yhtään tolla pidennetyllä välityksellä, eli kannattaako unohtaa se?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #58 : 26.06.03 - klo: 14.16 »
Mä kokeilin pidemmällä välityksellä (n. 11:1) vastaavilla renkailla ja vielä tehokkaammalla motilla (Rossi Eco R21, 1,6 hv/30000) ja lähdöt olivat aika tuskaa. Siis ei kone varmaan siitä kärsi, mutta kun suurempien renkaiden vuoksi tarvitaan korkeammat kierrokset, jotta kytkinpalat kehittäisivät tarpeeksi pitoa vääntämään autoa eteenpäin. Eli kytkimen kulutusta ainoastaan. Kyllä se lähtikin ihan kivasti, kun survaisi kaasun pohjaan, mutta huomattavasti ripeämmin saisi toimia. huippunopeutta ei oikeastaan tullutkaan sitä 100 km/h, kuten laskujen perusteella osasin olettaa, luultavasti jäi johonkin 50:een, vääntöä ei riitä kovempiin nopeuksiin. Joten nauti vain huippuhyvin kiihtyvästä monsteristasi ja jätä huippunopeustavoittelut suosiolla Landmax-kaksikollesi.

Monsterinhan pitää lähteä jyrkkään ylämäkeenkin vaivattomasti ilman suurempia ponnisteluja.

Koneen käynnistäminen "väärään" suuntaan voi olla pahaksi sille, koska se on muokkautunut pyörimään vain toiseen suuntaan. Periaatteessa taas en keksi mitään palasta siellä sisuksissa, joka voisi kärsiä taaksepäin kiertämisestä. Kokeile pois, sittenhän sen tietää, ja onhan sulla noita .21-motteja... Ja multa saat lisää (2,3hp ja 35000rpm!! Ottakaa yhteyttä jos haluatte sen! :wink: ).
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
kyosho usa-1
« Vastaus #59 : 26.06.03 - klo: 14.41 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Periaatteessa taas en keksi mitään palasta siellä sisuksissa, joka voisi kärsiä taaksepäin kiertämisestä


Itse kytkin yx päivä sähköt nurinpäin ja startteri pyöritti mottia vastakkaiseen suuntaan. Ei se auto käynnistynyt.. täyttyi vaan nitrosta.. meniköhän siinä imupaineet jotenkin sekasin.. ehkä riippuu siitä millaset pakoaukot tohon sylinteriin on väännetty ..
vaikka muistaakseni kyllä aikoinaan mun yhden venemoottorin sai helposti kiertämään väärään suuntaan  :roll: