No niin,nyt on lipakku(2s 50000mah) ladattu täyteen ja kokeiltu.Odotukset oli korkealla,mut pettymys tuli kun auto ei liikkunutkaan juuri kovempaa kuin entisillä 8,4v 4600 nihm akuilla.Oliko tarkoituskaan liikkua kovemmin vai tapahtuuko se vasta 3s lipoilla?
Tuo varmaan on oikeasti 5000mAh eikä 50000? Mutta joka tapauksessa, niin LiPolla auto menee varmaan yleensä samaa vauhtia kuin 7 kennoisella NiMH akulla. Jossain tilanteessa kovempaa ja juuri latauksesta tultaessa ehkä aavistuksen hiljempaa.
Se mitä sait on:
- Akun, jota voit ladata useampaan kertaan kuin sitä NiMH akkua, ennen kuin se menee pilalle.
- Akun, joka kestää hyvin lataamista suurella virralla, eikä kärsi siitä.
- Akun, joka antaa alusta loppuun paljon tasaisemmin täyttä tehoa autolle. NiMH akku hyytyy köröttelyyn aika paljon ennen kuin akku on tyhjä.
- Akun joka antaa sinulle edellisestä johtuen ja muutenkin pitkiä ajoaikoja.
Lisää vauhtia saat 3S lipoilla, mutta myös erilaisella moottorilla tai esim. nopeudensäätimen ajastuksilla. Riippuu autosta - kannattaa kysyä sen auton topicissa..
Kolvasin akun johtoihin traxxas liittimen ja johto oli niin paksua et homma oli vähintäänkin vaikea..Tuleeko virrankulkuun millasta huonontumista kun joutui noin puolet johdon säikeistä katkomaan et sai juotettua liittimeen kiinni?
Mihin liittimiin nuo paksut lipon johdot on helpoin juottaa?deansseihin vai mihin?
Deanssit on aika kamalia juottaa, noin yleensä ottaen (minulla on niitä). XT60 on parempi juottaa, mutta en osaa sanoa, kuinka paksut johdot siihen saa kiinni (näitä minulla ei ole). Noissa tajuttoman paksuissa johdoissa käytetään kai yleensä paksuja 4-5mm banaaniliittimiä, mutta ne voi kytkeä ristiin ja sitten polttaa nopeudensäätimen. Autosi ei varmaan kulje merkittävästi kovempaa parempiin liittimiin siirtymällä.