Kirjoittaja Aihe: Kuinka puhdistat autosi?  (Luettu 3950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa longjohn

  • Jäsen
    • Profiili
Kuinka puhdistat autosi?
« : 30.04.10 - klo: 22.36 »
Taas on kesä ovella ja autot p**kaantua rajusti, varsikin nitro vehkeet. Öljy/hiekka töhnää on joka paikassa. Laittakaapa tähän hyväksi havaitut puhdistus niksit ja myös likaantumista ennalta ehkäisevät konstit, jos on olemassa muita sellaisia kuin olla ajamatta kesällä.

Itse olen huomannut että pelkällä paineilmalla ei tahdo mönjät irrota, mutta kun suihkuttaa ensin CRC:n Bräkleen:iä ja sitten paineilmaa perään niin johan alkaa lika irrota.
Traxxas Nitro Rustler 2.5

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #1 : 30.04.10 - klo: 22.40 »
Tällainen löytyi haulla...
http://rc10.fi/index.php?topic=35087.0
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa finalfaster

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #2 : 08.05.10 - klo: 16.42 »
kannattaako puhistaa auton paineilmalla :huh:
Biltema on miesten ikea

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #3 : 08.05.10 - klo: 19.05 »
Itse olen huomannut että pelkällä paineilmalla ei tahdo mönjät irrota, mutta kun suihkuttaa ensin CRC:n Bräkleen:iä ja sitten paineilmaa perään niin johan alkaa lika irrota.


Toi bräkleen ei oikeen tee muoveille lakruille hyvää. Muovit kovettuu pikkuhiljaa ja laakereista häviää rasvat.
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #4 : 08.05.10 - klo: 20.55 »
Kyllä minä saan aika hyvin kompuralla alustan puhtaaksi Yleensä sen verran kosteassa ajan jos meinaa likaantua, niin se vaan lähtee pois, kuivalla kelillä jää sellaisia mutatahroja.
Voimaa ja valtaa.

Poissa longjohn

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #5 : 09.05.10 - klo: 12.55 »
Paineilmalla itse ainakin puhdistan mitkä vaan irtoaa. En oikein ymmärrä miksi pitäisi laakereita varoa kuin kipeetä vi..ua autoa putsatessa? Eikös nuo ole ihan kulutus tavaraa, kaupasta saa aika edullisesti ja tehtaat tekee niitä koko ajan lissää. Tietysti siinä putsatessa voi vähän kattoa ettei ihan joka paikkaan puhaltele niitä likoja sillä pi-pistoolilla.
Traxxas Nitro Rustler 2.5

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #6 : 09.05.10 - klo: 13.32 »
Nohh... kaikilla nyt vaan ei ole varaa ostaa viikottain uutta settiä laakereita...
Ku maksava semmoset kaks ja puol euroo kipaleelta, niin alkaa tulla vähän kalliiks.
Passiivista harrastelua

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #7 : 09.05.10 - klo: 15.31 »
Paineilmaa ajattelin itse käyttää, ja pensseliä. sitten joskus (kerran vuodessa) auto osiksi ja pesu. Ei mulla ainakaan ole aikaa joka kerta ruveta jotain purkamaan ja pesemään. Luin tuosta toisesta topicista että joku pesee auton joka ajon jälkeen että on sitten puhdas kun aloittaa taas ajot seuraavan kerran... on joo. ainakin 5min.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa finalfaster

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #8 : 17.05.10 - klo: 17.36 »
no jos on aikaa...
Biltema on miesten ikea

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #9 : 17.05.10 - klo: 17.55 »
Puhdistan autoni paineilmalla, rätillä tai vedellä riippuu vähän kuinka likanen on yms...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #10 : 17.05.10 - klo: 19.58 »
Lähinnä puutarhaletkulla :embarrassed:
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #11 : 17.05.10 - klo: 20.05 »
Hammasharja pensseli pyyhe ja wd-40 näillä vehkeillä puhistan autojani.  :cheesy:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #12 : 17.05.10 - klo: 21.23 »
Suihkun alle...
.

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #13 : 18.05.10 - klo: 07.10 »
Paineilma, hammasharja, vesi ja ravistelu.

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #14 : 18.05.10 - klo: 07.24 »
Suihkun alle...
Jos kerran pistät suihkun alle niin miten suojaat sähköt ja ilmanputsarin ettei mene vettä.
Kyosho mad-force

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #15 : 18.05.10 - klo: 07.27 »
Suihkun alle...
Jos kerran pistät suihkun alle niin miten suojaat sähköt ja ilmanputsarin ettei mene vettä.

Rottapaavolla on sähköauto Rustler, jossa vedenkestävä nopeudensäädin ja moottori, servo sekä vastaanotinkotelo. Itse putsaan kanssa suihkun alla.
Jeps

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Kuinka puhdistat autosi?
« Vastaus #16 : 18.05.10 - klo: 10.03 »
Suihkun alle...
Jos kerran pistät suihkun alle niin miten suojaat sähköt ja ilmanputsarin ettei mene vettä.

Rottapaavolla on sähköauto Rustler, jossa vedenkestävä nopeudensäädin ja moottori, servo sekä vastaanotinkotelo. Itse putsaan kanssa suihkun alla.

Eikä se ole tietty iso homma ottaa servot ja moottori irti. Itse ajattelin tehdä niin tässä joku päivä ja oikein hinkata kiiltäväksi. Radalla olen nyt tehnyt niin että suihkutan yleispuhdistusainetta ensin ja annan vaikuttaa. Varoo ruiskimasta herkkiin paikkoihin. Sitten paineilmalla kuivaksi. Ja sama homma wd-40:sellä. Pask* tietty tarttuu tuohon rasvaan kun ajelee mutta lähteekin kivasti irti.
   
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com