Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MrOllinmaki

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 22
31
Konkreettinen ehdotus positiivisen näkyvyyden lisäämiseksi.

Otetaan uudeksi käytännöksi ajajakokoukseen se että jokainen ottaa auton mukaan (mielellään puhtaalla korilla) ja otetaan ajajakokouksen yhteydessä ryhmäkuva kuljettajista. Mukava muisto eläkepäiville ja mukava lisä laitettavaksi näkyviin tulokset-osioon ja Facebookkiin, yms...

Voisiko järjestäjä organisoida tämän? Aikaa siihen kuluu ehkä 5 minuuttia.

-A-

32
Ajetaanko kilpailu ns. vanhalla profiililla ilman shikaania?

-A-

33
Jos olisi tietoa tullut että ensimmäinen kisa järjestetäänlähinnä sähköautoille tarkoitetulla radalla, olisin kerännyt adressin että kisakalenteri modostetaan siten että ensin Tattis, sitten Hyvinkää, taas Tattis ja päätöskilpailu Hyvinkäällä jonne pantaisiin mylly pyömiään että edes saataisiin muutama Ruotsalaisvieras Hyvinkäälle... Se sitten kimmokkeena järjestettäisin ennen kisaa treenit ja TALKOOT jotta saataisiin tuo kartoissakin komeileva RC Stadioni edustavaan kuntoon. Nyt kun ollaan "mikkihiiri radalla" on motivaatio aika matalalla, edes tulla paikalle. Kyselin paikallisilta syytä kisan siirtoon.. vastaus oli: Kun on niin vähän käyttöä radalle, järjestetään nyt sielläkin ajot.. TODELLA arvoisa syy isojen nitro autojen ajattamiseen tuolla radalla !!

Tuosta asiasta voidaan olla montaa mieltä. Minun mielestäni Kuusankosken rata soveltuu oikein hyvin niin Ratakasi- kuin TP-10 luokallekin. Vaikka rata on pienempi kuin muut radat, on siinä erittäin hyvä pinta, erittäin hyvä "Flow", erittäin hyvä ajokoroke ja ratavarikko. Aina hyvä tai erinomainen pito. Järjestävä organisaatio on lisäksi Suomen paras...

Ja vaikka rata on pieni ja siinä on mutkia, on se silti nopea rata. Minulla ei ole siitä mitään pahaa sanottavaa.

-A-

34
kuolevia luokkia kummatkin..? Ratakasissa täytyis olla 100% enemmän kuskeja jotta kelpaisi AKK:lle ja pääsisi ykkönen pokkaamaan pytyn gaalassa. Vielä on matkaa...
Jos kolme jamppaa siirtyy ajamaan ENS ym kisoja, mitens sitten suu pannaan??

Mun mielestä tuo on ihan ennalta odotettu määrä porukkaa kumpaankin luokkaan. Kylmän kevään takia ei kourallinen kuskeja ole vielä herännyt talviunilta, mutta molemmissa luokissa näkyy uusia nimiä, mikä on erittäin tervetullutta :)

Keskitytään nyt vaan siihen että meillä on mukavia kilpailupäiviä ja pidetään hauskaa siellä!!

-A-

35
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 13.05.15 - klo: 10.03 »
Keleistä riippuen... Tattiksella sunnuntaina Foumisunnuntai!!

-A-

Toteutuiko tämä "Foumisunnuntai" ?

Meidän tiimillä rupeaa tulemaan jo kiire päästä testamaan ennen Kuusankosken kisoja. Vielä eivät ole säätila ja mahdollisuus päästä ajamaan kohdanneet  :cry:

Tällä viikolla olisi pe-su ajalla mahdollista päästä ajamaan... toivottavasti ainakin jonain noista päivistä on ok keli.

Foumisunnuntai toteutui hyvässä kelissä :)

Paikalla kaksi C8-kuskia, yksi TP-10 ja sitten vielä yksi LS-5, vaikkei siinä foumeja ollutkaan. Siinäpä muuten uusi idea ruveta ajamaan niitä foumeilla ja vapaalla pitoainesäännöllä, kiilakoreilla tietysti =)

-A-

36
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 07.05.15 - klo: 10.34 »
Keleistä riippuen... Tattiksella sunnuntaina Foumisunnuntai!!

-A-

37
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 07.05.15 - klo: 10.30 »
Keleistä riippuen... Tattiksella sunnuntaina Foumisunnuntai!!

-A-

38
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 07.05.15 - klo: 10.29 »
Voit myös kasata akun kolvaamalla itse. Kennoja sai ainakin Prismasta kun viimeksi katsoin. Itse lähtisin ehkä tänäpäivänä haeskelemaan kuitenkin mittoihin sopivaa LiFe-akkua. Kapasiteetiltaan kaikki yli 1000mAh akut ovat ihan OK.

-A-

39
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 02.05.15 - klo: 13.15 »
Kausi lähti käyntiin sitten Suomessakin eilen. Ensimmäinen perinteinen foumisunnuntai on sitten viikon päästä sunnuntaina Tattiksella. Kaikki mukaan jos vain sää sallii!!!!!

-A-

40
Antti: Riippuu autosta: paimenkoiramerkkisessä autossa v.m. 2015 riittää kun aukaisee neljä ruuvia niin takapukit jakautuvat kahtia ja hihna on käsissä. Sen vuoksi hiukan olisi kiva tietää miten valmistautua, että ajaa esim 2015 EC autolla eikä vanhemmalla, jossa nuo kohteet ovat hankalampia...

..mielikuvia vai faktaa :)

Käytännön tilanteessa, kun käsillä on likainen, rikkinäinen ja osittain kuuma auto, menee tuo teoriassa saatava hyöty usein minimaaliseksi uusien ja vanhojen autojen vertailussa. Siinä missä uusien autojen rakenteet ovat halkaistavia ja avoimempia, ovat rakenteet kuitenkin vanhoissa autoissa usein yksinkertaisempia ja osat isompia yms. Minun kokemukseni rajoittuu kolmeen merkkiin TP-10 ja C8-autojen suhteen. Oma valistunut mielipiteeni on että vanhoja autoja on helpompi huoltaa kuin uusia, juuri tuon yksinkertaisuuden takia.

-A-

41
*** Tämän tyyppistä ajatusta ***
(harkinnassa, ei vielä vahvistettu, pohjalevy, radiolevy, vasen etupukki ja oikea takapukki merkitään, nämä osat saa vaihtaa, mutta siitä seuraa 50-kierroksen penalty per vaihdettu osa. Muita osia saa vapaasti vaihtaa)
***

Avaan tätä ajatusta vähän lisää kaikille. Nämä ovat ne auton kriittiset avainkomponentit joihin kun tehdään tällainen penaltijärjestely, se vaikeuttaa sopivasti sitä että isojen osakokonaisuuksien vaihtaminen vaikeutuu. (esim kun takahihna katkeaa, vaihdettaisiin koko takapää autoon)

Moottorin vaihtamiseen ei asiantuntijaraati halua rajoitteita.

-A-

42
Moukarin tiimin nimet julkaistu ensimmäiseen viestiin!!

-A-

43
*** Tämän tyyppistä ajatusta ***
(harkinnassa, ei vielä vahvistettu, pohjalevy, radiolevy, vasen etupukki ja oikea takapukki merkitään, nämä osat saa vaihtaa, mutta siitä seuraa 50-kierroksen penalty per vaihdettu osa. Muita osia saa vapaasti vaihtaa)
***

-A-

44
Mielipidekysymys, kauden loppu ja pilaantuvat tavarat pois nurkista-aiheeseen liittyen.

Mitäs sanoisitte, jos sallisimme ko. kisaan myös 25% fuilin?

Perustelut:
- tuo ei ole tehokilpailu, eli hyötyä siitä ei saisi (16% aineessa on parempi polttoainetalous kuin 25% aineessa)
- jos johonkin tiimiin olisi esim krossijamppoja tulossa ajamaan, niin olisi mahdollista ajaa heillä muuten ylijääviä fuileja pois

-A-

45
jertzi hyvä, hellyin: Saat käyttöösi 1/10 Touring Shepherdin ajovalmiina ilman radio-osia, sulla niitä varmaan riiittää. maksatte käytetyt varaosat, eli palautatte auton siinä kunnossaa kuin saitte. Oma asianne on mistä revitte fuilit ja renkaat. minultakin saa niitä pilkkahintaan kun on sesongin loppu. Jeesiäkin löytää sillä Miika ja tony raikas on paikalla jotka kummatkin kisaavat kesän aikana 1/10 shepherdillä. joten paas hihat heilumaan ja kasaaa tiimi !

Jertsin puolesta... kiiitos!!

-A-

46
Itse en näe tätä vaihdetaan koko auto samaan pohjalevyyn-filosofiaa kovinkaan isona riskinä.

Olen Mugenin osalta joskus kellottanut homman ja ei se nyt niin sukkelaan käy että sitä viitsisi huvikseen tehdä. Samassa ajassa muut ajaa semmoisen 50-70 kierrosta radalla...

Enempi se on siitä kiinni että löydetään se oikea vauhti millä edetään hyvin mutta ei rikota paikkoja. Kellottakaapa huviksenne esim hihnanvaihtoon kuluva aika...

A

47
Olen erittäin intensiivisesti seurannut tätä keskustelua ja vaikka itse en tule ajamaan.
Ideahan on aivan s...nan hieno.  Katsomaan aion vääntäytyä se on fakta ja ehkäpä käsiparistakin olsi iloa järjestäjälle. Vain yksi seikka on kuitenkin noussut mieleen

Pitäkää asiat mahdilisimman yksinketaisina. Ei turhia sääntöjä, mitä saa tehadä ja mitä ei jne.
Ei mitäänn sääntö vääntöjä. Kuten MrOllinmaki sanoi "Kaverit hei, älkää tehkö tästä liian vaikeaa."

MrOllinmaki  tuolla alussa laski mainiosti, 14400sekuntia / 16.53sec/r = 871 kierrosta.
Siinä sitä sääntöä on tarpeeksi. Jos joku haluaa vaihtaa koneen tahi ihan mitä vain niin siitä vaan.
Kanattaa kuitenkin muistaa, kärki ja kanssakilpailijat kerää kierroksia koko ajan ja listalla putoaa, se on fakta, ja kieroksia katoaa hyvinkin nopeaan noilla kierrosajoilla. Jos auto ei liiku ei myöskään tuota tulosta. Myöskin rengas valinoissa jokainen saa itse valita nakinsa merkin ja ajaa sillä mikä on omasta mielestään se ainut oikea.  MrOllinmaki varmasti ilmoittaa tyypin, kumi vai solu jne. enne kisaa. se riittäkööt.
Parhaaseen lopputuloksen kuitenkin pääse se joka on kerännyt eniten kieroksia jos olen oiken asian ymmärtänyt.

So, keep it simple.

Jään taas taustalle mielenkiinnolla seuraamaan miten juttu etenee. Tämän tyyppisiä kisoja mielestäni lisää, kerta rutistuksia. Sarjat ovat sitten oma juttunsa.

Kiitos.

48
Kaverit hei, älkää tehkö tästä liian vaikeaa.

Ajatus tosiaan on se että tämä olisi tyyliin kesän viimeinen tapahtuma ja en usko että tällaista hommaa varten kukaan haluaa hankkia mitään uutta kalustoa. Ts. ajellaan niillä vehkeillä mitä nurkista löytyy jo. Liian yksityiskohtaisia sääntöjä ei myöskään vaan kannata tehdä. Realiteetti vaan on se että jos kisa onnistuu, joudumme todennäköisesti viemään kisan läpi ilman henkilökuntaa, katsastusta tai muuta avustavaa resurssia.

Selvää on se että pelkällä rahalla tätä ei voiteta, vaan hyvällä valmistautumisella ja asiaan paneutumisella.

Me tehdään nyt niin että minä päätän formaatin ja säännöt, julkaisen niitä ekaan viestiin sitä mukaa kun on aihetta. Konsultoin asioissa valitsemiani ratapolttomoottoriautoiluun vihkiytyneitä tahoja siten että yhteistä kokemuspohjaa hommaan liittyen tulee varmasti yli 150vuotta. Huomioin myös eri merkkileirien edustajat tasapuolisesti.

Toivomuksia ja mielipiteitä saa esittää joko tässä ketjussa tai yv:llä, mutta älkää pilatko tätä liialla kiukuttelulla.

-A-

49
Loistava pääsiäinen takanapäin, viikonloppuna ilmoittautui kaksi uutta tiimiä mukaan. Enää neljä ja puoli tiimipaikkaa vapaana...

-A-

50
Jarkolla hyvä puheenvuoro kieltämättä. Se näkökulma kuitenkin on pakko lisätä että nitro rataluokkien osalta tilanne on se ettei pelkkä tp-10 sellaisenaan elä, koska on supistunut niin pieneksi. Se että on toinen luokka mukana tekee mm. Kilpailunjärjestämisestä mielekkäämpää.

Tämän otsikon alla ollaan nyt kuitenkin suunnittelemassa muusta täysin irrallista tapahtumaa.

-A-

51
Hmmmm..

Oliko täällä joku tiimi joka tuli ja meni niin nopeasti etten ehtinyt sitä listaamaan???

Tosiaan, ettehän ilmoittele ihmisiä tänne heiltä kysymättä ensin.

-A-

52
Team Shepherd mukana rata8ssa!

TeamBoss Raddaddy, kuskeina:

Henkka
Tony
Janne
Tuukka

Sponssi: Racing Hobby
- Piccon pannu

Rock'n'Roll!

Laitan tiimin listalle. Tuossa on yksi nimi liikaa, vain 4 henkeä saa ajaa/koskea kalustoon. (Tietty käy jos tiimibossi on vain strategina mukana)

-A-



53
Tuo kustannuspuoli on mielenkiintoinen asia mietittäväksi myös...

Ajattelin että jos tuo kisa olisi tavallaan kauden jälkeen niin silloin porukalla olisi mahdollisuus ajaa kesän aikana kertynyttä käytettyä kalustoa loppuun. Myöskin se että auto olisi jo kauden ajettu, ei sitten harmittaisi niin että se kuluisi tuossa vähän lisää. Loppujen lopuksi tuossa tulee ajoa vain suunnilleen saman verran kuin noin 2-3 treenipäivän aikana tulee ihan normaalisti.

Meillä ei ainakaan ole mielessä uusilla renkailla tai kalliilla moottoreilla ajaminen tuossa kisassa. Hauskanpito ja yhteinen harrastaminen olisi ennemminkin päämääränä.

Mutta mitens olisi Jerzi. Niitä Serpenttejä taitaa olla nyt tyrkyllä edukkaaseen hintaan. Osta itsellesi sellainen ja perusta ihan oma tiimi. Mä voin kyllä jeesaa renkaitten sorvaamisessa yms.

-A-

54
Olli tulee mukaan mun tiimiin!!!!

-A-

55
Tämähän on loistava idea.

Saako Tp 10:ssä ajaa myös Le Mans-tyyppisellä korilla kuten tässä http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=66468.0;attach=61406;image

Itsellä ollut tuo kori talven ajan WGT auton päällä, ja siitähän saisi korin myös Tp10:iin kun tekisi koriin reiät moottorille ja bensatankin korkille.

Musta ei kannata ruveta nyt tässä vaiheessa vielä liikaa hieromaan yksityiskohtia. Kartoitellaan nyt ensin että löytyisikö tähän porukkaa mukaan.

-A-

56
Hmmmm...

4 tuntia on..

4*60 = 240min

240min * 60 = 14400sekuntia

14400sekuntia / 16.53sec/r = 871 kierrosta

on siinä ajamista..

-A-

57
Xray tiimi lisätty, Jerzi lisätty. Tuukka lisätään sitten jos Tuukka itse innostuu...

58
Kenen nimellä laitetaan Xray-tiimi listaan :)

-A-

59
Loppukesästä..

Tattiksella..

4hengen joukkueet..

4tuntia..

Ratakasi ja TP10..

löytyisikö kiinostusta, ketä lähtisi mukaan?? (lauantaina, päivällä ajot ja sitten ajojen jälkeen kauden päättäjäiset, tyyppisesti??)

-A-

ps. Tehdään niin että 10 ensimmäistä autokuntaa mahtuu mukaan. Kerätään "varovaisia" ilmoittautumisia tähän.. (kaikki on täysin epävirallista hahmotelmaa, lähdetään toteuttamaan, jos oikeasti kiinnostuneita löytyy..)

Autokunta 1 - Team Järvenpää, Ratakasi, Mugen MRX5, Novarossi, (Antti, Olli, Risto R, Kalle L)
Autokunta 2 - Team EuroRC, TP10, Xray NT1, xx, (Dan Ö., Axel, xx, xx)
Autokunta 3 - Team Raddaddy, Ratakasi, Shepherd, Sonic, (Henkka, Tony, Janne, Tuukka)
Autokunta 4 - Team Arska, Ratakasi, Capricorn, Novarossi, (Arska, Munkki, Koivula, Panu) (varalla Koivula)
Autokunta 5 - Team Moukari, TP10, HB R10, ??, (Jiri Jokinen, Henry Tanskanen, Marco Käyhkö, xx)
Autokunta 6 - Team Jertzi, TP10, Shepherd V10, xx, (Jertzi, xx, xx, xx)
Autokunta 7 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)
Autokunta 8 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)
Autokunta 9 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)
Autokunta 10 - xx, xx, xx, xx, (xx, xx, xx, xx)

Aikatauluspekulaatio alkakoon (on muuten aika ruuhkainen tuo kalenteri näköjään):

LA 1.8. M8 SMIII (Tampere?)
SU 2.8. M8 SMIII (Tampere?)

LA 8.8. Kypak GPT4 (tää on ihan ehdoton nounou)
SU 9.8. Kypak GPT4 (tää on ihan ehdoton nounou)

LA 15.8. M8-Vantaa
SU 16.8. M8-Vantaa

LA 22.8. LS5-Vantaa
SU 23.8. LS5-Vantaa

LA 29.8. Nähtävästi suht vapaa (Arskan tiimille ei käy)
SU 30.8. Nähtävästi suht vapaa (Arskan tiimille ei käy)

Viralliset säännöt:

Luokat ja ajoformaatti:
- TP-10 ja Ratakasi-luokan autot
- Molemmat luokat ajetaan samaan aikaan.
- max 10 autokuntaa yhteensä
- max 4 hengen joukkueet
     - vain nämä henkilöt saavat koskea autoon tai ohjaimeen
     - vain nämä henkilöt saavat oleskella ajokorokkeella tai tankkausvarikolla (kummassakin vain 2 kerrallaan per tiimi)

Tekniset säännöt:
- Autojen tekniikka 2015 sarjasääntöjen mukainen
- Lemans-erikoissäännöt
     - Yksi pohjalevy käytössä, merkitään katsastuksessa
     - ...
     - ...
     - ...

(harkinnassa, ei vielä vahvistettu, pohjalevy, radiolevy, vasen etupukki ja oikea takapukki merkitään, nämä osat saa vaihtaa, mutta siitä seuraa 50-kierroksen penalty per vaihdettu osa. Muita osia saa vapaasti vaihtaa)

Kisapäivän aikataulu:
12.00-13.00 Aika-ajot
13.00-14.00 Huolto ja lounastauko
14.00-18.00 Lemans kisa

Muuta:


Palkinnot:
--

60
Henkan moottoritiedot päivitetty listaan.

Numeroiden suhteen tosiaan niin että ensimmäiseen kisaan järjestäjä on perinteisesti toimittanut numerot jokaiselle. Sen jälkeen jokainen hankkii itse tarvitsemansa määrän numeroita.

Kesän säännöistä ja niiden julkaisemisesta on keskusteltu viikonloppuna ja palataan varmasti lähiaikoina. Tavoitteena uusille säännöille on ollut saada molempia luokkia palveleva aikataulu ja saada aikaan toimiva kokonaisuus. Tekniikan puolella ei ole odotettavissa mitään ihmeellisiä muutoksia.

-A-

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 22