Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - McJones

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 25
91
Ok, olen seutuvilla vuodenvaihteen nurkilla, joten jos on tiedossa, että ajamaan pääsee, niin voisi ottaa sopivaa ajokalustoa mukaan :)

92
Oho! Milläs aikataululla tuonne varsinaisesti pääsee ajamaan?

93
Yleinen keskustelu / Vs: RTR Touring paketit
« : 13.12.12 - klo: 18.22 »
Mitens esim. Tamiya TA-06? Koitin tätä teemaa sivuten katsella olisiko jotain fiksua välimallia perusmuovipulkan ja kisa-auton välissä, lähinnä jäi tuo mieleen.
Mistä ajattelit ostaa varaosia? Jääkö mitään kustannussäästöä, kun varaat tarvittavat varaosat itsellesi sen sijaan, että Suomalainen kauppias toimittaa kahdessa päivässä ja viereisellä kaverilla on yleisimmät osat?

TA-06 on kyllä siitä hieno, että kun iskarit saa mataliksi siihen saa niitä todella matalia koreja.  :smiley:
Olin henkisesti ajatellut hyväksyä n. viikon ajotauot ja tilailla osat sumuisilta saarilta tms., tamijan osaa saa aina monesta paikasta ulkomailta. Kakkosvaihtoehtona oli ajatus täydestä varaosa-autosta, joka voisi mennä ajoon satunnaisesti perheen kakkoskuskille.

Ja kyllä, tallissa on parikin makaavilla iskareilla olevaa, joten tuokin asia houkuttaa  :azn:
Eikä noihin tallissa oleviinkaan ole ihan lähikaupasta osia juuri saatu.

94
Yleinen keskustelu / Vs: RTR Touring paketit
« : 12.12.12 - klo: 16.01 »
Mitens esim. Tamiya TA-06? Koitin tätä teemaa sivuten katsella olisiko jotain fiksua välimallia perusmuovipulkan ja kisa-auton välissä, lähinnä jäi tuo mieleen.

Itsehän ajan Suzukilla ja syön vain kertakäyttöasioista, joten vain uusi auto on kyllin hyvä  :afro:

95
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 01.12.12 - klo: 20.03 »
Riippuu varmaan vähän kuskista, mutta itse olen ajanut vain 3s lipottimilla ja menee (IMO) aika sopivasti. Vakioruorissa on epa-säätö aika helposti käsillä, joten 5v. juniori on myös ajellus 3s ja epalla kuristettu menoja. Suosittelisin siis mieluummin 3s lipoja kuin 2s, paitsi jos on tarkoitus ajella todella verkkaisesti. Vakiosähköillä minimivauhti 3s lipoilla on hitusen turhan suuri.

96
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 30.11.12 - klo: 15.30 »
Ratakasiin vaan kisoihin sitten XO-1 kuskit myös!
Harkihten itteki, pitäisikö innostua moisesta jos siellä viivalla olisi kakkosdivarissa tänä vuonna enempikin autoja...

97
Sähköautot / Vs: 1/10 rally
« : 13.11.12 - klo: 16.58 »
Kuinkas montaa tyyppiä räimimisautossa tarvii rengasta olla? Jos koko laitos on jollain tavalla kompromissi, myös rengas voi (minun mielestäni) hyvin olla sitä.

98
Sähköautot / Vs: 1/10 rally
« : 13.11.12 - klo: 14.21 »
TT ja Traxxas syö 17mm heksalla kohtuullisesti buggy-rengasta, samaten buggy-mittoihin tehdy rallygame-korit käy. DRX:än alle sopii aika hyvin useampikin 1:10 buggyn takarengas, erityisesti jos käyttää Kössin omaa vannetta, tai vishiin GT-katurengas sopii hyvin 17mm heksalla.

99
Minislashilla on tullut talviautoiltua, minipinnit tai HPI Rallyt toiminut ihan jees. Suurin ongelma on ollut ohjauksen jäätyminen (ohjausvivustoon kertyy lunta), tosin ei ole tullut kokeiltua suojaamista.

100
Uudenkaupungin rataa lukuunottamatta (eli Tattis, Kouvola, Hyvinkää) BSR:n 18 takana ja 30 edessä oli toimiva, toki auton säädöillä voisi vaikuttaa hieman myös. Ehkä pikkuisen pienempi kovuusero olisi ollut hyvä (olettaen, että saa alustan toimimaan sillä), jos sen kanssa olisi kulumisbalanssi ollut etu-/takapään kanssa enemmän etupainotteinen. Ja Ukissahan piti ajaa kovemmilla, nuo pehmeät hupeni siellä silmissä.

Renkaiden kulutus kokonaisuutena jäi yllättävän vähäiseksi ja ajokäytökseltään foumit oli minusta kivat ajaa, kun sai alustan säädöt tontille ja sopivat kovuudet.

101
- Parempi, että autoja on enempi viivalla kerralla, joten jos ei ole pakko jaotella, niin ajetaan sähköt ja polttikset samassa.
- Juurikin finaalin puute on minusta luokan puute (toisaalta, rentouttaa luokkaa, kun ei ole finaalia). Jos vertaan GT-8 ja Ratakasi, on GT-8:ssa parasta ne finaalit.
- Kiinnostusta, ehkä. Tuntuu, että ei ole aikaa ja sähköauton kanssa saa vähemmällä ajankäytöllä enemmän ajamista.
- Sisäänajo ja säätäminen :)
- Joka vedolla jännitti, että miten riittää akut maaliin. Ja toisaalta, miten saisi optimoitua painoa ja tehoa (päädyin itse pudottamaan painoa). Sikäli formaatti oli ok ja tekniset säännöt erinomaiset.

Ensi kautta on varovasti pyöritelty mielessä ja yhdenä ajatuksena on ollut tehdä Traxxas Rallystä ensi kaudelle auto ja katsoa mihin sen saa menemään. Toinen vaihtoehto on jatkaa nykyisellä Team C:llä, mutta pitäisi todennäköisesti vaihtaa sähköt kireämpiin. Kolmas vaihtoehto voisi olla C8, ehkä mieluummin nitrolla kuin sähköllä... ja olisihan tuolla kaapissa myös se Rallygame.

Ylipäätään luokka antoi itselle ainakin reilusti lisää ajomotivaatiota (myös GT-8:iin), joten toivottavasti ensi kaudellakin ajetaan tätä ja edelleen suht'vapailla säännöillä.

102
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 31.10.12 - klo: 18.43 »
Harjattomilla ajaa aika pitkästi ilman ongelmia. En pitänyt kirjaa miten E-Revossa moottorit kesti, mutta 60 akullista kuulostaa ihan kohtuulliselta iältä.
Harjattomilla tulee myös tehoja kivasti lisää  :evil:

103
Vapaa keskustelu / Vs: lounas mestoja pks?
« : 30.10.12 - klo: 12.57 »
Kilim

104
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 29.10.12 - klo: 21.36 »
Jos suunnittelet jo lähtöruudusta käyttäväsi valmiita osia (esim. jonkun olemassa olevan Traxxasin auton hubit voisi olla toimiva ratkaisu), saat niitä osasia vaivattomasti suuren valmistajan valmistamana.

Kiinassa varmasti on pajoja, mutta saako niitä järkevästi tekemään osia?

Omalle firmalle vaihtoehtona voisi olla myös eezy.fi tai ukko.fi, tosin en tiedä miten suhtautuvat alaikäisiin.

105
Tower Hobbiesista, oli alkuperiään johonkin Duratraxin autoon. Nykyjään saa myös Traxxasilta (TRA3374).
Jos linkkejä haluaa, niin niitä löytyy mm. http://traxxas.com/forums/showthread.php?8916381-heat-sink-brushless

106
Itsellä on Slashissä... pistin heti uutena. Välityksiä toki voinee myös lyhentää.

107
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 22.10.12 - klo: 10.27 »
Onkos tuo akkukotelo vakio vai dremelöity hihnoja varten?
Pitäisi omaan sama tehdä ehtiessään... hihnat on, mutta eipä ole ehtinyt katsella miten ne sovittaa.

108
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 19.10.12 - klo: 13.31 »
Itsellä odottelemassa HPI Ultra 7 vanne + Proline Dirt Hawg -kombo liimausta ja kovaa ajoa. Aika hyvin vastaa kokoluokaltaan vakiorengasta. 2.2" Road Raget löytyy myös, mutta HPI Ultra 5 vanne kaipaa sirompaa kiinnitysmutteria. Rengas on myös halkaisijaltaan pienempi kuin vakio.

Toki noita voisi kokeilla vakiovanteellekin, mutta ei vaan nyt ollut käsillä...

109
Yleinen keskustelu / Vs: RC-auton/sta kuvaaminen
« : 17.10.12 - klo: 17.06 »
Countour+ ollut rc-autossa, tuupista löytyy joku videokin...
Tärinät on toisinaan hitusen haastavia, mutta jälkikäsittelyssäkin niitä saa hitusen pois. Kiinnittämisen miettiminen on oma asiansa. Slash 4x4:ään vishiin löytyy oma kiinnikkeensä GoPro:lle, mutta tuskin Contourille.

110
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 16.10.12 - klo: 23.23 »
Hyper One Sevenin osia voisi koittaa metsästellä...?

111
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 10.10.12 - klo: 13.10 »
Sopivilla välityksillä uskoisin toimivan ihan ok.

112
Kyllä tuo lista jotakuinkin oikealta näyttää. Itse vaihdoin isoon E-Revoon Slayerin hilut, mikä on about vastaava projekti.

Itselläni on pikku-Slash, josta ollut harkinnassa joskus tehda Rally. Yksi asia mietittäväksi voisi olla, että mitä haluaa autolla tehdä ja vaihdella palikoita sen mukaan.

113
Sähköautot / Vs: 1/10 rally
« : 07.10.12 - klo: 16.35 »
Thunder Tigerin Mini on kasipukkiin pohjaava vessa, mutta samaa kokoluokkaa Traksasin rallipelin kanssa. Harkihtin itsekin moisen hankkimista, mutta kahtoo ny tuon DRX:n kanssa alkuun...

114
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 05.10.12 - klo: 22.05 »
Jepjep, sama täällä... Oisin koestanu uutta vannetta/rengasta alle, mut tuli ennen ekoja ajoja kiristettyä mutterit, joten jäipä kokeilematta...  :shocked:

115
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 29.09.12 - klo: 21.00 »
Omat tuli Amainilta numerolla KYOTRW153, mutta enolee vielä ehtinyt ruuvaamaan kiinni. Osanumero tuli jossain päin nettiä vastaan, oletan sopiviksi kokeilemattomuudesta huolimatta  :afro:

116
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 29.09.12 - klo: 08.13 »
Jos saa pyytää, niin pistäkää noita osanumeroita summuita päivityksien yhteyteen, niin ei tarvihe metsästää.

Itsellä odottelee vakaajat asentumistaan (pari kämppäremonttia päällä vähän jarruttaa) ja samaten akkujen kiinnitys on taas laitettava kuosiin...
Rengasrintamalla kokeeksi tuli Prolinen Dirt Hawgit ja Road Raget, molemmat pukin takarengaskokoisena. Koitan saada kuvia (tai jopa liimattua ne!) tässä, niin näkee miten sopii alle.
Ledejäkin olis kaapissa...

117
Jos nyt jotakuta kiinnostaa niin SCRT-10 ja Nexx SC10 muuntuu ralliautoksi DRX:n kopalla ja renkailla, taakse joutuu lisäämään campperia tai kapeammat hexit.
Vanteet, jotka on tarkoitettu Prolinen Slash tru-track -konversioon tarkoitetut vanteet kaventaa vissiin myös aika hyvin.

118
Team Associated / Vs: Team Associated Rc8.2e
« : 23.09.12 - klo: 09.41 »
Semisti OT, mutta olipa mukava katsoa laadukkaita kuvia!

119

Nykyluokista VTR-10 on ehkä lähinnä sitä mitä hakisi, mutta ulkonäköön perustuvat kori- ja rengassäännöt vähän pusertaa. Syystä tai toisesta myös tuntuu, että se ei ole ns. tosissaan ajavan luokka.


Jos 8 minuutin finaalin jälkeen neljä-viisi ensimmäistä on vielä samalla kierroksella niin uskaltaisin väittää että aika tosissaan ajetaan, tai ainakin iso osa ajaa... :)

Rengassääntöhän on todella simppeli, yksi sallittu rengas - kahdessa eri leveydessä. Ainoastaan levyvanteet on kielletty.

Korilista kasvaa koko ajan, ja on jo nykyisellään niin laaja että varmasti jokaiselle löytyy mieluinen.
Ok, kuulostaa tasaiselta :)

Kaupasta ei vielä(kään) taida saada suoraan valmista VRT-autoa (vai meneekö HPI Sprint Flux sellaiseksi?). Eihän se ole amerikan temppu ruveta koria ja renkaita hankkimaan ja maalailemaan, mutta aloittelijalle voi olla paljonkin tekemistä. Entä jos haluaisikin ajaa ns. ulkonäköluokkaa uudemmalla autolla?

Tamia TT01 Mersun korilla olisi toinen kandi melko valmiiksi kisa-autoksi, tarvitsisi renkaat, sähköt, välitykset... samalle viivalle kuin reiskan T-kolmoset Tekinin RS-säätimillä?

120
Tässä ehkä peräänkuulutettais ajokelpoista f1 RTR pakettia.
F1 RTR:ssä on yksi heikkous verrattuna esim. VTR-luokkaan: vauhtia voi olla vaikea verrata stokkiluokkaan tai viriin. Minusta esim. WGT olisi todella hienolta vaikuttava luokka ajaa, mutta vauhdin vertaaminen on vähän vaikeaa (kuskeja on vissin myös aika vähän).

Entry-luokalla olisi kuitenkin hyvä olla jonkinmoinen yhteys seuraavaan portaaseen, että sen askeleen voisi ottaa kokeilun merkeissä ilman suurta kalustoinvestointia.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 25