Tuossa ihmettelin GTP autoni kytkintä, kun se koko ajan otti hieman kiinni. Uudesta asti ollut vaiva. Reilun viisi tankkia tuolla olen nyt pöristellyt. Vaivasi vaan se, että aina pysähtyessä kokonaan auto moottori sammui. En uutta autoa heti halunnut purkaa, niin korjasin tilannetta suurentamalla vaan karusti tyhjäkäyntiä, jotta auto pysyi käynnissä myös paikallaan. Joutui tietysti sitten jarrulla pitämään sen paikallaan.
Tänään kuitenkin purin auton. Yksi kytkinpaloista oli rikki, jonka murut aiheutti pitoa.
Samalla kun purin auton, niin ihmettelin kytkimen kellon ideaa. Päätypultin alla ei ollut prikkaa. Sinne ei sovi tuo manuaalin 7mm halkaisijainen prikka. Kellon reikä on 6,4mm. Siellä päässä ei tuossa kellossa ole myöskään laakeria. Tuohan syö aina hetken päästä tiensä läpi tuon pultin, kun rakenne on noin i*ioottimainen. Nyt kellon päittäisliike oli jo kasvanut noin 2 milliin. Ei hyvää päivää millaisia virityksiä näissä vehkeissä on. Ohessa kuva pultista ja kellosta. Kellon päässä näkyy hyvin hitusia, miten se on syönyt sinne tuota pulttia hitusiksi.
Ei oikein kannusta kasaamaan tuota, kun tietää, että se ei toimi kuin hetken. Kellokin on kulunut tuon pultin syömisen seurauksena, joten sekin menee varmaan vaihtoon.
Onko mulla näitten kans vaan käsittämättömän huono tuuri, vai onko nuo honkkarit oikeasti noin hanurista? Toihan on suunniteltu jo siten, ettei kestä kun pyhättömän viikon, mikäli tuo nyt on oikein ollut. Aina kun kytkinkello pyrkii auton suunnassa eteenpäin, niin tuo kello syö tuon pultin kantaa. Käytännössä aina jarruttaessa. Pikkuhiljaa jo meikäläisenkin hermoa alkaa tämä homma kiristämään, kun aina vaan on ongelmia. Oli auto sitten mikä tahansa, niin joku maanantaipäivän kipale mulle osuu.
Olisko jollain omastaan jakaa tietoutta, miten se muissa on kasattu. Tämä paketti oli RTR, eli en voi syyttää itseäni väärin kasaamisesta. Kait näillä joku takuu sentään on? Laittelinkin rc-garageen samasta asiasta postia.
Tässä linkki ohjeeseen. Kohta 37 oheisessa pdf tiedostossa.
http://www.ofna.com/pdf/34317-GTP-2-RTR-MANUAL.pdfTuon mukaan siellä pitäisi olla ne laakerit eri tavalla kuin minulla oli. Liekkö ohje sitten ihan saman autonkaan. Minulla ne laakerit on siellä kellon puolella molemmat peräkkäin.