Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Harvester of Sorrow

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 08.06.09 - klo: 12.01 »
Teillä kun (jollain ainakin) on kokemusta meren takaa tilaamisesta, niin mitä tullimies multa rokottaa, jos menen ja tilaan Tower Hobbiesilta tuon harjattoman E-revon (n. 670 taaleria) ja kuinka kauan suurin piirtein menee, kun auto hurahtaa postilaatikosta sisään? Maksupolitiikassa tuo PayPal lienee fiksuin versio?

2
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 29.05.09 - klo: 11.58 »
Moroo! Pahoittelen, jos tämä aihe täällä jossain on jo käsitelty, mutta näin työaikana kun surffailee, niin ei ole liiemmin aikaa etsiskellä. Tuota harjatonta e-revo versiota kun ei meiltä kotimaasta vielä (näin olen antanut itseni ymmärtää) saa ja harjallisesta olen saanut hyvän tarjouksen, mutta millään en viitsisi noidan harjallisten rimpuloiden kanssa enää pelailla, niin kysynpä: Miten helpoilla modauksilla/millaisilla varaosahankinnoilla tuosta harjallisesta kyhään harjattoman? Releet tätä varten mulla on (motti, nopari, lipot...). Mitä varaosia tarvitaan? Sen nyt tiedän, ettei siihen mitään tuplamoottoreita tarvita, mutta onko jotain mitä olisi syytä tietää. Kuitenkaan ei viitsisi sikaa säkissä lähteä ostamaan. Sitten voimansiirto: Onko sama kuin harjattomassa ja jos ei, niin kestääkö voimansiirto harjattoman tekniikan ja 2s lipon (ja tuonnempana myös mahd. 4s) antamat tehot?

Sitten vaan heittäkää vaikka viivottimella, jos oli täysin asiatonta/vanhan toistoa, niin etsiskelen tietoa muualta, kunhan joskus pääsen työpaikalta pois.

Tänks mään!

3
Sähköautot / Vs: HL Mad truck
« : 14.05.09 - klo: 15.40 »
Vika voi olla niin moottorissa kuin noparissakin, joskun tuollaisen omistaneena muistelen, että moottori ei kauaa kestänyt, eikä kestänyt noparikaan. Veikkaan kuitenkin moottoria.

Harjattoman kanssa voi toki käyttää NiMH -akkua, mutta takeita sen toimivuudesta ei voi luvata. Omaani asensin aikoinaan harjattoman ja ajelin NiMH:llä hetken aikaa, kunnes hermo meni. Akku kyykkäsi (=pätki) liikkelle lähdössä niin pirusti. Suosittelen suoraan LiPo -akkua, voimaa ja ajoaikaa tulee reilusti lisää, mutta vastapalkinnoksi saa kuluneita diffejä kourakaupalla. Rattaat (diffilevy) ei diffissä yksinkertaisesti kestä kahta ajokertaa enempää (varsinkaan takadiffi).

Sinuna en sijoittaisi autoon enempää rahaa, mutta jos haluat välttämättä näin tehdä, osta Mad Truckin oma harjaton (SAE Savöx) moottori ja siihen nopari. Saa kohtuu hinnalla, eikä tähän autoon kannata suurempia summia satsata.

Sitten tietysti LiPo -akku/akkuja ja laturi (itselläni Graupner Ultramat 16 ja tyytyväinen olen ollut).


4
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 07.04.09 - klo: 13.29 »
Tiedä sitten kuuluisko tämä kysymys tonne noobi -osastolle eller hur, mutta kysynpä kuitenkin...josko tässä viimein siirtyisi NiMH -aikakaudesta LiPo -aikakauteen, niin eikös se fiksua olisi hankkia tommoset hardcase 2s -akut vai mikä on sitten hyöty, jos hankii pehmeät? Ajan autollani säännöllisesti seinään, joten kovat kestänevät paremmin skuja. Mitä suosittelette (akut/laturi)? En ole ihan hirveästi noita nettikauppoja selaillut enkä lipoihin perehtynyt, mutta silmiini ei ole hardcase -verisiona osunut muita, kuin 2s -akkuja. Saako niitä isompina, esim 4 ässinä? Mistä? Sitten latureihin. Haluan hyvän ja sellaisen, millä voi rallatella verkkovirrasta. Kiitos etukäteen.

5
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.03.09 - klo: 15.44 »
Hieno auto (on jo ostoslistalla), hieno video ja ennen kaikkea loistava musiikkivalinta! :evil:

6
No ei sillä hinnalla nyt niin väliksi, kunhan hyvän auton saisi. Savalle vaihtoehtona oli siis E-Revo (ja siitä harjaton versio, kunhan/jos markkinoille kevään aikana tulee?), ei siis Slash. E-Revohan liikkuu siinä 500 e kieppeillä ja Sava näyttäisi olevan puolitoistasataa arvokkaampi, onko sen verran myös parempi? Mene ja tiedä, kun ei tiedä...

7
Nyt alkaa näyttää siltä, että kallistun joko E-Revoon tai HPI:in Sava Fluxiin. HPI:ssa vähän tuo hinta hirvittää, mutta jos sillä kerran kunnon pelin saa niin, mitäpäs tuolla nyt niin väliä... Kiitoksia vaan vinkeistä, vielä saa lisää laittaa, niin saa kunnolla kartoitettua vaihtoehtoja. Pitänee odotella tässä lumien sulamista ja toivoa, että E-Revon Harjaton versio tulee markkinoille ja ratkaista asia vasta sitten. Villin näköistä menoa oli katsomassani videopätkässä Savalla, joten ensimmäinen erä (suositukset mukaan lukien) meni Savan eduksi 1-0.
Odotellaan ja katsotaan, josko peli tasoittuisi...

8
Moromoro! Ihan alkuun ilmoitus, että RC-touhuissa olen vielä melko "vihreä", eli vastaukset rautalankaversiona, kiitos!  :grin: Traxxasin peli olis nyt saatava, mutta kertokaapa mikä malli? Kiikarissa olis Rustler VXL, E-Revo, E-Maxx tai Stampede VXL. Mikä on kunkin auton etu/miinus? Harjattomalla mieluusti ottaisin, Rustlerissa ja Stampedessa tuo olis tarjolla. Mites nuo E-mallien "tuplamoottorit" pelittää, antaako tehoja ja jos niihin haluaa harjattoman version, niin miten onnistuu/kannattaa? On siis ilmeisimmin hankittava kahdet motit ja noparit(?) vai onko nopareita, johon saa kaks mottia kiinni? Mitä muuta huomioon otettavaa? Hintaeroa noissa taitaa olla satasen luokkaa...

Tällä hetkellä mulla on auto, jossa harjaton setti, eli vauhtia en kaihda. Kertoilkaa vapaasti ja antakaa vinkkejä ja jos Traxxas on susi syntyessään, niin mitä vehjettä kannattaa harkita? Sähkötoiminen kuitenkin pitää olla.

Palailemisiin.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 18.02.09 - klo: 14.52 »
Tänne ohjattiin tämä kysymys kysymään...Eli ostin tuossa muutama päivä sitten autooni uuden NiMh -akun. Graupner GMVIS 6N-4600, 7,2V/4,6Ah. Tarkoitus kytkeä harjaton systeemi, kunhan saan sen pajalta. Siihen asti kitkuttelen harjallisella viri-moottorilla. Onko hyvä akku, kun en ole vielä ehtinyt testata ja onko asioita, joita tulisi ottaa huomioon? Kertoilkaa vapaasti ja kommentoikaa. 

10
Yleinen keskustelu / Onko hyvä NiMh -akku?
« : 18.02.09 - klo: 10.31 »
Ostin tuossa muutama päivä sitten autooni uuden NiMh -akun. Graupner GMVIS 6N-4600, 7,2V/4,6Ah. Tarkoitus kytkeä harjaton systeemi, kunhan saan sen pajalta. Siihen asti kitkuttelen harjallisella viri-moottorilla. Onko hyvä akku, kun en ole vielä ehtinyt testata ja onko asioita, joita tulisi ottaa huomioon? Kertoilkaa vapaasti ja kommentoikaa.

Sivuja: [1]