61
HPI / Vs: Savage xl
« : 27.11.09 - klo: 15.39 »Täältä löytyy XL. Kohta gallonallinen menty. Rotostarttisysteemin yksisuuntalaakeri moottorista kampiakselin päästä luistaa, ja yksi ruuvitappi tipahti kardaanin päästä. Vaihteistosta en tiedä, onko 2.-, vai 3.vaihde mikä ei toimi mulla, mut 2 vaihteisena tuo mullakin toimii :)
Tietääkö kukaan miten varaosien tilaaminen hobbylinnasta. Toimiiko netin kautta vai pitääkö sinne soittaa?
Ja on kyllä kestävä auto todella ! Ja moottori todella tehokas.
Ennen kun rupeat vaihtamaan yksisuunta laakeria, kannattaa kokeilla mieluummin vaihtaa se tappi! Itse vaihdoin sen yksisuunta laakerin ja siitä ei ollut kun pieni hyöty. Jos tapin vaihtaminen ei auta niin vaihda vasta sitten laakeri. Itselläni uusikin luistaa... Ei tietenkään niin paljon, mutta kuitenkin.
Varaosien tilaaminen hobbylinnasta toimii oikeinkin hyvin. Joku 3€ siihen tuli ylimäärästä poistituskuluja.
Jos omistaa paypal tai luottokortin niin suosittelen erittäin lämpimästi tuolta tilattuja GPM:än osia. Siellä on sitten x:än osia, joten tilauksissa tarkkana. Eikä kannata ylittää 40€ tai joutuu hakemaan tullista. http://www.gpmparts.com/shop/hpi-savage-c-1532_1537_1591.html
Sainpas väännettyö tuon kuvan miten omassa rataspakassa oli tuo prikka :O http://img87.imageshack.us/img87/3525/knnisshyvtulee.jpg
Eli kannattaa katsastaa tuo. Itse laitoin samalla tehdas säätöihin (näkyy kuvassa mitkä ne ovat). Kakkos vaihde ei kuitenkaan mennyt millään päälle ja kieritin sitä 1 kierroksen auki tuosta vakiosta eli 2koko ja 3/4. Itselläni tuo toimi kuin kello. Vaihtoi juuri ennen punaista . Samalla avasin 3-vaihteen ruuvia 1 keirroksen eli 4 tuosta alku säädöistä ja se ei vieläkään vaihtanut.. joten se vaatii säätöä vielä.. varmaa vielä 1/4-kierrosta tai ½-kierrosta auki.
Eikö kellään muulla mene noita diffin laakereita? miten paljon niitä shimmaus prikkoja pidätte missäkin välissä?
Ok.. Nyt kävin vähä testaamassa ja kolmos vaihdehan se oli mikä siellä vaihtui.. Mahtaakohan auto edes käyttää ykkös vaihdetta mihinkään? Onko kellään kokemusta esim rajummista välitysten muutosta? Toimiiko miten xl:ssä? esim. tuo pää ratas joku 45-piikkisenä? Tai kuuleeko vakio välityksillä ketään enempää kuin kahta vaihdetta? Tuntuu, että ykkös vaihdetta ei auto paljon edes käytä. Ehkä siksi se onkin jätetty muovi rattaaksi :D.