Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - joksa

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
61
Vapaa keskustelu / hinnoista
« : 14.02.04 - klo: 21.22 »
eikös tuossa ole vähän kartellin makua jos annetaan myyjälle itse ne hinnat että paljonko tavara saa maksaa? tätä on muutama vanhempikin jäsen ja myös ikävuosiltaan vanhempi henkilö ollut kirjoittelemassa.

kyllähän se myyjä päättää että mitä esim auto maksaa. tuohan on suoraan sanottuna p*****stä jos joku rytmi-joonas tulee ja sanoo että nyt on sovittu että käytetty maksaa puolet uuden hinnasta.

62
Polttisautot / off topic
« : 07.01.04 - klo: 21.26 »
Lainaus käyttäjältä: "nici"
nå mUkkU Ei Siin niiku oo sellast tiätsä?


 :mrgreen:  :mrgreen: veit nici jalat suustani :mrgreen:  :mrgreen:

63
Polttisautot / HoBao Hyper 21 8 Port Pro
« : 14.12.03 - klo: 20.19 »
suonke-1:nen lukaiseppa tuo keskustelu (linkki Tomssonin viestissä ylempänä) tuosta ihme laitteesta.

Värkistä ei ole mitään hyötyä ja jos joudut poraamaan kaasariin reiän niin siinäpä uusi ilmavuodon paikka koneeseen.

t. joksa

64
Polttisautot / boostista
« : 13.12.03 - klo: 18.14 »
Anteeksi Mika tämä pilkun härnääminen mutta :wink:,
moottori vastaa paremmin kaasuun kun kaasari ei täyty löpöllä laitettaessa kaasu tyhjäkäynnille. Eli laite estää kaasarin täyttymisen kerätessään löpön itseensä, ja näin moottori vastaa terhakammin kaasuun uudelleen kiihdytettäessä.

joulun odotuksia

joksa

65
Polttisautot / servot pätkii
« : 16.11.03 - klo: 19.57 »
Jep ja kun ne jouset venyttää hivenen pidemmiksi niin että varmasti painavat patterin toista päätä kontaktipintaan.

joksa

66
Polttisautot / Largelle
« : 15.11.03 - klo: 20.54 »
Largelle asiaa primestä:

Siinä on todellakin vika siinä patterikotelossa. Sori kun en muistanut sanoa mutta kun itse oppi jo elämään sen kanssa :shock:.

Muista aina painaa patterien/akkujen plusnapa kiinni sinne kosketuspintaan. Kosketushäiriö löytyy siitä.

Mites auto on muuten toiminut?

t. joksa

67
Polttisautot / Polttoaineen kulutus?
« : 05.11.03 - klo: 06.27 »
Kaikilla tahtoo olla eri käsitys siitä "normaali"ajosta. Eikä tolla pikkutankilla ei hirveän kauaa päristellä. Tuleeko löpöä paljon palamattomana pakarin päästä ulos?

t. joksa

68
Polttisautot / Budjeteista
« : 01.11.03 - klo: 18.10 »
Olis kiva tietää että minkälaisella budjetilla kisaajat kesästä selviävät? Siis noin summa riittää, montako konetta on pakissa mukana yms.? Eli budjetti johon ei kuulu auton hankinta eikä radiot. Eli vara-,viriosat yms. kulut.

t. joksa

ps. jos joku tietää onko ouluun tulossa crossibaanaa niin voisiko heittää kommenttia

69
Polttisautot / Miten polttiksen saa sammumaan
« : 28.10.03 - klo: 21.36 »
ei varmasti vahingoita. ex-autoni manuskassa neuvottiin yhdeksi sammutus tavaksi tuo pakarin tukkiminen ja hyvin toimi, ko. tavalla sai koneen sammumaan nopeimmin.

näissä vehkeissä käynti on niin herkkää/kevyttä että ei siellä koneen kammioissa kummoisia paineita ole.

t. joksa

70
Polttisautot / sammutus
« : 28.10.03 - klo: 21.21 »
Joskus on joku viisas mulle kertonut että pienet kaksitahti koneet olisi hyvä sammuttaa tukehduttamalla eli ryyppyä tarjota. En muista kävikö sama homma myös pieniin nelari koneisiin l. ruohonleikkurista alaspäin.

t.joksa

71
Polttisautot / Mugenista
« : 19.10.03 - klo: 20.26 »
Itse autoa myyvänä en sen kummemmin kehu mutta jos Tomssoni löytää tämän kirjoituksen voinee hän kertoa oman mielipiteensä autosta. Ja varaosia saa edelleen nimim. kokemusta on :oops:

Ja kulkee vakiokoneellakin tarpeeksi, välitykset loppuu kesken. vaatii 2-speedin tai isompaa kytkin kelloa.

joksa

72
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 31.05.03 - klo: 05.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Saahan sitä ihmetellä ja kysyä, no hätä.

En kyllä usko että Mugenin manuaalissa olis noin, et vaan osaa lukea sitä oikein..?


Katsoppa linkki:
www.rc-kauppa.com/MTX3setup03052003Kuusankoski.pdf

Enhän puhunut manuaalista vaan setup-lehdykäisestä. Etkö tiedä noiden kahden asian eroa :?:
Ja hämmästy siitä että osaan lukea sitä sittenkin oikein.

Moderaattorilta odottaisin hiukan parempaa käytöstä kuin että aletaan toisia mollaamaan ja jauhetaan vain sitä omaa mielipidettä tyyliin: "niin se vain on usko pois!"

ps. lainaus hommaan löytyi vastaus kun napautti BBCode eston pois

73
Polttisautot / rattiradio
« : 25.05.03 - klo: 22.55 »
Tai tekee köyhän miehen EPA:n ja estää kaasuliipasimen liiallisen liikkeen teippaamalla jotain ohjaimeen liipasimen alle. Toimii itsellä ja rationa lynx am.

74
Tulokset / MM-warm up kisa 1/8 krossia ruotissa.
« : 24.05.03 - klo: 20.47 »
Onko M8 suositumpaa naapurissa? Radat oli ihan hienoja varsinkin se mäki pätkä. Saisipa radan lähettyville niin pakkohan olisi autokin laittaa.

75
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 24.05.03 - klo: 20.35 »
en usko, koska nämä luvut jotka ilmoitin on setup lehdykäisessä. ja autona tais olla mugen mtx-3.

ihan vaan perustelut riittää, en haasta riitaa.

76
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 24.05.03 - klo: 20.26 »
no joo selitin liikaa mutta kyssäri oli edelleen että miksi samat yhteenlasketut luvut 1. vaihteen rattailla ja 2. vaihteen rattailla?

ymmärrän kyllä jos kytkin kellossa 1. vaihteen ratas pienempi kuin 2. vaihteen niin kierroksia välittyy vähemmän eteenpäin.

että näin.

77
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 24.05.03 - klo: 02.48 »
[/quote]

mulla on vakio 15/19 pinjonit ja 41/37 päärattaassa. toimii ainakin mainiosti ton RX:n kanssa; ei ollu tarvetta vaihtaa. välykset on minusta ihan kohdallaan; muistathan että pinjonin ja päärattaan hampaiden yhteenlaskettu luku pitää olla sama so. 15+41 = 56 ja 19 + 37 = 56[/quote]

Mika: kuinka niin pitää olla sama yhteenlaskettu luku hammasten määrässä? esim yhdessä setupissa olen nähnyt seuraavat luvut 1 .vaihde 16/48=64 ja 2.vaihde 19/42=61 eli kakkosvaihde on pidempi. Samat luvut tarkoittavat samaa välitystä mikäli olen asian oikein ymmärtänyt.

78
Polttisautot / eka polttis?
« : 19.05.03 - klo: 01.47 »
Jaa Jukkako se kerkes... no saimpa editoitua viestiä.

Mutta asiaan, 1/8 crossareissahan on kolme diffiä ja niistäkin kyselty/kirjoiteltu paljon eli jotain tietämystä olisi hyvä olla aiheesta etukäteen.  

.21 koneet, varsinkin kisakoneet on vaikeampaa aloittelijan säätää kohdilleen. Poislukien O.S?
Mutta mikäpä siinä, eihän kenenkään sovi arvostella toisen tekoja kunhan eivät teot ole laittomia.

Hankkikoon kuka minkäkin haluaa kunhan ei hauku ostostaan huonoksi kun osaaminen loppuu.

79
Polttisautot / eka polttis?
« : 18.05.03 - klo: 21.52 »
1/10 saattas olla yksinkertaisempi mutta katsoppas vanhoja viestejä.

80
Yleinen keskustelu / Nolojen tilanteiden (RC) mies
« : 18.05.03 - klo: 21.47 »
Pakko heittää omakin tarina kun itseironia on sitä parasta huumoria.

Olisinkohan toista kertaa ollut ajamassa polttiksellani (mugen prime 12) isolla parkkipaikalla jossa oli pieniä nurmi alueita joita kiersi katukivetys. Kaahailin siinä onneni kukkuloilla kun jostain syystä auto ei enää vastannutkaan ohjaukseen eikä kaasuun/jarruun.

Kaasu jäi kohtalaisen auki, ei sitä juoksemalla kiinni saanut, ja ohjaus jäi sievästi vasemmalle. Minä olin ohjauksen kadotessa noin 30 metrin päässä autosta. Hirmuista munaravia ohjain kädessä auton perään ja PAU auto törmää katukiveen suoraan nokka edellä hyppää paikallaan ilmaan ja kääntyy reippaat 90 astetta ja jatkaa matkaa. Tekee laajan mutkan ja PAU osuu samaan ruohoalueeseen mutta toiselta puolelta. Siinä vaiheessa saan auton kiinni ja äkkiä löpöletkusta tiukka puristus. Ainoa kolhu tuli muoviseen puskuriin joka halkesi noin 1,5 cm:n matkalta. Tarkemmassa tarkastelussa huomasin patterikotelon piuhojen katkenneen olisivatko osuneet renkaaseen tai maahan. Tarinan opetus: Niputa piuhat kunnolla  :oops:

81
Polttisautot / Millaiset servot kannattaa hankkia?
« : 12.05.03 - klo: 20.30 »
1/10 autossa kaasu/jarru servoksi piisaa vakiokin. Omakin halpa mugeni (prime 12) pysähtyy loistavasti vakioservolla, tai siis pysähtyisi jos renkaissa olisi pitoa. Eli kyllä se vakio jaksaa vetää jarrut lukkoon mikä kyllä ei ole optimaalisin jarrutusmuoto. Ja kaasari ei sellaisia vastavoimia omaa jotta tarvitaan enemmän vääntöä servoon. Ja liike on vajaan sentin joten nopeudenkin kanssa asia on vähän niin ja näin. IMHO

Toisaalta antaahan se mielenrauhaa kun tietää että auton pysäyttäjänä on vakiota laadukkaampi servo. Ohjauksessa saa kyllä olla voimaa ja nopeutta.

82
Polttisautot / diffi
« : 09.05.03 - klo: 23.34 »
sori off topic mutta, RC-maniac :wink:. minkä auton diffi kuvassa, onko tietoa. Omassa mugenin halpapolttiksessa näyttäs samalta.

83
j) mugen

84
Vapaa keskustelu / Uusi vai käytetty?
« : 08.05.03 - klo: 20.16 »
Nooh, kaikkihan emme ole hurjia netin käyttäjiä joten ihan kaikkea ei voi vaatia. Monesti tulee ns. "sokeus" eli asia on itselle niin yksinkertainen ja selvä että sitä saattaa odottaa samaa muilta.

Omalla kohdalla asia pysyy mielessä koska joudun silloin tällöin kouluttamaan uutta porukkaa töissäni.

Tosiasia valitettavasti sekin että aikaisempia topicceja ei kaikki lue.

85
Vapaa keskustelu / Uusi vai käytetty?
« : 08.05.03 - klo: 18.44 »
Joo onhan se totta teinit on laiskoja mutta tässä topicissa tuollainen on aiheetonta vi***ilua!

Jos joku haluaa kysyä mielipiteitä niin siitäkö pitää suuttua? Ja samat naamat/nimet valittaa asiattomista viesteistä kirjoittaen niitä itse. Eipä ihme jos forumin taso laskee kun heebot vi***ilee toisille.

Käytetyllä pääsee alkuun ja monesti saat varaosia autoon mukana. Käytettyä ostaessasi yritä saada auto koeajetuksi. Koeajolla näkeekin sitten mahdolliset viat yms.

Huono puoli jos ostat auton johon ei saa enää varaosia.

86
Vapaa keskustelu / Oulun rata
« : 01.05.03 - klo: 20.28 »
Spiidi hoi!

Mites ois ouluhallin parkkis? tilaa on vaikka muille jakaa.
Ilmoittele vaikka yv:nä jos kiinnostaa lähteä pyörittämään.

87
Polttisautot / Kannattaako ostaa?
« : 30.04.03 - klo: 23.43 »
opa: elä aja ilman putkea tai että putki ei ole täydellisesti käytössä. Puuttuu vastapaineet ja koneen saa kohtalaisen helposti särki ja ehjääminen maksaa aina.

88
Polttisautot / Kannattaako ostaa?
« : 28.04.03 - klo: 00.29 »
Eli trimmit on ne kaksi pientä kirkasta pyöriteltävää napukkaa siinä "ratin" vieressä, ST (steering) on ohjausservon ja THR (throttle) on kaasuservon trimmejä joilla saadaan keskitettyä servot keskelle/optimaaliseen asentoon paikalleen asennuksen jälkeen.

Eli se pikkuruuvi säätää tyhjäkäyntiä tuossa koneessa. Säädä mielellään vain koneen käydessä. Ja muista että pääneula eli pääruuvi on ensin säädetty kohdalleen. Tyhjäkäynti on sopiva kun auto ei liiku moottorin käydessä vaikka jarrua ei painetakkaan.

Voit tarkastaa renkaiden haritukset ja auraukset irrottamalla ylätukivarret ja ohjausvarret ja mitata ne työntömitalla että ovat samanpituiset. Saat renkaat samaan asentoon molemminpuolin.

89
Polttisautot / Kannattaako ostaa?
« : 27.04.03 - klo: 23.23 »
1. Tulppaa vois varmaan harkita uutta.

2. Onko se nyt sitten liian rikkaalla? Käännä pääruuvia (isoin ruuvi yleensä ja sojottaa taivasta kohti) 1/8 kiekkaa kiinni. Kokeile miten käyttäytyy.

3. Säädä ohjaimesta trimmiä saadaksesi renkaat suoraan. Onhan alustan osat kunnossa?

ps. kaasarissa saattaa motista riippuen olla kaksikin pientä ruuvia. Onko pakoputki kiinni ruuveilla?

90
Polttisautot / jarruista....
« : 27.04.03 - klo: 21.10 »
Muistathan säätää sen tyhjäkäynnin koneen käydessä.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5