RC10.FI
Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: Heuli - 27.03.06 - klo: 19.04
-
Jatketaan täällä tästä (http://rc10.fi/viewtopic.php?p=122289#122289) alkanutta keskustelua M8-luokan kilpailijanumeroista.
HUOM! Äänestys vain M8 SM-sarjaa kiertäville kuskeille!
-
Vantaan SM '05
(http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/vantaa_4-5.9/main/DSC03162.JPG)
-
60% korin pinnasta on valkomustaa.
Näyttää tosiaan tuo korin väritys katoavan kokonaan noitten numerotarrojen alle. :mrgreen: Jeah, right.....
-
tulis varmaanki aika tylsän näköiset korit sen jälkeen...
-
koska personaalipondereitten takia ei numerolla ole sellaista merkitystä kuin ennen niin, miksi ei voi maalata kiinteää numeroa maalaukseen sopivalla tyylillä kumminkin että erottaa kun katsoo... eihän formuloissakaan vaihdu numerot...
-
eihän formuloissakaan vaihdu numerot...
taitaa useimmilla mikroautoissakin olla samat numerot...
Mutta se on sit kiva kun jollekki uudelle harrastajalle lätkästään
joku 109 tms. numero ja tyyppi osaa justiin ja justiin avata
spray pullosta korkin, sit se joutuu hommaamaan kasan
tarroja (samoja numeroita) joita ei jaksa tai kerkee nyppiä
pois ja sit niitä on 5kpl päällekkäin jne...
Se vois olla hyvä jos YHDESSÄ KISASSA olis KOKO KISAN AJAN SAMA NUMERO! :roll:
-
Jos tämä "sama numero" tyyli toimii tuolla touring puolella jossa junnuja (kouluikäisiä) kuljettajia on 10 kertainen määrä ja homma toimii siellä oikein hyvin niin miksi ei polttiskrossissa?
Ja se kiinteä numero olisi tietysti edeltävän kauden sijoitus. Uusille kuljettajille annetaan sitten numerot järjestyksessä sitä mukaan kun ilmoittautuvat. FT sarjan ekassa kisassa sai kolme settiä valmiita tarroja (ja vielä hyviä sellaisia). Tämän määrän pitäisi riittää ahkerimmallekkin krossaajalle, näissä krosseissa kun korit eivät ole ihan samanlaista kulutustavaraa kuin touringissa.
Ja voihan näitä samoja numeroja sitten käyttää ihan hyvin kaikissa kertsikisoissa, jokainen osapuoli hyötyy. Tämän voin sanoa myös järjestävän osapuolen silmin...
Niin miksi ei voisi niitä suoraan siihen koriin maalata... mielestäni voisi... Krossissa kun muutenkin säännöt eivät ole niin pikkutarkat niin voisi vain "tarra" sääntönä olla numeron minimikorkeus ja riittävä kontrasti numeron ja taustan välillä. Ja mikäs sen mahtavampaa jos on ahkeria taiteilijoita jotka haluaa maalata menevän näköisiä numeroita autoonsa.
\ Jeppe
-
-
-
No miten sit jossei budjettiin millään mahdu uutta koria ostamaan ennen ensimmäistä Hobao cupin kisaa? Vai onko tämä pelkästään sm sarjan juttu?
Ei kai tarrojen liimaamiseen mitään uutta koria tartte jos vanha pysyy kyydissä:?:
-
Ne numerot tulee tarroina, jos noihin kiinteisiin numeroihin ylipäänsä siirrytään. Toivottavasti ei siirrytä.
-
-
-
Kirotaan sitten ennen hiittiä lauteilla, kun se minuutti sitten jostain pikapikaa etsitty mekkari ei tiedä mistä starttipaikalta tulisi lähteä. Sähköluokissa pienellä oopperalaulannalla saa hallinkin kaikumaan, krossissa mekkari joutuu kiroamaan, kun ei kuule kuskin ääntä.
Hankkikaa mulle vakimekkari, ni kiinteet saa äänen.
:D
-
Itselleni viime kesänä tuli hieman yllätyksenä että ei ole kiinteitä numeroita kun niihin oli turistipuolella kovin jo tottunut. Sanottaisiinko, että en näe vaihtuvissa numeroissa mitään haittaa, mutta kyllä kiinteissä numeroissa on omat hyvät puolensa. Eihän se ole iso vaiva tietenkään liimata uutta tarraa autoon muutama kerta päivässä, mutta onhan niinkin tapahtunut usealle että kiireessä se on unohtunut. Ainakin yksi huoli siis vähemmän. :)
Lisäksi turistipuolella juuri tuo numeron kuvaama edellisen kauden sijotus on myöskin ihan mukana juttu mielestäni. Meneillään olevan kauden pieni (taikka suuri) numero on ansaittu edellisen kauden saavutuksilla.
Korin maalauksen peittämisestä vielä sen verran, että 2 numeroinen kilpailijanumero ei mielestäni peitä niin paljoa koria että siitä mitään haittaa olisi. Omasta mielestäni (siis huom henk. koht. mielipide ainoastaan, ei tarvitse suuttua) M8-krossareiden korit ovat kauempaa katsottuna kaikki niin samannäköisiä suurimmilta osin, että jos nyt ei oikein tarkkaan ole katsonut kunkin auton koria, niin auton tunnistaminen muutaman saman sävyisen joukosta on suhteellisen epävarmaa. Toki poikkeuksia löytyy. Tähän kun päälle vielä isketää se kaikki lika ja kura mitä autoon kerääntyy ja näin ollen peittävät autosta aika suuren osan, niin mielestäni muutamasta tarrasta koituva peittoalue on aika pieni juttu. ;)
-
Saanen udella, että liittyykö tämä asia vain SM sarjaan? Miten on Hobao Cupin laita?
-
Kuten olen jo moneen kertaan asiaan koskevissa topikeissa sanonut, niin vain ja ainoastaan niihin neljään SM kisaan.
-
Mikäänhän ei estä käyttämästä niitä myös muissa kisoissa.. :)
-
Ja sit joutuvat "junnut" häpeämään omaa 100+ numeroaan, kun kaikki
luulee että se on sen sijoitus viimekaudella :lol:
-
Kaudella -05 M8 luokassa oli noin 60 kilpailijaa eli ihan vielä tuo 100 ei ylittynyt. Mielenkiintoista nähdä miten tulevalla kaudella -06, vaikuttaisi siltä että osallistujamäärä on kasvanut edelleen mutta aika näyttää...
-
Ja sit joutuvat "junnut" häpeämään omaa 100+ numeroaan, kun kaikki
luulee että se on sen sijoitus viimekaudella :lol:
Teoretisoidaan:
- jos tämä 100+ numero ajaa kärkijoukossa kisassa, siinä häpee muut kuin hän
- jos tämä 100+ ajaa siellä "häntäjoukossa", niin silloin hän saa ihan rauhassa kuvitelmat omalla tasollaan olosta
Kyllä mielestäni suurempi häppee on pienen numeron esiintyminen kisassa jossain häntäpäässä, vaikka lajin tuntien siihen voi olla montakin syytä, esim. hieman epäonnea kaluston kestävyyden tmv:n takia....
-
Kaudella -05 M8 luokassa oli noin 60 kilpailijaa
Köh... vilkastaanpas edes avauskisan osallisujamäärää ja otetaan huomioon että siinäkään kisassa ei ollut jokainen kaudella kisaa ajanut kuski vaan monia yhden tai kahden kisan kuskejakin oli.
Eli ei se 100 luku oikeesti vaan ole niin mielettömän kaukana enää.
-
Hyvä kun selvitit asian jälleen :lol:
-
70 (http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2005-11-14T14-39-4114.pdf) kuskia niin ei tarvi enää arpoa 8)
-
mä voi ottaa sit vaikka 101 numeron niin on yks "vapaa" enemmän
-
70 (http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2005-11-14T14-39-4114.pdf) kuskia niin ei tarvi enää arpoa 8)
Jos olis esim toi 70 "kisoja kiertäviä" niin silloin se 100 menis helposti rikki
koska ainakin se vähä mitä mikroautokisoissa oon ollu auttelemassa, niin
oon huomannu että sieltä puuttuu 30-40 numeroa välistä kun kaikki ei
oo aina ajamassa (tässä tapauksessa määrä olis ehkä hiukka pienempi).
Teoretisoidaan:
- jos tämä 100+ numero ajaa kärkijoukossa kisassa, siinä häpee muut kuin hän
- jos tämä 100+ ajaa siellä "häntäjoukossa", niin silloin hän saa ihan rauhassa kuvitelmat omalla tasollaan olosta
Kyllä mielestäni suurempi häppee on pienen numeron esiintyminen kisassa jossain häntäpäässä, vaikka lajin tuntien siihen voi olla montakin syytä, esim. hieman epäonnea kaluston kestävyyden tmv:n takia....
Luultavasti "kaikki" ajelee enemmän harjoitelumielessä kuin kisoissa
ja se sama numero "paistaa" siinä auton kyljessä, jos ei jaksa nyppiä
joka kerta pois tai sit on maalannu sen koriin.
No jos ajattelen omalle kohdalle niin kyllähän minä mielelläni tulisin
omalla 101 ai sori se meni jo siis 102 numerollani harjoittelemaan, esim
JQ:n Hoke:n ynnä muiden kanssa, kun ei olis "tarvetta" pärjätä sillä
numerolla.
-
Toi 70 on kaikki ketkä kävi yhdessäkään kisassa viime vuonna. Keskimäärin oli 40-60 kisaajaa.
Sitä paitsi mitä sillä on väliä mikä se numero on. Pääasia että osallistuu.
-
Sitä paitsi mitä sillä on väliä mikä se numero on. Pääasia että osallistuu.
juuri näin...
-
äänestys oli hauska juttu!
tilanne nyt kuitenkin vaikuttaa siltä että homma säilyy entisellään eli vaihtuvilla numeroilla mennään kuten tähänkin asti